, Wymiana tylniej opony ďťż

Wymiana tylniej opony

Niszczarka do głowy
Moze i glupie pytanie ale tylniego kapcia dojechalem do ogranicznika rowno i powoli mysle nad wymiana, i tutaj pytania , rozumiem ze nie trzeba wymieniac opon parami moge sam tyl jak przod ma. W dobrym stanie? I 2 pytanie bo dojechalem do ogranicznika ale opona wyglada calkiem niezle , dlugo na niej moge jeszcze bezpiecznie polatac? Nie chodzi mi o dojechanie do drutow tylko o to czy da rade jeszcze cos pojezdzic bezpiecznie


1. jeśli przód masz oki to wymieniasz tylko tył.
2. zależy od kierowcy ja wymieniam gumy jak mi sie na nich gorzej jeździ nie patrze na ograniczniki, bywało że wymieniałem opone która wygladała jak nowa i miała duzo mięcha jeszcze ale sie nie trzymała. nie patrzy sie na bierznik tylko na jakość i stan gumy a przedewszystkim na jej miękkość jak jest twarda to sie ślizga. ps nie peknie doóki nie dojdziesz do wzmocnień czyli jakieś 5000-10000 km. od ograniczników
ja tez tak mialem, ze byla rowni z ogranicznikiem, guma jeszcze miekka, ale byla okazja to wymienilem na nową i tak jak juby pisal, PROWADZENIE. Myslalem ze mi sie motór rozjezdza tak sie prowadzilo, myslalem ze od jazdy po naszych prostych drogach cos sie z zawiasem porobilo. Po wymianie opony stwierdzilem ze jednak kocham ten Motór jak po sznurku, w zakrecie lekko glowa w bok i "Z" sam sie skladał. Jednym slowem odzyskal swoja zwinność.
A te stare "zużyte",to gdzie utylizujecie,bo jak gdzie zalegają po piwnicach/garażach,to znam kilku potrzebujących "palaczy",którzy chętnie przyjmą takie gumki?!


dołączam się do apelacji kolegi mihoo-a jak nie możecie to oddajcie na szczytne cele :-0
juz by chyba nie dala rady



jak bym wiedzial to zabral bym bo jeszcze miesa do palenia było, bede mial przednia w tym sezonie
witam
a takie pytanie z czystej ciekawosci jakie cisnienie powietrza powinno byc w tylnej opnonie oraz przod ?? sa ustalone jakies kryteria np od wagi kierowcy ?
serwisowka 2,5 przod 2,9 tyl

serwisowka 2,5 przod 2,9 tyl

Powyższe dane dotyczą motocykla stojącego w garażu.

serwisowka 2,5 przod 2,9 tyl

Powyższe dane dotyczą motocykla stojącego w garażu.

a jak bym chcial postawic na chodniku to na ile zmienic?
Wierzba,generalnie jak chcesz podzidować to upuszczasz ciśnienie w kapciach do 2,3/2,5
na tor wiem ze znizaja cisnienie, na ulice tez warto to robic czyli?
Jak dajesz mocno w palnik i na "koniczynce" kolano przycierasz , to warto
ja sie jeszcze chyba pod 'ostro w palnik' nie lapie ale jak przez koniczynke rozumiesz np obwodnice pod ikea wjazdy i zjazdy w kolo macieju to musze sprobowac:D
Polecam,tam pierwszy raz kolanko przetarłem
Hehe znam i korzystam:)
Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe?

Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe?

Będziesz miał "placka" i chu..wo będzie się zachowywał w zakrętach.
Nie polecam!

Mam pytanko odnośnie zmiany tylnej opony na szerszą. Nie mówię tutaj o drastycznej zmianie, ale np. ze 180 na 190. Będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe?
przy zachowaniu oryginalnej szerokości felgi swojego motocykla będziesz miał więcej miejsca do marginesu i wygładzisz zmianę kierunku jazdy,
jeździłem polecam taki zabieg
Dzięki panowie. Dwie odpowiedzi i obie różne co prawda, ale i tak coś wyjaśniają. Chodzi mi o założenie na oryginalną felgę opony szerszej ze 180 na 190. Reszta parametrów opony zostaje taka sama (czyli 55/17). dnia Nie 23:03, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz

Dwie odpowiedzi i obie różne. Chodzi mi o założenie na oryginalną felgę opony szerszej ze 180 na 190. Reszta parametrów opony zostaje taka sama (czyli 55/17).
bobek było przerabiane, szukaj a znajdziesz ciulu dnia Nie 20:02, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Prosiłbym jednak kogoś normalnego o poradę, bo ten cham powyżej nadaje się jedynie do usunięcia z funkcji moderatora, bo jak widać blade ma o tym pojęcie.

Btw. Zamiast tu cwaniakować, to pokaż jaki jesteś zaradny oraz zdolny i popraw tą totalnie spieprzoną wyszukiwarkę to może ludziom będzie łatwiej znajdować to czego szukają (o ile w ogóle wiesz jak powinna poprawnie działać wyszukiwarka na tego typu forach).

Jeśli nie potrafisz szukać i masz z tym problem to opuść to Forum !!! // avator dnia Nie 23:21, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 4 razy

Prosiłbym jednak kogoś normalnego o poradę, bo ten cham powyżej nadaje się jedynie do wyjebania na zbity pysk, a nie piastowania funkcji moderatora, bo jak widać blade ma o tym pojęcie.

Btw. Zamiast tu cwaniakować, to pokaż jaki jesteś zaradny oraz zdolny i popraw tą totalnie spieprzoną wyszukiwarkę to może ludziom będzie łatwiej znajdować to czego szukają (o ile w ogóle wiesz jak powinna poprawnie działać wyszukiwarka na tego typu forach).

a więc tak zabieg wymiany opony na szerszą dedykowaną do motocykli sportowych ma tylko jedno zastosowanie a mianowicie zwiękrzenie kąta pochylenia motocykla w złożeniu
normalnie w użytkowaniu a tym bardziej Z-ta jest to pomysł z dupy a na pewno nie z głowy
jeżeli chodzi o aspekt czysto wizualny jest on wogule nie zauważalny
jeżeli chodzi o zachowanie reszty parametrów czyli wysokość opony to też jesteś w błędzie 55 to nie jest dobry wybór przekłamujesz znacznie wskazania licznika
podsumowując podziel się z nami co za siła zadała Ci taki jednoznacznię debilny pomysł ?
No i to jest konkretna odpowiedź. Dzięki.

Zapytałem ponieważ widziałem wczoraj Z750, które miało wyraźnie szerszy kapeć z tyłu i wyglądało to naprawdę fajnie. Ale skoro piszesz, że zmiana z 180 na 190 jest praktycznie niezauważalna, to widocznie musiała to być jeszcze szersza opona. A czy pomysł debilny, to nie wiem bo ja nigdy tego nie praktykowałem, a często widzę motocykle z szerszymi niż zalecane oponami. Widocznie według tego co piszesz dużo debili jeździ motocyklami.

No i to jest konkretna odpowiedź. Dzięki.

Zapytałem ponieważ widziałem wczoraj Z750, które miało wyraźnie szerszy kapeć z tyłu i wyglądało to naprawdę fajnie. Ale skoro piszesz, że zmiana z 180 na 190 jest praktycznie niezauważalna, to widocznie musiała to być jeszcze szersza opona. A czy pomysł debilny, to nie wiem bo ja nigdy tego nie praktykowałem, a często widzę motocykle z szerszymi niż zalecane oponami. Widocznie według tego co piszesz dużo debili jeździ motocyklami.

mówie o oponie topowo sportowej nasze rołdy też podejdą
ale opona dedykowana do armatur czy typowych szosowych motocykli ma inną konstrukcje a bierznik nie odbiega od sportów takie zabiegi też są stosowane opona 190 na felge 5,5 i 6 cali wygląda zupełnie inaczej
w tych motocyklach jest zajebisty moment obrotowy i zależy na przyczepności
a sam wiesz że w tego typu motocyklach jazda jest na kwadratowo a nawet na 3 biegu potrafi zerwać przyczepność
przy odpowiednim ciśnieniu w oponie na oponie szerokości producenta przy wykręconych śrubach z podnóżek masz 5mm zapasu jak ciągniesz i słuszysz stopkę
po założeniu 190 jak ci strach pozwoli pozamykasz opony ale stopki idą sporo do góry(strach)
wszystko to jednocześnie przy prawidłowo wyregulowanym zawieszeniu
więc proponuje zadbać o sprawność swojego motocykla pod względem oryginału i potem brać się za modyfikacje
Zwróciło to moją uwagę ze względów estetycznych. Szersza opona wyglądała po prostu ciekawie. Sam gdybym miał się w to bawić, to nie ze względu na zwiększenie kąta pochylenia motocykla tylko właśnie ze względu na wygląd. Nie jeżdżę tak ostro po drogach, a na tory się nie wybieram. Ogólnie nie jestem na tyle dobrym motocyklistą żeby tak się bawić. No, ale skoro piszesz, że między 180 a 190 nie widać dużej różnicy (a bardziej drastyczne zmiany zupełnie nie wchodzą w grę), to nie ma sensu się w to bawić. Tym bardziej, że tak jak napisałeś, przekłamuje to wskazania licznika. Raz jeszcze dzięki za wyczerpujące info.

Zwróciło to moją uwagę ze względów estetycznych. Szersza opona wyglądała po prostu ciekawie. Sam gdybym miał się w to bawić, to nie ze względu na zwiększenie kąta pochylenia motocykla tylko właśnie ze względu na wygląd. Nie jeżdżę tak ostro po drogach, a na tory się nie wybieram. Ogólnie nie jestem na tyle dobrym motocyklistą żeby tak się bawić. No, ale skoro piszesz, że między 180 a 190 nie widać dużej różnicy (a bardziej drastyczne zmiany zupełnie nie wchodzą w grę), to nie ma sensu się w to bawić. Tym bardziej, że tak jak napisałeś, przekłamuje to wskazania licznika. Raz jeszcze dzięki za wyczerpujące info.

Nie wszystkie opony w tym samym rozmiarze wyglądaja tak samo po założeniu na felge. Miałem na początku Dunlopa Qualifiera który wyglądał dość seroko po zmierzemiu miał 185mm kupiłem teraz Pilot Powera 3 i wyglada na weższą niż dunlop, i ma dokładne 180mm . Nie wiem, może to kwestia złudzenia wizualnego, ułożenia bieżnika, konstrukcji opony itp. także rozmiar rozmiarem ale nie każda wygląda tak samo najszerzej wyglądającą oponą jest chyba Michelin Pilot Power 2, a najweższa jaką wudziałem to Pirelli Diablo strada i Dunlop Road Smart. Też Lubie szerokie Kapcie ale dla samego wyglądu nie ma sensu zmieniać rozmiaru.
No właśnie też to zaobserwowałem jak zmieniłem z Diablo SC na Angele. Niby ten sam rozmiar a wyglądały na szersze.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl