,
Zapłon elektroniczny typ Halla ktoś posiada schematyNiszczarka do gĹowy
Witam jestem posiadaczem MZ ETZ 250 i chciałbym przerobić zapłon z czujnikiem halla. Jak się do tego zabrać?? pisałem na poprzednich forach mówili mi że mam kupić aparat zapłonowy z golfa II. Licze na Waszą pomoc przy tej przeróbce.
Hehe świetnie trafiłeś właśnie uruchomiłem jawę 350 na bezstykowym układzie z czujnikiem halla:) Hehe świetnie trafiłeś właśnie uruchomiłem jawę 350 na bezstykowym układzie z czujnikiem halla:) opisz zapłon w Jawie .. miałem kiedyś TS 350 (czarną ) ale .. to był 1987 r i nie pamiętam jak pracował ... mam pewien pomysł może przy okazji zrobimy test mojej konstrukcji ? ciekaw jestem jak w praktyce pracuje Opis jest tutaj: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-prototypy-udoskonalenia-zamienniki-zaplonow-cdi,58/jawa-350-pomysl-na-uklad-zaplonowy,313.html Co wydumałeś motodynamo, czyżby tajny projekt programowalnego układu na procku?? Od razu piszę że się piszę Kolego djkrzychu91 opisz proszę jakie wymagania stawiasz dla układu z hallotronem co chcesz osiągnąć, daj jakieś foty oryginału. Napisz czy czekasz na usmażoną rybkę z cytrynką czy może chcesz wędkę i staw?? Ciekawe dlaczego nie natknąłeś się na temat Jawy może trzeba zmienić tytuł ??! Co to za czujnik model podaj skąd masz to?? pozatym jakiś schemat modułu i podłaczenia?? oraz fotki Czyli jednak rybka z cytrynką Napiszę jak pozbieram te informacje do kupy. Nie odpisałeś na moje pytanie co zamierzasz osiągnąć, dlaczego akurat najdroższy czujnik halla a może nie chcesz stosować "szczelinowca" napisz koniecznie o swoich zamiarach!!! No niestety orginału nie mam bo mam platyny. Więc musiał bym zmienić tę rzecz. Oczekuje na schematy i jak to wykonać. Mam pare schematów ale nie wiem czy zadziałają. Jaką masz instalację napisz 12v czy 6v bo nie wszyscy są biegli w temacie MZ. Tu fotki prądnicy by się przydały albo link do twojego modelu gdzieś z sieci. Czy masz dobre czytaj prawidłowe "ładowanie" ? Masz jakieś problemy z tym zapłonem na przerywaczu? Jeśli tak to jakie skąd pomysł na przeróbkę?? Może kup po prostu oryginał od ostatnich modeli MZ z tym czujnikiem halla wraz z modułem i po ptokach. Nawet nie czytałem tematu Jawy ... po prostu .. nie mam styczności więc.. a widzę 3 strony była dyskusja ... z tego co widzę tam jest cewka butelkowa zasilana z 12V .. ktoś wsadzał tam CDI ?? były próby ? W jawie oryginalnie są 2 cewki butelkowe i dwa przerywacze po krzywce. CDI ze skutera jeszcze w Jawie nie widziałem ale z pilarek czy kosiarek i owszem>> Sławek wklejał w ciekawych konstrukcjach. Ogólnie CDI przy alternatorze ze szczotkami to troszkę uwstecznianie się. Ale przy prądnicy 6V 70W to niezłe rozwiązanie (VAPE) Ale wracając do MZ można zastosować moduł tranzystorowy do podniesienia energii iskry i zostać przy otryg. przerywaczu i CWN. Albo dać czujnik magneto-indukcyjny lub halla. Możliwości jest wiele trzeba skojarzyć tylko kilka pdst. zasad a z wachlarza dostępnych części połączyć coś nawet bez użycia lutownicy. zrobiłem przetwornicę można zasilać CDI z 12 V .... na razie zszedłem do 8 ,5 V i działa dobrze ... daje iskrę teraz .. można było to przetestować na motocyklu ... generalnie idzie o przetestowanie powiedzmy kilka godzin jazdy... czy nie ma słabych punktów,...... jesień zimno wiem to już zaczyna być problemem Off topic robimy koledze! Instalacja 12V. Tak łądowanie było ok ale i tak zmieniłbym pierścień na wykonany z miedzi.Tak miałem problemy iż przerywał cieżko go było odpalić poprostu kicha.Skąd pomysł a no stąd że mniejsze spalanie lepiej pali i wkręca się na obroty. Odpowiedziałem na poprzednie pytania. Co o tym sądzicie oraz z czego ten czujnik halla wziąść z aparatu zapłonowego z golfa 2?? Link stojana i schematy dam jutro po 24 godzinach Hłopie oprócz samego czujnika musisz mieć układ wykonawczy tzw. moduł zapłonowy i cewkę WN. Jaki pierścień chcesz robić z miedzi? Żeby silnik lepiej palił i równiej pracował nie musisz pchać tam czujnika halla przede wszystkim należy wszystko dobrze wyregulować. Pamiętaj że układ, który posiadasz jest idioto-odporny w najgorszym przypadku nie będzie dobrze działał. Możesz pozostać przy przerywaczu. Zastosuj tylko moduł zapłonowy i dopasuj do niego cewkę ale widzę że ambitny strasznie jesteś to szukaj czujnika halla - to najdroższy rodzaj czujnika jeśli chodzi o taki jak piszesz czyli z aparatu zapłonowego od samochodu. Ogólnie gra jest warta świeczki. Pierścień z wirnika alternatora z weglowego na miedziany będę zmieniał. Schematy modułów mam tylko nei moge ich jeszcze wrzucić. Pozatym pisałem z gościem i jest to do zrobienia tylko chciałem zobaczyć czy to wypali dam zdjęcia stojana mz. Schemat oryginalnego modułu zapłonowego do MZ typu "A": Schematy modułu zapłonowego do MZ typu "B": Proszę opisać dokładniej dwa ostatnie rysunki w poście wyżej. Zamieszczam przy okazji link do opisów rodzajów zapłonów stosowanych w MZ. Kolego djkrzychu91 napisz proszę czy chcesz sam lutować moduł? Czy chcesz użyć gotowca z jakiegoś auta, do tego dobrać czujnik/impulsator? Daj koniecznie foty stojana prądnicy bez tego nie ruszymy. Moduł bym chciał sam lutować lub też uzyć czujnika z jakiegoś auta pisałem z gościem i powiedział mi że mogę użyć go bez problemu trzeba wpisać w allegro hall trabant i to kosztuje 19,77zł i jest tam schemat do tego, po za tym te 2 ostatnie schematy są oparte o lepszej konstrukcji zastosowano tu IRF i tyle mogę powiedzieć.No ale cóż szukam takiego co napewno będzie działać i którego wy macie.Oto foty mojego zapłonu No pochwałka za foty. Ten układ co piszesz z trabanta jest bardzo podobny do stosowanych w późniejszych od Twojej MZ. Podam ci link do podobnego zagadnienia, przeczytaj może będzie dla Ciebie natchnieniem: http://www.jawacz.pl/elektryka/uklad-zaplonowy-z-samochodu-do-jawa-ts-350-%2812v%29/ Jeśli bardzo chcesz zastosować czujnik halla to radzę poszukać gotowego modułu osiągniesz więcej korzyści niż ten układ z trabanta. Poczytałem i nic tam za bardzo nie wyczytałem co użyć co by było lepsze albo coś?? chyba ze powiesz mi który to post?? wiem że są zapłony vape i do jawy i do simsona i do mz ale mnie na to nie stać. Oto cytat z tego linku wyżej pewnie przeoczyłeś!!! "....szukaj unitra gl 118 ten z allegro to H161 lub APE 05 też się nadają do tego polecam cewkę o parametrach 4226 ale może być nawet 1,5 ohma uzwojenie pierwotne. To musisz sam poszukać np. z poldka. Będzie śmigać jak talalaa. Opis wyprowadzeń wygooglasz sobie...... jak dobrze poszukasz to w 5-ciu dyszkach się zmieścisz... " Ale Ty chyba na oślep szukasz gotowca z tytułem: "Zapłon elektroniczny typ Halla" Unitra gl 118 H161 lub APe 05 są to moduły zapłonowe.I cewka zapłonowa. Założmy że kupie ta cewke i moduł APE 05 i co dalej mam z tym zrobic?? Połączyć do kupy i jeździć ... aha "impulsator" dorzucić. Ze skutera możesz spróbować kosztuje aż 9 złotych:) A mam pytanie to jest zapłon z przerywaczem czy z czujnikiem?? Słuchaj... będę czepialski z kilku powodów ale zapłon to moment, w którym zapala się mieszanka. Zostawiając już mądrzenie się to wypadałoby abyś przed tym jak rzucisz się jak lew na młode jagnię na lutowanie/kompletowanie/uruchamianie swojego układu zapłonowego opanował kilka choć podstawowych zasad funkcjonowania układów zapłonowych. Sposoby wyzwalania wyładowania, zabezpieczenia prądowe, wyłączenie prądu cewki. Nie wspominając nawet o czasach ładowania i rozładowania cewki i nie wgłębiając się w ich parametry. Te moduły o których pisałem w linku, przez który się nie przekopałeś są stosowane do układów z impulsatorem magnetoindukcyjnym ale można je podłączyć w odpowiedni sposób pod przerywacz klasyczny. Pewnie też zadziałają z tytułowym czujnikiem halla (nie sprawdzałem). Nadal nie wiem co chcesz zrobić i co osiągnąć?? Konfiguracji może być wiele. Potrzebne są założenia bo świetnie zadziała też układ z przerywaczem i modułem zapłonowym np GL200 ale do tego cewka tak jak pisałem 1,5Ohm max. Na początek proponowałbym takie rozwiązanie bo jest bardzo proste. Efekty ocenisz sam. Wg. mnie z obecną Twoją wiedzą na ten temat jest to dla Twojego jednocylindrowego silnika bardzo dobre, proste i tanie rozwiązanie. Efekt będzie zadowalający. Warunkiem jest przyzwoite ładowanie ale na wstępie pisałem że jest dobre?! Jeśli chcesz w ciemno kopiować jakiś moduł nie wiedząc jak funkcjonuje to daruj sobie bo napotka Cię wiele przeszkód. W necie są dziesiątki takich schematów są one proste ale ważna jest jakość wykonania odpowiednie chłodzenie tranzystorów itp. jesli nadal chcesz to mogę Ci podesłać kilka działających na 100% z czujnikami opto bo te zadziałają też z czujnikami halla lub przerywaczem albo magnetoindukcyjnym. Z przerywaczem nie chcę tylko z czujnikiem halla. Masz te schematy pod czujnik halla to wyślij mi na emaila xklawisz1978@interia.pl Są wiele schematów których nie robiono i każdy jest odrazu profesorem i na błędach się uczy.A ty w jawie jaki masz zapłon?? Proszę bardzo: http://imageshack.us/g/141/40206221.jpg/ POWODZENIA! Który schemat do modułu z czujnikiem halla?? ten B?? Naprawdę nie wiem jak Ci odpowiedzieć.. serio to jest dla mnie za trudne!!! w sumie to co zamieścił pietras6v to Uploaded with ImageShack.us najlepsze rozwiązanie .. dla Ciebie schemat C bo ne555 nie potrzebnie komplikuje sytuacje ma układ przeciążeniowy .. ma tez odcięcie zapłonu kiedy nie pracuje .... halotron możesz użyć z allegro za 3 zł http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=halla&category=67193 tutaj do wyboru ... nie każdy się nadaje !! dnia Czw 17:42, 17 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz Krokodylu trzeba było napisać koledze djkrzychu91 że A+C bo zrobi tylko B i nie zadziała dostał gotowca .. przynajmniej pewność ,że jeśli poskłada to będzie działało http://allegro.pl/hal730-podwojny-sensor-halla-kierunek-obrotow-i1942261801.html z tanią wysyłką !! i sprzedający ma też inne ciekawe tanie części nadające się do do motocykli przekażnik http://allegro.pl/przekaznik-12v-120a-tycoelectronics-bardzo-mocne-i1923671230.html nie warto oryginała kupować jeśli za takie pieniądze mamy miniaturowy .. można nawet 2 równolegle łączyć i tak koszt niewielki Więc który schemat wreście tylko C?? bo A to jest z przerywaczem. Więc jak dobrac ten czujnik halla pod ten układ C??? na halotronie Krokodylu pomocy!!! Weź człowiekowi pomóż bo ja wymiękam. może ktoś podłączy się pod dyskusje ... pomoże... w każdym razie chęci z naszej strony były - niestety polegliśmy ! No powiedzcie?? Kolego Krzychu układ A jest to układ samego modułu wykonawczego (on zmienia impuls w iskrę) Natomiast schematy B i C to sa przystawki do zastosowania różnych źródeł impulsu takich jak przerywacz, optotranzystor lub Hall. Schemat A ma z lewej strony wyprowadzenia A, B i C pod które podpinasz złącza "przystawek" (B lub C) lub same platynki jak na schemacie. Więc musisz zrobić układ A i C. W układzie C do styków + , -, S podpinasz czujnik Halla który podał krokodyl, a styki A, B, C podpinasz do "głównego" modułu czyli układu A (w którym nie dajesz już platynek które są na schemacie). Kapisz ? Teraz kapuję. Tylko T1 gdzie mam podpiać?? T1 podpinasz tak jak na schemacie A, natomiast wyjście opisane w układzie C "do kol T1" podpinasz do "kropki" łączącej T1 z R7. PS. Polecam lekturę (której podstawy nawet mój młodszy brat zajarzył) : http://www.eres.alpha.pl/elektronika/faq.php?cat_id=1 http://www.eres.alpha.pl/elektronika/articles.php?cat_id=1&rowstart=0 No ja też tak myślałem ze z modułu C do modułu A tam gdzie jest T1 czyli do kolektora i między rezystorem. Mam pytanie jeszcze co do tych czujnikó halla nie każdy czujnik pod to podejdzie?? |
Podstrony
|