,
Pytania na egzaminNiszczarka do gĹowy
Pytania które udało mi się zanotować na ostatnim wykładzie, czytał je z gotowych testów:
Test pierwszy: 1. Jakie mamy instrumenty badawcze? sztuczne i naturalne 2. Wymień formy i środki promocji: (podać i jedno i drugie) Formy: reklama, sprzedaż bezpośrednia, itp. Środki: ulotki, bilbordy, reklama TV, radiowa, itp. 3. Które z wymienionych określeń zaliczysz do badań eksploracyjnych a które do eksplanacyjnych? Innego typu wnioski otrzymujemy w wyniku badan Eksplanacyjne – cel badań jest szczegółowy, informacje jakie uzyskujemy są ściśle określone, źródło informacji jasno określone, forma gromadzenia i zbierania informacji ma charakter uporządkowany, duża grupa próby, wybierana obiektywnie. Wynik badań ilościowy. Konkluzje i zalecenia – ostateczne rozstrzygnięcia. Eksploracyjne – cel badań jest ogólny, informacje mają charakter nie pewny, forma gromadzenia – chaotyczna, pobieżna, niewielka próba, charakter jakościowy, nie ostateczne rozstrzygnięcia Metody i techniki : badania ankietowe, sondażowe, 4. Segmentacja rynku to (wybierz właściwe odpowiedzi) a) homogeniczne grupy konsumentów b) heterogeniczne grupy konsumentów c) wybór rynku docelowego d) proces pozycjonowania produktu wg określonego odbiorcy e) wybór kanału dystrybucji 5. Wymień kryteria segmentacji rynku 6. Wymień rodzaje dystrybucji towaru 7. Wymień 3 podstawowe kryteria ustalania cen - koszty, popyt 8. Wymień 4 typy skal w badaniach Nominalna, porządkowa, ilorazowa, przedziałowa 9. Które z następujących stwierdzeń stanowią informacje ilościową 6 razy w tygodniu Na pewno w każdy piątek 2-3 razy do roku Nie: nie tak często jak bym chciał 10. Próba statystycznie najbardziej uzasadniona Losowa, 11. Który z poziomów ufności jest najbardziej miarodajnych badań 95 czy 99 % ? 99% 12. Wymień kolejne elementu skrótu (rozszyfruj skrót) SWOT 13. Które z wymienionych określeń sponsoringu zaliczasz do wad a które do zalet Zdolność do tworzenia pozytywnego wizerunku z Niewielka kontrola w Brak komercyjnego charakteru w Nie znaczne koszty z Możliwość realizacji celów z Duża kontrola nad efektami sponsoringu z 14. Co to jest dywersyfikacja, marketing online, merchandising 15. Różnica miedzy public relations, publicity, goodwill (dobre imię firmy) – postępowanie z etyka 16. Sformułuj problem badawczy (6pkt za oryginalny temat) 17. Fazy życia produktu Drugi test: 1. Zalety i wady różnych form sposobów prowadzenia badań Kwestionariusz wysłany poczta: zalety: niski koszt, łatwość dotarcia do grup społecznych, szybko (Ew. zależy), wady: niski procent zwrotów, nie reprezentatywna, nielosowy charakter, dwuznaczność odpowiedzi, możliwość fałszowania, Technika wywiadu (przez telefon np.) niski koszt, wady: ograniczony krąg respondentów, Wywiad bezpośredni: koszty, długi czas ankietyzacji, 2. Podaj definicje marketingu 3. Uzupełnij zdanie: podmiotem działania 4. Wymień orientacje którymi mogą kierować przedsiębiorstwa 5. Do czego służą metody portfelowe 6. Jakie jest prawdopodobieństwo wycofania z rynku produktów w zależności od kategorii (gwiazda itp.) 7. Wymień kryteria segmentacji rynku – cechy geograficzne, demograficzne, polityczne, itp. Jak najwięcej bo za każde są punkty 8. Wymień strategie plasowania produktu 9. Wymień elementy organizacji procesu badawczego 10. Podaj różnice miedzy problemem badawczym a przedmiotem badan 11. Wymień rodzaje obserwacji 12. Pytania w ankiecie, kwestionariuszu i wywiadzie 13. Podaj strukturę planu marketingowego 14. Wymień formy i środki promocji 15. Co to jest franchising 16. reengineering 17. marki: rodzajowe, firmowe, rodzajowo-firmowe, handlowe, grupowe, rodzinne 18. Wymień metody i sposoby oceny efektywności skuteczności rożnych form i środków promocji 19. wymień rodzaje dystrybucji towarów – kanał pośredni i bezpośredni: miejsce, czas, ilość, asortyment, - intensywna, selektywna, wyłączna (ekskluzywna), Zanotowane odpowiedzi mogą być niecałkowite, i z góry sory za błędy. Mówił też, że im więcej się napisze (wymyśli) odpowiedzi tym wyżej zostanie ocenione pytanie |
Podstrony
|