, Zmiana podświetlenia licznika w Z750 r.2007+ ďťż

Zmiana podświetlenia licznika w Z750 r.2007+

Niszczarka do głowy
To mój 1 poradnik a więc przepraszam za wszystkie braki i nie dociągnięcia starałem się uchwycić wszystko to co najważniejsze

Przechodzimy do konkretów:

1. Pierwszym krokiem jest demontaż czachy, na początek wyciskamy kołek który znajduję się nad kierunkowskazami, ja do tego celu podkładam od środka płaski śrubokręt i wypycham kołek na zewnątrz, czynność powtarzamy z prawej jak i z lewej strony:







2. Kolejnym krokiem jest demontaż kołków na rogach zegarów po prawej i lewej stronie trzymających plastik maskujący w tym celu bierzemy np mały śrubokręt krzyżak i wciskamy kołek do środka czynność powtarzamy po prawej i lewej stronie:





- Potem podważamy lekko paznokciem i kołek wychodzi bez oporów:





3. Teraz zajmiemy się Odkręceniem dwóch śrub które również jak i kołki z pkt 2 trzymają plastikową maskownicę zegarów w tym celu potrzebujemy IMBUSA 3 i odkręcamy 2 śrubki z lewej i prawej strony :



- teraz delikatnie łapiemy maskownice i zdejmujemy ją ciągnąc delikatnie z każdej strony do siebie, uważając na te "odnogi" które są koło kierunkowskazów aby ich nie połamać:





4. Kolej na śrubki trzymające stelaż do którego przykręcona jest owiewka do tej czynności potrzebny nam będzie IMBUS 5 odkręcamy z lewej i prawej strony:



5. Owiewka jest już prawie wolna teraz odpychamy ją od siebie ( od zegarów)



- i tutaj ostrożnie ja zawsze czachę ściągam zachodząc motocykl od przodu lepiej jest wyjąć owiewkę z dolnych bolców na których owiewka jest zaczepiona z lewej i prawej strony :



- gdy owiewka zeszła z bolców, zostaje nam odpiąć wtyczki od postojówek do tego celu ja używam małego śrubokręta. Wciskam plastik do środka (jak na foto) po czym pociągam jednocześnie poruszając za wtyczkę, po tym zabiegu ściagamy i odkładamy czachę w bezpieczne miejsce:





- identyczną czynność robimy ze światłami wystarczy lekko poruszając na boki ciągnąc wtyczki ku naszej stronie:









6. Przystępujemy teraz do demontażu zegarów, zaczynając od wtyczki, obciągamy gumę która zasłania wtyczkę i zabezpiecza przed wilgocią i również śrubokrętem lub palcem naciskamy na język wtyczki jak na foto ciągnąc jednocześnie ją ku dołowi:





- teraz przystepujemy do odwinięcia 2 blaszek z lewej i prawej strony zegarów, które trzymają kable i całą instalacje w ładzie i porządku:







- gdy mamy już swobodny dostęp odkręcamy 3 śrubki na śrubokręt krzyżak, trzymające licznik do stelaża, zdejmuje podkładki na dole które w moim przypadku przyssały się do gumy i delikatnie również poruszając licznik na boki wyjąć go z gumowych "tulejek":









7. Teraz przenosimy się najlepiej w jakieś ciepłe wygodne miejsce z dobrym dostępem do światła i zabieramy się za licznik odkręcając 9 śrubek na śrubokręt krzyżakowy:



- tutaj ciekawostka, co do tej gąbeczki przyczepionej na górze obudowy jest ona naklejona akurat na 2 łączeniach obydwu części licznika, dlatego należy delikatnie nożem przeciągnąć po "rowku" obudowy w celu odcięcia tej gąbeczki od jednej ze stron, i rozpoławiamy licznik:



8. Ukazuje nam się płytka do której przykręcona jest tarcza obrotomierza, małym śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy 4 śrubki oraz jednym większym 1 śrubkę z większym łbem koło gniazda na wtyczkę, grubszym kolorem zaznaczyłem mały zatrzask który należy odginać przy demontażu tarczy obrotmierza



9. Teraz odwracamy licznik i zajmujemy się demontażem wskazówki aby móc bez problemowo zdjąć tarczę, ja użyłem do tego dwóch łyżeczek umieszczonych jak na zdjęciu i delikatnie obracamy jednocześnie obie łyżeczki do strony wewnętrznej, wskazówka wyskakuje bez problemu:





10. Po demontażu tarczy od płytki ukazuję nam się 10 diod którymi się będziemy zajmować, 4 w okolicach mocowania wskazówki obrotomierza oraz 6 diód w nieco trudniej dostępnym miejscu pod wyświetlaczem LCD, dlatego trudny ponieważ nie ma możliwości demontażu wyświetlacza bez jego wylutowania, dlatego musimy się trochę nagimnastykować aby te 6 diodek wlutować, odginając LCD na tyle aby dostać się pod niego do okolic diód, odginamy LCD śmiało na tyle ile nam potrzeba, w pewnym momencie LCD i tak się oprze o płytkę tak więc nie mamy możliwości jego wyłamania razem z pinami.
Do lutowania najlepiej zaopatrzyć się w lutownicę kolbową z cienkim grotem oraz pencetę lub podobnych szczypiec do trzymania jak i przykładania diód.
Ja zdecydowałem się na wymianę w kolorze ZIMNYM BIAŁYM w tym celu wybrałem się do elektronicznego u mnie w mieście i zakupiłem:
DIODY SMD BIAŁA 3528 1600 mcd 30 lm. Koszt 60 gr sztuka, radzę wziąć 2-5 więcej w razie wpadki lub uszkodzenia diody podczas lutowania
Kupujemy diody max 1600 mcd przy większych np 2100 mcd możemy uszkodzić zegary ponieważ diody pobierają zbyt więcej prądu co za tym idzie możemy uszkodzić układ odpowiadający za odczyty obrotomierza!
I zabieramy się do pracy najpierw do wylutowywania diód oczyszczenia miejsca z pozostałej cyny, potem ponowne nałożenie świeżej nie wielkiej warstwy cyny i lutowanie diodek



- praca z reguły nie jest wcale trudna i nie wymaga dłuższego czasu robota idzie szybko i w miarę gładko Efekt po wlutowaniu nowych diód:



No i efekt Finalny po złożeniu całości do kupy w odwrotnej kolejności opisanej powyżej:



Mam nadzieję, że wszystko opisałem w miarę jasno i czytelnie ! dnia Czw 14:16, 05 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz


Super tutek, na bank się komuś przyda. Efekt jest konkret
Fajny efekt, bardzo dobrze opisany tutorial
pwL brawo rewelacyjna praca ciekawe czy da się jakieś diody ze zmienną kolorystyka wlutować


RGB ? w teorii da się , trzeba by jedynie jakiś sterownik zmiany koloru dorobić i można.
a próbowałeś hotairem?
Wielkie dzięki, świetna robota. Jak nie sprzedam zeta to też ogarnę jakiś inny kolorek, bo ten mdławy żółty jakiś taki do dupy jest.

a próbowałeś hotairem?

Nie próbowałem ale wiem, że było by o wiele prościej i szybciej
W Gdańsku na Hallera te diody po złotówce
Dzięki za zajebistą instrukcję, na jej podstawie dzisiaj też zmieniłem podświetlenie na biało



Od siebie dodałbym tylko tyle, że katoda, czyli literka K przy diodzie oznacza minus

P.S.
Fotka robiona w półmroku, przednim aparatem w telefonie, stąd odbicie i słaba jakość, w rzeczywistości wyszło bardzo podobnie do pwL dnia Pon 20:18, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Super, że poradnik się przydał cieszę się bardzo !

Co do diody jeżeli dobrze się przyjrzymy na jednym z rogów jest ścięty trójkącik po tym poznajemy jak ma być przylutowana dioda Bo ścięty rożek oznacza właśnie minus czyli katodę O tyle łatwiej, że na płytce jest zaznaczony trójkącik i właśnie w tą stronę lutujemy diodę
Na taki poradnik właśnie czekałem. Opis mega dokładny i rzeczowy. Efekt super
Poradnik super, końcowy efekt jeszcze lepszy
dobra robota!
Jak dla mnie po prostu bajka
Kolejny punkt modyfikacji Zety. Świetnie to wygląda !
Świetny, profesjonalnie wykonany tutorial.
Sam chętnie skusiłbym się na takiego moda, ale mam pytanie do autora tutka jak i pozostałych osób, które za jego przykładem skusiły się na wymianę podświetlenia. Jak się ma sprawa dłuższej jazdy po zmroku? Czy białe podświetlenie nie ślepi lub nie męczy wzroku bardziej niż podświetlenie oryginalne? Pytam oczywiście o zauważalną/odczuwalną różnicę dla kierowcy, a nie jakieś szczegółowe wyniki badań aparaturą pomiarową
Nie zauważysz żadnego zmęczenia Dla mnie biały to jest lepszy od fabryki bo w nocy wygląda naprawdę świetnie, a diody nie są jakieś mocne aby raziło po oczach Efekt tylko wizualny nie odczujesz żadnego zmęczenia i tym podobne

Nie zauważysz żadnego zmęczenia Dla mnie biały to jest lepszy od fabryki bo w nocy wygląda naprawdę świetnie, a diody nie są jakieś mocne aby raziło po oczach Efekt tylko wizualny nie odczujesz żadnego zmęczenia i tym podobne

Dzięki za info. Może również się skuszę na tego moda jak będę miał trochę więcej czasu.
Również potwierdzam, białe podświetlenie dużo lepiej wygląda i lepiej się spisuje przy jeździe w nocy, nic nie razi, bo diody nie są jakieś przesadnie mocne
A jest ktoś mi tow stanie ogarnąć ? Bo też bym chciała mieć takie podświetlenie ... ;( Jest miazga. Dobrze opisane i dokładnie, SZACUNEK
Wbijaj w moje strony to ogarniemy
pwL jak zakupię zeta to chyba i ja skorzystam z Twojej pomocy przy modyfikacji
pwL a jest mozliwosc podeslania Ci puszki jakos tak w okresie zimowym zebys wymienil podswietlanie? Oczywiscie nie za free:)
Jeżeli nie będę zawalony jakąś robotą to czemu nie
Ok dzieki jak juz moto odstawie na zimowy odpoczynek bede sie odzywal w tej sprawie:)
No powiem tak efekt powalajacy
Widzę, że duże zainteresowanie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl