, honda mbx125 ďťż

honda mbx125

Niszczarka do głowy
Witam jak w temacie dostałem motor honda MBX 125 tyle ze z wycięta elektryka. jedyny kawałek który został to moduł z paroma kablami i prostownik czy jak to się tam zwie w motorze. nie miałem nigdy styczności z motorami wiec za wszystkie błędy przepraszam. potrzebuje podłączyć to tak żeby odpalić ten silnik. czy ktoś z was mógłby mi pomoc na podstawie tych oto zdjęć?


nie widać fotek .... wyślij na maila do Dawida ... on zamieści Twoje fotki
http://zapodaj.net/1a1f7ff5965f.jpg.html

http://zapodaj.net/91c96dc9887e.jpg.html

http://zapodaj.net/27339b978fcb.jpg.html

http://zapodaj.net/dad5eb59490e.jpg.html

http://zapodaj.net/a803cd1b5544.jpg.html

http://zapodaj.net/f06beb16f19a.jpg.html

http://zapodaj.net/3c5e377e882b.jpg.html
Witam nikt z was nie jest w stanie mi powiedziec jak to podlaczyc ?? a mzoe modul z hinczyka 50 cmm bedzie latwiejszy ??


Uruchomić nie jest problem . to prosty zapłon . dobrze było by gdybyś mógł przy pomocy ściągacza zdjąć magneto i sprawdzić stan przy okazji zobaczymy stator .. generalnie jeśli wchodzimy w posiadanie sprzętu niesprawnego należy od podstaw sprawdzić wszystko .. naprawdę oszczędza to czas ... co do fotek to zamieszczaj najlepiej w naszej galerii i z niej dopiero zamieszczaj w temacie ... to co oczekujemy za pomoc to właśnie galeria z fotami coś w rodzaju dokumentacji tak aby kiedyś innym przyszłym użytkownikom naszego forum mgło posłużyć
Witam nie ma problemu. Jeśli mozesz to powiedz co mam zdjac. to kolo magnetyczne?? To pierwsze 2 kołka w moich rekach i pewnie ostatnie. niestety nie bedzie on juz nigdy wiecej jezdzil. silnik trafi zupełnie gdzie indziej. poniewaz rama jest zbyt pospawana i pordzewiala... bede mial do oddania koła hamulce i pozostale elementy. skrzynie biegow i co tam tlyko zostanie wiec chetnych prosze o wpisywanie na forum co komu potrzeba.

Zdjecie nie sa problemem. tlyko musze wiedziec co mam zrobic. i juz jade na dzialke demontowac.
Hmm nie posiadam sciagacza. da sie to wykonac bez niego ??
bez ściągacza nie zabieraj się za to-uszkodzisz .. prawdopodobnie w większości auto serwisów jeśli podjedziesz odkręcą ... remont silnika w 2T jest tani przy okazji nauczysz się czegoś myślę ,że warto jak najbardziej warto remontować dla samej nauki ! Koszty pomijalne bo o ile kupisz grata nr.2 na części to oszczędzasz przede wszystkim czas na szukanie części... podpowiedz jeszcze co chcesz zbudować ?
Witam jak pisalem motor dostalem. silnik chce zamontowac na spodzinie. całosc ma sluzyc do napedzania pontonu 3.5 m ze sztywnim kilem orazu zapytam czy da sie normalnie w tym silniku odzielic skrzynie i zostawic silnik i chlodzenie sprawne czy zeby byl obieg musi byc skrzynia biegow??
Jeśli nie posiadasz ściągacza możesz dorobić własny, ja sobie zrobiłem taki



i ściągałem już przy jego użyciu 3 magneta w różnych motorkach, jedynie trzeba się pobawić z ustawieniem i dopasowaniem śrub. Co do oddzielenia skrzyni to może być problem, nie znam tego silnika ale domyślam się, ze pompa wody jest napędzana przez jakiś wałek w skrzyni biegów.
PS: jeśli chcesz rozsprzedać na części ramę, zrób zdjęcia i załóż temat w giełdzie, być może będę na coś chętny
ok jutro zrobie zdjecia. a czy ktos z was moze mi pomoc z tym podlaczeniem co i jak bez sciagania tego kola magnetycznego ??
Nie będzie problemu z podłączeniem Daj tylko fotki.

ok jutro zrobie zdjecia. a czy ktos z was moze mi pomoc z tym podlaczeniem co i jak bez sciagania tego kola magnetycznego ??

hmm co do pompy wody to sie nie marwie stopa od wietieroka ma wbudowana swoja, tlyko ja podlacze. gdyby obied byl za skromny to uzyje elektrycznej

ok jutro zrobie zdjecia. a czy ktos z was moze mi pomoc z tym podlaczeniem co i jak bez sciagania tego kola magnetycznego ??

hmm co do pompy wody to sie nie marwie stopa od wietieroka ma wbudowana swoja, tlyko ja podlacze. gdyby obied byl za skromny to uzyje elektrycznej

Fotki dalem pare postow wyzej ale daje jeszcze raz.

http://zapodaj.net/1a1f7ff5965f.jpg.html

http://zapodaj.net/91c96dc9887e.jpg.html

http://zapodaj.net/27339b978fcb.jpg.html

http://zapodaj.net/dad5eb59490e.jpg.html

http://zapodaj.net/a803cd1b5544.jpg.html

http://zapodaj.net/f06beb16f19a.jpg.html

http://zapodaj.net/3c5e377e882b.jpg.html
Witam i co nikt nie wie jak to ugrysc??? zdjecia zamiesciłem juz ....

Witam i co nikt nie wie jak to ugrysc??? zdjecia zamiesciłem juz .... hej panowie pomozcie bo mi wakacji zbraknie a chce jeszcze poplywac....
Podaj kolorki kabli jakie wychodzą z czujnika i cewki ładowania CDI.
hmm zeby to zrobic pewnie musze to kolo magnesowe zdjac?

z tej pradnicy wychodza kabelki :

3 zołte oraz czarny z czerwona linia. 3 zolte ida do tej pradnicy uzebrowanej... a czarny czerwonym do modulu.

w 2 wiazce z pradnicy wychodzi zielony z białym i niebieski z zoltym oraz zielony z czewwonym

kable idace do wiazki do modulu. - zielony z bialym, niebieski z zoltym, czarny z czerwonym.

Do cewki idzie z modulu czarny zoltym.

Pozostaje nie podlaczony - zielony (masa ?? ) i czarny z białym. dnia Sob 9:39, 30 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
fotki statora czyli tego co pod kołem magnesowym .. nie ma tak ,że na pamięć znamy kolory przewodów .. zamieść foty w naszej galerii
Witam czy nikt nie moze pomoc ??

udalo mi sie zdemontowac silnik. panowie oto foto. a tak wogole to da sie zdemontowac skrzynie biegów i zostawic sam silnik ?? domyslam sie ze zostanie obudowa od skrzyni ale mysle ze jej mozna sie pozbyc wycinajac ja po kawalku.









Shot at 2011-08-02



nie moge dalej zdemontowac tych cewek bo srobki sa zapieczone i zniszczone da rade obyc sie bez tego ?? moze mam cos pomiezyc miernikiem ?? a wlasnie do tych cewek ida tlyko 3 zolte kable i czarny z czerwona linia a pozostale 2 jak widac na foto do kostki i 3 zielony z czerwona linia do czuujnika oleju dnia Śro 6:56, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 4 razy
Tu masz napisane co i jak http://www.zaplon.fora.pl/images/galleries/6567306074e391c0c46248-365580-wm.jpg

Swoją drogą szkoda takiego silnika można by jeszcze pokatować po lesie
Jak odłączysz skrzynie to jak go będziesz odpalał? dnia Śro 12:01, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
no własnie ;D chciałe o to zapytac czy idzie pozbyc sie jej czesciowo ?? zeby zostawic tlyko tego kopa i tlyko kawalek obudowy od tego ?? no bo nie widzi mi sie na wodzie urzywac sprzegla i zmieniac biegi a drugie pytanie to mase musze podlaczyc do obudowy od silnika ?? a i rozumiem ze jeden przewod od cewki tez do masy ?? dnia Śro 14:38, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Masę do obudowy silnika, , nie da się bez skrzyni biegów używać kopki może zostaw całość i wbijesz sobie np 4 i będziesz pływał
hmm a orientujesz sie jakie przelozenie jest na 4 biegu I czy skrzynia moze pracowac w poziomie??

I albo mi sie wydaje albo jest w tmy silniku walniete sprzegło. po wcisnieciu nie rozlacza skrzyni. jutro bede rozbierał i zamieszcze foto. Mam nadzieje ze pomozecie zdiagnozowac problem. czy mozeliwe ze uszkodzenie polega na jakiejs tlyko jego regulacji ?? dnia Śro 18:51, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 3 razy
Jeśli silnik długo nie był używany (na to wskazuje jego stan) to najprawdopodobniej skleiły się tarcze sprzęgła i wystarczy je tylko rozkleić Sam miałem już dwa takie przypadki i po rozklejeniu było ok.
Witam nie mialem czasu dzis zbyt wcisnelem jakims cudem luz kolo zebate kreci sie lozno lecz gdy urzywam kopniaka dalej sie kreci. rozumiem ze jednak to nie jest luz czy tak ma byc?? jutro przysiade do rozebrania pokrywy od strony sprzegla . tak wogole to podalem suilnikowi mieszanke do gaznika pare razy kompnelem z kumplem i cisza.... niby jest taki inny odglos niz bez paliwa ale silni mnie zapalil.
Na luzie zębatka zdawcza też może się kręcić, ale powinno dać się ją zatrzymać ręką.
Iskrę masz oczywiście?
iskra jest :d az strach jak mnie kopneła
Regulacja, czyszczenie jak mówisz że stało ho ho to podstawową czynnością jest czyszczenie gaźnika. Druga opcja silnik ma kompresję w ogóle ?
Witam dzis rozebralem skrzynie i faktycznie posklejało sie sprzeło. po wymyciu woda z detergentem udalo mi sie wbic luz i CO NAJLEPSZE odpalic sprzeciora. Hałas bez wydechu jest straszny.

Z tego co dzis obejzałem to zostawie tlyko tryby od kopa. a reszta skrzyni wyleci i zostanie tlyko obudowa. korbowod bezpisrednio do wału od spodziny i bedzie działac.

Kompresji nie mam jak zmierzyc w obcnej chwili. pewnie zrobie to dopiero gdy skoncze całość. i jezeli wtedy cos bedzie nie tak to zrobie remont.
Idzie bardzo prosto sprawdzić czy jest kompresja jako taka. Wystarczy ściągnąć dekiel z zapłonu i pokręcić magnetem z i bez świecy jeśli różnica w oporze jest dość znacząco duża to "wiedz że coś się dzieje". Jest to tylko taki garażowy sposób bo manometra nic nie zastąpi Ale jak piszesz że silnik zagadał to nie jest tak źle Bo przy słabiej kompresji są też problemy z odpalaniem dnia Nie 18:34, 07 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wydaje mi sie ze po paru latach staniach zagadal z 2 kopa to nie jest az tak zle znim. hmm dzis przeczyscze gaznik i rozbore skrzynie. jesli uda mi sie zdobyc jakis aparat to porobie fotorelacje z rozbiorki tej skrzyni. niestety do tej pory robilem telefonem lecz padl przycisk od aparatu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl