,
Yamaha DT 80 LC słaba iskra, nieodpalaNiszczarka do gĹowy
Witam
Źle zaczynam przygodę na forum bo od razu wyskakuje z problemem, ale niestety takie jest życie. A więc tak posiadam motorek Yamaha DT LC z 1983 miała zrobiony 10 dni temu remont generalny silnika, motorek odpalił działał dobrze i z dnia na dzień pojawiały się problemy z odpalaniem po paru kopnięciach nie odpalała natomiast świeca była zalana ale po przedmuchaniu świecy zapalała i tak jeździłem parę dni, aż przedwczoraj jadąc sobie polną drogą jakieś 50km/h na 6 biegu nagle słyszę buuuuuuuuuuuu i motor zgasł. poczekałem 1 minutę odpaliłem po paru kopnięciach i pojechałem dalej, pół kilometra dalej znów to samo znów odpaliłem i koło znajomego znów zgasła. Postała jakieś 2-3 godziny zaspawałem małą dziurkę w wydechu i odpaliłem pochodziła 20 sekund i zgasła i za chiny ludowe nie chciała zapalić tylko czasami wydobywał się dymek z wydechu> Jako iż było późno znajomy odwiózł mnie do domu i pracę przełożyliśmy na dzień następny. W sobotę w samo południe ruszyliśmy na bój z straszliwą DT, podłączyliśmy lampę i mówimy sprawdzimy czy w ogóle w dobrym momencie daje iskrę i o dziwo po 2 kopnięciach Yamaha odpaliła zdążyliśmy sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu i czy wszystko z zapłonem jest ok i zgasła i już nie chciała zapalić. To zabraliśmy się za inne podstawowe rzeczy: Sprawdzamy iskrę - Bardzo mizerna cieniutka i taka różowawa pojawia się jak mocno się kopnie kopką przy lekkim kopaniu raz jest a raz jej w ogóle nie ma. Świeca - na innym sprzęcie daje taką iskrę że konia by zabiła Cewka WN na innym sprzęcie działa, wpięliśmy do DT inną cewkę i dalej iskra ledwo co widoczna Moduł zapłonowy- ? nie zdążyłem sprawdzić bo nie miałem takowego pod ręką (może zastąpić na fazę prób modułem z chińskiego skuterka 2T?) No i ostatnia opcja Cewka zasilająca moduł - Sprawdzałem jej oporność - 254 Ohm (serwisówka podaje 184 Ohm z tolerancją 10% ). Prąd jaki daje ta ceweczka (mierzone najtańszym miernikiem uniwersalnym) to przedział 4-12V (czasami więcej ale miernik nie zdąża naliczyć) zależy jak się kopnie ale moim zdaniem to za mało. Myśle i się głowie co jest nie tak, może Wy pomożecie Oto zdjęcie zapłonu: i968 . photobucket . com/albums/ae168/stoZek_PL/1431974269.jpg wystarczy usunąć spacje i możńa oglądnąć zdjęcie jeżeli potrzeba więcej jakiś informacji proszę pytać Pozdrawiam Wygląda na to że cewka zasilająca padła :/ No też tak myślałem tylko wolałem się upewnić, posiadam jeszcze 2 takowe zapłony i w każdym cewka zasilająca moduł ma ponad 220 Ohm - Pierwsza ma 235 Ohm druga ma 224 Ohm więc chyba też one będą niezdatne ?. Najwyżej dziś popróbuje z nimi jak dalej będzie lipa to trzeba dopasować z czegoś innego ceweczkę, nawet mam już kandydata ale o tym po próbach. Pozdrawiam cewkę bez problemu przewiniesz .. z tym ,że rezystancja nie jest tak istotna --zależy od jakości przewodu .. i tolerancja 30% nie jest katastrofą --- ważne jest zabezpieczenie po nawinięciu lakierem tak aby przy wibracjach uzwojenie nie ocierały się o siebie Witam! A czy próbowałeś Kolego wpiąć między przewód (idący ze statora) zasilający moduł, a styk, pod który jest on normalnie podpięty, diodę? Mam na myśli np. 1N4007...Warto spróbować. Nie wiadomo też w jakiej kondycji jest kondensator w Twoim module Rzuć też okiem na impulsator dnia Pon 16:37, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz A więc tak Pierwsze co to podszedłem do motocykla to sprawdziłem iskrę i była bardzo cienka ale niebieska pokopałem około 10 razy i już iskra pojawiała się sporadycznie raz na około 5 kopnięć. Wpiąłem 2 moduł zapłonowy od Yamahy i również to samo iskra raz na parę kopnięć się pojawia również bardzo słaba. Podłączyłem diodę 1N4007 i nie dało to żadnej poprawy tak samo jak bez niej. Sprawdziłem oporność Cewki zasilającej moduł -255 Ohm Oporność impulsatora 40-45 Ohm Napięcie z cewki zasilającej moduł: http://www.youtube.com/watch?v=3Xmiqrzu1WE Napięcie z impulsatora prawie cały czas wskazuje zero czasami pokaże się 1 volt ale to sporadycznie i nie zdążyłem tego uchwycić na filmie Po tych objawach sądzę że na pewno impulsator kopnął w kalendarz ale czy cewka zasilająca moduł też klęka to nie za bardzo wiem. Obejrzałem właśnie Twój filmik. Wskazania multimetra nie są niestety optymistyczne...Powinien podczas kopania - nawe dość delikatnego, wskazywać ok. 20V. Przy energicznym naciśnięciu na kopniak => 40...60V. Impulsator w czasie kopania musi dawać 0,1V i więcej - za każdym razem, kiedy kopiesz dość mocno . Czyli cewka zasilania CDI może być uszkodzona; ewentualnie podmień ją na inną lub sprawdź wyprowadzenia jej przewodów no i "masowanie". To ważne . A czy uzwojenie cewki nie jest luźne - ubytki izolacji, lakieru (a więc oznaka zwarć) dnia Pon 16:51, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy Podejdziemy inaczej do sprawy .. będziesz co jakiś czas wracał do tematu zapłon z racji tego, że zajmujesz się naprawą motocykli zbuduj taka sodę na początek będziesz mógł przeprowadzić swoim miernikiem praktycznie wszystkie pomiary układów zapłonowych tutaj Masz tester cewek wysokiego napięcia kłady bardzo proste jednocześnie pomocne -- Co do Twojego problemu .. motorek prawie 30 lat czyli cewka ładująca zapłon lakier na niej dawno skruszał zwróćmy uwagę na wiek sprzętu http://zaplon.pl.tl/WARSZTAT.htm tutaj znajdziesz więcej dnia Pon 17:29, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy Dziękuję za schematy, na pewno je wykonam w najbliższym czasie. Sprawdziłem wszystkie swoje zapłony i na każdym to samo więc można powiedzieć że tylko przewinięcie cewek mnie czeka. Tylko jest jedno "ale", kiedyś naprawiałem chińskiego mini crossa i tam wymieniałem zapłonik i w oko rzuciła mi się podobna ceweczka, chodzi mianowicie o takie coś : Czy by miało sens zakupienie takowej i lekkie jej dostosowanie do zapłonu DT, chodzi mi o to że otwory trzeba by było lekko przesunąć lub rozwiercić wiertłem o 1mm większym i lekko spiłować rdzeń cewki maksymalnie 0,5mm każdą krawędź (przeróbki zamieszczone na 2 zdjęciu kolorem czerwonym) Zdało by to racje bytu?, wiadomo bym musiał znaleźć dane ile Volt wytwarza ta cewka na maksymalnych obrotach silnika aby nie uwalić modułu. Posiada ktoś takie dane, może chociaż schemat modułu do tych silników z tym zapłonem aby sprawdzić dane kondensatora, podpowiem że to chińska kopia silnika Hondy 4T, 4 biegowy stosowany np w Hondzie DAX itp, to zdjęcie Statora i modułu z chińskiej kopi żeby nie było nieporozumień: Moduł: Stator: Czy naruszając rdzeń cewki uszkodzę ją nieodwracalnie?, czekam na odpowiedzi Pozdrawiam dnia Wto 14:37, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz Witam. Kiedyś z konieczności, choć niechętnie, dopasowywałem nabiegunniki cewki zapłonowej w WSK 125. Po prostu cewka była wyrobem rzemieślniczym, niestarannie wykonanym, w którym promień nabiegunników baaaardzo różnił się od tego w cewce oryginalnej, czyli tzw. "państwowej"...Materiału zebrałem sporo...Ale po wszystkim działała bez zarzutu. Co ważne, musisz uważać, żeby nie przegrzać uzwojeń podczas zbierania nadmiaru materiału i rozwiercania. Uwaga również na ryzyko uszkodzeń mechanicznych drutu w trakcie dopasowywania A czy korekta otworów na śruby nie załatwi całej sprawy Jak planujesz zebrać nadmiar materiału z nabiegunników Materiał zbierał bym za pomocą szlifierki taśmowej, mniej więcej takiej: Oczywiście pilnowałbym temperatury aby nie przegrzać (szczególnie że to trzymałbym gołymi rękoma więc bym czuł czy materiał zbyt się nie nagrzewa). Co do nawiercania również wiercone by było na wolnych obrotach aby nie przegrzewać materiału. a Czy sama korekcja otworów by nie była lepsza to nie powiem ponieważ nie mam tej cewki w rękach, może dziś podejdę do znajomego on ma taki zapłonik to pomierzę wszystko bo jak na razie to z głowy biorę te informacje że lekko nie pasowała ta ceweczka tylko nie pamiętam czy to na otworach czy na szerokości rdzenia. dnia Wto 17:08, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz Witam. Szlifierką zapewne da się zebrać materiał, chociaż dobry pilnik będzie chyba najskuteczniejszy. Wykonując tę pracę ręcznie, trudniej po prostu o "przedobrzenie". Tak łatwo nie zbierzemy za dużo materiału i łatwiej będzie nam na bieżąco dopasowywać (i to z dużą dokładnością) nabiegunniki do magneta. Jeśli już szlifierką, to rękawice ochronne są konieczne. Będzie się niestety wszystko szybko grzało a i często rdzeń lubi niespodziewanie odskakiwać. Nie wiem, czy taśma będzie skutecznie brać materiał z nabiegunników dnia Wto 21:22, 05 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz Dobra na razie problem iskry rozwiązany (znalazłem jakąś cewkę w swoich rupieciach chyba od Kawasaki AE 80) napięcie jakie daje ceweczka przy delikatnym ruchu kopką to 10-14 volt, przy mocniejszym kopnięciu 20-25volt i na razie motorek pyrka ale to nie oznacza że zrezygnuję z testów z cewką od chińskiego 4T. A tak pomyślałem że taka miła atmosfera tu panuje i szybko dostałe m(przynajmniej ja) pomoc to przysłużę się dla forum i na dniach dam jakieś ładne zdjęcia oryginalnego modułu z Yamahy DT 80 o oznaczeniu 37A oraz już dziś zacząłem rozbierać moduł zapłonowy od silnika minarelli horizontal który mam gdy bawiłem się w rasowanie silniczków skuterkach 2T Dziękuję wszystkim za pomoc i jak już skończę eksperyment z tą cewką to na pewno nie omieszkam o tym poinformować PS w jakim dziale dodawać właśnie takie rzeczy jak zdjęcia modułów itp ? bo mam tego troszkę (moduły głównie spalone, chodź i całe też się trafią) i bym mógł co nieco dodać Pozdrawiam jak na razie było mało tematów można dodawać tutaj jeśli przekroczymy 100 tematów podzielę na działy 2 takty i 4 takty tak aby forum było przejrzyste z tym ,że prośba twórz osobny temat dla każdego zapłonu i w temacie zaznaczaj od jakiego motocykla ... będzie pomocne w odnajdywaniu Witam! Podane przez Ciebie wartości napięć podczas kopania, są jak najbardziej prawidłowe . Powinno wszystko działać jak należy . Witam, chciałem Was prosić o radę. Mianowicie również mam DT 80. Problem wyglada w ten sposób ,motor ma cały czas słabą iskrę, jakoś jeździ do momentu kiedy jedzie się na najwyższym biegu ze stalą prędkością. Po jakimś czasie takiej jazdy silnik gaśnie. Po odczekaniu kilku chwil silnik zapala i historia sie powtarza. Co doradzicie? od czego zacząć? Objawy podobne jw. przezwajac ceweczkę ładującą? Z góry dzieki za pomoc.Pozdr Witaj A więc tak świeca (zdało by sprawdzić w jakim stanie i ewentualnie wymienić), kranik filterek i przewody paliwowe (również sprawdzić i ewentualnie wymienić [wężyki i filterek], sprawdź gaźnik, wyczyść go bo być może mu zaczyna brakować paliwka na tym najwyższym biegu na pełnej manetce. Jak i również sprawdź położenie iglicy ( 2 ząbek od samego dołu) ponieważ za małą dawka powoduje przegrzewanie się silnika (ja tak u siebie miałem że jeździłem na pół gazie na każdym biegu było ok , ale jak zaczynałem jeździć do końca to zawsze na 6 po chwili motor jak by słabł i gasł i po chwili po 2-5 kopnięciach odpalił i dalej jeździł). Natomiast dysza główna od 105 do 115, śrubka odpowiadająca za skład potocznie zwany Paliwo-Powietrze wg książki napraw ma być wykręcona o 1i1/2 obrotu (dane dla nowego silnika więc na pewno jakaś poprawka musi być wzięta). Pozdrawiam Witam.Przeczytałem twojego posta, i tak te wszystkie sprawy o których piszesz od razu sprawdziłem, paliwo i sprawy gaźnikowe na pewno odpadają. Te tematy już ćwiczyłem w wielu motocyklach. Problem polega na tym że nigdy wcześniej nie miałem motocykla z zapłonem CDI i nie wiem jak go zdiagnozować. I tu prosiłbym cię o jakieś wskazówki.Pozdrawiam Proszę pomierzyć rezystancje cewek ładowania CDI i impulsatora na zimnym silniku i po tym jak już nie chce odpalić. Witam. Po remoncie mojej DT iskra stała się słaba. Po zmierzeniu oporności cewki ładowania kondensatora wyszło 230, więc kupiłem nową z opornością 141. Nic to nie dało. Elektrykę spięłęm na krótko z pominięciem wyłącznika, stacyjki, itd. Nic nie dało. W tym tygodniu mierzyłem cewkę WN, oporności jakie miała to 2,6 (powinno być 1,6) oraz 11000 ohm (powinno być 6600). Kupiłem nową cewkę od minarelli z opornościami 1,4 i 5500 (czyli miej więcej ok). Iskra dalej ta sama. Słaba, podczas kopania raz jest, raz nie ma.... Na pych jest ciągle ale a moje oko słaba. Czyżby moduł był walnięty?? Dziwne że podczas remontu tak nagle by się zepsuł. Przewody i masa posprawdzane. Oporność impulsatora 20,1 ohm czyli ok. Proszę o pomoc.[/list Witam. Po remoncie mojej DT iskra stała się słaba. Po zmierzeniu oporności cewki ładowania kondensatora wyszło 230, więc kupiłem nową z opornością 141. Nic to nie dało. Elektrykę spięłęm na krótko z pominięciem wyłącznika, stacyjki, itd. Nic nie dało. W tym tygodniu mierzyłem cewkę WN, oporności jakie miała to 2,6 (powinno być 1,6) oraz 11000 ohm (powinno być 6600). Kupiłem nową cewkę od minarelli z opornościami 1,4 i 5500 (czyli miej więcej ok). Iskra dalej ta sama. Słaba, podczas kopania raz jest, raz nie ma.... Na pych jest ciągle ale a moje oko słaba. Czyżby moduł był walnięty?? Dziwne że podczas remontu tak nagle by się zepsuł. Przewody i masa posprawdzane. Oporność impulsatora 20,1 ohm czyli ok. Proszę o pomoc.[/list |
Podstrony
|