, SEM AMAL brak iskry ďťż

SEM AMAL brak iskry

Niszczarka do głowy
Witam wszystkich. Mam problem z układem zapłonowy sem amal w silniku rotax 123. Problem polega na tym ze brakuje iskry. Wysyłalem cały układ do firmy która się specjalizuje w naprawie tego typu układów. Twierdza ze cewkomodul i stator sa jak najbadziej sprawne. Zostalo do sprawdzenia kolo zamachowe tylko jak je sprawdzic? Jest mozliwe zeby sie namagnesowalo? Chcialem podstawic drugie i sprawdzic ale nikt nie ma czegos takiego w najblizszej okolicy. Moje pytanie: Czy sie da a jezeli tak to jak sprawdzic kolo zamachowe?


Witam ... jeśli nie ma pęknięć mechanicznych to rozmagnesowanie w warunkach powiedzmy normalnych jest nierealne

Masz od końca licząc świeca--cewka WN--CDI--i cewki statora . to elementy odpowiadające za iskrę ... bywa w zapłonach sem-amal - to są wyjątkowe przypadki kiedy ktoś mechanicznie uszkodził magnes on pęknięty tworzy już 2 mniejsze pola , zmierz lepiej samemu ... po między czerwonym i czarnym przewodem statora przy kopnięciu powinieneś mieć około 40V -- brak tego napięcia to 80% uszkodzeń tego zapłonu
No i właśnie znowu odniosę się do tego koła magnesowego. Tam są tak jakby dwa "pasy" cewek, magnesów. Jeden odpowiada za iskre a drugi za generowanie pradu na swiatla itd. ( mysle ze wiadomo o co chodzi, nie potrafie tego bardziej wytlumaczyc) i na tym pasie co odpowiada za generowanie pradu na swiatla jest pekniety jeden magnes. Myslalem ze to jest przyczyna (oczywiscie nie bylo ale ja tak sobie myslalem) i chcialem poradzic sie mojego sasiada (elektryka). On do diagnozy uzyl neodymowych magnesów. Sprawdzal w ten sposob ( tak jak mowiles ) czy magnes sie nie rozdwoil i nie powstaly 2 mniejsze magnesy. Okazalo sie ze magnesy odpowiadajace za iskre sa wporzadku ale czy on mogl w ten sposob namagnesowac to kolo?
nie sprawdzisz dokładnie magnesem sam magnes neodymowy ma 2 bieguny ....... w zapłonie zmiany pola są dynamicznie można stwierdzić usterkę ale na obracającym się magnecie .. to dynamiczne urządzenie ... i pomiary statyczne są tylko poglądowe -- usterka w 100% jest możliwa do zdiagnozowania w maszynie do testowania zapłonów --- wyślij do Dawida foty zapłonu on wklei na forum


Trochę to trwało ale niestety wcześniej nie mogłem. Szkoła. Dzisiaj mierzyłem ile V jest miedzy czerwonym a czarnym przewodem. Moj miernik nie jest dokladny poniewaz jest elektroniczny wiec nie moge dokladnie sprawdzic napiecia ale najwieksze wskazanie bylo 18V. Dodam ze jest w motorku rozrusznik a nie "kopniak". Jest jakiś sposo zeby sprawdzić impuls dochodzacy na cewkomoduł ( zielony przewod) ? Czy tylko pomiar osculoskopem da odpowiedz co do prawidlowosci sygnalu z kola? Tutaj kilka fotek odnosnie.

http://img829.imageshack.us/img829/9448/18323627.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/3562/20272917.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/4193/12561061.jpg
Witam. Mam ten sam problem czy wiesz co było przyczyna moze i u mnie to samo sie stało. Zmieżyłem napiecie i jest ponad 40V miedzy czerwonym a czarnym a iskry nie ma wszystkie przełaczniki i stacyjka sprawdzona , wiec co moze byc przyczyna. Dzieki i pozdrawiam.
Witam jeśli nie ma pęknięć na magnesach ... najlepiej miernik wskazówkowy zakres pomiarowy napięcie zmienne i powinien wykazać przy rozruchu ponad 30V jeśli nie będzie znaczy uszkodzone napięcie ładowania CDI jeśli będzie można jeszcze diodę LED szeregowo z zielonym powinna zamigać przy kopaniu znaczy ,że impulsy nam dochodzą jeśli i to jest sprawne wychodzi ,że CDI uszkodzone
Witam ponownie. zakupiłem nowy cdi i w moim rotaxie nadal nie ma iskry, diody migaja po podłączeniu. Juz sam nie wiem co moze byc może mi pomozecie.
Witam ile kosztował nowy CDI ??
Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda.
Zrób fajne dokładne fotki magneta od wewnątrz ! sam CDI można sprawdzić na testerze elektronicznym natomiast magneto wymaga mechanicznego napędu do testowania sam tego nie sprawdzisz ,,,, myślę jednaj ,ze jak zrobisz foki od wewnątrz magneta to może wiele wyjaśnić
Która z warst jest od iskry a która od swiateł bo ta wewnątrz ma jedno pekniecie a ta druga jest cała popekana i porysowana.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecc5b8f9166ecd5d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f6414e1b4c3f585.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7af2d0f1a61bc62.html
większa średnica to światła ... natomiast ta głębiej o mniejszej średnicy to zapłon ... jeśli tam jest pęknięci to iskra w innym miejscu będzie albo jej nie będzie zależy od pęknięcia Magnesy od świateł nie są tak ważne ... ładowanie będzie słabsze ale będzie natomiast magnesy od zapłonu nie mogą być uszkodzone ! -- miały być ładne foty !! dnia Wto 21:06, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
lepszych nie dało sie zrobić poniewaz nie posiadam aparatu, wewnątrz koła nai ma pęknięc tylko z wieszchu ani żadnych zarysowań.
oscyloskop posiadasz???
nie
najlepiej przełożyć do innego sprawnego motocykla .... jak nie znajdziesz innego rozwiązania to można to przetestować na maszynie w przyszłym tygodniu będę miał czas -- na dzień dzisiejszy proste metody mamy wykorzystane
ok.372621 to nr gg mój jak bys mógł mi napisać koszt sprawdzenia na priv był bym wdzięczny i dzięki za pomoc.
nie ma żadnych kosztów .. nie używam gg napisz w przyszłym tygodniu przypomnij się
ok. Dzięki. Pozdrawiam.
Witam ponownie po długiej nieobecności. Hans czy rozwiązałeś problem?
Jutro postaram się załatwić miernik analogowy i zmierzę napięcie ładowania CDI. Chciałbym też sprawdzić przewód sygnałowy tak jak podpowiadał krokodyl. tylko mam pytanie. Powinienem wpiąć diodę szeregowo, Anoda od strony magneta a Katoda od strony CDI?

"Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda."

diody do poszczególnych kabli? Myślałem, że wystarczy sprawdzić tylko jeden, ten impulsowy.
Witam. Rozwiązałem problem gdyż kupiłem drugi stator i jak reką odjoł, a w tym zpsutym okazało się ze został przepalony jakis zwój i naprawa kosztuje 500 zł, a na Tablica.pl kupiłem uzywany za 80 zł z kołem okazyjnie i ziemie rwie
Najlepsze rozwiązanie Jednak jeśli temat się kiedyś powtórzy to zrobiłem generator zastępujący cewkę uszkodzona działa dobrze -- udostępnię do testowania uszkodzeń - jedyne wymagania to sprawny regulator napięcia w motocyklu i lepiej odpala jeśli jest zainstalowany akumulator lub nawet miniaturowa bateria 12V o minimalnej pojemności (elektronika wymaga napięcia na starcie )
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl