, Xenony jeszcze raz ďťż

Xenony jeszcze raz

Niszczarka do głowy
Siema, cóż zaraz ktoś powie że temat był wałkowany już kilka razy, wiem, wiem, przeglądałem forum (może nieuważnie) ale nie znalazłem, żadnych interesujących informacji tzn jak od początku do końca zamontować xenon w Z750 z 2008r najlepiej ze zdjęciami Więc, proszę o pomoc w znalezieniu tego tematu na forum lub istotne wskazówki jak to zrobić żeby działało. Dla ułatwienia dodam, że myślałem tylko o światłach mijania, bo drogowe chyba bez sensu (chyba że się mylę ) i jeśli można prosić o nie umieszczanie dywagacji o przepisach, policjantach i przeglądach okresowych Dzięki za pomoc, i jak zbiorę wystarczającą ilość materiałów to może, podkreślam może umieszczę relację zdjęciową z montażu, bo niestety takich nie ma na żadnym forum. Pozdrawiam, k...cze ale się rozpisałem


A wiec zestawy montażowe dostepne na alledrogo są przystosowane tak aby nie trzeba było robić żadnych przeróbek.

1) rozbierasz czachę
2) wyjmujesz żarówkę oryginalną
3) zamiast zarówki wtykasz jedną z końcówek od przetwornicy bedzie ona miała piny identyczne jak żarówka oryginalna
4) w miejsce oryginalne zarówki wkładasz żarnik (który miałes w zestawie)
5) podłaczasz zarnik do przetwornicy
6) wtykasz przetwornice i kable gdzieś w czachę tak żeby nie przeszkadzały w jej ponownym zamontowańiu
7) cieszysz się z xenonu w swoim cudeńku.

do montazu przetwornicy musisz dokupić izolacje, opaski zaciskowe, oraz dobrą taśme dwustonną.

zestaw musisz kupić z najmniejszę przetwornicą jaka dostaniesz bo pod czacha jest mało miejsca.

miłego montażu. dnia Wto 15:39, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
dzięki za jakże wyczerpującą odpowiedź, zamówię założę i zdam relacje. Pozdro
Stwórz fotorelacje i wstaw w temat dla potomnych byli by napewno dzięczni.


powodzenia w instalowaniu !
Znalazlem dzis fajny zestaw i kupilem. Bardzo male przetwornice i wyglada na to ze do montazu nawet czachy nie bedzie trzeba sciagnac. Jak dojda dam znac. Link do nich : http://allegro.pl/xenony-h7-6000k-hid-xenon-ksenon-ksenony-i1451230996.html
W zestawie są 2 xeny.Zakładasz tylko mijania czy drogowe też. A może 2-gi masz na sprzedanie?
Bede zakladal obydwa mijania i drogowe.
Spoko,przetwornica naprawdę robi wrażenie:) jest malutka jak pudełko zapałek!!!!
Mam nadzieje ze bedzie rownie trwala jak te o normalnych gabarytach. W poprzednim gracie (SV1000) mialem taka standardowych rozmiaro i sprawowalo sie to bez zarzutu. Zobaczymy jak tu wypadnie bo pisza ze niby to nowość
Jak będziesz je zakładał to zrób jakiś tutorial z łaski swojej. Będzie dla potomnych, raz na zawsze temat zmiany świateł na xenon będzie rozwiązany !

Pozdrawiam i powodzenia przy robocie!

Mam nadzieje ze bedzie rownie trwala jak te o normalnych gabarytach. W poprzednim gracie (SV1000) mialem taka standardowych rozmiaro i sprawowalo sie to bez zarzutu. Zobaczymy jak tu wypadnie bo pisza ze niby to nowość mam takie pytanie jak ci sie sprawowala sv1000 co bylo fajne i dlaczego sprzedales dnia Wto 18:55, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Z sv-ki bylem bardzo zadowolony. Miałem wersje N z okrągłą lampą. Co dobrego mogę o niej powiedzieć - potężny dół silnika i łatwość prowadzenia dawały wiele frajdy z jazdy. Dźwięk bije wszystkie rzędówki na głowę. Bardzo mi odpowiadała charakterystyka V-ki i jej mocny dół. Zmieniłem jej delikatnie przełożenia (2 zęby tył więcej 1 przód mniej) to przy nie całych 2tys obrotów z gazu stawała na gumie. Sprzedałem bo jeździłem już nią 5 lat a okazyjnie trafił się Z w idealnym stanie wiec postanowiłem zmienić. Jeśli miał bym do wyboru w takim samym stanie Z i SV to chyba bym się zdecydował na SV-kę. Narazie nie mogę porównać prowadzenia bo za zimno jeszcze i zetem zrobiłem może z 10km ale napewno na plus zeta jest jego wygląd, na plus sv silnik i smukła sylwetka. Wiadomo że wszystko zależy co komu odpowiada bo kto inny powie że V-ka to jak diesel w samochodzie i jeździ się tym beznadziejnie.
Dzisiaj doszedł zestawik i zabrałem się za instalacje. Całość nie przysporzyła jakiś większych problemów i powinna zająć nie więcej jak godzinę czasu.

Instrukcja montażu Z1000/750 2003-2006 rok:

Zestaw wygląda tak:



Najpierw odkręcamy czachę - dwie śrubki od dołu dwie od góry pod wypełnieniem pod zegarami które jest montowane na dwa kołki po bokach i wciskane na dwa zatrzaski



Wypinamy wtyczkę z żarówki, ściągamy z lampy gumowy krążek i wyjmujemy żarówkę.




Ponieważ żarnik ksenonu ma cieńszy kołnierz niż uchwyt w który wciskana jest żarówka musimy dokonać małej modyfikacji drucika zabezpieczającego żarówkę by ładnie dociskał żarnik. Końcówkę drucika bierzemy w kombinerki odginamy na prosto jak na zdjęciu i zabezpieczenie zapinamy w trochę inny sposób - mocno trzeba wciskać (do montażu żarnika trzeba oczywiście zabezpieczenie otworzyć). Dzięki temu żarnik będzie się nam sztywno trzymał w lampie




Końcówkę żarnika obwijamy taśmą izolacyjną tak grubo by środek gumowego pierścienia od lampy wchodził na nią ciasno i by było to szczelne.



Przewody czerwony i czarny od żarnika wyciągamy z tej gumki by były osobno



Montujemy żarnik w lampie



Zakładamy gumowy pierścieni dokładnie nasuwając i dociskami go dodatkowo tą gumką co jest na przewodach od żarnika



Teraz zabieramy się za ten przewód co oddzieliliśmy od żarnika. Łączymy go z wtyczką od żarówki. Możemy połączyć go bezpośrednio z wtyczką i zaizolować lub tak jak ja zrobiłem rozmontować wtyczkę połączyć i zaizolować. Kabelek czarno żółty to masa więc łączymy go z czarnym drugi kabelek (kolor zależy czy robimy mijania czy drogowe) łączymy z czerwonym.




Teraz został już tylko montaż przetwornicy. Ja zagiąłem uchwyt i upchnąłem w miejsce jak widać na zdjęciu. Przymocować można plastikową opaską zaciskową lub taśmą izolacyjną. Połączyć przewody i gdzieś poupychać. Moje weszły za przetwornice.





Efekt jest taki

OFF

Drogowe + mijania

Mijania


Przy okazji warto wymienić żarówkę postojową na diodową daje to dużo lepszy efekt (nie ma żółtego światła)

Mam nadzieje że moje wypociny się komuś przydadzą i życzę udanych instalacji dnia Śro 23:38, 16 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Super to opisałeś, niech ktoś kompetentny to weźmie i przyklei ten tutorial, przyda się potomnym
Brawo lazina ! kawał dobrej roboty !

Edytuję:

A teraz mi powiedzcie w końcu jak to jest z tymi światłami, są legalne czy nie ? bo to jest taki sam temat jak z olejem i oponami, ile ludzi tyle opinii. Jest ktoś kompetentny w tej dziedzinie ? dnia Czw 0:06, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
super robota! Trzeba pomyslec tez nad takim...
W sumie to ja mam to gdzieś czy legalne czy nie. Miałem w poprzednim gracie i nikt się nie przyczepił. Bardzo poprawia to bezpieczeństwo bo jest się dużo bardziej widocznym i jak by co to się będę tak tłumaczył przed policją.
Kurde, zajebiscie to wygląda, banalny montaż, a widoczność na drodze wzrasta. Widzę ze muszę rozbić świnkę skarbonkę i sobie sprawić kiedyś takie ksenonki

Trzeba poprosić naszego szanownego admina, żeby podkleił taki dział np. "Warsztat", albo "Zrób to sam" i tam utworzyć tematy od poszczególnych czynności.
Zmianę świateł na ksenonki już mamy, ja jutro lub pojutrze będę robił wymianę klocków hamulcowych z przodu i kolejny tutorial będzie, Mariusz na dniach będzie wymieniał sprzęgło i powiedział że też jakieś tam fotki strzeli. Jak w koncu się wezmę to zamówię te łożyska i zrobię tutka odnośnie modu klamki sprzęgła. Także taki dział to chyba dobry pomysł.
Kto jest za, palec pod budkę, bo za minutkę zamykam budkę dnia Czw 1:31, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
A ja bym już na Ojców podjechał na kiełbachę
Nooo a co to pracy kolegi to naprawdę fajnie wyszło!Kiedyś na przegądzie koleś mi tylko przy Zecie sprawdził czy mam xenon ,bo mówił że to zabronione, ale też bym to olał jakby fajnie wyglądało
rychu poczekaj jeszcze chwile niech sie wypogodzi bardziej, sprowadze Zeta do Krk i tam w Ojcowie opchniemy jakąś padline
Z chęcią się podepnę pod Was!!
Tomo spoko damy znać
Odświeżam temacik ponieważ jestem przed zakupem zestawu xenon z allegro do odsprzedania będę miał jedną połowę tego zestawu najprawdopodobniej to będzie coś takiego i w tej cenie
http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-h7-ksenon-h1-bmw-audi-fiat-ford-i1569349517.html barwa światła 6000 K (wydaje mi się najwłaściwszy). Najchętniej odsprzedam komuś z W-wa ale wysłać też mogę kupujący będzie miał do wyboru prawy lub lewy żarnik
Troszkę spore te puszki.... Nie miałbym nawet gdzie to upchnąć w 1000

Odświeżam temacik ponieważ jestem przed zakupem zestawu xenon z allegro do odsprzedania będę miał jedną połowę tego zestawu najprawdopodobniej to będzie coś takiego i w tej cenie
http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-h7-ksenon-h1-bmw-audi-fiat-ford-i1569349517.html barwa światła 6000 K (wydaje mi się najwłaściwszy). Najchętniej odsprzedam komuś z W-wa ale wysłać też mogę kupujący będzie miał do wyboru prawy lub lewy żarnik


Jak kupisz to daj znać na GG albo PW, na pewno wezmę!Nie bierz więcej jak 6000k.
ja zamontowałem wczoraj zestaw xenonów mam xenony na króktich światełkach i długich a całe przetwornice przymontowałem do bocznych osłon tych z kierunkowskazami:)

Troszkę spore te puszki.... Nie miałbym nawet gdzie to upchnąć w 1000 Przecież to są slimy raczej ciężko o mniejsze, a jak już to niewiele. Rychu wysłałem Ci PW.
są są mniejsze i to dużo np http://allegro.pl/zestaw-xenon-h1-h3-h7-h9-h11hb3-hb4-ksenony-i1569918155.html widziałem jeszcze mniejsze ale aktualnie nie mogę ich znaleść

ja zamontowałem wczoraj zestaw xenonów mam xenony na króktich światełkach i długich a całe przetwornice przymontowałem do bocznych osłon tych z kierunkowskazami:)

Juby jechałeś może na tych światłach w nocy bądź pod wieczór ? bardzo walą do góry te światła czy słup światła skupiony jest na drodze ?
No właśnie posiadacze xenonów. Zauważacie jakąś znaczącą poprawę w widoczności?
Co najmniej dwukrotnie lepsza widoczność ogólna zaś znaki trzykrotnie bardziej się wyróżniają
a jak z oslepianiem aut z naprzeciwka? ogolnie xenony mniej oslepiaja ale mrugal ktos dlugimi albo cos?
mniej oslepiają jak są zamontowane w przystosowanym do tego celu reflektorze, a jak jest w przypadku odbłyśników to widac np. w samochodach, czyli różnie
kolega na bandicie jezdzi z xenonami, jest bardziej widoczny przy czym jego swiatlo w lusterku mnie nie oslepia
No właśnie pytam czy oślepiają bardzo, wiadomo chcę być widoczny na drodze, ale nie chcę znowu co chwilę być zatrzymywany przez panów w niebieskich mundurach i za każdym razem się tłumaczyć z tych ksenonów. Dwa razy mnie zatrzymywali i pierwsze zaraz po sprawdzeniu trzeźwości to pytanie o tablice, wydech i reflektory z przodu
Witam

Mam takie pytanie czy ktos z forum probowal przerabiac lampke pod xenon ale z soczewkami ? Znalazlem taki oto zestaw:

http://www.ebay.com/itm/2-0-UNIVERSAL-FIT-HID-FOG-LIGHT-PROJECTORS-LENS-KIT-CCFL-HALO-ANGEL-EYE-35W-/151042889596?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item232adb977c&vxp=mtr

2x xenon z soczewkami i agneleyes powinno to wygladac mniej wiecej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=2ZtDe4S94rA (oczywiscie bez tej choinki po bokach )

Czy ktos przerabial lampe w ten sposob? wycinal ja pod soczewke ? duzo roboty?: )
Jak już proponuję coś takiego
Devil EYE

mogłoby ciekawie wyglądać
Link

Poradnik jak wykonać przebudowę reflektora
Przebudowa od A do Z
Ja myślałem raczej o czymś takim

To jest dokładnie tak jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=STP0Ycl6Eog
Pozdrawiam pitrak
Mi się tam podoba Jak będę miał trochę czasu i będzie brzydka pogoda to może się pobawię lampą
mi wie wydaje ze nie ma sensu zakładać xenonu na drogowe światło bo gdy chce się mignąć lub na chwilę tyko zaświecić długie to ten xenon nawet sie dobrze nie rozgrzeje
Zgadza się, akurat zestaw który podałem jest to BiXeon W autach jest to fajnie rozwiązane a mianowicie:
Światła "krótkie" - świecą Xeony z przymkniętą klapką
światła "długie" - Xeony z otwartą klapką ALE do mrugania długimi używane są żarówki h7 natomiast klapka się nie otwiera
u mnie w aucie przy długich światłach otwiera się klapka na soczewce i dodatkowo włącza się zwykła żarówka, klapka otwiera się bardzo szybko, wiec przy szybkim mignięciu długimi nawet żarówka się dobrze nie zapali a błysk długimi jest widoczny. Taką soczewkę można założyć do moto. u mnie w aucie też pochodzi z innego auta, klapką steruje elektromagnez załączany plusem z długich, wszystko jest niewielkich rozmiarów, zostaje tylko kwestia odpowiedniego umieszczenia soczewki w lampie
Sprawdziłem jeszcze raz i faktycznie H7 + otwierająca się klapka = długie zakręciłem się..
Więc skoro żarnik i tak świeć i tak to można byłoby zainwestować w Bi
Chyba spryskiwacze nie są wymagane ?
teoretycznie są wymagane ale praktycznie nikt ich nie ma przynajmniej w moto.
Odswieze temat, ktore 'xenony' z allegro nalezy kupic aby schowala mi sie przetwornica pod czache?jakich wymiarow?jakis link moze?chcialbym zalozyc jeden zarnik h7 za swiatlo mijania
Są przetwornice mini i taką kup. Ale najlepiej założyć soczewkę i dopiero wtedy xenon , jak nie chcesz się sam bawić to polecam Oskara (profesjonalna robota )
Samemu można sporo zaoszczędzić a jaki fun, że coś się zrobiło samemu a nie wywaliło kasę i czekało na gotowo Te soczewki w większości to są przykręcane w gniazda żarówek za pomocą odpowiednik nakrętek płaskich więc trzeba być naprawdę leniem aby nie potrafić przyłożyć soczewki i zakręcić nakrętkę z 2 strony Nie mówię tutaj już o odklejaniu reflektora co też trudne nie jest
A gdzie takie soczewki nabyc aby pasowaly do zeta 1000 rok 2004?na allegro nie znalazlem tak w sumie to niewiem co wpisywac...widzialem robote koelgi jakiegos na forum jak montowal do roznych sprzetow soczekwe i fajnie to wyglada wiec pokusilbym sie,przetwornice zamowione jakies tam super slim wiec powinny byc ok i gdzie upchne, kwestia jak ti swieci bez soczewki a jak z... i gdzie je dostane i jaka kasa?
na allegro są soczewki tylko najlepiej mniej więcej jak byś orientował się jakie wielkości potrzeba 2-2,5" do zeta aby nie wyglądały na wielkie

https://www.youtube.com/watch?v=IHuDrd6tNUg&feature=youtu.be
Tu masz przykładowy montaż takiej soczewki dnia Nie 12:29, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 4 razy
Montaz to ja wiem jak wykonac bo mam filmiki instruktazowe dokladnie od mojego zeta, ale soczewki dalej niewiem gdzie i jakie kupic,podeslij ten link prosze do alledrogo z tymi soczewkami zenym wiedzial na czym bazowac
Tu same soczewki:
http://allegro.pl/soczewki-bixenon-bi-ksenon-profi-kit-h4-h7-h1-inne-i5131814013.html
Tu kompletny zestaw z żarnikami:
http://allegro.pl/soczewki-bixenon-bi-ksenon-profi-kit-komplet-hid-i5131816465.html

I takich musisz szukać co są właśnie montowane w otwory odbłyśników Tylko masz soczewki 2.5" trzeba zmierzyć czy nie będą za duże
Ok dxieki wielkie.juz wiem czego szukac. Narazie zamontuje sam zarnik w odblysnik i zobacze efekt.pozniej pomysle nad soczewka

...Tylko masz soczewki 2.5" trzeba zmierzyć czy nie będą za duże

Nie za duże, we wszystkich kitach do Z750/Z1000 są 2,5" soczewki
No właśnie i trochę ten zet z przodu wygląda jak by mu ktoś na odcisk nacisnął Jak dla mnie to za duże ;D
Jak mam u siebie 2,5" i są oki... nie za duże nie za małe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl