, Budowa modułu zapłonowego. Honda MBX ďťż

Budowa modułu zapłonowego. Honda MBX

Niszczarka do głowy
Witam

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

Zapoznając się ze stroną zaplon.pl.tl postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy z tej strony.

Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?).
Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle?
Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem.
Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm.

Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry , czyli nie działa tylko dlaczego?
To przez ten kondensator C2?
Czy może przez używane diody?


Witaj.
A czy na oryginalnym module masz iskrę? Nie napisałeś czemu wykonujesz nowy moduł- z przyczyn "doświadczalnych" czy też z powodu uszkodzonego oryginału.
Posiadam moduł ale od jakiegoś chińczyka, który odcina mi obr przy ok 7tys.
A moduł buduje doświadczalnie ale też i chęci zamontowania go w motorku.
Iskra na tamtym jak najbardziej jest.
Zbuduj ten model http://img194.imageshack.us/img194/7020/cdidt80.jpg jest prostszy no i powinien chodzić jak trzeba bo DT wykręca tyle co mbx.



Zbuduj ten model http://img194.imageshack.us/img194/7020/cdidt80.jpg jest prostszy no i powinien chodzić jak trzeba bo DT wykręca tyle co mbx. bardzo dobry pomysł dla początkujących .. to schemat oryginalnego CDI od Yamahy DT -- mozesz to zrobić na kawałku płytki uniwersalnej z tym ,ze po poskładaniu uruchomieniu zalej to klejem..lub silikonem tak aby od wibracji elementy nie odłamywały się od płytki -- uwaga przy uruchamianiu kondensator C jest naładowany wysokim napięciem może porazić niegrożnie --

Witam

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

Zapoznając się ze stroną zaplon.pl.tl postanowiłem zbudować najprostszy moduł zapłonowy z tej strony.

Zastosowałem w nim używane diody, trzy z nich po podłączeniu do multimetra pokazuje 575, a jedna 560(mV?).
Kondensator C1 dałem MKSE 400V/1uF czyli taki jak powinien być, C2 dałem 3.3uf na 50V, nie jest napisane na ile powinien być volt wiec dałem na 50, to dobrzy czy źle?
Wyczytałem na tej stornie, że tyrystora T106M1 nie można nigdzie dostać i trzeba zastosować TIC106M wiec tak zrobiłem.
Rezystory zastosowałem takie jak na schemacie, czyli 1k 22k 100k Ohm.

Moduł po podłączeniu do instalacji nie daje iskry , czyli nie działa tylko dlaczego?
To przez ten kondensator C2?
Czy może przez używane diody?


Pisałeś do mnie na priv .. układ o ile poskładałeś prawidłowo powinien działać z tym ze przy uruchamianiu zdemontuj diode równolegle z tyrystorem i rezystor R1 zmniejsz do 1 K ohma

Uploaded with ImageShack.us dnia Nie 22:11, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Czy ten moduł powyżej posiada odcinke? Ten kondensator na wejściu jaką on ma rolę? dnia Nie 22:15, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
D3 R1 i C2 to prosty układ kształtowania charakterystyki ...wraz ze wzrostem obrotów zwiększa opóżnienie czyli odwrotnie jak w CDI dla silników czterosuwowych gdzie wymagane jest przyspieszenie.... rezystor R1 można zastosować miniaturowy nastawny i uzyskamy w niewielkim stopniu kontrole nad charakterystyką -- jeszcze taka uwaga przy zbyt dżej wartości R1 moze wystąpić efekt odcinania zapłonu przy większych obrotach
No pisałem i doszedłem do tego, że moduł działa ale bez diody D1.

Chodzi teraz o to napięcie na tyrystorze, pisał pan że ma być ok40V przy rozruch a u mnie jest 14V, czy zmiana rezystora R1 na 1kom zwiększy to napięcie? I czy wtedy będzie dopiero potrzebna dioda D1 w układzie?
Tego nie wiedziałem ze układ posiada opóźnienie
tutaj jescze dodam schmat 1 CDI z podłaczeniem.



A ten układ też posiada opóźnianie kąta http://img683.imageshack.us/my.php?image=zaploncdi2t505.jpg ? I mam pytanie ponieważ jak odpaliłem na nim motor to jest taka jak by chwila "zawachania" przy wchodzeniu na obroty (zatrzymie sie na 1,5 s i wkręca sie dalej). Czym o może być spowodowane? dnia Nie 22:49, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Ustalmy czym było mierzone napięcie jeśli oscyloskop super !! jeśli multimetr ... błąd ponad 50% to norma przy pomiarach napięć zmiennych nieregularnych dioda jest formą zabezpieczenia tyrystora i tłumienia wtórnych napięć z cewki wysokiego napięcia
R1 ma wpływ tylko na poziom napięcia wyzwalania czyli napięcia z impulsatora natomiast na poziiom napięcia ładowania CDI ma wpływ cewka na statorze oczywiście rośnie ono wraz z obrotami
Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?

Tego nie wiedziałem ze układ posiada opóźnienie
tutaj jescze dodam schmat 1 CDI z podłaczeniem.



A ten układ też posiada opóźnianie kąta http://img683.imageshack.us/my.php?image=zaploncdi2t505.jpg ? I mam pytanie ponieważ jak odpaliłem na nim motor to jest taka jak by chwila "zawachania" przy wchodzeniu na obroty (zatrzymie sie na 1,5 s i wkręca sie dalej). Czym o może być spowodowane?
Przyczyn może być kilka -- podpowiem kilka metod aby w prosty sposób dopasować CDI do statora wkręć na chwile na obroty motocykl i sprawdż napięcie na C6 jeśli będzie mniejsze jak 10V to zmniejsz wartość rezystora R7 .. o połowe i dodaj diode zenera okolo 12-15V równolegle do C6

Uploaded with ImageShack.us

propozycja jeśli są zainteresowani zrobie filmik instruktażowy jak w kilka minut zbudować CDI .. jak uruchomić na populrnych elementach dostępnych za kilka zlotych... z tym ,ze nie na jutro dnia Nie 23:28, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy

Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?


zrób taka sonde jeśli chcesz robic pomiary zasilania CDI multimetrem

Uploaded with ImageShack.us

dioda tłumi częsć energii moze jest uszkodzona ?? w każdym razie nie przejmuj się dioda na razie
Chodzi o ten rezystor 22k tak? Bo oba koło kondka podpisane sa r8
A jak mierzymy tą sondą to napięcie mamy pomnożyć x2 czy jak? dnia Nie 23:29, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz

Oczywiście, że.... multimetrem.

Czyli co z tą diodą d1? dlaczego nie ma iskry jak ona jest w układzie?


zrób taka sonde jeśli chcesz robic pomiary zasilania CDI multimetrem

Uploaded with ImageShack.us

dioda tłumi częsć energii moze jest uszkodzona ?? w każdym razie nie przejmuj się dioda na razie

Hmmm... zrobiłbym tą sondę ale nie mam kondensatora takiego i rezystora 47K.

Na dzień dzisiejszy motor pali, chodzi i kręci do 11tys bez żadnych blokad
Oczywiście bez diody D1 i na rezystorze 22K
Witam. Taka przystawka to duża pomoc... Próby pomiaru bezpośrednio multimetrem wpiętym w zaciski cewki ładującej CDI, są bardzo kłopotliwe. Nie mamy praktycznie szansy na odczytanie jakiejkolwiek wartości, bo ta zmienia się szybko i w rezultacie jest nieczytelna. Pomiar z przystawką trzeba wykonać na zakresie napięcia stałego => 200V. Pozdrawiam .
Sonde można zbudować z elementów odzyskanych ze starego TV --generalnie TV zawiera układ odchylania poziomego zasilacz impulsowy ...i i jest w nim wiele elementów działających podobnie jak CDI -- kondensatory .. diody ---do budowy sondy można użyć elementów podoobnych nie ma rezystora 47K wstawiamy 68 K ... lum 33K tolerancja wartości elementów 50% to nie katastrofa jedyne czego pilnyjemy to to aby kondensator nie był na mniejsze napięcia jak 400V -- uwaga dla bezpieczeństwa jeśli rozbieramy TV na początku najlepiej stłuc szyjkę kineskopu -KINESKOP JEST NIEBEZPIECZNY! WEWNĄTRZ JEST PODCIŚNIENIE !! najbezpieczniej stłuc szyjkę ... dnia Nie 13:42, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Bardzo mnie interesuje temat, który Pan porusza czekam na więcej info.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl