,
Zasada działania zapłonu Motoplat w CZ CROSS...Niszczarka do gĹowy
Witam wszystkich . Poniżej zamieściłem proste rysunki, przedstawiające najważniejsze etapy pracy zapłonu Motoplat, wyposażonego w mały wewnętrzny wirnik. Montowano go m.in. w CZ CROSS:
Czy wiesz jak są rozmieszczone i jak nawinięte cewki? Chodzi o początki i końce uzwojeń. Czy znasz indukcyjności cewek i przekroje rdzeni? Fajnie byłoby wiedzieć. Można by zrobić symulację. Bez tych danych będzie to trudne. Witam. Niestety nie posiadam aktualnie informacji na temat indukcyjności cewek statora i szczegółów konstrukcyjnych rdzeni, ale myślę, że ten prosty rysunek, będzie choć trochę pomocny: Niestety aby zrobić solidna symulację muszę znać przekroje rdzeni i ilość zwojów. Indukcyjności cewek są potrzebne do weryfikacji poprawności modelowania. Pomagają też ocenić materiał blach rdzenia cewki. Jest tez problem z pomiarem jednaj cewki której końce są zwarte. Jeszcze nie doszedłem do tego czemu to ma służyć. A może ty wiesz? Rozwiązanie jest ciekawe. Godne uwagi. Wygląda jakby ładowanie kondensatora było jednoimpulsowe. Czy dysponujesz zdjęciami statora na których widać rozmieszczenie cewek i ilość magnesów koła. Choć z tego co pamiętam Motoplaty były zalewane. Szkoda. :cry http://zaplon.pl.tl/MOTOPLAT.htm tutaj jest opis .. Witam. Jack63 - możesz jeszcze rzucić okiem tutaj: http://zaplon.pl.tl/S%26%23321%3Bawek-_z-L%26%23281%3Bborka-analiza-zap%26%23322%3Bonu-motoplat.htm i tutaj: http://www.zaplon.fora.pl/diagnostyka-ukladow-zaplonowych-cdi-ignition-elektronika-w-silniku,25/jak-wyglada-motoplat-od-srodka-i-jak-dziala,170.html dnia Pią 16:29, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz Oczywiście tam patrzyłem. "Do południa" nie mam dostępu do Imageshack! W przylocie weny coś jednak znalazłem. Przypomniałem sobie o stronie Motolek.net. Oto przykład: http://www.motelek.net/motoplat/k80_6v75w.png Ta strona to kopalnia informacji pomiarowych. Trzeba trochę czasu aby się przebić przez ten natłok informacji. Musze wymyślić jak zasymulować pracę magnesów stałych. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko wielkości przekrojów cewek, ale może się uda ominąć tą rafę. Jakby ktoś mógł mi zdjąć charakterystykę cewki ładującej w funkcji obciążenia i RPM. Wystarczy kilka punktów. Witam! W odpowiedzi na Twoje zapytanie jack 63, dotyczące "transformatorka", którym jest impulsator w zapłonie Motoplat... To uzwojenie, które jest połączone "na zwarcie", ma za zadanie stabilizować napięcie wyzwalania w całym zakresie obrotów silnika. Stosunkowo duża siła magnesów bowiem (brak wydzielonego zewn. impulsatora i "znacznika"), mogłaby indukować zbyt wysokie impulsy wyzwalające, niepotrzebnie przyspieszające moment zapłonu. Pozdrawiam . |
Podstrony
|