, GAŚNIE SILNIK (Z750 S 2005) ďťż

GAŚNIE SILNIK (Z750 S 2005)

Niszczarka do głowy
Witam Serdecznie

To może opisze problem.
Wszystko zaczęło się gdy przyszły gorące dni.
Po zatrzymaniu na światłach motocykl mi zgasł i nie chciał odpalić dodam ze był bardzo gorący silnik. Odczekałem chwile i motocykl odpalił.

Sytuacja sie powtórzyła podczas jazdy gdzie również silnik był bardzo gorący. Wówczas tez zauważyłem ze mignęła mi kontrolka FI. Odczekam chwile aby moto ostygł (ok 5 min) i odpali bez problemu.

Sytuacja się powtarza gdy silnik jest mocno nagrzany (np: jazda w korku)
Miga kontrolka Fi i gaśnie. Przez pewien czas nie mogę odpalić tak jak by cos musiało ostygnąć (czasem 1 min czasami 2 a nawet 10) a później pali.

To nie jest problem z płynem chłodniczym bo jest go odpowiednia ilość. Mam również czujnik temperatury płynu chłodniczego. Dodam tylko ze zostały wymienione świece oraz komputer nie pokazuje błedów
Nie wiem może cos z elektroniką?? paliwem ?? moze z podciśnieniem w baku?

Mial ktos taki problem..

Z góry bardzo dziękuje za pomoc



na liczniku podawana jest temperatura, przy jakiejś konkretnej wartości Ci gaśnie?
własnie nie mam wyświetlanej temperatury tylko kontrolkę.... dziwi mnie jeszcze fakt ze nie załącza się wiatrak podczas gaśnięcia silnika... wygląda na jakiś problem chyba z elektronika ... może jakieś pomysły ?? aa dziekuje ze odpowiedziałes pozdrawiam
Nie znam się ale mi wygląda na to ze nie załącza Ci się wentylator i silnik się przegrzewa i wyłącza, czekasz 2 min. a raz 10 zależy od pogody i temp.

Co można sprawdzić?

Czy wentylator jest sprawny,
Czy termostat jest ok,
Nie czyta Ci temp na zegarkach wiec szukałbym w serwisówce odp gdzie są czynniki

Ps jaka kontrolkę masz? dnia Pon 18:10, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz


hmmm... jak normalnie zgaszę motocykl to wentylator się kreci..działa...a co do kontrolki to taka lampeczka dotycząca temperatury płynu chłodzącego.. jeszcze nigdy mi się nie zaświeciła Martwi mnie fakt ze raz mignie kontrolka "FI" motocykl gaśnie
jeszcze sie zastanawiam czy ssanie nie daje w kość bo wtedy miałem włączone .... dostaje zbyt bogatą mieszankę ale to muszę przetestować i co sie wali z wtryskiwaczami jak sie zagrzeje

jeszcze sie zastanawiam czy ssanie nie daje w kość bo wtedy miałem włączone .... dostaje zbyt bogatą mieszankę ale to muszę przetestować i co sie wali z wtryskiwaczami jak sie zagrzeje

Kolego,sprostuję bo Zety (żaden Zet!) nie posiada ssania,więc wychylenie dźwigienki, to taki sam efekt jak byś trzymał lekko odkręcony gaz na pewnym poziomie obrotowym.

Napisz ile masz przebiegu,chociaż to zapewne niemiarodajne...,to może inaczej:kiedy zawory były robione?!

jeszcze sie zastanawiam czy ssanie nie daje w kość bo wtedy miałem włączone
zet nie ma ssania , to jest dzwignia co lekko uchyla przepustnice, a ilość dawki dyktowana jest jest przez czujnik temp. powietrza i wody ale to są bardzo małe korekty, skoro wyświetla ci FI,sprawdź czujniki w szczególnośći czujnik od wody ( jest przy termostacie)
I zapraszam Cię do Powitalni
Mozliwe, ze na falszywy trop nas wrzucasz mowiac, ze silnik sie przegrzewa. Mi padla pompa paliwa, to tez mi motocykl gasl, ale tylko 2x i w dziwnych momentach, migala tez kontrolka FI. Potem znowu dalo rade jezdzic i znow zgasl, ale juz nie odpalil, migalo FI.
Aktualny przebieg to 32 tys a motocykl co rok serwisuje ... zawory były robione jak dobrze sprawdziłem po 24 tys. Jak sobie nie poradzę to do chłopaków na serwis muszę oddać .

jak mogę sprawdzić ten czujnik wody ?? termostat czy tam jeszcze inne ??
sprawdz wentylator znajomemu wpadl kamyczek ktory go blokowal i przez to nie zalaczalo
sprawdziłem nic nie blokuje wentylatora... to wszystko dziwne .... dziękuje za pomysły i liczę na jakieś kolejne bo moja Kawa "cierpi" a ja nie wiem co jej jest ....i podpowiedz jak mogę sprawdzić te czujniki i termostat ?
Co do temperatury, to wersja S ma tylko diodę wskazująca na przegrzanie. To czy wiatrak się kręci sprawdź zwierając piny w czujniku co siedzi w chłodnicy.
Problemu nie udało mi się domowymi sposobami rozwiązać wiec jutro moja "zetke" oddaje do serwisu ( ... napisze później co i jak
obiecałem ze napisze co jest nie tak i serwis już wie... a tym samym ja problem tkwi w immobilizerze z jakiś przyczyn fiksuje i odcina ... serwis mi zalecił wymianę całego immo.. koszt około 4 tys zł. czy może ktoś ma jakieś pomysły ? na przykład zdezaktywować immobilizer lub wymienić stacyjkę na bez immobilizera ? tak żeby było taniej... proszę o pomoc każdy pomysł sie liczy .. dziękuje
Pozdrawiam
Kolego jeśli rzeczywiście będziesz musial wymienic cały zestaw immo to będę mógł Ci pomòc. Mam cały zestaw od moto po rozbiórce do sprzedania. Wtedy będziesz miał jeden klucz do wszystkiego.

Stacyjka bez immo nie zadziała z Twoim komputerem.


Stacyjka bez immo nie zadziała z Twoim komputerem.


a co ma stacyjka do immo?
Stacyjka od wersji immo ma dodatkowy kabel ( białą wtyczką). Chyba że mówisz o wymianie samego bębenka stacyjki czego nie polecam, bo trzeba dość ostro rzeźbić. Stacyjka jest przynitowana do półki na stałe.

dnia Pon 10:41, 04 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
to jest antena od immo od biedy można przełożyc do wersji bez immo.
bębenek da rade wymienić i nie trzeba ostro rzeźbić ,
odgrzeje temat mam to samo... koszt ktory napisales powalil mnie na kolana, tez mam zetke w esce 05 rok zdarzylo mi sie to dwa razy dzisiaj drugi za pierwszym razem myslalem ze plyn lipny, wymienialem do na prestone i dzisiaj znowu mi sie to stalo, jak sobie z tym poradziles?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl