, Centralny kufer do Z 1000SX ďťż

Centralny kufer do Z 1000SX

Niszczarka do głowy
Jaki polecacie centralny kufer do SX-a?

Zależy mi, żeby był funkcjonalny ale też nie wyglądał tragicznie.


Ja mam tego i w tym kolorze:

http://www.motobagaz.pl/kufer-givi-v47nnt-czarny-47-litrow-szare-odblaski-pokrywa-karbonowa-p-3175.html

Funkcjonalnosc super , jakosc super i wyglad super POLECAM

Dokupilem oparcie dla plecaka i diody do kufra zeby stop sie palil. Moim zdaniem najladniejszy centralny kufer do SXa



Ja mam tego i w tym kolorze:

http://www.motobagaz.pl/kufer-givi-v47nnt-czarny-47-litrow-szare-odblaski-pokrywa-karbonowa-p-3175.html

Funkcjonalnosc super , jakosc super i wyglad super POLECAM

Dokupilem oparcie dla plecaka i diody do kufra zeby stop sie palil. Moim zdaniem najladniejszy centralny kufer do SXa



Wygląda nienajgorzej. A zmieści się kask?
Ja mam taki

Troszeczkę delikatny ale za to 55 litrów mieści tylko bez butelek he he he



Wygląda nienajgorzej. A zmieści się kask?

On ma 47L - myslę ze jest wlasnie wielkosciowo akurat. Kask sie miesci a nawet dwa. Ale to zalezy jakie kaski - wielkosc skorupy.
też kupiłem v47... ale musze przyznać, ze jest wielki... i trochę mnie tym przeraził (na zdjęciach givi wyglądał na mniejszy)
funkcjonalności nie sprawdziłem, ale miejsca ma sporo więc chyba będzie luksus... dnia Sob 22:29, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz

też kupiłem v47... ale musze przyznać, ze jest wielki.

Jak dostalem pake i odpakowalem tez tak pomyslalem jednak juz z moto wyglada to naprawde dobrze.

To co dopiero 55L Pitrak'a... dnia Nie 0:12, 24 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
To chyba 47 l będzie najlepszy, bo ten 55 wielgaśny się wydaje.

A jeszcze spytam czy podczas jazdy jakoś się odczuwa obecność kufra?

A jeszcze spytam czy podczas jazdy jakoś się odczuwa obecność kufra?

W ogóle.
Jeśli masz dylemat to dorzucę do pieca - Givi E52 - swobodnie wsadzisz dwa kaski.
Sprawdziłem sobie z ciekawości propozycje @mihoo, nie zawiodłem się ;D

Można - można!

dnia Pon 21:53, 25 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Hej.

Ja przy trzech kolejnych motocyklach używałem (i nadal w obecnym moto używam) Givi E52.
Moim zdaniem złoty środek pomiędzy 47 a 55 litrowymi walizkami.

47-ka czasem jest ciut przymała - np. jak się chce upchnąć dwa duże kaski integralne, a 55-tka wg mnie wygląda bardzo "kobylasto".


Ja właśnie wróciłem z trasy (około 1500km), pierwszy raz z centralnym kufrem na zecie.... mam mieszane odczucia...
Motocykl przede wszystkim zmienia totalnie balans... zważyłem cały kufer z gratami i miał 14,5 kg
Na takiej wysokości i takim ramieniu ta masa istotnie wpływa na prowadzenie...
Można się przyzwyczaić ale nie można powiedzieć, ze "nie czuć"...
Mało tego przy puszczeniu kierownicy (przy małych prędkościach) i lekkim odchyleniu w celu wyprostowania pleców... moto łapie shimmy
ogólnie pierwsze wrażenie mam na; dostateczny +


Mało tego przy puszczeniu kierownicy (przy małych prędkościach) i lekkim odchyleniu w celu wyprostowania pleców... moto łapie shimmy


W długi weekend teraz co byl tez zrobilem ok.1500km z centralnym kufrem ale shimmy nie mialem i nie mam. moge puscic kierownice i oprzec sie o siedzenie pasazera bez zadnego problemu.
No ja, jakoś raz mam, raz nie mam.... ogólnie jak odciążę kufer albo go zdejmę to problemu nie ma wcale...
może też podkręcę tylne zawieszenie, żeby tak nie siadał...
Ogólnie uważam, ze patent bocznych kufrów z modelu 2014> jest rewelacyjny!
Niestety zabrakło mi kasiory na nowy model i kupiłem 2013 ... no i tez daje radę a jak uda mi się zamontować amortyzator skrętu, który został mi z nakeda to będzie mega luksus!
W egzemplarzu z1000sx z 2010 roku, który oglądałem, jest zamontowany oryginalny kufer centralny Kawasaki. Czy da się do niego zamontować jakieś boczne, żeby to było razem? Wiem, że można zamontować komplet 3 kufrów GIVI, ale chciałbym wykorzystać ten, który już jest. Czy ktoś tak ma?
Ja mam wersję turing, do której kawasaki w ogóle nie przewidziało centralnego kufra. Jest taka firma, która niby to oferuje:
http://www.ventura-bike.com/product/Kawasaki/Z-1000SX

Ale jakoś mnie to nie przekonuje. Może Japończycy przemyśleli sprawę tego centrala i wyszło im, że przy tym zawieszeniu, central będzie miał jednak negatywny wpływ na prowadzenie?

Za centralem najbardziej piszczy plecak, bo mnie w sumie te dwa boczne kuferki wystarczają w zupełności... Tym bardziej, że mieszczą kaski bez problemu

Ja mam wersję turing, do której kawasaki w ogóle nie przewidziało centralnego kufra.

Ja kupiłem motocykl wlasnie z oryginalnym mocowaniem bocznych. Do tego dokupilem zestaw GIVI chyba 4100 i w sumie wystarczylo przerobic mocowanie ktore odchodzi od uchwytow tego centrala pod zadupek.
Wystarczy skrócić te wąsy od centrala i pasi wszystko.

wystarczylo przerobic mocowanie ktore odchodzi od uchwytow tego centrala pod zadupek.
Wystarczy skrócić te wąsy od centrala i pasi wszystko.


Ciekawa informacja. I możesz jeżdzić z centralem i bocznymi kuframi razem?
Podrzuć - prosze - fotkę jak przerobiłeś stelaż.

Ciekawa informacja. I możesz jeżdzić z centralem i bocznymi kuframi razem?
Podrzuć - prosze - fotkę jak przerobiłeś stelaż.


Oczywiście, że mogę jeździc z centralem i bocznymi razem - po to przerobilem te wasy od centrala bo oryginalny stelaż od bocznych jest nieruszony.
Pod wieczór cykne fotkę.
Fotki jak to u mnie wygląda. Ten przerobiony wąs by do oryginalnego stelazu bocznych podczepic stelaz centralnego. JAk widac na zdjeciach tylko kawalek tego wąsa trzeba przerobic. Podstawa ( to gdzie srube sie wkreca ) jest oryginalne tyle ze jak widac jest to prysniete sprayem czarnym.
Bo otwor w tej podstawie pod zadupkiem jest oryginalny bo jak widac jest tam przymocowany was od stelazu bocznego.
Zrobilem w tym setupie juz kupę kilometrow ( full załadowany ) i wszystko jest ok.





Tu jest pokazane mocowanie firmy GIVI. Jak widac jest inne rozwiazanie. Plusem tego jest ze jest mozliwosc szybkiego montazu/demontazu bo jest mocowany na takie specjalne sruby krtore po przekreceniu pol obrotu luzuja sie i stelaz wychodzi.
Pytanie tylko na ile jest / bedzie to stabilne przy full zaladowaniu.
Jednak oryginalny stelaz ma "podparcie" w wiekszej ilosci punktow i jest zamocowane na normalne sruby.

Kolega forumowy Kucyk kupil ten zestaw GIVI. Zobaczymy przy zaladowaniu na ile to bedzie stabilne bo to mnie ciekawi najbardziej.



dnia Pią 10:43, 11 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Dziękuję za foty i objaśnienia. Niestety tak jak myślałem, nie masz stelażu turing pod kitowe kufry, tylko opcjonalne Givi lub innej firmy?
Postaram się wieczorem zamieścić foty z moim stelażem żeby przedstawić problem jak to wygląda u mnie. Może coś doradzisz.
No więc u mnie to wyglada tak:





Nie widzę miejsca dla poprowadzenia wsporników pod central. Goście z kawasaki zrobili naprawdę kompaktowe kufry - szerokość 86 cm - są węższe od rozstawu lusterek: jakieś 96 cm, co pozwala przeciskać się w korkach bez kompleksów. Jednak chyba wykluczyli w ten sposób możliwość montowania centrala.

Ktoś ma jakiś pomysł?


Nie widzę miejsca dla poprowadzenia wsporników pod central. Goście z kawasaki zrobili naprawdę kompaktowe kufry - szerokość 86 cm - są węższe od rozstawu lusterek: jakieś 96 cm, co pozwala przeciskać się w korkach bez kompleksów. Jednak chyba wykluczyli w ten sposób możliwość montowania centrala.

Ktoś ma jakiś pomysł?


No co do samego rozwiazania mocowania bocznych kufrow to jest to mega zajebiste bardzo mi sie podoba.
Tyle ze nie podoba mi sie to, ze one sa naprawde male. Maja po 28L a stare maja po 35L No i sam ksztalt kufra - wyciecie na kierunkowskaz - mysle jest problematyczne w pakowaniu go.
Faktycznie by tu zamontowac centralny jest to problem.. ale mysle ze powinienes podjechac do jakiegos tokarza czy goscia co zajmuje sie jakimis roznymi rodzaju obrobka pretow, rurek itp. to moze by Ci jakis stelarz zrobil. Tyle ze musialbys juz miec kupiony centralny kufer by widzial co ma zrobic.

Mogłby dac mocowanie np. przy setach pasazera i powyzej seta kierowcy - ja tak mam w sxie z 2011r. oryginalne mocowanie stelazy bocznych.
Albo jeszcze lepiej.. pod zadupkiem - tam gdzie masz ogon - jest to mocne i wytrzymaloby.
Tylko jest to wiadomo... rzeźba. Ale nie ujmuje to przeciez w prawidlowym funkcjonowaniu o ile jest to dobrze i solidnie zrobione.

Ale nie wyobrazam sobie jechac na 2tygodniowe wakacje w 2 osoby sxem z 2014r. tylko z bocznymi kuframi.
Sam pomysl mocowania, funkcjonalnosc super ale slabo z zapakowaniem sie ;/

No co do samego rozwiazania mocowania bocznych kufrow to jest to mega zajebiste bardzo mi sie podoba.
Tyle ze nie podoba mi sie to, ze one sa naprawde male. Maja po 28L a stare maja po 35L No i sam ksztalt kufra - wyciecie na kierunkowskaz - mysle jest problematyczne w pakowaniu go...powinienes podjechac do jakiegos tokarza czy goscia co zajmuje sie jakimis roznymi rodzaju obrobka pretow, rurek itp. to moze by Ci jakis stelarz zrobil. Tyle ze musialbys juz miec kupiony centralny kufer by widzial co ma zrobic.


Mam własny warsztat, problem w tym, że cokolwiek bym kombinował zawsze wchodzę stelażem w światło tylnej lamy. I to jest D...a.

Z pakowaniem ich nie ma problemu bo dali w standardzie torby wewnętrzne idealne wykrojone do kufrów, ponadto mieszczą się tam dwie integralne skorupy - to plusy. Minus to fakt, że na wyprawę z plecakiem np. do Hiszpanii to się nie zapakujesz. Z drugiej strony rozwiązuje to dylemat czy zabierać plecaczek na dalekie wyprawy.... może to jednak plus


Mam własny warsztat, problem w tym, że cokolwiek bym kombinował zawsze wchodzę stelażem w światło tylnej lamy. I to jest D...a.

Z pakowaniem ich nie ma problemu bo dali w standardzie torby wewnętrzne idealne wykrojone do kufrów, ponadto mieszczą się tam dwie integralne skorupy - to plusy. Minus to fakt, że na wyprawę z plecakiem np. do Hiszpanii to się nie zapakujesz. Z drugiej strony rozwiązuje to dylemat czy zabierać plecaczek na dalekie wyprawy.... może to jednak plus


Nie wiem skad prowadziles stelaz, ale oryginalne mocowanie centrala wychodzi z uchwytow dla pasazera - u Ciebie sa to mocowania bocznych kufrow.
Musialbys stelazem wyjsc spod zadupka ( gdzie jest wąsko ) i od razu znalezc sie na wysokosci tych wlasnie uchwytow - czyli rozszerzyć stelaż i pociagnac do tylu poza i ponad zadupek bo tam "leży" plyta do centralnego.
W teorii wszystko jest mozliwe ale w praktyce juz gorzej jednak jak sam tworzysz takie cos to juz masz o tyle latwiej
Tak czy siak mysle ze do nawet proby musialbyc co najmniej miec u siebie plyte pod centralny, bo jesli chodzi o fotki ewentualne wymiary jak to jest np. u mnie to nie ma sprawy, moge zawsze pomierzyc i podeslac.

na tym zdjeciu widac dobrze w jakiej linii idzie prowadzenie do centrala i jak wysoko jest plyta do niego.

dnia Wto 15:45, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Mam pytanie. Czy ma ktoś zamontowany kufer centralny i przy tym tuningowy uchwyt na tablice rejestracyjną (ten krótki). Planuję zakup kufra centralnego givi i zastanawiam się czy ten uchwyt nie będzie jakikolwiek sposób kolidował ze stelażem kufra centralnego. Z tego co widzę po zdjęciach to wszyscy macie seryjne mocowanie tablicy przy kufrach centralnych.[/img
zoltaibiza ostatnio montował - zobacz sobie u niego w temacie http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/z1000sx,7300-195.html

Mam pytanie. Czy ma ktoś zamontowany kufer centralny i przy tym tuningowy uchwyt na tablice rejestracyjną (ten krótki). Planuję zakup kufra centralnego givi i zastanawiam się czy ten uchwyt nie będzie jakikolwiek sposób kolidował ze stelażem kufra centralnego. Z tego co widzę po zdjęciach to wszyscy macie seryjne mocowanie tablicy przy kufrach centralnych.[/img]

Wejdz w moj temat w galerii i zobaczysz jak to zrobilem, bo zmienialem u siebie wlasnie seryjny ogon na rzecz krotkiego przy stelazu do cetralnego kufra.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl