,
Chrzest a zbawienie?Niszczarka do gĹowy
Czy chrzest jest czynnością obowiązkową do zbawienia? I jaki to ma być chrzest? W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego czy w imię Jezusa?
Jedni twierdzą, że chrzest jest obowiązkowy do zbawienia - katolicy, prawosławni, luteranie a inni, że nie - metodyści, zielonoświątkowcy. Czy chrzest jest czynnością obowiązkową do zbawienia? I jaki to ma być chrzest? W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego czy w imię Jezusa? Jedni twierdzą, że chrzest jest obowiązkowy do zbawienia - katolicy, prawosławni, luteranie a inni, że nie - metodyści, zielonoświątkowcy. A czym według Pisma jest chrzest ? Potwierdzeniem dla świadków ludzkich i duchowych zanurzenia w śmierć Pana Jezusa Chrystusa . Jest to ogłoszenie światu że umieramy grzechowi wraz z Panem. O wiele ważniejsze jest zrozumienie tego faktu. Sam chrzest to symbol i czynność nie mająca żadnego "magicznego" znaczenia dla zbawienia. Natomiast wiara w to co on (chrzest ) reprezentuje ma kolosalne i podstawowe znaczenie dla zbawienia, ponieważ jeżeli nie umrzemy dla grzechu to znaczy że nasza pokuta jest fałszywa i nie ma zmiany w naszym życiu, a to oznacza że nie będziemy zbawieni. Poza tym wiara i czynności wynikające z wiary dają nam w efekcie objetnicę zadatku ducha czyli nowonarodzenie. Czego Ci życzę . p.s. czy w imie trójcy czy w Jezusa ? a umarł Jezus za nasze grzechy czy trójca ? a Jezus żył w ciele człowieka czy trójca ? a drogą do Boga jest Jezus czy trójca ? można tak długo ,odpowiedź sobie sam Czytałem Biblię i Jezus chrzcił w imię Jezusa. Nie zauważyłem, że kazał w imię Trójcy. Chyba, że byle jak czytałem i tego nie zauważyłem. Jezus nie chrzcił, robili to jego uczniowie, w imię zbawiciela Jezusa Chrystusa. Więc dlaczego chrzci się w imię Trójcy? Tylko zielonoświątkowcy jednościowi i chrystadelfianie i być może jeszcze ktoś chrzczą w imię Jezusa. Więc dlaczego chrzci się w imię Trójcy? Tylko zielonoświątkowcy jednościowi i chrystadelfianie i być może jeszcze ktoś chrzczą w imię Jezusa. krótko mówiąc nierządnica robi wszystko aby ludzie nie uwierzyli i nie zostali przez Boga napełnieni zaczątkiem Ducha czyli nowonarodzeni, najprostrzym sposobem jest usunąć Jezusa z pośrednictwa, wypełni się wtedy Słowo: "Kto nie wchodzi do owczarni przez Brame ale wdziera sie inną drogą ten jest złodziejem i rozbónikiem.Kto jednak wchodzi przez Bramę ten jest pasterzem owiec. Temu otwiera oddzwierny a owce słuchają jego głosu." Jan 10.1 a wiec widzisz że Ci którzy chrzczą w imię trójcy jeżeli twierdzą że trójca jest drogą do Boga to według tego fragmentu NIE SĄ PASTERZAMI !!! A każdy kto weźmie sobie do serca że jakaś mityczna trójca babilońska jest drogą do Boga i uwierzy w tróce zamiast w Jedynego Boga jest nazwany w Piśmie złodziejem i rozbójnikiem aby to osiągnąć szatan rękami swoich wiernych posunął sie do fałszerstwa Pisma Swiętego : wklejam ponownie coś co już wkleiłem (mam nadzieję że nikt sie nie obrazi): nie wiem czy to komuś pomoże, miałem kiedyś identyczny problem czy istnieje trójca ,i o dziwo odkryłem że jeden z tytułowych wręcz standardowych tekstów którymi podpiera sie tą doktryne jest bezsprzecznie fałszerstwem (chodzi mi o chrzcijcie w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego) prosze sobie poczytać mat.28,19 : 1. Test kontekstu. Badając kontekst stwierdzamy, że tradycyjnej trzyimiennej frazie brakuje składniowej jakości tzn. prawdziwy sens wersetu jest trudny do uchwycenia z powodu błędu w lingwistycznym wzorze. Jednak jeśli oddamy go tak jak poniżej, wszystko do siebie pasuje i jego wymowa jest jasna: "Dana jest mi wszelka moc... idźciewięc ...czyńcie uczniów w imię moje nauczając ich cokolwiek (ja) wam poleciłem... (Ja) jestem z wami..." 2. Test częstotliwości. Czy fraza "w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego" występuje gdziekolwiek w Biblii? Nigdzie. Czy Jezus używał frazy "w imię moje" przy innych okazjach? Tak 17 razy, przykłady znaleźć można w Mat 18.20, Marka 9:37,39,41, w Janie 14:14 i 26 i 16:23. 3. Test argumentacji. Czy znajdujemy w Biblii jakąkolwiek argumentację opartą na frazie trzyimiennej, lub chrzczeniu w potrójne imię? Nie ma żadnej. Czy znajdujemy w Biblii jakąkolwiek argumentację opartą na fakcie chrzczenia w imię Jezusa? Tak! Taka argumentacja użyta jest w 1 Kor. 1:13 „Czy rozdzielony jest Chrystus? Czy Paweł za was został ukrzyżowany albo w imię Pawła zostaliście ochrzczeni?" (BW) Z tej argumentacji, jeśli starannie ją przeanalizujemy, wynika, że uczniowie powinni być chrzczeni w imię Tego, który był za nich ukrzyżowany. Ojciec, w swojej cudownej miłości, dał za nas swego umiłowanego Syna, który przez Ducha został wskrzeszony. To jednak Pan Jezus został ukrzyżowany i dlatego to w Jego imię uczniowie mają być chrzczeni w wodzie. Według Dr. Thomasa w "Wyjawionej tajemnicy" artykuł XLIV. "Jest tylko jedna droga, aby wierzący w "rzeczy dotyczące Królestwa Bożego i imię Jezusa Chrystusa" przyoblekł się w Niego lub przyjął Jego imię, a mianowicie przez zanurzenie w Jego imię. Chrzest został dany dla tego specyficznego celu". „„Co do jego znaczenia: chrzest jest nierozdzielnie związany ze śmiercią Chrystusa. Jest środkiem identyfikacji wierzącego ze śmiercią Pańską" (Boża droga, str.190). Ojciec nie umarł, nie umarł też Duch. Jak mówi Pismo: "Pogrzebani jesteśmy z Nim (Jezusem) w chrzcie," nie z Ojcem, Synem i Świętym Duchem. (Rzym 6:3-5). R Roberts użył tego argumetu (Natura chrztu str. 13) "Według doktryny trynitarnego chrztu, nie wystarcza być zanurzonym w Syna. W ten sposób usuwamy Chrystusa z jego pozycji łącznika, wejścia, "nowej żywej drogi". Mamy więc trzy imiona pod niebem przez które możemy być zbawieni, w przeciwieństwie do deklaracji apostolskiej, że „nie ma żadnego innego imienia pod niebem (niż Jezusa Chrystusa z Nazaretu), danego ludziom, przez które moglibyśmy być zbawieni". Dz.Ap. 4:12 (BW). W argumentacji Pawła chodzi oczywiście o to imię. Czy zostaliście ochrzczeni w imię Pawła, w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego bądź w jakiekolwiek inne imię, które usuwa Chrystusa z pozycji łącznika i jedynego imienia przez które mamy zbawienie? . Jest to argument, który potwierdza, że oryginalny tekst Mateusza 28:19 zawiera frazę "w imię moje". 4. Test analogii. Czy jest w Biblii cokolwiek analogicznego do chrztu w potrójne imię? Nie ma. Czy jest coś analogicznego do chrztu w imię Jezusa? Tak. Ojciec chrzcił uczniów darem Ducha Świętego - obietnicy, która przyszła według Jezusa "w Jego imieniu" (Jan 14:26). To dlatego, że Jezus jest "łącznikiem" zarówno w chrzcie wodnym, jak i chrzcie duchem. Co potwierdzają poniższe cytaty: Jan 16:7 "Mówię wam prawdę, że konieczne jest dla was bym odszedł, bo jeśli nie odejdę, pocieszyciel nie przyjdzie do was. Ale jeśli odejdę, przyślę go wam." Jan 14:26 "Pocieszyciel, którym jest Duch Święty, którego Ojciec pośle wam w moim imieniu, on nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko cokolwiek wam powiedziałem Dzieje Ap.8:12 "Gdy oni uwierzyli Filipowi głoszącemu rzeczy o Królestwie Bożym i imieniu Jezusa Chrystusa, zostali ochrzczeni zarówno mężczyźni jak i kobiety. Zauważ, że ci, którzy uwierzyli zostali ochrzczeni w wyniku głoszenia imienia Jezusa Chrystusa, a nie "Ojca i Syna i Ducha Świętego". Przez analogię my także powinniśmy być chrzczeni w imię Jezusa, gdyż to przygotowuje nas do chrztu Duchem, który także jest udzielany w Jego imię (Dzieje 2:38-39, 19:1-5, Jana 3:3-5). 5. Test konsekwencji. Czy w trakcie chrztu przyoblekamy się w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego? Nie. Czy przyoblekamy się w imię Jezusa? Tak, gdy jesteśmy chrzczeni w imię Jezusa Chrystusa, zgodnie z chrztem dokonywanym przez wczesny kościół, gdzie wierzący dosłownie zanurzani byli w imię Jezusa Chrystusa jak sprawozdaje Pismo. Gal. 3:27 „Bo wszyscy, którzy zostaliście w Chrystusie ochrzczeni, przyoblekliście się w Chrystusa" (BW). Nie znajdujemy w Piśmie żadnych wzmianek o rezultatach chrztu odnoszących się do tytułów Ojca i Syna i Ducha Świętego. Każda wzmianka wykazuje związek z Chrystusem i Jego ofiarą na krzyżu. 6. Test praktyki. Czy kiedykolwiek uczniowie po otrzymaniu ewangelii chrzcili w potrójne imię? Nigdy. Czy chrzcili w imię Jezusa? Zawsze. (Dzieje 2:38,8:16, 10:48 (wnioskowane), 19:5 itd.) Bardzo często w obronie trójjedynego zanurzenia używa się argumentacji typu "Lepiej stosować się do polecenia Pana Jezusa, niż wzorować na Dziejach Apostolskich". Jednakże ten sposób rozumowania czyni apostołów nieposłusznymi, a ich chrzty nieważnymi. Jeśli całe słowo Boże jest natchnione, a przecież jest, wtedy "nie powinniśmy dawać większego znaczenia jednemu wersetowi ponad inny", ale raczej uwzględniać całość Słowa Bożego w jego kontekście i stosować je w naszym życiu. Mówiąc inaczej, słowa Jezusa nie są, ani mniej, ani bardziej ważne niż reszta Pisma. Łatwiej jest przecież wierzyć, że uczniowie przestrzegali instrukcji Pana, niż sugerować, że po tak krótkim czasie okazali się nieposłuszni Jego poleceniom. 7. Test znaczenia. Jakie znaczenie przypisuje się w Piśmie chrztowi wierzących w imię Ojca Syna i Ducha Świętego? Żadne. Jakie znaczenie jest przypisywane chrztowi w imię Jezusa? Po pierwsze, Pisma uczą, że chrzest w imię Jezusa jest aktem nawrócenia dla przebaczenia grzechów (Dzieje Ap. 2:3Cool Po drugie, chrzest w Jego imię jest związany z obietnicą chrztu Duchem Świętym, (Dzieje Ap. 2:3Cool Po trzecie, chrzest w imię Jezusa jest związany z naszą identyfikacją ze śmiercią i pogrzebem Chrystusa (Rzymian 6:1-4 i Kolosan 2:12). Po czwarte, chrzest w imię Jezusa oznacza, że przyoblekamy się w Chrystusa (Gal. 3:27). Po piąte, chrzest w Jego imię nazywany jest obrzezaniem Chrystusowym i odzwierciedla zewleczenie starego człowieka grzechu. W ten sposób stajemy się nowym stworzeniem w Chrystusie (Koi. 2:11-12, 2 Kor. 5-17). Chrzest w potrójne imię może tylko odzwierciedlać wiarę w doktrynę Trójcy i ludzkie credo stworzone dla wsparcia tej wiary. 8. Test równoległych świadectw. Dzięki Bożej opatrzności tekst Mateusza 28:19 nie jest jedynym opisem tego wydarzenia w ewangeliach naszego Pana. Łukasz również relacjonuje bardzo szczegółowo to zdarzenie. W wersetach 24:47-48 pokazuje on Jezusa mówiącego w trzeciej osobie: Łuk. 24:47 „I że, począwszy od Jerozolimy, w imię jego ma być głoszone wszystkim narodom upamiętanie dla odpuszczenia grzechów" (BW). Werset ten zgadza się z sugerowaną przez nas wersją tekstu Mateusza 28:19, w której Jezus mówi w pierwszej osobie: "w moje imię". Ponadto, ewangelia Marka relacjonuje to wydarzenie używa podobnego wzorca wypowiedzi: "Idźcie ... na cały świat... głoście ewangelię.. każdemu.. ochrzczony ... w moim imieniu... " (Marka 16:15-1Cool. 9. Test uzupełniających się cytatów. Nie ma w Biblii tekstu, który wykorzystywałby frazę trójimienną do wychwalania Boga, istnieje jednak uderzające podobieństwo pomiędzy skorygowanym tekstem Mat 28:19 a Rzym. 1:4-5. Zauważ następujące podobieństwa: Mat. 28.19-20 "wszelka moc jest mi dana" "idźcie" "nauczając ich przestrzegać" "wszystkie narody" "w moim imieniu" Rzym. 1:4-5. „został ustanowiony Synem Bożym" "otrzymaliśmy...apostolstwo" " abyśmy... przywiedli do posłuszeństwa wiary" ”wszystkie narody" . "dla imienia Jego" 10. Test zasady. Napisane jest: Kol. 3:17 „I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu". (BW) Przesłanie, sformułowane przez Pawła, jest jasne. Słowo "cokolwiek" obejmuje wszystko, z pewnością obejmuje więc i chrzest będący rytuałem zarówno słowa jak i czynu. Tradycyjne słownictwo Mat. 28:19, używające potrójnego imienia, nie jest zgodne z tą zasadą. Jest z nią zgodna jednak krótsza wersja. Wskazuje to, która z fraz jest fałszywa. Słowo Boże nie przeczy sobie, lecz raczej się uzupełnia. Paweł nie tylko głosił tą zasadę, ale również stosował ją w kontekście chrztu. W Dz. 19:1-5 widzimy uczniów Jana, ochrzczonych w czasie jego służby. Tak jak chrzest w imię Jezusa, chrzest Jana był dla pokuty (Marka l :4, Dz. 2:3Cool. Jan głosił w trakcie swej służby chrzczielnej, że przyjdzie po nim Ten, który zgładzi grzechy świata i będzie chrzcił Duchem Świętym. Paweł zastosował tę zasadę i przechrzcił ich w imię Pana Jezusa. I w ten sposób używając testu praktyki znajdujemy silne potwierdzenie dla frazy "w imię moje". ps ponieważ zauważyłem że zwracacie uwage na to kto jest autorem danych tekstów to musze się przyznać że nie ja jestem autorem tego powyżej , Embarassed ale się pod nim podpisuje z uwagi na jego słuszność ps. jeśli interesuje Cię historia jak do tego doszło to jest kilka pozycji bardzo dobrze to opisujących moge CI je podać chociaż są to jak zwykle "kobyły" liczące po kilkaset stron bo ujmują prawie całą historię chrześćijaństwa |
Podstrony
|