,
Porównanie Z1000 i FZ1Niszczarka do gĹowy
Panowie takie pytanko :
czy ktoś z Was miał sposobność porównania Z1000 i FZ1 ( roczniki tak 2007 i w góre) ? Dywaguje między tymi dwoma modelami a głównym kryterium jest pozycja i wygoda dla kogoś jak ja czyli 196cm i jakieś 115 kg. Lubię golaski a przelotowe max do 200 bo później i tak w każdym moto biorę wszystko na klate . Jest wśród Was jakas osoba koło 2 m która lata Z1000 już jakiś czas? Jeżeli tak to poproszę o opinie FZ1 to bardzo dobry motocykl, wydaje mi sie, ze wyboru mozesz dokonac wg gustu, czyli ktory bardziej Ci sie podoba wizualnie. Gdzies czytalem porownanie CB1000R, Z1000, FZ1... poszukaj w googlach. gdybys sie zdecydowal na FZ1 to napisz, kolega zmienia na turystyka. stan idealny i 100% bezwypadkowy. dtox daj namiary jak możesz na kolege ewentualnie jakiegoś linka do jego aukcji jeżeli już wystawił Mam 180 cm i latałem na FZ1 i Z1000 - jak dla mnie tylko Z1000. FZ1 to petarda powyżej 7 tys obrotów, w zecie zabawa zaczyna się od początku. Cały czas miałem wrażenie po zecie jak wsiadałem na fz1, że ruszam z drugiego biegu dziwne uczucie jak z zeta wsiadałem. Mi wygodniej na kawie, yamaha to jednak 150 koni ale czegoś jej brak, zawsze jak wsiadałem z z1000 na kumpla fz1 czułem brak dołu, dłuższe moto i strasznie miękkie sety, które cały czas się ruszają, bo są na gumowych mocowaniach, nogi miałem wyżej, ogólnie mi wygodniej na z1000 dlatego zostałem przy kawasaki. http://m.otomoto.pl/oferta/M2651439?fromweb Ja mam oba modele jak chcesz to możesz wpaść i się przeechać jednym i drugim Juby napisz Twoje odczucia co do Zety i FZ1 to moze podkleimy temat bo w sumie moze byc przydatny. A wiec Z1000 2007-2009 w przeciwieństwie do fz-1 jest: -wygodniejsza pozycja -mniej odczuwalne przyspieszenie -mniej odczuwalny powiew wiatru -lepsze siodło wiecej mozna na nim przejechać bez bólu pupy -wybacza wiecej błędów -jest stabilniejszy podczas jazdy oraz postoju -mniej odczuwalne są drgania motocykla -dłuższe biegi -silnik ciągnie od początku równo -łatwij się nim jeździ na jednym kole -nie zrywa przyczepności tylnej opony (lepiej rozlozona masa) Jak sie przesiadam z fz-1 na zetke dopiero wtedy odczuwam że rama w zecie jest miekka przez co dość wyraźnie sie naddaje wcześniej tego nigdy nie odczuwalem mimo to pewniej wchodzi sie nim w zakręty masa motocykla i konstrukcja jest lepiej wyliczona dzięki czemu daje wrażenie pewniejszego w prowadzeniu Fz-1 model 2009r. w porównaniu do z-1000 -mocniejszy silnik niestety odczuwamy to dopiero przy bardzo wysokich obrotach -lepsze hamulce -twardsze zawoeszenie cieżej je wyregulować -lepsze oświetlenie w nocy -posiada światła awaryjne -kierowca ma mniejszą wygodę zas pasażar większą -moto traci przyczepność tylnej gumy (złe rozłożenie masy) -fajna praca silnika zetka moim zdaniej jest praktyczniejsza i wygodniejsza jednak jeśli ktoś lubi szaleć w krótkich trasach utrzymując silnik na bardzo wysokich obrotach osiągnie lepsze wrażenia podczs jazdy fz-1 fazer jest sttwozony do katowania na dużych obrotach do palenia gumy podczas jazdy ciężki indywidualny wybór A ja jestem zdania ze yamaha to robi tylko dobre fortepiany miałem juz trzy kawy i jedna yamahe i wiecej bym yamahy nie wpuscil na podworko Nie szukałbym na tym forum wsparcia dla FZ1... Zdecydowanie Zet deklasuje Yamahę silnikowo (elastyczność) FZ1 bodajże z 2007 roku miały pękające ramy na spawie... Jeżeli chodzi o ramę odpowiedzią Kawy jest model Zeta 2010-> Miałem FZ1 pod sobą bardzo krótko (dosłownie rundka) i podoba mi się stwierdzenie AdamFilip'a o "ruszaniu z II-ki" - dokładnie! W Zecie puszczasz sprzęgło i jesteś 50 metrów przed FZ1 Moim zdaniem jednak żaden z tych modeli nie jest dla 115-kilowego chłopa 196cm! Fabryczne ustawienie zawieszenia przewidują "average-built rider = 68kg" - czyli typowy Japończyk. Na Twoim miejscu poszukałbym tuż za granicą (u Helmuta) - czyli BMW R1200GS Adventure - na nim przynajmniej nie będziesz siedział " w kuckach" Przy takim wzroście nie jest łatwo o wygodny motocykl.... Jeździłem 3 lata FZ1s, od roku Kawasuką Z1000sx, napiszę więc kilka słów o tych. Foty tu: http://bikepics.com/members/jaquzie/ FZ1 piękny sprzęt na długie trasy z plecakiem, wygodniejszy niż Kawa, bardziej pakowny, wydaje się być stabilniejszy, ale rzeczywiście mniej żwawy niż Kawa. Kawa mimo, że z 1000sx miał być turystyk, wyszło pół na pół (w przewadze sport). Nie mówię, że na turystę się nie nadaje, bo nadaje idealnie (kufry, zwinność, regulacja szybki, owiewka - mimo, że przylega do moto, nie wieje po kolanach). Wagowo wyglądają tak samo praktycznie, FZ1 wydaje się jednak cięższa (pewnie z powodu wspomnianej zwinności Kawy). Kawa ma fajniejszy bak - pojemniejszy i wygodniejszy dla kierującego. 300km na baku w Kawie to pikuś, w FZ1 modliłeś się, by dotrzeć do stacji. Patrząc na Twój wzrost (ja mam 175cm), brałbym jednak FZ1 - z turystyczną wyższą szybą (taką, jaką zobaczysz na moich foto). Na Kawę osoby mojego pokroju wydają się być idealne, wyższe mogą wyglądać jak..bez obrazy Fani Kawy... na rowerze (FZ1 wydaje się być większa). Golasa jednak bym odradzał Zwieje Cię FZ1 w wersji S, może nie w pełnej owiewie, ale przynajmniej czacha i szyba by były (też możesz zobaczyć na moich fotach jak to wygląda - czasem zdejmowałem owiewy boczne). Może i napisałem tak, jak bym był zwolennikiem FZ1 (sentyment został), ale tak by to wyglądało z mojej perspektywy The choice is yours. Just my 2 cents. że się zapytam 300 km na baku w SX-sie?? czekam na potwierdzenia pitraka. ten bak ma 20L. ostatnio z plecakiem przejechałem ponad 300 i jeszcze mi coś zostało, jechałem przelotowo 130-140 w FZ1 zazwyczaj modliłem się dużo km wcześniej, co by stacja zaraz była Masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=2LHKkgHuTn8 Co ja mam powiedzieć w moim jest tylko 14 litrów a ja Wam powiem inaczej.........temat zakładany rok temu i już dawno mam motonga |
Podstrony
|