,
szybki przegląd przednich zacisków ham. + wymiana klockówNiszczarka do gĹowy
Dobry.
Temat troche zaległy ,miałem to zrobić wcześniej ale wyszło to teraz ![]() Postanowiłem sprawdzić stan przednich zacisków hamulcowych oraz wymienić płyn. Narzędzia, klucz oczkowy 10,nasadka torx chyba T12 ( proszę mnie poprawić w tej chwili nie pamietam ) nasadka 12, imbus 5 lub 6 klucz dynamometryczny, śrubokręt krzyżakowy. Sam zabieg nie jest trudny i można go wykonać praktycznie samodzielnie. 1.Na początku proponuję zlać stary płyn hamulcowy , ogólnie płyn to syf (grzesiekkry wie jak wyglada żurek ![]() ![]() 2.Luzujemy wszystkie śruby zaznaczone czerwonymi strzałkami ,potem odkrecamy śruby zaznaczone w niebieskich kółeczkach zapomniałem zaznaczyć śrube od przewodu hamulcowego, oczywiście ją też odkręcamy. ![]() i tak mamy zdemontowany zacisk ![]() 3. Teraz możemy wyciągnąć klocki, oceniamy ich stan w moim przypadku do wymiany ,dla innych wiadomo szło jeszcze polatać. ![]() klocki ![]() rozkrecamy zacisk na dwie połówki ![]() 4. Do wyciągnięcia tłoczków użyłem szczypców ( kombinerek )wcześnie zabezpieczając tłoczek kawałekiem gumy z dętki rowerowej żeby ich nie uszkodzić , wychodzi dość gładko ![]() 5.Po wyciągnięciu tłoczków , oceniamy stan uszczelnień ,stan samych tłoczków czy nie widać korozji itp. w razie konieczności przeszlifować papierem wodnym ,lub wymienić na nowe, całość myjemy,czyścimy , do czyszczenia użyłem dość agresywnych środków takie jak aceton i rozpuszczalnik "birol" spokojnie z zaciskami nic się nie dzieje ( przynajmniej z moimi, ale przed przystapieniem do czyszczenia proponuje zrobic próbę czy nie zeżre nam zacisków ) cały syf ładnie schodzi ,aha trzeba jeszcze pamietać że przed czyszczeniem wyjąć uszczelniacze, Po zabiegu czas na założenie gumowych uszczelniaczy i wkładamy tłoczki. Tłoczki smarujemy smarem do hamulców ,łatwiej wchodzi ![]() ![]() dla porównania klocek nowy i zużyty ![]() 6. czas na założenie nowych klocków, ściskamy tłoczki do końca, zakładamy blaszki na klocki a dalej juz wiadomo ![]() ![]() 7. Całość możemy skręć, na śrubę od przewodu hamulcowego zakładamy NOWE uszczelki, oczywiście pamiętamy o momentach dokręcania zalewamy nowy płyn , odpowietrzamy, tematu odpowietrzania nie opisuje bo są ,lub każdy ma swoją technikę, nie ważne jaką ważne żeby było odpowiednio i dobrze odpowietrzone. I w ten sposób znów zaoszczędziliśmy kilkanaście złociszy (klepoków,talarów $$$ ) efekt można podziwiać ![]() ![]() ![]() ps. podziękowania dla grzesiekkry ![]() ![]() mihoo czekam na Twoja fotorelację z stawiania moto na stopkę ![]() do dziś nie potrafię tego zrobić ![]() Krzychu, na moje wsparcie duchowe i wiedzę hipotetyczno-teoretyczną w każdym temacie technicznym zawsze możesz liczyć ![]() Widzę Krzysiek , że nie próżnujesz ![]() ![]() jeśli to jest szybki przegląd to co by było jak byś zgłębił temat? szacun za cierpliwość a klocki zapożyczałeś z innego moto czy dedykowane? klocki kupiłem wcześniej bo wiedziałem że czeka mnie wymiana,klocki dedykowane z tego modelu,wymieniłem po przebiegu ok 8k km. Oby więcej takich porad stricte technicznych,tutorial jak z poradnika Zeciarza ![]() Brawo Krzychu ![]() Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r ![]() ![]() Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r ![]() ![]() hmmm a tak się zastanawiam czy z modelami z ABS jest ciężej... czy tłoczki po wciśnięciu na postoju powinny się cofać czy blokować koło coraz bardziej z kolejnymi wciśnięciami klamkami? klocki powinny pozostac w tym samym mięjscu wraz z zużyciem się klocków, jednak zycie pokazuję że na tłoczki działa jednakowa siła bo musi wkońcu jest stałe ciśnienie , to klocki nie zużywają sie równomiernie . A w czym masz problem ? chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć po puszczeniu klamki powinno dochodzić do zmniejszenia ciśnienia w przewodach co powinno cofać tłoczki a za nimi powinny isc klocki, jeśli zostają i kolem cieżko zakręcić oznacza że coś je trzyma i dopiero po paru obrotach się cofaja bo tarcza wymusza to na nich. Takie moje zdanie i tak ja rozumiem metodę działania hamulców, mogę się mylić ![]() Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć,mianowicie chodzi mi o wymianę płynu w motocyklu z układem ABS,czy robi się to takim samym sposobem jak w zwykłych układach?Wężyk na odpowietrznik i pompowanie klamką? |
Podstrony
|