,
Polerowanie kolektorów wydechowychNiszczarka do gĹowy
Hello
Dzisiaj zamierzam zabrać się za odkręcenie oraz wypolerowanie kolektorów wydechowych bo są strasznie zasyfiałe, zabrudzone i ogólnie prawie że czarne Robił ktoś coś takiego ? Dużo z tym pracy ? Trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę przy odkręcaniu chłodnicy, kolektorów ? Po skończonej pracy postaram się wstawić fotki. Jak będziesz odkręcać kolektory to uważaj tylko na śruby żebyś ich nie pourywał lubią się zapiekać i urywać a wtedy będziesz mieć dużo więcej roboty a sezon już trwa Moj kumpel przy Yamasze XJ600 Diversion wyczyscil koletkory pasta polerska do aluminium, wyszlo to naprawde pieknie i sam mialem tak zrobic przy Zecie. Tylko wiertarki uzywal bo polerowania wlasnie ze wzgledu na syf bylo sporo. Przepidujesz dwa razy i znowu posinieją ja zawsze czyszcze pasta o nazwie "automax". Pasta jest niedroga bo chyba 3zl kosztuje, nakladam sobie na kolektorki i po chwili jade szmatka pare razy z 5 i kolektory sa jak nowe. Polecam ! Chłodnicy nie musisz przecież zdejmować, ja wymieniałem w roczniku 2007-2009 i nowym 2010 i bez zdejmowania chłodnicy, śruby odkręcały się bardzo lekko i co jskiś czas je dokręcam, bo drgania robią swoje. ja czyscilem kolektory ktore byly wykonane z nierdzewki kwasem uzywanym do lutowania ,w ten sposob znikaja wszystkie przebarwienia Ja czyściłem kolektor który miejscami miał taki rdzawy nalot i teraz nie ma po tym ani śladu. W pierwszej kolejności jechałem taką gąbką ścierną (miejscami gdzie był grubszy nalot pomogłem sobie papierkiem ściernym). Schodzą wszystkie przebarwienia i kolektor robi się taki szarawy. Później wiertarką i krążkami do polerowania nakładałem specjalny wosk (w sumie trzy rodzaje wosków dwoma krążkami). Już po pierwszym wosku zrobił się błyszczący, a po kolejnych wyszedł normalnie na lusterko Można się w nim przeglądać Fakt faktem po jakimś czasie robi się złotawy, ale i tak się ładnie błyszczy A co do zdejmowania kolektora to masz najlepsze podejście jak się zdejmie chłodnicę, co nie znaczy że się nie da ściągnąć bez zdejmowania. A nakrętki najpewniej dokręca się kluczem dynamometrycznym dnia Sob 9:32, 16 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz W stanach bardzo popularne jest pokrywanie kolektorow jakas farba ceramiczna. Robia to we wszystkich kolorach i ponoc jest to bardzo trwale. Swego czasu chcialem to zrobic, ale Nie znalazlem jednak nikogo w PL, kto by sie tym zajmowal. Dtox a masz jakies fotki takich kolektorow? Niestety, nie mam.. Wypolerowane kolektory bez ściągania czegokolwiek dnia Czw 20:07, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy Cerb: tu masz kolektory w kolorze bialym. Bardzo ladnie sie trzymaja. Psikam woda i sa znow czyste jak snieg. Ups dopiero przyczailem, ze to odgrzewany kotlet dnia Czw 20:37, 22 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz w bandicie kolektory czyściłem cifem do stali nierdzewnej przy użyciu gąbki kuchennej i było git Papier ścierny wodny i jazda później pożądanie zapuścić pastą Oto fotki z polerki moich kolektorów, w trakcie polerki dnia Sob 11:06, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy Robi wrażenie Może podrzucę Ci swoje? papier wodny też był w użyciu czy tylko pasta? Tylko pasta, filc i dużo cierpliwości Efekt końcowy wygląda tak Miaaaaaaaaaazga totalna...ZAJEBISTE !!!!!!!!!!!! No nie powiem, bo efekt faktycznie wychodzi zajebisty, po kilku jazdach ładnie się dopalają i sinieją od temperatury, co jest normalne Faceci tez lubia swiecidelka;) kolektory wygladaja swietnie, mi sie podobalo jak w swoim tylko szmatka z pasta przejechalem ale tutaj to zastanawiam sie czy nie beda dawac po ślepiach lepiej od ksenonow;) Tak szczerze, to fotki były robione świeżo po założeniu, a polerkę zrobiłem w tamtym sezonie, ale tak jak mówiłem lekko zmieniły kolor. Jak będę miał aktualne foto to wrzucę jak wyglądają po przepaleniu dobra robota ile czasu potrzebowałeś na zrobienie polerki?? Demontaż kolektorów 15 min, sama polerka to jedno popołudnie do wieczora i montaż błyszczących 15 min Trochę odświeżę temat jakiej pasty używałeś Joozek? Ja przymierzam się do przepolerowania kolektorów i felg i zastanawiam się jaką pastę kupić czy jedna wystarczy czy oddzielną do kolektorów i oddzielną do felg. i co miałeś założone na wiertarkę? Polecam zestaw wolfcrafta w Castoramie za ok35zł dwie kostki + kółko filcowe do czyszczenia + kółko materiałowe do polerowania , idzie to bardzo sprawnie wystarczy z 1h -2h i macie lustro http://allegro.pl/wolfcraft-zestaw-polerski-hobby-2178000-i4038627358.html po 1 h moje w tamtym roku tak wyglądały a przed były całe zajechane że wyglądały jakby były zardzewiałe dnia Wto 11:25, 01 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz Właśnie doszedł do mnie ,,Autosol".Na razie nie mam czasu na pucowanie rurek,ale nie mogłem się powstrzymać i podszedłem do moto celem przeprowadzenia próby,czy ów specyfik faktycznie działa tak,jak na reklamie.Polecam,polecam Faktycznie jest rewelacyjny.Załączam zdjęcie z efektem na małej powierzchni po około 20 sekundach. jeżeli komuś się nie chce brudzić to ja bardzo chętnie zajmę się takową polerką dawajta więcej fotek z polerek Ja w zimię mam zamiar zabrać się za swoje kolektorki Tu moja robota z marca tego roku: a czym zabezpieczasz aluminium po polerce??? Niczym, dbam tylko najpierw pod ciśnieniem spłukuje z brudu a potem woda gąbka i ludwik Możecie nie wierzyć ale taki stan jest po całym sezonie jazdy. A ile to się naczytałem, że trzeba będzie co tydzień ze szmatką latać itp. BZDURY ,,Autosol" Sprawdzony przeze mnie preparat. Nie mam już niestety fotek, żeby pokazać efekt, ale gdy wyczyściłem kolektory w moim poprzednim moto (Honda Hornet) to była miazga. dnia Czw 18:50, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz Tutaj Autosol w roli głównej : Świetna robota Robi wrażenie Zamawiam ten autosol zobacze jaki będzie efekt u mnie Zamawiam ten autosol zobacze jaki będzie efekt u mnie Będzie Pan zadowolony a do tego nie napracujesz się za mocno Nic tylko Autosol przed sezonem też się bawiłem w polerowanie kolektorów i naprawdę daje rade. Ale jako pasta czy jako kwas? Ja robiłem pastą. dnia Czw 19:00, 28 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz pasta pasta i filc żadne bawełny filcem się fajnie dociska kolektorki i wychodzi lusterko filc taki na wiertare czy ręczną robota ? Oczywiście, na wiertare ja miałem takie coś w 2 rozmiarach jeden malutki taki jak idzie do dremela bo tym dużym nie dostaniesz pomiędzy rury tu koło kata Ciekawi mnie tylko jedno bo efekt spoko tylko jak długo utrzymuje się taki stan kolektorów?czy tylko nie do pierwszego lepszego pałowania? Po pierwszym drugim pałowaniu wydechy się zaczną "barwić". Brud przyjdzie z czasem. Taki już urok tej roboty. Niemniej na pewno fajnie jest je raz na kwartał przelecieć trochę pastą i filcem. Uśmiech po pracy jest tego wart. Mhm i jazda z tym koksem, pierwsze efekty efekt koncowy ryry do wydechów zrobiłem ręcznie ponieważ były tylko troche zżółknięte a nie sa gładkie tylko takie szczotkowane nie chciałem czegoś spierdzielić a wiec poleciałem je szmatka i pastą jest róznica pomiedzy prawą a lewą Brawo Ty Po pierwszym drugim pałowaniu wydechy się zaczną "barwić". Brud przyjdzie z czasem. Taki już urok tej roboty. Niemniej na pewno fajnie jest je raz na kwartał przelecieć trochę pastą i filcem. Uśmiech po pracy jest tego wart. Nie wiem jak Wy jeździcie ze po kilku pałowaniach się barwią Jak dla mnie gra nie warta świeczki chyba ze moto ma być na pokaz, a nie do jeżdżenia.Jedna jazda ok 30 KM i już lipa a roboty przy tym duzo. po czyszczeniu a tu po ok 30 KM lipa totalna I co brzydziej wygląda niż przed polerką ? Dla mnie ładniej bo mimo złotawego kolorku i tak się świecą i widać odbicie A przed polerką nie było odbicia tylko zasyfione kolektory Wyglądają tak samo jak przed nie były zasyfione... skoro robią Ci sie zółte to raz na miesiąc je przeleć AnitBlauem https://www.youtube.com/watch?v=__gasyV1C6o braktycznie bez roboty Po dobrej polerce zawsze lepiej wyglądają - raz w roku po sezonie można poświęcić wieczór na polerkę Jeśli będzie się to robić częściej nie ma potrzeby ściągania kolektorów za każdym razem - szmatka i Autosol AnitBlau wystarczy. |
Podstrony
|