, Wymiana uszczelniaczy widelca ďťż

Wymiana uszczelniaczy widelca

Niszczarka do głowy
Witam. Jak w temacie.
Wymienial ktos? Problematyczne zajecie (odstawic do warsztatu), czy spokojnie mozna sobie poradzic z wymiana? Od 3 dni dosc obficie krwawi mi lewa golen co mnie bardzo martwi..
Jakies tipsy/trick'i?

Z gory dzieki
Pozdrawiam


czyzby za duzo gumowania ?
sorry za offtop
Nie, nie
Umyłem czarnule myjka cisnieniowa (wiem ,wiem, glupota nie boli) i chyba uszkodzilem uszczelke zatrzymujaca brud-to chyba najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Ja swoj tez myje cisnieniowka ale z glowa ... Jak Ty to zrobiles ? Atakowales uszczelniacz z bliska karcherem ?


Myjka nie miala regulacji cisnienia. Odrazu byl MAX. Przypadkowo musialem "zahaczyc" ta uszczelke.

Naprawde nikt nie wymienial tych uszczelniaczy?

Chyba zaryzykuje i sprobuje to naprawic sam. Jesli sie uda to tutorial z opisem zamieszcze na forum.
Nie wiem czy akurat w z750 da się to zrobić. Jeżeli jest dobry dostęp do uszczelniacza, można go przeciąć i wyciągnąć od góry np. ostrym śrubokrętem. Odpada wtedy konieczność rozbierania goleni.

Nie wiem czy akurat w z750 da się to zrobić. Jeżeli jest dobry dostęp do uszczelniacza, można go przeciąć i wyciągnąć od góry np. ostrym śrubokrętem. Odpada wtedy konieczność rozbierania goleni.

Ty mi tu patrzałków nie wybałuszaj. Patent z ASO kawasaki
Nie bardzo rozumiem patent kolegi
Golen bede musial rozebrac tak czy inaczej by zalozyc nowa uszczelke. dnia Wto 16:28, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Rób wszystko sam śmiało. W serwisówce jest wszystko dobrze opisane. Teoretycznie jest potrzebny taki specjalny klucz, żeby rozkręcić goleń, ale można sobie z tym poradzić. Wymieniałem już dwa razy w swoim, rok temu puścił, a w tym roku wymieniałem, bo jak zalałem poprzednio 10W to było moim zdaniem za miękko i teraz jest 15 W.

Patent o którym pisze kacperski powinno się dać zrobić, unikamy wtedy wymiany oleju itd. ale ja bym proponował rozebrać wszystko i ładnie wyczyścić benzyną ekstrakcyjną.

Do założenia nowego uszczelniacza nie trzeba rozkręcać wszystkiego. Jak mamy wyciągnięty stary to wystarczy nowy nasunąć od góry.

Całość z wymianą dwóch uszczelniaczy i wymianą oleju wyszło mnie jakieś 73 zł (21 uszczelniacz i 52 olej) dnia Wto 18:49, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
O! Juz jakies konkrety - dzieki Ardi.

Zapewne chodzilo Ci o ten dlugi klucz w ksztalcie litery T z koncowka kwadratowa. Czym go zastapiles?
Czego uzyles do instalacji uszczelki (jej wbicia)?
Wymieniles tylko uszczelke od kurzu i oleju czy tak jak pisze serwisowka rowniez mniejsza i wieksza tuleja, podkladka pod imbus i ten ring zabezpieczajacy uszczelke?
Pamietasz jakiej wielkosci jest ta sruba (imbus) ,ktora trzeba odkrecic?

Jak Ci sie jezdzi na 15W(jaka jest Twoja waga?)?
Mnie rowniez drazni za miekki widelec i rozwazam wymiane oleju o wiekszej lepkosci.

Z gory dzieki za pomoc.
jak właśnie jest na twardszym oleju? Testował ktoś przez dłuższy czas gęstszy olej, nie wymieniając przy tym sprężyn ani zaworków? Zdania są podzielone jeśli chodzi o utwardzanie zawiasu samym olejem. Znajomy, który dłubie trochę motocykle twierdzi, że jeśli chce sobie utwardzić przód to powinienem zmienić sprężyny, bo sam olej raczej nic nie da, tylko "zamuli" przód. No i gęstszy olej bez wymiany reszty elementów może się nadmiernie nagrzewać przez co szybko się zużyje.
No to po kolei
Tak, chodziło mi o ten klucz w kształcie litery T. U mnie przeszło tak, że jak już wylałem olej i wyciągnąłem sprężynę itd. to połączyłem kilka przedłużek z zestawu kluczy tak, że jak się je wpuści w lagę to, żeby jeszcze wystawały na zewnątrz. Wtedy odwróciłem lagę, oparłem te przedłużki od kluczy o podługę i docisnąłem do podłogi. Jak już to docisnąłem to wtedy zacząłem odkręcać tą śrubę z łbem imbusowym 8 mm od spodu goleni. Mocno nie trzeba jakoś nawet dociskać, bo to jak się śruba ogólnie ruszy to dalej idzie lekko. Dwa razy to robiłem i za każdym razem się udało.

Nowy uszczelniacz wciskałem kluczem imbusowym delikatnie z każdej strony po trochu aż doszedł ile trzeba. Wymieniałem tylko uszczelniacz. O-ring zabezpieczający byłatrochę podkorodowany, to go ładnie papierem ściernym wytarłem. Podkładki miedzianej pod imbus nie wymieniałem i jak na razie nigdy mi nic nie wyciekało.

Co do gęstości oleju. Wielkiej różnicy nie ma, ale jest delikatnie sztywniej. Zapewne największe znaczenie mają sprężyny, ale nie nurkuje już tak gwałtownie. Przy ostrym hamowaniu i tak leci podobnie w dół (delikatnie mniej), ale dzieje się to wolniej, nie ma takiego takiego nagłego wpadnięcia w dół, trzeba ostrzej zahamować, żeby uzyskać taki sam efekt. Jak się przesiadłem poprzednio z 15W na 10W to strasznie mnie to denerwowało, że tak szybko nurkuje no i teraz jak wróciłem na 15W jest trochę lepiej. Na dziurach trochę bardziej telepie, ale cóż... Może w następnym sezonie jeszcze spróbuję zalać 20W i wtedy będę miał szerszy pogląd na sprawę, ale ten sezon już przejeżdżę tak jak jest. Być może warto byłoby już wymienić same sprężyny, bo już trochę mam na nich nalatane, a jak na prawdę kiepskie sprężyny to i olej nie wiele pomoże.
Ważę w tej chwili 84 kg i mam 183 cm wzrostu. dnia Śro 10:49, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Ardi, nie unikasz wymiany oleju, zresztą wymienić uszczelniacze i zostawić stary olej to już lekka żenada
Ja za każdym razem wymieniałem olej i wiem, że rozbebeszyć prawie wszystko i nie wymienić oleju to żenada ale chodziło mi o to, że teoretycznie da się to zrobić i wymienić sam uszczelniacz tyle, że trzeba byłoby dolać nowego oleju do starego (żeby uzupełnić to co wyciekło) co już jest w ogóle głupotą

W każdym razie warto i tak wszystko rozkręcić, bo miejscami potrafi się nagromadzić trochę brudu, a zostawić go tam to można się nastawiać, że niedługo będzie czekać ponowna wymiana. dnia Śro 10:59, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Dzieki za pomoc. Niedlugo zabiore sie za wymiane ,a potem opisze by bylo dla potomnych
Witaj Ruben i jak ci poszła wymiana.Mógłbys opisac krok po kroku jak to robiłeś.Pozdrawiam
Witaj.
Powtorze sie

http://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30

Niestety brak czasu i kiepska pogoda krzyzuja mi plany, na szczescie laga nie cieknie juz tak bardzo.
WITAM dzis zauważylam ze jedna z lag jest w oleju.Mozecie mi powiedziec jaki moze byc problem.

WITAM dzis zauważylam ze jedna z lag jest w oleju.Mozecie mi powiedziec jaki moze byc problem.
problemem w dalszej jeździe może być całkowite zniszczenie klocków hamulcowych po stronie wycieku w następstwie czego pogorszy się bezpieczeństwo jazdy
trzeba jak najszybciej wymienić uszczelniacze i olej w lagach
musisz dokładnie obejrzeć chrom na ladze czy to nie on uszkodził uszczelniacz, jednak w większości przypadków to tylko zużycie
proponuje nie jeździć gdyż czepiające się zanieczyszczenia (piach)
uszkodzą powierzchnie i wycieki będą częstrze dnia Nie 23:29, 19 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Mozesz mi powiedziec czy wymiana uszczelniacza i oleju to skomplikowana sprawa , poradze sobie sama czy lepiej sie za to nie brac i pojechac do mechaniak ( jakie to koszta). Jak ktos wymienial to niech napisze jak to robil krok po kroku bede wdzieczna.
jakiego Z dosiadasz?
nie znam Cię więc trudno powiedzieć czy dasz sobie radę
koszta są różne bez części to 100-200zł
części to ok 50zł olej 20-40 uszczelniacze ew kapturki trzeba djagnozować
podleć do Waskiego.. on Ci wymieni..
Z750R z 2006 roku

Z750R z 2006 roku
PW poszło
http://www.youtube.com/watch?v=vrmYJgcGX30

Swietny tutorial, warto przykleic.
Nie wiem jakie sa Twoje skille, wiec ciezko powiedziec czy dasz rade sama.
Niedlugo tez zabieram sie za wymiane uszczelniaczy.
Dzieki Ruben za linka bardzo przejrzysty ten filmk , i wyglada to na niezbyt skomplikowane. Zdecydowalam ze spróbuje wymienic moze sie uda.Mam jeszcze jedno pytanie nie wiesz gdzie mozna kupic przez internet te uszczelniacze.Na allegro jakies sa ale nie jestem pewna czy beda pasowac. Jaki olej wlac , czy motul lub Valvolain bedzie dobry. I jeszcze jedno czy jak sie wymienia olej w jednym lagu , czy nie nalezy wymienic i w drugim.A i co to za tutorial o którym wspominales Dzieki i pozdrawiam
Ten tutorial to wlasnie link do youtube

Uszczelniacze kupilem na ebay. Olej Motul 10w. Zastanawialem sie nad 15w,ale jeszcze pojezdze na dziesiatce. Jak chcesz twardziej wez 15.
Wydaje mi sie ,ze nie powinno byc problemu jesli wymienisz olej tylko w jednej ladze, ale nie jestem w tym temacie ekspertem, wiec nie polegalbym w 100% na mojej opini.

EDIT: Jesli zdecydujesz sie na olej o wiekszej lepkosci niz oryginalny 10w ,wtedy zapewne trzeba bedzie zmienic go w obu goleniach. dnia Pon 16:28, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Ruben mozesz mi jeszcze powiedziec ile ty bedziesz wlewac tego oleju. Mogłbys rzucic okiem czy to bedzie dobry uszczelniacz.
http://www.sklep.moto-akces.pl/kawasaki-750-0507-ari-057-ariete-uszczelniacze-zawieszenia-p-15470.html
bardzo dobry.. dokup sobie od razu "przeciwpyłkowe" jak i tak rozbierasz to warto wymienić.. a kosztują grosze.. ja za komplet na dwie lagi zapłaciłem chyba 23 pln.
Alicjo ,juz dawno proponowalem zaopatrzec sie w serwisowke ,ktara mozesz znalezc na forum

O ile dobrze pamietam przy maksymalnym wcisnieciu goleni 115 milimetrow do lustra oleju.
A mozesz mi podesłac linka z tym przeciwpyłkowym bo nie moge tego nigdzie znalesc.
Mam jeszcze jedno pytanko czy ktos zna dokladne wymiary tego uszczelniacza.
Witam wlasnie jestem po wymianie uszczelniacza. Pierwszy lag zabral mi dosc duzo czasu , ale drugi jak juz wiadomo co odkrecic i ogolnie wiadomo o co tam chodzi to naprawde 30 minut.Dzieki za pomoc
Brawo!

Jestem z Ciebie dumny - powaznie!

EDIT: Zmienialas olej o wyzszej lepkosci czy standardowo 10w? dnia Pią 0:48, 07 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Witam Ruben . Wlałam 10w tak mi doradzili w autoryzowanym serwisie. A TY JAK JUZ ZMIENIALES, JAK CI POSZŁO. Pomóż mi Ruben teraz z kierunkowskazami Bo cuś mi nawala.
Witam.

Panowie ,podczas wymiany uszczelniaczy wcisnalem widelec do konca by nalac oleju, ale ten sie zablokowal i za cholere nie moge go ruszyc. Odkrecilem srube od dolu i puscil, ale gdy ja przykrecilem widelec ponownie sie zablokowal. Ktos wie jaka jest tego przyczyna?

Sprawa jest pilna bo mam czas do niedzieli by to zrobic.
Z gory dzieki za pomoc.

EDIT. W drugim widelcu za cholere nie moge odkrecic dolnej sruby. srodek sie kreci i mimo ,ze mam specjalny kwadratowy klucz to i tak nie ma jak zlapac srodka. Nie wiem co jest grane...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl