, Przepalone kontrolki (żarówki/diody) deski Z750 S '05 ďťż

Przepalone kontrolki (żarówki/diody) deski Z750 S '05

Niszczarka do głowy
Z ręką na sercu, przejrzałem cały dział techniczny i żaden tytuł nie pasował, do problemu, który mam...

Otóż, w mojej Zetkce 750 S z 2005, już jakiś czas temu zgasła mi kontrolka świateł drogowych (długich), a od kilku dni szwankuje kontrolka lewego kierunkowskazu.

Czy ktoś się orientuje czy to tylko kwestia wymiany żaróweczek/diod w desce rozdzielczej (światła i kierunek działają)? Czy to może poważniejszy problem.
No i jak to naprawić?

Z góry dziękuję za pomoc


Chyba kolego powinieneś najpierw luknąć tutaj: !!!!!!!!!
http://www.z1000.fora.pl/powitalnia,6/
Cześć Frango. Nie działają jedynie diody na desce rozdzielczej, czy nie działają również światła?

Chyba kolego powinieneś najpierw luknąć tutaj: !!!!!!!!!


Już się poprawiam dnia Pon 12:08, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz


Po pewnym czasie wszystkie diody zaczynają się przepalać. U mnie też tak było. Wszystkie diody w zegarach są takie same - czy od podświetlenia czy od kontrolek. Proponuję Ci zaopatrzyć się w komplecik i zostawić na wszelki wypadek. Wymiana jest banalnie prosta, a przy okazji można sobie zmienić kolor podświetlenia.
Nie pamiętam jakie to dokładnie były, ale na pewno któreś z 12v żaróweczek radiowych.
Czy mam rozumiec, ze po prostu mam rozmontowac czache, wyjac caly modul zegarow, rozkrecic ow modul i wymienic przepalone zarowki/diody?
Jest gdzies jakas instrukcja tej procedury?
Dokładnie tak. Zeby dobrać się do zegarów w eSce musisz niestety zdjąć całą czachę. Potem zdejmujesz owiewkę zegarów. Same zegary mocowane są do stelaża za pomocą 3 śrub. To odkręcasz, wypinasz kostkę i masz zegary w ręku. Obudowa zegarów skręcana jest na bodajże 5 śrubek krzyżakowych. Jak je odkręcisz, to będzie mógł rozłożyć obudowy. Proponuję położyć na frontowej stronie i zdjąć tył. wtedy masz idealny dostęp do żarówek. Włożone są one w cokoliki, które wykręcasz z płytki zegarów i wyciągasz. Dalej w zasadzie wystarczy tylko odgiąć nóżki od żarówek i możesz je wyciągać z cokolików. Żarówki, które dostaniesz mają dłuższe nóżki i po prostu trzeba je będzie dociąć do odpowiedniej długości. Możesz to zrobić na wzór, ale ja to dociąłem na samym cokoliku. Sprawdź sobie tylko jak są te nóżki zawijane, żebyś potem zrobił tak samo.
Jedyna rzecz, na którą należy uważać, to wkręcanie żarówek. Mianowicie, przed założeniem wszystkiego (czachy itd) podłącz najpierw zegary i sprawdź, czy wszystkie żarówki świecą. Jeśli nie to po prostu trzeba je zamontować odwrotnie.
Cała procedura jest bardzo prosta. trzeba tylko delikatnie zdejmować czachę i inne plastiki a reszta to pryszcz. Jak już będziesz wiedział co i jak po pierwszym razie, to wymiana żarówek zajmuje 5 minut z przerwą na fajkę
Wszystko już było,wystarczy przeszukać forum (ale niektórym lepiej pójść na łatwiznę )



Wszystko w temacie masz TUTAJ.
@marekhans, dzięki. Nie palę, więc pewnie zajmie mi to 3min
@mihoo, szukałem, ale w dziale Problemy techniczne, nie Tuning... Ale dzięki za link.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl