,
Suzuki lt 200 89r. budowa cdiNiszczarka do gĹowy
Witam .Mam pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników .W wyżej wymienionym sprzęcie występuje dc-cdi i osiągnięcie używki jest praktycznie nie możliwe a koszt nowego to ponad tys. zł .
Chodzi mi o to, czy jeśli do poniższego schematu dołączę transformator sieciowy np.TS 2/15 i jeśli zasilę go z cewki do oświetlenia to czy układ zadziała ?? Witam Na schemacie Masz 2 błędy / 1 nieprawidłowo podłączony mostek prostowniczy 2 zbyt mała pojemność kondensatora wyjściowego .. 1 uF to minimum zasilanie z transformatora czyli nie Masz na statorze cewki do zasilania CDI ?? i czy obok magneta Masz 2 czujniki położenia wału albo 1 podwójny ??? Cześć schemat zaczerpnięty z neta. Problem w tym że są tylko cewki do ładowania czyli zapłon bateryjny I mam kape bo moduł jest przystosowany do podwójnego czujnika a ja mam jeden .Podpinałem trafo i na wtórnym mam ok 45 wolt mierzone bez przystawki (do napięć szczytowych) Może jesteś w stanie mi polecić jakieś inne rozwiązanie ?? Będe bardzo zobowiązany stawiam skrzynkę żywca (przy najbliższej okazji) Nie bardzo ogarniam bez fotek .. bo to CDI jakieo schemat wysłałeś jest przystosowane do pracy z 2 czujnikami ..... zrób foty .. i działamy Czyli dokładnie czego fotki mam wkleić ? Moduł oryginalny zacząłem bebeszyć stator magneto czujniki ... czy znacznik na magnecie jest na 2 poziomach .. możesz zrobić foty ? wnioskuje z położenia czujnika ,ze jest 1 długi znacznik na magnecie foty magneta od zewnętrznej strony kielicha bez ściągania tak aby były widoczne znaczniki dla czujnika Jeśli można ja mam też pytania: 1. Czy motocykl lub quad ma sinik jednocylindrowy? 2T czy 4T. Nie mogłem znaleźć w necie info na jego temat. 2. Czy uzwojenia alternatora ma czy nie ma połączenia z masą (trzy żółte kable). 3. Jak podłączałeś trafko do pomiaru napięć i jakie to były napięcia (RMS czy szczyt)? 4. Czy impulsator ma połączenie z masą? Kabelki zielony i szary (chyba?) Schemat z netu jest dziwaczny i jak zwrócił uwagę motodynamo ma poważne błędy. Czy nie lepiej użyć typowego schematu ze strony zplon.pl.tl odpowiednio dla 2T lub 4T? Witam Schemat jaki zamieściłeś nie jest przeznaczony do tego typu zapłonów z 1 czujnikiem .... teraz pytanie czy podpowiedz ma być w jak najprostszy sposób uruchomić czy może chcesz sam robić CDI ??? Witam. Motodynamo : jeśli najprościej znaczy dobrze to ok jack63: 1.4T 2.o ile mnie pamięć nie myli to nie ma (rano sprawdze ) 3.RMS (przystawka coś daje w dupę ) 4.Nie ma połączenia , stąd dwa przewody ? Typowego kolego czyli który masz na myśli ?? Dzięki za odpowiedzi. Wygląda, że alternator jest klasyczny. trójfazowy. Trzeba podłączyć trafko między-fazowo. Między dwa żółte kable przed regulatorem. Istnieje groźba zakłóceń od regulatora. To trzeba sprawdzić. Na korzyść przemawia to, że ładowanie kondensatora modułu będzie wielo-impulsowe. Dużą korzyścią jest też odseparowanie impulsatora od masy. Powinieneś zrobić najprostszy moduł do 4T ze strony zaplon.pl.tl. Trafko TS2/15 może być za małe, ale lepiej najpierw spróbować. Nie wiem co masz na myśli pisząc że przystawka daje w d.. . Nie napisałeś jak podłączałeś trafo. Trafko mam TS8/1/676 14v 0,4A Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją) Jeden z trafa do modułu drugi do masy , to samo z impulsatorem Jednak iskry nie uzyskałem A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje ) Podłączam tak jak mówisz (chiński moduł z regulacją) A co do przystawki to strasznie małe wartości pokazuje (przekłamuje ) A może nie przekłamuje tylko takie są napięcia lub ty źle mierzysz? Spróbuj wersji uproszczonej przystawki i napisz gdzie przytykałeś końcówki pomiarowe. Zmierz napięcie na wejściu i wyjściu trafka i na wyjściu impulsatora (dwa warianty podłączenia sondy) bez modułu przy obrotach jak dla zwykłego rozruchu silnika. Witam.Jack63 sprzęt gada , tylko jest jeden problem jak nie podłącze regulatora to trafo się gotuje a jak podłącze to dochodzi za małe napięcie do 30v rms .Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ?? Można jakoś ograniczyć napięcie idące na trafo ?? można ograniczyć właśnie regulatorem napięcia wyobraż sobie ,ze na wolnych obrotach Masz 80Hz .. i napięcie 15V .. ok transformatorek pracuje .... kręcisz manetką i Masz bez załączonych świateł 800Hz i napięcie ponad 100V ... niestety transformator jest prymitywnym elementem przeznaczonym do pracy w ograniczonym zakresie tak napięcia jak i częstotliwości ... wniosek .. z częstotliwością w prosty sposób sobie nie poradzimy wiadomo wzrasta wraz ze wzrostem obrotów ale akurat ten parametr transformator jest w stanie wytrzymać w granicach rozsądku natomiast 10 krotnych zmian napięcia już nie przeżyje tak łatwo .. więc po prostu zastosuj regulator napięcia ! Zrób to co proponuje motodynamo. Z resztą i tak nie masz wyboru . Regulator alternatora (i to sprawny!) musi być aby zasilać resztę instalacji. Moja propozycja odłączenia regulatora wynikała z tego, że mógł zakłócać pracę zapłonu. Pisałeś że nie działa. Teraz jak już jesteś pewien działania zapłonu powinieneś wrócić do standardowej konfiguracji - z regulatorem napięcia - i sprawdzać dalej. Może się okazać, że nawet z regulatorm napięcia będą za wysokie i trzeba będzie użyć trafka o mniejszej przekładni czyli nie 230 V na 12 V ale 230 V na 18 V (przykładowo). Innym rozwiązaniem byłoby znalezienie punktu gwiazdy i podłączenie się do niego oraz do jednej z faz (zółty) przewód. Napięcia będą niższe (podzielone przez 1.73) bo nie międzyfazowe ale fazowe. Witam. Czyli regulator napięcia możemy włączyć przed transformatorem, tak żeby utrzymywał on napięcie na poziomie np. 12V? Czy mógłby być to prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze? za transformatorem o ile posiada prostownik (większość posiada) .. transformator podłączamy do uzwojenia statora (równolegle ).. i dalej napięcie jest podawane na regulator za regulatorem jest już wyprostowane czyli nie nadaje się do zasilania tranformatora Witam ponownie.W dniu dzisiejszym trafiło transformator, i mam takie pytanie czy istnieje możliwość podłączenia przetwornicy pod zwykły moduł (ac-cdi) Witam! Jaki transformator stosowałeś Kolego w swoim moto? Generalnie moduł CDI, który był zasilany bezpośrednio ze statora, powinien pracować dobrze z przetwornicą. Ważne, aby nie dawała ona zbyt dużego napięcia - np. cewka ze statora dostarczała maksymalnie 250V, to powinniśmy trzymać się tej wartości. Ale trzeba zastanowić się co z impulsami ładującymi, które mogą wystąpić nawet w momencie wyzwalania modułu (chodzi mi o ewentualne przepięcia ) . Pozwoli to dobrać właściwą przetwornicę lub wzmocnić posiadany już moduł . Kolego , fabrycznie był zastosowany dc-cdi Trafo wyciągnąłem z mini wierzy przy czym ominąłem regulator (całkowicie go odłączyłem) po jego podłączeniu napięcie zasilające cdi było za słabe i silnik się dusił. Stosowałem mniejsze transformatorki jednak przy połączeniu z regulatorem efekt był ten sam (silnik się dusił), po wypięciu regulatora mini trafo zaczynało się przegrzewać .Myślałem nad zastosowaniem przetwornicy z oryginalnego modułu tylko nie bardzo wiem z czym to się je Przetwornice są najczęściej synchronizowane z CDI .. chociaż nie wszystkie .. możesz zbudować prosty ogranicznik napięcia na tyrystorze .. załóżmy ogranicza do 25V i wystarczy ... transformatora nie zabijesz a jednocześnie nie powinien mieć wpływu na prace CDI motodynamo czy możesz mi to łopatologicznie wytłumaczyć (jakiś schemacik) Przetwornice najlepiej jest dopasować z popularnego transformatora sieciowego ... zbudować prosty generator .. ma to największa sprawność i jest proste ! Jeśli ktoś zainteresowany zrobię symulacje Witam.Zrobiłem przetwornicę z tego oto schematu Po zmontowaniu okazało się że na wyjściu mam ponad 400v W które miejsce wstawić potencjometr ? Przecież 400v powinno być dobre jeżeli diody w module masz na co najmniej 600v tak samo tyrystor , jedynie wymień kondensator. A ta przetwornica będzie wyrabiać? , ne555 to nie jest specjalistyczny układ do przetwornic dnia Nie 10:17, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz Kolego dawid. Po co nabijać licznik ? Zadałem konkretne pytanie W symulacji wstawiłem zamiast rezystorów 100k 25k i spowodowało to spadek napięcia z 441v do 315v , więc można chyba tam dać potencjometry. W które miejsce wstawić potencjometr ? W symulacji wstawiłem zamiast rezystorów 100k 25k i spowodowało to spadek napięcia z 441v do 315v , więc można chyba tam dać potencjometry. Dawid wyślij mi symulacje skorzystam z gotowca Tutaj link do całkowitego schematu z symulacją, Dzięki za pomoc , wszystko ładnie pięknie tylko po podłączeniu przewodu z trafa na moduł , napięcie wyjściowe spada z 320v na około 30v .Za mała wydajność czy co ?? wydajność mała to na pewno ... teraz z jakiej przyczyny ?? jaki transformator ?? częstotliwość zbyt wielka trafo nie przenosi ?? przetwornica to temat trudny ... polecam cierpliwość .... u mnie pracowało .... muszę wrócić do tematu .... z przetwornicami należy jeszcze brać pod uwagę to ,że w raz ze wzrostem RPM.. musi wzrastać wydajność a to często nie jest proste .... mam zbudowane kilka sztuk miniaturowe pracują na 45kHz na wolnych RPM pracuje ( nie wiem jak będzie pracowało na RPM po wyżej 8 000? jeszcze nie testowałem )w sumie to najlepsza opcja ale jak to z przetwornicami 1 sztuki absolutnie nie opłaca się budować zbyt wiele testów należy przeprowadzić... Dawid teraz buduje innego typu zaczekamy na efekty ... być może uda się zbudować coś prostymi metodami Panowie. Coś mi się wydaje, że weszliście na grząski teren. Będę upierdliwy. Sorry. Widać, że nie macie pojęcia o przetwornicach. Nie obraźcie się, ale taka jest prawda. Ten układ nie ma prawa działać!!! Sebek jaki użyłeś transformator? Ile ma VA i jak został podłączony - chodzi o kierunki uzwojeń? Nie wiem jakiego symulatora używacie, ale ten was mocno oszukuje. Jeżeli trafo jest sieciowe, to kto wymyślił częstotliwość 20 kHz z wypełnieniem większym od 0.5 ??? Przetwornica wygląda na przepustową. W takich układach wypełnienie nie może być większe niż 0.5! A częstotliwość dla trafa z rdzeniem stalowym zakrawa na kpinę. 2-3 kHz to max. Poza tym jedziecie na zwarciu. Rdzeń nasyca się po kilku cyklach i nic nie transformuje. W literaturze podają, że dla przetwornicy przeciwsobnej moc powinna być ponad 30 W, a wasza jest przepustowa (jednopołówkowa). Więc jakie powinno być trafo??? Odpuście. To na prawdę trudny temat. Najlepsze do zasilania CDI są przetwornice zaporowe. A super są też zaporowe ale ładujące kondensator w jednym impulsie. Jednak aby zrobić przetwornicę zaporową, trzeba nawijać dławik transformujący (takie specjalne trafo o dużej szczelinie magnetycznej). Z gotowym trafem będzie ciężko. Trafa zasilające projektowane są do zupełnie innych celów. Tak więc należy zadać pytanie. Czy przetwornica jest bezwzględnie konieczna? Jeżeli nie, należy próbować pójść inną drogą. Jeżeli tak, to trzeba nauczyć się nawijać transformatory. O umiejętności projektowania przetwornic nie wspomnę. Działająca przetwornica przesłana przez kolegę z Węgier Nyemiego, Trafek pozyskany z monitora CRT uzwojenie wtórne 250 zwoji 0,1mm pierwotne 12 zwoji 0,7mm. Tak już dużo lepiej. Cała tajemnica takiego układu to transformator. Trzeba sie dokładnie dowiedzieć jaki ma być lub jakie parametry ma mieć aby znów nie błądzić. Układ prostszy od poprzedniego. Przetwornica zaporowa ze specjalizowanym układem ze sprzężeniem prądowym. Witam .układ nie reaguje na potencjometr oraz co najdziwniejsze na wyjściu jest napięcie stałe więc coś jest nie tak z tym układem ale dziękuje za chęci Zostaw ten układ z 555 na boku. Wg. mnie jest bez sensu. Na wyjściu obu układów jest napięcie stałe i tak musi być. |
Podstrony
|