, Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka. ďťż

Yamaha xt250, brak oryginalnego modułu, uszkodzona cewka.

Niszczarka do głowy
Witam

Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250ccm, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka WN, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jak by była jakaś przerwa. Zdjąłem koło magnesowe żeby sprawdzić ją, izolacja przewodów była zniszczona i jeden drucik miedziany jest urwany z cewki.

Posiadam moduł od skutera 2T, 12V, czy będzie pasować?
Może kupić inny?
Jak nawinąć cewkę ile powinno być zwojów i jakiej średnicy drutem żeby zasilić odpowiednim napięciem moduł?


Witam ..
CDI od 2T nie będzie dobrze pracował musisz mieć od 4T .. na razie przewiń cewkę statora przewodem o średnicy zbliżonej do oryginału ...
Przewinąłem cewkę na 180 om podłączyłem moduł i motor zapalił, ale po rozgrzaniu zaczął strzelać w gaźnik i tłumik. Teraz ciężko zapala.

Jak powinno zabezpieczyć się cewkę przed temperaturą i wstrząsami?

Mógłby mi ktoś zaproponować jaki moduł powinienem użyć?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl