,
Moto ściągaNiszczarka do gĹowy
Witam, dzisiaj po wymianie tylnej opony zet ciagnie na prawo po puszczeniu kierownicy. Nie jest tak, ze moto sie kładzie jak szalone lecz po chwili delikatnie ale powtarzam delikatnie idzie na prawo, dosc mnie to irtyuje, a z racji, ze chce pojezdzic po zakretach chce miec wszystko na igle. Wczesniej na starej gumie tego nie było. Dodam, ze kolo nie bylo wywazone bo nikt tego u mnie i w mojej okolicy nie robi wiec chyba sam bede musial sie wybrac do wiekszego miasta i chyba to zrobic. Zaliczylem szybki test i przy 160 nic nie telepie nic nie wezykuje, gdy trzymam kiere nie musze walczyc zeby moto jechalo prosto, ale dreczy mnie sprawa czy w zakrecie nie bedzie sie nic dzialo? Opona z 2013 roku nie pamietam teraz tygodnia golym okiem nie widac zeby byla jakas kwadratowa, shamowana etc. Z lewej jak i z prawej strony mierzone było suwmiarką rożnica wynosi 1/10 mm, mierzone od końca tej kwadratowej blaszki od naciągu łańcucha do pionowej ostatniej kreski. Gościu w wulkanizacji tak jak mi napompowal opone tak zostawiałem nic nie robiłem.
Kwestia taka czy po zmiany ciśnienia problem minie? lub po wyważeniu czy może opona jakos musi się "dotrzeć"? Mały zet 2005r z owiewka. Za wszystkie odpowiedzi dzieki z gory ![]() Najpierw sprawdź czy masz właściwe ciśnienie przede wszystkim z przodu Ok za jakiś czas wyjeżdzam na pare dni ale jak wroce sprawdze cisnienie z przodu i z tylu i zobaczymy, ale watpie chociaz chcialbym aby to byla taka prosta sprawa. A wy na jakim cisnieniu latacie? I czy to jest dość poważna usterka? chodzi o te lekkie ściąganie. Dzięki za odpowiedź i czekam na inne mądre głowy, pozdrowionka ![]() Sprawdź czy masz równo naciągnięty łańcuch z lewej i z prawej strony najlepiej jakąś suwmiarką "Z lewej jak i z prawej strony mierzone było suwmiarką rożnica wynosi 1/10 mm, mierzone od końca tej kwadratowej blaszki od naciągu łańcucha do pionowej ostatniej kreski." chyba wiem gdzie lezy przyczyna bo caly czas o tym mysle http://f650gs.pl/topic/5394-f-650gs-2003-po-wymianie-tylnej-opony-motocykl-sciaga-w-prawo/ Gosciu ktory zalozyl temate daje nastepny post w ktorym na dwoch pierwszych zdjeciach jest taka czerwona kreska ja tak samo mierylem i byla dosc duza roznica ale sie tym nie sugerowalem skoro mierzylem na koncu wahacza. Takze wszystko jest tak samo u mnie i tak samo bylo robione dnia Pon 21:16, 27 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz Cytuje: Dodam, ze kolo nie bylo wywazone bo nikt tego u mnie i w mojej okolicy nie robi wiec chyba sam bede musial sie wybrac do wiekszego miasta i chyba to zrobic. Dziękuję. Brak wywazenia nie skutkuje czasem shimami albo cos w ten desen? A to nie doczytałem tego sorki ![]() Ja również nie mam wyważonego tylnego ale nic się nie dzieje takiego jak opisujesz ani nie telepie ani nie ściąga Wydaje mi sie ze to zle ustawione kolo, ustaiwe jak w rownych odlegloscisch od wahacza do felgi Ale wczesniej sprawdze cisnienie, ile macie w swoich oponach? Skoro objaw pojawił się po wymianie opony ja upatruję przyczyny w zmianie geometrii tylnego koła. Pomiary obarczone są zawsze jakimś błędem. Kombinuj z ustawieniami i testuj. Ja dymam instrukcyjne 2,9 tył i 2,5 przód. to że moto jest proste nie znaczy że będzie jechać prosto ? może kierownik krzywo siedzi... https://www.youtube.com/watch?v=JKWHmlkp94U Polecam wykonanie pomiaru takim urządzeniem, każdy szanujący się warsztat oponiarski z ukierunkowaniem na motocykle powinien mieć, koszt zakupu to ok 180PLN w moto-akcesoriach Panowie problem chyba rozwiazany, pokombinowalem z ustawieniem tylnego kola, i CHYBA juz jest ok, a dlaczego chyba, daltego, ze mam juz chyba w glowie namerdane bo jestem bardzo pedantyczny i za bardzo wszystkim sie oram jesli chodzi o moto, zetek raczej nie sciaga tylko wina moze moje tzn zle siedze w sensie sie powiercilem troche raz tak raz tak i czasmi delikatnie w lewo i delikatnie w prawo dawalo wiec chyba wszystko ok no nie? ![]() ![]() ![]() Słuchaj ja po wymianie opony myślałem ze jest coś źle wyważone bo drgała mi kierownica inaczej niż zawsze kola były wyważone opony nowe 2015 rok Michelin Power a problem tkwił w moim przyzwyczajeniu do starych kwadratowych już wtedy opon ![]() ![]() Drżenie kierownicy może powstać również z powodu zbyt niskiego ciśnienia w oponie ![]() ![]() ![]() ciśnienie to sprawdziłem pierwsze Wink tylko drgania powstawały w okolicach 120kmh 6-7 tys obrotów po wciśnięciu sprzęgła drgań nie było także drgania powstawały od silnika bo zet ma brak wałka wyrównoważającego i z stąd powstają te wibracje które na nowych oponach były tak odczuwalne ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() a lusterka w czasie jazdy ci drżą? właśnie o takie wibracje mi chodzi w tym przedziale obrotów Słuchaj od trzech lat ujeżdżam już innego "Bike-a" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() właśnie z750S od 120 km/h-tak do 150 km/h ma dziwny rezonans silnika lusterka drżą i wszystko ![]() ![]() Ogólnie Zetki to drżące motocykle ![]() ![]() Mam to samo bez db killera jak przeciągnę po obrotach to mam masaż stóp ![]() Wymienialem tylko opone z tylu i od razu bylo czuc mega roznice w prowadzeniu moto ![]() ![]() ![]() |
Podstrony
|