,
wykonanie odcinki przy wysokich obrotachNiszczarka do gĹowy
Witam. Chcę zrobić odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach. Miał ktoś do czynienia z czymś takim? Chciałbym to zrobić na mikroprocesorze.
Różne są zdania na ten temat. Jedni piszą, że się nie da, inni że się da. Jeszcze inni twierdzą, że można uszkodzić silnik. Ale przecież w nowoczesnych rozwiązaniach nawet z motocyklach gaźnikowych tym zajmuje się CDI. I tak myślę właśnie, że odcina napięcie co powoduje strzelanie z tłumika ale nie pozwala wejść na czerwone pole. Sterowanie paliwem myślę, że odpada. Co dziwne jest koleś który wykonał moduł zapłonowy na procesorze do quada. Twierdzi, że mógłby mi coś takiego zrobić do odcięcia no ale oczywiście nie za darmochę. Jako że jestem biedny jak student chciałbym to zrobić sam i zbieram informację. Co do programowania to u mnie po prostu początki. Ale operację zliczania,załączania czegoś to prost sprawy, dużo info jest w necie dlatego tego się najmniej obawiam. Bardzo cienki jestem w projektowaniu takich rzeczy . Liczyć impulsy najlepiej było by z impulsatora. Potem przeliczyć na obroty jeśli ktoś chciałby np. to mieć na LCD. Witam--- jeśli programujesz mikrokontrolery to super ! można i tak .. po prostu po przekroczeniu zadanej wartości obrotów pojawia się napięcie do wysterowania tranzystora lub tyrystora i napięcie zasilania CDI zwierane jest do masy-- są to bardzo małe moce --. Można zrealizować to prostszą metodą :układ prostownika na kilku elementach po przekroczeniu zadanego napięcia(napięcie zasilania CDI rośnie wraz ze wzrostem obrotów) steruje klucz tranzystorowy lub tyrystor i zwiera po przez niego tak jak w poprzednim rozwiązaniu impulsy zasilania CDI do masy( lub zwierać impulsy z czujnika położenia wału -jednak nie należy stosować zbyt długich przewodów lub jeśli wystąpią zakłócenia stosować w przewód ekranie )-- takie rozwiązanie powoduje chwilowe odcięcie zasilania CDI przez co gromadzenie się nie spalonej mieszanki w tłumiku i nieregularne spalanie mieszanki w formie strzelania w tłumiku oczywiście nie grozi to uszkodzeniem silnika--- dnia Śro 4:54, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy Dzięki za odpowiedź. Opcja z tyrystorem wydaje mi się tutaj najlepszą opcją. Przez napięcie zasilania rozumiesz tutaj sygnały idące od impulsatora(3 przewody) do CDI? Zamieszczam schemat instalacji, żeby było przejrzyściej schemat .. nie umiem sobie poradzić nie jest za mały .. z czujnika położenia wału tyrystor nie jest najlepszym rozwiązaniem lepiej tranzystor ... natomiast do gaszenia zasilania CDI ( o ile jest tam zasilanie napięciem wysokim - na razie tego nie widzę- to lepszy jest tyrystor) Cholera.. szczerze to sam nie wiem jak jest zasilany. Mogę tylko wskazać gdzie co jest na schemacie. Więc mogę albo zwierać do masy sygnał z czujnika położenia wału tranzystorem, albo odcinać zasilanie CDI tyrystorem tak? A zwierając do masy np. zasilanie CDI trzeba chyba wykorzystać jakiś duży rezystor ? Co do napięć, to z CDI jak mierzyłem woltomierze pokazywał napięcia z zakresu 10-12V. Nie wiem sam czy dobrze rozumiem działanie zapłonu. CDI chyba podaje sygnał na cewkę WN w chwilach gdy dostanie sygnał od impulsatora. I wtedy następuje zapłon. Na tym schemacie z CDI wychodzą 4 kable w tym 2 idą do cewek WN. Więc dwa pozostałe to zasilanie? Tutaj fajna symulacja http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm a więc mój moduł CDI to skrzynka H. Chcą zrobić odcięcie muszę zewrzeć do masy sygnał idący z czujnika G za pomocą tranzystora. Po drugiej stronie modułu już sprawa wygląda inaczej bo jest dużo wyższe napięcie generowane przez moduł. A na tym schemacie moduł w jaki sposób jest zasilany? Z tego złącza przy cewce? dnia Śro 20:12, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz Witam ... zrób większy schemat zobacze podpowiem .. będzie można działać... Suzuki GSF wiem ,ze ma zapłon zasilany z 12V .. tutaj inna konstrukcja .. nie wiem jak jest w GS500 ??? co mogę podpowiedzieć to zrób to w jak najbardziej prosty sposób jeśli upierasz się na mikro kontrolerze super!! ale element wykonawczy zrób toporny prymitywny-- tak aby zminimalizować możliwość awarii . Tyrystor jeśli użyjesz to najlepiej aby zwierał napięcie zasilania CDI do masy -- możesz użyć małego przekażnika ...na etapie uruchamiania Dlaczego większy? Po kliknięciu w miniaturkę jest większy i klikając jeszcze raz w schemat powiększa się Chyba, że chodzi Ci o schemat w sensie jak to będę odcinał. GSF to chyba bandit. Też ostatnio patrzyłem na jego schemat i prawie to samo jeśli oczywiście chodzi o roczniki z lat '90. Co do tyrystora, jak podam napięcie na bramkę to zacznie on przewodzić do masy. A tyrystor chyba przewodzi jeszcze przez jakiś czas jak się nie poda nic na bramkę. No chyba, że sterujemy prąd przemienny ale moduł jest zasilany stałym. Co innego jakbym zwierał sygnał z impulsatora. Bo tam jest chyba sinus. Przepraszam, jak popełniłem gafe.. dnia Sob 20:05, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz Schemat dobry u mnie na innej przeglądarce działa to układ z cewkami Wysokiego napięcia na 12V ... najprostsza metoda to zwarcie sygnału (zielono/biały i brązowy ) z impulsatorów do masy przez tranzystor (2 tranzystory - każdy na inny impulsator.).. a co to Tyrystora Masz racje .. raz włączony po podaniu napięcia na bramkę działa do końca świata aż do momentu odłączenia napięcia zasilania z anody A czy długotrwałe zwarcie w dodatku na wysokich obrotach nie uszkodzi go? absolutnie nie uszkodzi --użyj taniego popularnego tyrystora BT151 przy czym jeśli użyjesz go to wiadomo zwierasz napięcie zmienne czyli i tak nie jest on otwarty na stałe dnia Wto 22:30, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz |
Podstrony
|