,
Ocena Z1000 w nowym numerze MotocyklaNiszczarka do gĹowy
Tydzień zbierałem się na odwagę by zadać pytanie co myślicie o ostatnim miejscu w teście Naked-ów.?
Co tu dużo pisać - ostatnie miejsce nie jest powodem do dumy czy test jest obiektywny ? wydaje mi się że tak, robił go niemiecki Motorrad i tylko przedrukowany do Motocykla (jak chyba 80 % ich artykułów) na pewno nie testowali tych sprzętów pierwsi lepsi kolesie tylko fachowcy którzy wiedzą o co chodzi w jeździe motocyklem. Duży Zet ma swoje wady i nie ma co mówić że tak nie jest ja osobiście uważam że nie jest on motocyklem dla początkującego, trzeba wiedzieć o co chodzi w jeździe motocyklem i umieć to wykorzystywać w trakcie jego prowadzenia (po prostu trzeba złapać tego byka za rogi i pokazać mu kto tu rządzi) owszem można sobie pomykać lansersko po prostej w mieście albo dawać na gumę gdzie się da ale na krętej drodze jazda nie jest spokojna (chyba że wolno i na luzie) szybka jazda wymaga bardzo dużego zaangażowania i jak pisałem wcześniej umiejętności, brak mu lekkości - trzeba siły i zdecydowania, ma to może i swoje plusy, bo jazda nie jest nudna żeby być zadowolonym trzeba mieś dobre gumy i dobrze ustawione pod siebie zawieszenie i wiedzieć co nieco o jeździe po winklach Reasumując zaraz posypią się słowa krytyki że nie wiem co piszę bo Zet jest najlepszy na świecie a test był ustawiony To moje prywatne zdanie wyrobione na dystansie jakichś 20 tyś. kilometrów przejechanych w siodle Zeta 2 i 3 generacji jak napisał autor artykułu "ten motocykl albo się kocha albo nienawidzi" Podrzucam linka,żeby forumowicze nie śledzący prasy motocyklowej wiedzieli o czym pisze/do czego pije zakładający temat: TEST NAKEDÓW. Jakoś dziwnie to napisane.. w stosunku do papierowej wersji. dnia Pią 9:40, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy Kawasaki Z 1000 SE. Silnik zachwyca nawet mimo braku elektroniki poprawiającej jego pracę i parametry, krótkie przełożenie nadaje się na drogi. Poręczność cierpi z winy opon. Dlaczego tak się uplasował w rankingu ? Moim zdaniem "komercja" , "komercja " i jeszcze raz "komercja" !!! Mimo wszystko polecam wszystkim wersję papierową. Jest zdecydowanie bardziej obszerna, więcej wniosków i lepiej się czyta. @arczimi - jak masz obszerniejszą wersję papierową to wrzuć skany. Ale w śród jakich motocykli Zet jest ostatni Gdyby jeszcze Honda i Suzuki były no i Yamaha to mogło by być inaczej ale te wszystkie motocykle to imo wyższa półka zwłaszcza cenowa. Grunt że generalnie z1000 nie jest negatywnie przedstawiany tylko jest gorszy niż pozostałe. @arczimi - jak masz obszerniejszą wersję papierową to wrzuć skany. Przeczytałem na zakupach w Kauflandzie. Jest tam i Suzuki i Honda . Do końca nie jestem pewien w sumie siedem - dziewięć motocykli. Pomyslec, ze jeszcze kilka lat temu nakedy jak mialy 130 KM to już było dużo. Zrobiłem foty, co prawda jedna strona słabo wyszła ale na bezrybiu... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0eefa748aae3522d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f79c7a69c9bb45cf.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44f0d3a38ae429d9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81b4cf6be5030347.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad5b1c6070ae97b2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2eb68a9df639cdba.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c51c7913552ae3c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec6ddb534d5cff23.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c6ab1e9cc7d04e5.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01f813cb26c2ee2a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17b6789d3d6626a8.html dnia Sob 7:24, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz Jeszcze nie czytałem....Niech zgadnę!... Wygrało BMW???.... Dokładnie Przebrnąłem ten artykuł, bo dość regularnie kupuję to wydawnictwo, czasami coś znajdę inspirującego... Jak każdy test kończy się zwycięstwem bmw, jakby produkcja innych motocykli w ogóle nie miała sensu...bo są pół kroku, czy epoki z tyłu... ZAWSZE należy brać pod uwagę fakt ile dana marka przeznacza pieniędzy na tego typu działalność i jak "traktuje" dziennikarzy... tutaj skromne kawasaki zawsze było i będzie wypadać blado... Jedyną dużą akcje pamiętam z sx'em jak zaproszono kilkudziesięciu panów-fachowców w Alpy ... i testy zakończyły się sukcesem a sx był wówczas świetnym turystykiem... mniej więcej tak to wygląda w tych mądrych artykułach... Nie jeździłem zetem 2014, ale parę motungów już miałem a teraz sx to mój trzeci zet w serii 2009, 2010, 2013sx... Testowałem również aprilię tuono w zeszłym roku... i powiem szczerze, ze nie rozumiem tego motocykla.... to sprzęt to zepier...nia po torze a nie do normalnej jazdy... te wszystkie lounch control, wheelie, traction control, mapy cuda... nie mają zastosowania... cały czas ciśnie się na najmocniejszej mapie "track" bo na innych nie ma sensu... zet moim zdaniem o wiele lepiej odpala z miejsca, bez "lounch control" aprilia zanim złapie moc to już hamujesz do następnych świateł...po miescie to trzeba jeździć wyłącznie na 1-dynce...a przy ruszaniu taka długa jedyna i tak się dusi.... faktycznie wchodzi na 13,5 tys obrotów i ma wtedy ciąg ale w normalnych drogowych warunkach nie ma jak tego wykorzystać quick shifter działa fajnie tylko przy całkowicie odkręconym rollgazie, wiec znowu trzeba zapierd...ać nie wiadomo po co... pozycja dziwna.. tyłek wysoko, nogi wysoko... po 2 godzinach testów bolały mnie biodra i kolana.. (gdzie zetorkiem smigałem w Alpy po 700km/dzień i było spoko) no i aprilia ma 2-gie miejsce.... sorry...dla mnie to w ogóle nie ta bajka zet jest motocyklem o niebo bardziej uniwersalnym chociaż z cb1000r to bym go tez nie porównywał... honda to dopiero flaki z olejem... reszty nie miałem okazji testować ale bmw "rodem z s1000rr" z pewnością bardziej przypomina aprilię niż zeta... jak założyłem amortyzator skrętu to zetor po dziurach szedł w zakrętach jak po torach... a taka aprilia i bmk mają to w serii... 20 map zapłonu i 15 trybów kontroli trakcji...zanim wybierzesz właściwą opcję to zetor już jest na następnych światłach ...ja bym nie brał do siebie zbytnio tego wyniku testu... ... to co muszę oddać aprilii to NIESAMOWITY dźwięk (nawet na seryjnym kominie)... to śni się po nocach! za to dałbym 1-sze miejsce!.. i ten strzał przy zmianie biegu quick-shifterem... masakra! czujesz się jak max biaggi na torze mugello... coś pięknego! ...tylko właśnie...czujesz się jak w mugello... a jedziesz w korku ul. Puławską...i myślisz sobie, że za 100kmh zabierają prawko.... i nawet nie zapniesz tej 2-jki Nie tylko na SX-a zrobili spęd, na Z1000 też zaprosili dziennikarzy na przejażdżkę dnia Nie 8:12, 26 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz Vale_46 chodzi ci o amor do Sx-a czy jak miałeś wcześniej założony do Z-ta? Tak, mialem w nakedzie. Do sx ciaągle szukam mocowania w rozsadnej cenie i zeby jakos wyglądało... Bardzo sobie chwalę to urządzenie.... Zeby nie bylo, ze uwazam zeta za cud techniki! Po prostu nie lubię testów porownawczych tak różnych konstrukcji i koncepcji, mocy od 125-175KM, ceny od 48-95tys zl... Trzeba samemu testować i pasować pod siebie. Ja bylem napalony na tuono, wtedy kosztował 63900zl...i wyleczylem sie po 2 godzinach jazdy... Bmw robi fajne motocykle tylko jakieś bezduszne...kiedyś sobie kupie...tylko po tych wszystkich pochwałach i wygranych oczekuję skoku o epokę w przód....i obawiam że aż tak daleko nie skoczę.... Zauważyłem opis Suzuki, że jest poręczny , stabilny że wiesz co dzieje się na styku kół z asfaltem a całkiem odwrotnie w Zecie a przecież oba są obute w te same opony Dunlop D214 4 lata temu ten sam Motorrad- niemiecki magazyn oraz nasz "Motocykl" pisał bardzo dobrze o SX-ie. Wtedy nie było chyba raczej porównania do innych, ale SX wypadł w teście naprawdę dobrze. Teraz jest nowa produkcja, są nowe modele, więc trzeba nakręcić sprzedaż no i trzeba przecież coś pisać, od tego są dziennikarze. A to, że Z 1000 czy SX zachowuje się nerwowo na nierówmościach to fakt i przyczyna była podana - niedopasowane kapcie fabryczne, być może trzeba by się rozejrzeć za innymi oponami i amorem skrętu. Tylko,że niestety koszt nie jest mały..... http://allegro.pl/metzeler-roadtec-z8-interact-120-70zr17-190-55zr17-i5564299133.html Same opony Tylko,że niestety koszt nie jest mały..... http://allegro.pl/metzeler-roadtec-z8-interact-120-70zr17-190-55zr17-i5564299133.html Same opony A jakie "inne" są dużo tańsze? Ja mam Dunlopy RoadsmartII i pamiętam, że też płaciłem ponad 1,1 tys. Dobra odświeżam temacik opon i mam wrażenie , że w odpowiednim dziale Zacznę od tego , że po przejechaniu 9 tys. na oponkach BRIDGESTONE BATTLAX BT-16 PRO bo takie miałem założone oryginalnie wyglądały tak i wówczas przyszedł czas na BRIDGESTONE BATTLAX S20 pośmigałem na nich i jestem MEGA zadowolony !!!!!!!!!! O tych oponkach mam do powiedzenia same superlatywy Oponka na mokrym nie dostawała żadnych uślizgów i była całkowicie "kontrolowalna" a także na suchej nawierzchni kleiła się niczym opona sportowa Muszę zaznaczyć , że nie paliłem gumy , nie śmigałem na kole ale za to byłem raz w Lublinie na Torze i motocykl w roku 2014 był mocno obciążany , jeżeli chodzi o przewóz bagażu na swoim "grzbiecie" Niestety jedyną ich wadą jest przebieg W tej chwili mam na liczniku blisko 18tys. i oponka wygląda tak Przyszedł czas na następny test ale tym razem na "felgę" idzie stajnia PIRELLI Angel GT mam nadzieję , że obiecane "kilka kilometrów więcej" przez firmę PIRELLI będzie osiągnięte Na dzień dzisiejszy mogę śmiało powiedzieć , że "S20-tki" to był jedyny dobry wybór dal Sx-a Na Pirelli GT mam niestety uślizgi i to czasem bardzo "niewygodne" delikatnie mówiąc Chyba jednak wrócę do nich jak te dokończę Nie wiem czemu kawa ma ostatnie miejsce. Ok jest ostra i brutalna ale czego oczekiwać po litrze pojemności w takiej konfiguracji?? Osobiście uważam że kawa powinna być w środku stawki. Autor napisal "albo się ją kocha albo nie" samo to nie pozwala jej na końcu stawki postawić. Do tego chyba ważniejsze są emocje na lotrowym nakedzie niż ich brak. NP honda i suzuki są "uniwersalne" po co komu uniwersalny litrowy sprzęt. To jest oczywiście moja opinia a żadnym ekspertem nie jestem. Pisze tylko to tak jak to widzę 😊 No i wlasnie chodzi o to żeby kierować sie przede wszystkim swoją opinią. Takie testy mogą posłużyc jako pewna wskazówka, ale tylko w celu rozeznania. Dla mnie wazniejsze sa osiągi a nie czyjes opinie..i tutaj zet stoi mocno. Jesli kierujesz sie opiniami innych to masz szansę pominąć motocykl idealnie dopasowany do ciebie i kupic pseudo ideał, na ktorym sie zawiedziesz... Trzeba pojezdzic...i najwyzej sie wycofać w przypadku pomylki... ..."bmw nie ma slabych stron" - czyli jest absolutnym ideałem hehehe ...a ja jakoś dojezdżam juz trzeciego zeta i nie mogę sie zdecydowac na zmianę... Większość tego typu artykułów jest opiniotwórcza żeby wypromować pewną markę u klientów .a nawet jeśli są lepsze motocykle od z 1000 jakie to ma znaczenie ,każdy ma swoje plusy i minusy , najważniejsze jest to jaki się ma wyraz twarzy podczas jazdy na moto a ja mam banana od ucha do ucha i to mi w zupełności wystarcza. Ja osobiście gdy zainteresuje się jakimś motocyklem oglądam filmy na przykład na you tube lub czytam opinie innych użytkowników i to jest dla mnie bardziej wiarygodne niż jakieś artykuły w jakiejś gazecie która by zarobić po prostu się sprzedaje. |
Podstrony
|