, różny promień skrętu - z750 2004 r. - krzywa rama? ďťż

różny promień skrętu - z750 2004 r. - krzywa rama?

Niszczarka do głowy
Na początek się przywitam jako, że to mój pierwszy post - WITAJCIE!

a do rzeczy - miesiąc temu jako pierwszy moto zakupiłem Kawę Z750 z 2004r. wszystko ładnie pięknie, jeździ się elegancko (aczkolwiek porównania żadnego nie mam).
nurtuje mnie jednak różny promień skrętu w prawo i lewo - w lewo kierownica prawie dotyka do baku, w prawo promień dużo mniejszy. czy to normalne? przewertowałem forum i wstępnie ustaliłem, że raczej NIE, ktoś pisał, że to przez krzywą kierownicę, od gościa w serwisie miejscowym usłyszałem, że trzeba robić pomiar ramy, bo jak różny promień to może być krzywa (450 zł...).

Uprzejmie proszę o jednoznaczną informację - czy promień skrętu powinien być jednakowy czy nie, i jeśli powinien to co może być przyczyną, że nie jest

dla posiadaczy-wyjadaczy pytanie dość proste dlatego liczę na Waszą pomoc

Dzięki! dnia Nie 17:34, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy


Możesz mieć krzywą ramę, krzywe lagi albo przestawione na półkach. Jeżeli kiera nie blokuje się o bak, to proponuję najpierw poluzować a następnie dokręcić lagi i sprawdzić czy dało to jakiś efekt.

btw: 2004 Z750R ?

Na początek się przywitam jako, że to mój pierwszy post - WITAJCIE!

Zapraszam TUTAJ!
A jak myslisz moto z koszem kreci tak samo w lewo i w prawo?Tzn ma taki sam promien skretu??
nie ma innej opcji,musi byc tak samo


Moze byc tez krzywa kiera, ja najlatwiej zdjac i polozyc na stole i sprawdzic czy wszystko gra, chociaz to powinno byc tez widoczne bez sciagania. Sprawdz podstawy ktore tu podalismy a na pomiar ramy decyduj sie jak juz nasze pomysly zawioda. A serwis chce po prostu zarobic.
A moze po prostu masz jeden ogranicznik walniety? Ja bym zaczal od tego.
Ja poza tymi wszystkimi rzeczami które przedmówcy wymienili proponuje najprostszy sposób na sprawdzenie czy nie ma 2 śladów. Przejedź powoli prosto przez kałużę i sprawdź jaki został ślad.

btw. motocykl jest symetryczny i w obie strony ma skręcać tak samo

pozdrawiam
w którą stronę masz lepszy skręt ?
zaraz, zaraz to R wychodziła już w 2004 roku ?

w którą stronę masz lepszy skręt ?

ogranicznik: https://www.dropbox.com/s/opl2zegaj85nb69/ogranicznik.jpg
kierownica przy skręcie w prawo: https://www.dropbox.com/s/wunsznblq7qg1t1/max%20prawo.jpg
przy skręcie w lewo: https://www.dropbox.com/s/1hus8y4ai8re388/max%20lewo.jpg

pacjent: https://www.dropbox.com/s/ex4zxk98vffbx6g/2013-06-24%2006.52.08.jpg

czy po tej diagnozie możemy ustalić coś więcej?

PS w modelu był błąd który już zedytowałem, oczywiście nie jest to model R, mój błąd, zasugerowałem się danymi w dowodzie (ZR 750) a że to pierwszy motor to nie byłem jeszcze obeznany w szczegółach.

Pozdrawiam! dnia Nie 17:53, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
No to chyba masz odpowiedź.
Jakiś powód dlaczego tak jest? Powinienem się tym martwić i dochodzić dalej i próbować to zmienić czy jeśli motor jedzie jak trzeba to odpuścić temat?
Jeżeli jedzie prosto, to według mnie, nie masz się czym przejmować
Powod moze byc taki ze motocykl upadl ze skrecona kierownica i od uderzenia zgial sie ogranicznik. Mozesz to naprawic jesli bardzo Ci doskwiera.
Podpiłuj sobie z drugiej strony i będziesz miał lepszy skret na obie strony
Miałem podobnie i u mnie przyczyną okazał się centralny ogranicznik (ten umieszczony na ramie od spodu).
Dziękuję wszystkim za pomoc Temat zostawiam bo wszystko działa i jak pisałem wcześniej moto jedzie prosto. Z tego co udało się ustalić przyczyną jest przypiłowany ogranicznik. Dlaczego został przypiłowany - tego nie wiem i na tę chwilę nie będę dociekał. Jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie. Pozdrawiam!
Cześć!
Odświeżam temat, u mnie to samo. To są pamiątki po wcześniejszych urazach.
Większość motocykli jest sprowadzana do naszego kraju uszkodzonych, w mniejszym lub większym stopniu. Dla sprowadzających są atrakcyne cenowo czyli więcej mogą zarobić. To można zrozumieć. I tutaj zaczyna się problem.
W wielu przypadkach są reanimowane w sposób ... Tutaj nie trzeba się rozpisywać. Życie weryfikuje takich "uczciwych" sprzedawców.

Pozdrawiam_R
No mój niby od przynajmniej 2 lat w Polsce, ale gdzie był wcześniej to czort raczy wiedzieć. ważne, że jeździ prosto i jak na razie po jesienno-zimowym sezonie wszystko gra, byłem też u porządnego mechanika i potwierdził to, co przedmówcy pozdrawiam!