,
sprzęgło z750 2010r.Niszczarka do gĹowy
Witam ,
Niestety problem goni problem tym razem mam poważniejsze objawy.Podczas jazdy wydobywa się dźwięk tak jakby "chrobotanie" w zakresie prędkości od 0-40 km/h powyżej tej prędkości niestety zagłusza wiatr , dodatkowo mam do tego dziwne wibracje pochodzące z silnika przenoszące się na ramę.... Pierwsze oględziny wskazywałyby na sprzęgło lecz prosiłbym o opinię. Problem - chrobotanie + wibracje- w zakresie od 0-40 km/h dźwięk przypomina tak jakby zbyt mocno naciągniety łańcuch przeciągał po zębatkach lecz wykluczyłem kilka rzeczy : -łańcuch ma luz 2,5-3 cm -klocki przód tył są ok, -zaciski swobodnie pływają na tarczach, -zębatka przód tył jest ok - zęby nie zjedzone... -dźwięk + wibracje występują na każdym z 6 biegów, Problem ten występuje tylko i wyłącznie na wrzuconym biegu podczas jazdy , gdy sprzęgło zostanie załączone, gdy jest ( wysprzęglone) wówczas nie ma problemu. Próbowałem jeszcze podczas jazdy na różnych biegach przy prędkości 0-50 km/h wyłączyć zapłon i moto jechał bez zapłonu lecz na pełnej kompresji - dźwięk tak jakby był mniejszy. Z moich obserwacji wynika że problem jest podczas jazdy oczywiście przy załączonym 1 z 6 biegów , na włączonym zapłonie , przy zwiększaniu prędkości i przy stałej prędkości lecz w zakresie 0-40km/h. Dodam że sprzęgło dziąła prawidłowo nie ślizga się ani nie ciągnie...Proszę Was o opinię co możę być tego objawem ... - dnia Nie 22:04, 29 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz Olej to i smigaj az sie zepsuje ![]() powaznie Myśl, że ten dźwięk to łańcuch, który przesuwa się na tylnej zębatce (sprawdź czy łańcuch nie rusza się na boki). Możliwe, że miałeś trochę krzywo zamontowane koło i tarcza jest teraz trochę cieńsza co pozwala na ruch łańcucha na boki. Panowie rozebralem dzisiaj napęd ustawilem od nowa napiecie lancucha i przesmarowalem raz jeszcze caly naped. Pogoda taka dzis ze psa zal wygonic z budy wiec nie mialem okazji przetestowac tego solidnie ale wydaje mi sie ze problem znikl. Widocznie w jednym z ogniw byl jakis syf...poczatkowo myslalem ze to slizg ale jak narazie niby przeszlo.sprawdze w lepsza pogode i dam znac. Panowie problem rozwiązał smar w sprayu do łańcucha. Powodem przede wsztstkim był łancuch który już "dzwoni" przyczyna nr 1 , przyczyna nr 2 to brak smaru i brud - piasek który najwidoczniej był między ogniwami. Problem znikł po odpowiedniej dawce smaru i naciągu. |
Podstrony
|