,
Kawasaki Z1000 SX 2016 ze sprzęgłem antyhoppingowymNiszczarka do gĹowy
+ nowe malowania Wygląda zacnie!
http://www.moto-opinie.info/?action=newsroom&a2=read&eid=841 dnia Śro 12:58, 02 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz zbieram już dolary w skarpetę chyba muszę przynieść litrowy słoik na drobne niebieskie malowanie wygląda jak... Suzuki Nie wiem czemu ale tylko "Metallic Carbon Grey" i "Candy Lime Green" mi się podobają nie dlatego , że sam mam "Czarnulkę" ale sylwetka tego "Bike-a" moim zdaniem w tych kolorach wygląda najlepiej Nowe sprzęgło to super będzie lżej się naciskało na "klamkę" mogliby jeszcze dodać kilka "kucyków" ot jakieś 40-ci i było by idealnie Ten zielony jest piękny! Candy Plasma Blue ... No właśnie, ja też zwróciłem uwagę na to nowe sprzęgło. Wygląda mi na istotną i przydatną poprawkę. Możecie o tym przeczytać choćby na angielskiej stronie Kawasaki (jak trzeba, znajdę Wam dokładny link). Problem w tym, że polski importer Kawasaki oraz kilka salonów sprzedaży, w których zapytałem - NIC na ten temat nie wiedzą. Zasadniczo twierdzą, że na 2016 r. nie ma żadnych zmian technicznych, tylko inne malowania. Usłyszałem nawet, że takie sprzęgło już jest montowane od 2014 r., co raczej jest nieprawdą w świetle informacji z angielskiej strony Kawasaki oraz innych doniesień prasowych. Poprosiłem o sprawdzenie tego info w jednym z salonów i czekam na odpowiedź. Swoją drogą - te zmiany są wprowadzane bez podnoszenia ceny i w DE, i w EN (została na poziomie modelu z 2015 r.). A u nas - cena w górę i to znacznie. Jeśli jeszcze faktycznie jest to podwyżka bez ulepszeń dostępnych na Zachodzie, to coś tu jest nie tak... niebieskie malowanie wygląda jak... Suzuki Fakt, że jak by się pojawił jakiś biały pasek to prawie jak nowy model od suzuki:D Panowie, czy ktoś może ma info nt. tego nowego sprzęgła w modelu na 2016 r.? Faktycznie się pojawi/pojawiło, czy to tylko plotka? witam nie mam jak pokazac bo fotki mam w selfonie a jestem w Hollandi a tu nie mam neta niestety_(musisz uwiezyc...wyglada pieknie widzialem i jest jeszcze z 1000 i sx w buraczkowym kolarze z czarnym macie i akrapie z1000 edition ..po prostu piekne w a z800 stoi w 6 kolorach...ale maja wybor No to musi byc piękny widok... i te Z800 w palecie barw... A masz możliwość popytać o techniczne sprawy, głównie o sprzęgło w Z1000SX? Byłem dotykałem ...i ..200£ dopłaty za ten bajer i chciałem sie przejechać aby zobaczyć to cudo natury Kawasaki lecz szybko serwis mi wytłumaczył o co chodzi ..jesli nie używasz silnika do wychamowywania prędkości motocykla (fajna sprawa przy zakrętach) to ty tego nie zauważysz i nie bedzie tobie to potrzebne-no i zrezygnowałem z jazdy Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tym wyhamowywaniem Na angielskiej stronie Kawasaki http://www.kawasaki.co.uk/en/news/upgraded_kawasaki_z1000sx_released_for_2016___and_refreshed_versys_1000?Uid=0932Dl5eDl9eCl8KDApeXAoOCgpbUAoOUVtaUFFQCV9aCVk jest taki oto opis tego sprzęgła: "The 2016 Z1000SX now comes with a race-inspired FCC assist and slipper clutch – with a 30% lighter feel at the lever, the Slipper Clutch will appeal to both sports bike riders and those adjusting to the weight of a pillion and luggage. Under normal riding conditions, the clutch functions as a self-locking mechanism, pulling the clutch hub and operating plate together to compress the clutch plates. This allows the total clutch spring load to be reduced, thereby resulting a lighter clutch lever pull when operating the clutch. While the back torque limiting or ‘Slipper’ function works in the traditional way; where the clutch partially disengages or "slips" when the rear wheel tries to drive the engine faster than it would run under its own power. All 2016 Z1000SX models will be ABS as standard and there is no price increase for the 2016 model." Szczerze: znam dobrze angielski, ale po prostu nie rozumiem o co chodzi - pod względem technicznym. Poza tym piszą, że to jest bez dopłaty (a Ty, że + 200 funtów), więc może chodzi o coś innego? edukcja Otóż po zmianie biegu w dół, obroty rosną w stosunku do obrotów silnika przed redukcją. Co zatem dzieje się z obrotami silnika przy zmianie w dół? Obroty silnika wzrosną. Ale u większości motocyklistów niezawodowych słychać stuk, trzaśnięcie, zaś obroty silnika wzrosły nie na skutek dodania gazu, lecz na skutek puszczenia sprzęgła. Czyli tylne koło napędziło silnik. Dlaczego redukcji towarzyszył stuk? Bo obroty silnika były zbyt niskie w stosunku do prędkości (czyli obrotów tylnego koła). Nasuwa się wniosek, że gdyby obroty wzrosły zawczasu, to może byłoby ciszej. Jak przeprowadzić prawidłową redukcję? Taką, gdzie nie będzie nic waliło, stukało ze skrzyni, gdzie nie będzie szarpnięcia mimo, że SPRZĘGŁO BĘDZIE UŻYTE W CZASIE PONIŻEJ SEKUNDY. Otóż wciśnięciu sprzęgła ma towarzyszyć podniesienie obrotów: wciskamy sprzęgło z jednoczesnym dodaniem gazu. W momencie gdy obroty rosną, ma nastąpić zmiana biegu. Puszczeniu sprzęgła ma towarzyszyć spadek obrotów. Proste, tylko jest jeszcze kilka szczegółów. Otóż nadal obowiązuje zasada że stopa zaczyna i stopa kończy. Dokładnie d3liar - 200£ Serwis kawasaki tyle chce w J&S KAWASAKI Frodsham.Sprawdz ceny wszystkich modeli czyli standard-GT Tour - i ze sprzęgłem czarującym zobaczysz dnia Sob 2:22, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz Jak dla mnie to sprzęgło to fajny, ale nie do końca potrzebny bajer. Ja uczyłem się jeździć na SV650S i od razu zacząłem uczyć się redukcji z międzygazem. Silnik mały ale V- więc duży moment obrotowy jak na takie moto i na początku jak coś nie wyszło zdarzały się lekkie uślizgi tylnego koła przy redukcji. Później jak się nauczyłem to robiłem już z automatu. Motocyklem przejechałem 20 tys. km a zużycie klocków hamulcowych było zadziwiająco niskie, bo hamulca używałem tylko w sytuacjach awaryjnych i na dohamowaniach. Ostatnio Kawasaki na swojej stronie przy Z1000SX (co ciekawe, tylko przy "zwykłym" SX, a nie przy Tourer) zamieściło taki opis tego nowego sprzęgła - określa go jako sprzęgło antyhoppingowe: "Kawasaki przeniosło technologię z maszyn wyścigowych do motocykli seryjnych. Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę - gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła. " Teraz zrozumiałem, o co kaman Mogę śmiało zrezygnować z pomocnika przy blokowaniu koła - moje pierwsze moto to FZS 600 Fazer, więc musiałem się nauczyć dobrze zmieniać biegi i redukować (jak by nie było to 95KM). Zastanawia mnie tylko, że na stronie angielskiej chwalą się tym, że siła potrzebna do obsługi klamki sprzęgła jest w nowym modelu mniejsza o 30%. Musze przyznać, że gdy byłem w salonie Kawy i porównywałem sprzęgła Z1000SX rocznik 2015 oraz W800 i Versysa 650, to w SXie działało wyraźnie najciężej. A jakie są Wasze doświadczenia? Łatwo obsługuje się sprzęgło w waszych SXach czy też byście życzyli sobie lepszej obsługi? Fazer-SX A sprawdzałeś wszystkie naciski na "klamkę" na uruchomionym silniku ? wiesz , te opisane "krzywki" działają poprwanie dopiero podczas obracających się tarcz sprzęgłowych ale to tak na marginesie fakt faktem , że najlżej obsługiwaną dźwignią sprzegła ma niestety HONDA A to za sprawą hydrauliki ot i cała tajemnica Hej, sprzęgło sprawdzałem tylko na wyłączonym silniku, na motocyklach stojących w salonie. Nie sądziłem, że po rozruchu jest łatwiej. Od czego to zależy? U mnie w Fazerze nacisk jest taki sam przy wyłączonym i włączonym silniku. Nigdy nie odczułem jakiejkolwiek różnicy. A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań. Z tego co nasłuchałem się od mechaników to ponoć w tym "antyhoppingowym" sprzęgle ponoć ma to znaczenie ale głowy nie dam za to tak czy inaczej chodzi tam o "jakieś opory" tarcz sprzęgłowych więc jak dla mnie to silnik powinien pracować a przynajmniej tak mi się zdaje No tak, pewnie tak jest - szczególnie gdy zagłębić się w to, co podało Kawasaki na swojej stronie (zob. mój post wyżej). Ale ja macałem model 2015 r., więc bez sprzęgła antyhoppingowego. I klamka chodziła zdecydowanie najciężej A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań. W dużej SV stopień "sprawności" działania sprzęgła hydraulicznego zależy od kilku czynników. Choćby jakosc płynu w obiegu, to czy moto jest ciepłe itp. Wiem bo miałem. Ale powiem ze po założeniu oplotu i klamki z regulacja można było sprzęgło obsługiwać dwoma palcami. Chociaż tak jak kolega napisał wcześniej w silkinak typu V sprzęgła używa się raczej do ruszania. Może nie na temat, ale czy naprawdę robi to taką dużą różnicę czy sprzęgło chodzi trochę ciężej czy lżej? Nie piszę tego złośliwie, a raczej chciałbym poznać opinie, lub w jakich sytuacjach sprawdza się sprzęgło (klamka sprzęgła) które można operować dwoma palcami? Wcześniej jeździłem motocyklami innej klasy stąd moje pytanie. Jedynie w momencie kiedy sie używa sprzęta profesjonalnie do jego przeznaczenia,nie wyobrażam sobie w dużym sprzęcie wciskać klame non stop bez pomocy hydrauliki np Honda Gold.. No to już wiem, jak z tym sprzęgłem. Na angielskim forum użytkownicy BARDZO chwalą sobie nowe sprzęgło za łatwość w użytkowaniu i niewielki nacisk na klamkę. Podobno można przełożyć też takie sprzęgło antyhoppingowe z Versysa 1000, praktycznie plug and play. |
Podstrony
|