, Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha DT125 ďťż

Skomplikowany problem z brakiem obrotów i mocy- Yamaha DT125

Niszczarka do głowy
Witam wszystkich. Zgłaszam się na to forum z poważnym problemem któremu już wielu elektroników (w tym firma el-serwis) nie dało rady.

Motocykl przez krótką chwilę po remoncie silnika kręcił się pięknie. Miał moc na wysokich obrotach i kręcił się do oporu (nawet do 12k rpm).Tego samego dnia po odpaleniu go na nowo kręcił się tylko do 8,5-9 tys. Sprawa dziwna ale zacząłem ją badać. Moduł i cała elektronika poszły do el-serwis. Przebadali stojan magneto, cewkę, kabel WN, fajkę, impulsator, regulator i oczywiście moduł. Świecę też oczywiście sprawdzałem. Wszystko okazało się sprawne. Zainstalowałem więc elektronikę i problem nadal występował. Moduł to model 3RM-20 - model nie blokowany. El-serwis wysłał mi więc kolejny taki sam moduł i cewkę żeby przetestować to na innych częściach. Dalej to samo. Następnie badałem wyprzedzenie lampą stroboskopową. I tu rewelacja - okazało się że zapłon wyprzedza się do 5 tys. ale od 5 w zwyż zaczyna się opóźniać do tego stopnia że przy granicznych 9 tys. jest już opóźniony o jakieś 2-3 stopnie względem wolnych obrotów. Moduł nie blokowany, elektronika sprawna. Więc co to może być ? Gdzie szukać przyczyny ? Bardzo proszę o pomoc specjalistów.

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


Wow... Na tym forum znalazłem mapy do 2t i np. jakiś ktm ma opóźnienie wraz ze wzrostem obrotów. Czyli to normalne dla 2T ?
Kolego załóż temat na motocdi.com
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl