,
Stator KTM LC4 88-97 -rozwiązanie problemuNiszczarka do gĹowy
Zapłon motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwałtownie przełącza na 36 stopni . Efekt .. nie zbyt zdrowy dla wału korbowego .... w czasie kiedy go opracowano przed 1986 rokiem możliwości elektroniki były ograniczone
CDI TM 14-05 jest względnie trwałym elementem natomiast uszkodzeniu często ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napięcia zasilające tyrystor - czerwony przewód -- najlepsza metoda na przetestowanie to podłączenie miernika między czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napięcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazać napięcie po wyżej 40 Volt (zależy od rodzaju miernika...tolerancja 30% )-- pomiaru dokonujemy przy wypiętym CDI . =Koszt nowego statora nierealnie wysoki !! =Produkowane zastępcze około 800 złotych wiadomo na elementy elektryczne nie ma gwarancji -- jeśli nie montuje serwis ! A nawet jeśli serwis zamontuje realna gwarancja jest bliska zero =Jest alternatywa -można założyć wytwornicę wysokiego napięcia zasilaną z napięcia 12 Volt - - jest to sprawdzone działające rozwiązanie - efekt jest taki ,że motocykl łatwiej odpala jak oryginalny-powód prosty napięcie 300V na CDI pojawia się po przekręceniu stacyjki nie wymaga mocnego rozpędzania wału-- wystarczy mniejsza prędkość rozruchowa wału aby magnes przesunął się obok uzwojeń impulsatora podał impuls wyzwalający na CDI . Montaż jest banalnie prosty podpinamy się pod kondensator przy regulatorze napięcia -. Cała przetwornica ma wielkość paczki papierosów jest wodo odporna i wstrząso odporna zespolona z CDI zalana masa plastyczną w obudowie aluminiowej-- Następna kwestia to awaryjność CDI TM 14-05 mimo ,że ten element jest względnie trwały bywa ,że uszkodzeniu ulega dioda prostująca i jest to przyczyną uszkodzenia statora więc zakładając nowy stator ( nowy lub uzywany sprawny nie przewijany !!!-- )nieświadomie ponownie można go uszkodzić - ponieważ motocykl owszem zapali (sam stator ma wewnątrz diodę wstępnie prostująca ) CDI będzie pobierało zbyt wiele prądu co może doprowadzić do uszkodzenia nowo zakupionego statora Należy pamiętać ,że zapłony te mają już ponad 20 lat i ciągle pracują -więc konstrukcja okazała się trwała jednak czas płynie i wibracje utlenianie się elementów jest destrukcyjne Ostatni aspekt finansowy jeśli wstawiamy przetwornicę razem z nowym CDI obok uszkodzonego statora .. pozostaje nam oryginalny TM-14-05 ,który jest już zbędny ponieważ CDI mamy nowe wbudowane razem z przetwornicą -- na aukcjach internetowych ceny TM 14-05 około 350 zł czyli odsprzedając go na aukcji cały remont nam się zwraca ... Jeśli temat spodobał się to zrobiliśmy też wytwornicę do pozostałych KTM z zapłonami SEM AMAL tam gdzie stator jest zalany plastikiem czyli roczniki koniec 80 lat do końca 90 .... Zapłony typu TM14-04 TM 14-02 TM 14-05 mamy opanowane --- Wdzięczni będziemy za uwagi sugestie ... co poprawić z czym jest problem w zapłonach motocykli KTM http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=755&view=no_count przykładowe CDI jakie produkowane były przez SEM AMAL http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=684&view=no_count http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=566&view=no_count przewijany stator http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=346&view=no_count http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=299&view=no_count http://www.motocdi.com/gallery/image.php?album_id=7&image_id=970&view=no_count oryginalny stator dnia Czw 12:36, 18 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz Następna wersja wytwornicy jest uruchamiana już na cyfrowym przyspieszaczu... czekamy na sugestie co można poprawić w starym zapłonie od KTM |
Podstrony
|