, Romet Ogar 900 nie ma iskry ? ďťż

Romet Ogar 900 nie ma iskry ?

Niszczarka do głowy
Witam

Mam problem z moim ogarem 900, rocznik 2008. Na początku motor palił i zgasł. Po tym już nie mogłem go odpalić. Zdjąłem kapturek ze świecy i kręciłem rozrusznikiem na początku była iskra ale słaba później już nie było. Kupiłem nową cewkę zapłonową wymieniłem nadal nie ma iskry czytałem trochę na internecie że mogła paść cewka zasilająca albo impulsator wiec zabrałem się się za pomiary na kablu czerwono-czarnym było 350Ω, natomiast na kablu biało niebieskim było 150Ω. Kupiłem nowy iskrownik wymieniłem nadal nie ma iskry. Zmierzyłem rezystencje na nowym iskrowniku na kablu czerwono-czarnym jest około 530Ω natomiast na biało niebieskim 150Ω. Kręciłem rozrusznikiem zmierzyłem napięcie na kablu czerwono-czarnym było 42V. Mam trzy moduły zapłonowe sprawdzałem na każdym i nie ma iskry .

Moduł zapłonowy mam na na 5 pin (2 piny u góry, 3 piny u dołu)

Nie jestem pewien czy dobrze podłączyłem przewody z iskrownika
iskrownik 6 cewkowy podłączyłem przewody następująco:

żółty z żółtym
biały z białym
czarno-czerwony z czarno-czerwonym
biało-niebieski z biało czerwonym
szary z zielonym

Dzisiaj usunąłem kostkę ISO łączącą moduł zapłonowy przylutowałem bezpośrednio kable do modułu i była iskra, chciałem motor odpalić lecz nadal nie odpalił wykręciłem świecę kręciłem rozrusznikiem i dalej nie mam iskry ? Wymieniałem świece i nic .

Co mogło się stać ?


Witam sprawdź przewody w miejscu gdzie wiązka wychodzi z bloku silnika załamuje się tam mógł się przewód urwać obłamać to dość częsty przypadek--wewnątrz izolacji przerywa się żyła przewodu ciągnąc przewody poczujesz że zachowuje się jak gumka jeśli oczywiście jest przerwany --- wymieniłeś wszystko to prosta instalacja więc pozostaje tylko wiązka .. może świeca fajka ??? jeśli Masz napięcie ładowania CDI na poziomie 40 V to jest dobrze bywa ,że czujnik jeśli jest zbyt daleko od znacznika na magnecie też nie działa poprawnie
Cały dzień poświeciłem ale w końcu się udało mi go odpalić zmieniłem moduł zapłonowy i jest iskra, ale problem był jeszcze gdzie indziej otóż silnik nie dostawał paliwa było to spowodowane tym że pływak w gaźniku się zawiesił i nie puszczał paliwa.
najczęściej przyczyny bywają prozaiczne .... dla tego przy naprawie elektryki nie wolno się śpieszyć --- i tak skorzystałeś -- poznałeś dokładnie budowę zasadę działania zapłonu !


nowe tematy proszę już zakładać na www.motocdi.com
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl