,
Problem ze spalaniem...Niszczarka do gĹowy
Witam! Mam pewien problem. Mianowicie po wizycie u mechanika mój moto(Z750 09r.) zaczął strasznie palić;/ Pali więcej niż przed wizytą..dużo więcej;/
Od czasu wizyty u mechanika wymieniony został jeszcze filtr powietrza na K&N, wydech oryginalny pozbawiony katalizatorów i zrobiony przelot, oraz wyciągnięty katalizator z kolektora. Zgodnie z radami odpiąłem aku by zresetować ECU i by sonda lambda dostosowała nową mieszankę. Niestety nadal moto pali tyle samo oraz czuć paliwo wydmuchiwane z wydechu, o czym również świadczą częste i porządne marchewy;/ Co warto sprawdzić w takiej sytuacji? Dodam że po radzie jednego z kolegów mam do sprawdzenia jeszcze jak jest wyregulowany czujnki położenia przepustnicy. Jeżeli macie jakieś propozycje co warto jeszcze sprawdzić to proszę pisać Pozdrawiam aaa dodam że raczkuję w mechanice motocyklowej i może coś źle napisałem bo prawdopodobnie źle to odebrałem;) dnia Czw 6:54, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz prawdopodobnie zepsułeś sobie motor, i dałeś do nie odpowiedniego "fachowca", być może z któryś czujników nawalił, wróć z powrotem do oryginalnego stanu i porównaj. nie no fachowiec tylko rozbierał motor na części pierwsze i patrzył czy wszystko ok, oraz wymieniał łożysko główki ramy. dlatego myślę że mógł coś źle wyregulować bądź spiąć i proszę o Wasze sugestie co mógł źle złożyć bądź połączyć. Jedź do tego fachowca i powiedz mu że ci coś sknocił bo pali jak czołg. Jak grzecznie porozmawiasz z mechanikiem za darmo ci poprawi. A tak przy okazji zadam groteskowe pytanie:ile dokładnie ci pali? wcześniej ok 5 litrów, a teraz ok 10 przy takiej samej specyfice jazdy;/ pójdę pójdę.. da radę! tylko szukam jakiś wskazówek gdzie szukać tej usterki by chociaż jakoś go nakierować. jak już pisałem ten czujnik położenia przepustnicy bądź sam też wpadłem na pomysł że sonda lambda może być trzaśnięta i złe dane do komputera dostarcza?! diagnostykę robię to mi nic nie wyskakuje. On będzie palił 10 l jak dasz mu po "manetce"ale nie przy jeździe do 6000 obr/min Trudno powiedzieć co może być przyczyną jeżeli , jak sam napisałeś , "..... rozbierał motor na części pierwsze i patrzył czy wszystko ok,...." Teraz to tylko pozostaje ustawianie go od samego początku niestety Jakieś półtora roku temu byłem Zetem na torze w Poznaniu, tylko raz i nie spalił mi więcej jak 7l a wtedy było non stop na czerwono po obrotach, więc jak dla mnie na ulicznej jeździe nawet przy pałowaniu 10l to coś nie halo! stawiałbym na sondę lambda. Może to głupie - nie ma wycieku? Nie cieknie Ci paliwo gdzieś? Mi też jeden mechanik nie założył opaski zaciskowej na wężyk i po przejechaniu 150km musiałem pchać motocykl na stację... paliwo raczej nie cieknie bo moto 7 dni stał i nic nie śmierdzi, ani plamy nie widać. zaraz wybieram się do mechaniora i może coś wymyślimy. jednak gdyby się nie dało to znacie jakieś dobre serwisy co podepną małego zeta pod komputer by go sprawdzić i AFR ustawić? najlepiej w okolicy Poznania bądź Wrocławia albo Łodzi. taka ewentualność gdybyśmy nic nie znaleźli. nikt nie zna jakiegoś serwisu albo ASO? ok! podsumowując opinie zebrane od różnych ludzi warto sprawdzić w mojej sytuacji: -czujnik położenia przepustnicy -sonda lambda -potencjometr przepustnicy -analize spalin -AFR Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co to może być bądź co może mnie przybliżyć do rozwiązania tego problemu to proszę pisać Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki. Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki. i zaczniemy od tego ok. właśnie wróciłem! diagnosta powiedział że mieszanka nie jest zbyt bogata, a w miarę dodawania gazu jeszcze ubożeje. czyli tak jak być powinno. dodam że pierwszy diagnosta powiedział że nie ma sensu robić bo i tak wynik nie będzie miarodajny. sam kiedyś chciał sobie gaźniki ustawić według tego i mówił że nie szło. a jak usłyszał że wtrysk to jedynie powiedział że pobawić się przepustnicą albo pod komputer. co dalej????? dnia Sob 6:56, 26 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz avator co dalej? dobra! jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie zaworów, przepustnic, sprawdzenie czujnika przepustnicy i sondy lambda. kolo jest mechanikiem mistrza polski w moto, ale nie wiem w jakiej klasie i widać że się zna na rzeczy. mówił mi jedynie że nie da się w kawie wgrać innej mapy paliwa czy ustawić afr przez kompa, ewentualnie power commander lub coś w tym stylu. avator co dalej? dobra! jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie zaworów, przepustnic, sprawdzenie czujnika przepustnicy i sondy lambda. kolo jest mechanikiem mistrza polski w moto, ale nie wiem w jakiej klasie i widać że się zna na rzeczy. mówił mi jedynie że nie da się w kawie wgrać innej mapy paliwa czy ustawić afr przez kompa, ewentualnie power commander lub coś w tym stylu. sprawdź jeszcze świece, oraz Oxygen Sensor ( serw. FUEL SYSTEM (DFI) 3-19 str. 107 tu są podane wartości ) jaka ma oporność na zimno, wyglada na to że masz lambdę 1 V czyli jezeli wartość bliżej 1 V mieszanka bogata optymalna ok 0,50 V a ogólnie przejrzyj cały dział z 3-78 FUEL SYSTEM (DFI) str 166 nie wiem jak w zetach po lifcie ale sprawdź kody błedów, może i nic nie wyświetla ale sprawdź daj znać. ok. błędy sprawdzone i nie ma. świece i oxygen sensor dodany do check listy. mechanik dopiero w lipcu więc trochę poczekamy na badanie;/ jeszcze jakieś pomysły co warto sprawdzić? co do serwisówki to dzięki wielkie bo właśnie szukałem tych wartości;) ok. właśnie wróciłem! diagnosta powiedział że mieszanka nie jest zbyt bogata, a w miarę dodawania gazu jeszcze ubożeje. czyli tak jak być powinno. co dalej????? no to skoro tak jest jak mówi diagnosta , to skąd ten smród paliwa? pozbyleś sie kata i smród napewno jest inny niż z katem, czy do odciny kopci na czarno? to w końcu jak dużo pali? ile ? świeca prawdę ci powie , wykręc i sprawdź. swiece i reszte rzeczy posprawdza mi mechanik. smierdziec moze inaczej bo 3 katalizatory zostaly wywalone i przelot sie mogl wypalac rowniez. a tak w ogole Avator myslalem o dodaniu jeszcze czegos do check listy;) o dodaniu jeszcze czegos do check listy;) czujnik temp Jezu kochany że mariusz jeszcze tego tematu nie zauważył. panowie spalanie 10l. jest moim zdaniem jak najbardziej normalne przy takich modyfikacjach jakich kolega dokonał. Po pierwsze: motocykl pali malo dopuki nie ingerujemy w kwestie mieszankowe poprzez zmiany techniczne. brak katalizatora +1l. filtr K&N +1l. brak zestrojenia na komuterze poprzez power comander map ze zmianami +2l. i stąd mamy tą różnice w spalaniu mi tez pali około 10-11l. od kiedy dokonalem zmian w tlumikach wymieniłem filtr dałem nowe świece i wyregulowełem zawory jedyne co cię poratuje to power camander bądz inny computer który posiada bezpośrenią zmianę map paliwowych poprzek jedno kliknięcie, bardzo dobry mechanik który zestroi ci moto z modyfikacjami ustawi trzy mapy eco, normal, hard. na eco powinieneś mieć znowu wymażone spalanie 5-6l. na normal około 8-9l. na hard spali tyle ile wlejesz. takie jest moje zdanie. ps poczekaj aż mariusz się wypowie on będzie w tym wszystkim najmądrzejszy. |
Podstrony
|