,
suzuki dr 800 dziura w obrotachNiszczarka do gĹowy
Witam szanownych użytkowników.Od jakiegoś czasu a mianowicie 2 lat jestem posiadaczem SUZUKI DR 800 BIG rok 91.Moto ma dziure w obrotach między 500-1500 obr.Gaźniki wymieniłem na inne ,zawory regulowane kilka razy ,wymieniłem rozrząd i balans.Ostatnio przy rozmowie z kolegą pomyślałem ,że na pewno coś z elektryką.Obroty silnika na biegu jałowym ma b wolne (jakieś 200).Jedną ze świec zarzuca (jakby traciła iskre) poza tym wydaje mi się,że iskra jest jakby za mała ,do tego strzeli czasem w wydech (przy odpaleniu).Przy obrotach powyzej 2 tys chodzi jak trzeba.No ale czasem trzeba wolniej i tutaj są schody ;(.bo albo zgaśnie i czasem ciężko zapali a czasem strzeli w wydech.Moje pytanie brzmi ; Czy to moduł czy cewka czy?????? od czego mam zacząc żeby nie wymienic połowy motocykla.Dziękuje i pozdrawiam
Witam jest forum susuki DR tam będzie więcej ludzi z doświadczeniem .. być może to jakaś typowa bolączka dla biga ?? generalnie wygląda to na przerywanie na cewkach statora ... one są najsłabszym elementem elektryki w bigu Więc tak mierzyłem cewki statora i wygladają tak cewka impulsatora 194 omy,druga cewka zasilająca moduł posiada 348 omów.Przełączyłem miernik na milivolty i wpiąłem do cewki impulsatora kręciłem rozruchem i wskazania miałem 0d 20 mv do 50 skakały .Jak zdjąłem dekiel i wkrętakiem wzbudziłem impulsator to pokazywał czasem 128-(przy dotknięciu) reszta tak jak na rozruchu czyli 20-50.Mam bardzo słabą iskrę która czasem zanika,jak zimny ciężko odpala ...Jak podłącze aku od samochodu to odpali szybciej.Aku kupiłem nowy na starym było to samo.cóż to może byc.???? Witam ponownie,wiec tak wysłałem cewki statora oraz moduł do firmy El;servis żeby posprawdzali i naprawili jak się da...Cewkę w statorze przewinęli,moduł sprawdzili i powiedzieli,że jest jak najbardziej w porządku.Tylko,że motocykl ma iskrę tak małą jak zapalniczka taka elekryczna ;(.Nie wiem gdzie szukać przyczyny..Cewki WN wziąłem od innego modelu suzuki (od 650 rse) wywaliłem fajki i samym kablem sprawdzałem i dalej iskra jak włos i do tego niebieska.Gdzie mam szukać przyczyny??? Pomóżcie mi proszę Was.... Dzięki pozdrawiam... ok opisz po kolei co zrobili ile zapłaciłeś ile czekałeś -- bo historia zaczyna być ciekawa -- rozwiązanie czeka na Ciebie ale najpierw chronologicznie proszę wyświetlić historie napraw Hej więc tak.Kupiłem Suzi od kolegi przywiózł ją z niemiec...Zawsze miała problem z odpaleniem..Kolega twierdził,że regulacja gaźników wystarczy.Niestety ...Kupiłem drugie gaźniki i dalej tak samo ...Ciężko odpala aku.prawie cały zjada przy tym.Jak odpali to ma nierówne obroty i bardzo małe ok 300 rpm .Brakowało jej obrotów od 300 do 2000.Od 2.000 maszyna pocisk chodziła jak trzeba .Ciepła odpalała na strzał ...Nurtowało mnie to ze zimna odpalała kiepsko ...Wymieniłem świece,olej ,filtry ustawiłem zwory i dalej bez zmian.Zabrałem się za silnik wymieniłem łańcuchy bo balansowy skończył regulacje,przy okazji wymieniłem łańcuszek rozrządu. więc ...Poskładałem do kupy .I co... dalej tak samo tylko ze ciszej silniczek chodził.Więc posłuchałem forumowicza i zbadałem stator omomierzem (wartości opisałem w 1 poście).Zanalazłem polecaną elserwis zadzwoniłem opisałem o co mi chodzi no i spakowałem ;staor,i moduł i wysłałem ...czekałem ok 2 tyg może 3 tyg (wiem ,że się na nich wpieniłem bo miało byc kilka dni a było kilka tyg) ale olewka ...Twierdzili ,że jest uszkodzona cewka ładująca ...Więc ciach... i przewinęli .cena ;nie pamietam ale ok 300 pln Do tego sprawdzenie modułu czy jest ok koszt 80 pln plus wysyłki...Dostałem z powrotem i co to samo...;(((( rece mi opadły .Wysłałem im jeszcze raz moduł bo nie wierzyłem...Powiedzieli że wymienili układ od wysokiego napięcia i na 100% jest ok....Odesłali wkładam i znówu iskra jak zapalniczka trudności z odpałem itp.Przełożyłem cewki WN od kolegi on ma DR 650 i dalej tak samo.Nowe kable wkładałem bezpośrednio w kostkę bo myślałem ze gdzieś jakiś jest przerwany.iI dalej dupa blada.NA jesieni odpaliłem big-a wsiadłem i szpula na poligon...Przejechałem ze 3 km zaczęła strzelać w wydech i zgasła...;(( Wiec próbuję odpalić i lipa nic...poczekałem 5 min i odpaliła ...Dojeżdzając do garażu zaczęła strzelać w wydech i znowu zgasła... mineło ok 5 min i znowu odpaliła..Od tamtej pory stoi diabeł w garażu i mnie denerwuje ...Diabeł jakiś w niej siedzi nie wiem sam ....pozdrawiam Wygląda na to że cewka ładowania CDI jak się zagrzeje przestaje pracować , weź załóż ten temat jeszcze raz ale na motocdi.com Wiesz tylko ,że ta cewka była przewinięta ...Przejechałem może ze 200 km Jaka może być przyczyna ,że się grzeje........??? ale ok założę dzięki Witam ... cewka ale w CDI jest dioda na wejściu zasilania jest to stare urządzenie i jeśli ona ma przebicie to uszkadza cewkę --- można gdybać .... załóż temat na motocdi.com tutaj jeszcze działamy ale tylko ze względu na wielkość starej bazy danych ilość postów .... możesz dostać generator do sprawdzania podłączysz do akumulatora i wytworzy on napięcie jakie dotychczas wytwarzała przewijana cewka --- ( mamy też CDI razem z generatorem działa znacznie lepiej jak oryginał ma 2 mapy wgrane do wyboru i nie potrzebuje cewki zasilane z akumulatora )-- jest to prosta metoda z generatorem podłączysz jeśli działa znaczy uszkodzona cewka ładująca - i jest przyczyna uszkodzenia Temat przeniesiony na MOTOCDI.COM |
Podstrony
|