,
Podwyższanie/Obniżanie ZetaNiszczarka do gĹowy
Tak oto zmieniałem dźwignie na podwyższające o 30mm. W przypadku obniżania motocykla wszystkie czynności są identyczne.
Niezbędne narzędzia, bez których nic nie zrobimy: - 2x14 oczkowa/nasadowa/grzechotka do odkręcenia podstawy amortyzatora(nie zawsze konieczna), - 2x17 oczkowa/nasadowa/grzechotka do odkręcenia dźwigni, - młotek oraz pręt do wybicia śrub, - lewarek, podnośnik, stojak, kto co ma. Dźwignie obniżające. Krótsze dźwignie podnoszą, dłuższe opuszczają. . Zabezpieczanie i lewarowanie motocykla. Z racji braku jakiegokolwiek dedykowanego motocyklom podnośnika, użyłem zwykłego śrubowego lewarka. Podnosimy za silnik, podkładając pod łapę drewno lub cokolwiek innego, co nie uszkodzi nam bloku, a pod ciężarem lekko się podda. Moto nie ma prawa się ruszyć przy uniesieniu tylnego koła. To samo z lewarkiem pod silnikiem - musi być stabilnie. W tym celu zaciskamy klamkę hamulca lub rzucamy kłody pod koło. Ja użyłem równocześnie obu zabezpieczeń. .. Rozkręcanie. Tutaj warto poprosić o pomoc, bo trzeba się napocić, żeby samemu to rozkręcić. Nakrętki się zastały i naszarpałem się co niemiara. Dodatkowo jednoosobowe odkręcanie utrudniają bardzo cienkie łby śrub, przez co trudno je utrzymać. Jeśli śruby nie chcą wyjść trzeba polewarować góra-dół i znaleźć punkt, w którym śruby nie są ściśnięte. Ja dodatkowo musiałem odkręcić amortyzator z kołyski, ponieważ dolna śruba od dźwigni była włożona od strony stopki bocznej, która teraz uniemożliwiała jej wypchnięcie. Dopiero po odkręceniu amortyzatora i opuszczeniu kołyski mogłem wyciągnąć śrubę. .. Skręcanie. Ważne żeby moto stało stabilnie na lewarku, bo teraz trzeba trochę podnieść(dla dźwigni obniżających - opuścić). W tym momencie również mile widziana jest pomocna dłoń, bo dokręcanie samemu jest kłopotliwe, przez bardzo krótkie łby śrub. Ciężko samemu je utrzymać i dokręcać. Szkoda żeby łby się zjechały co w przyszłości będzie skutkowało problemami z ponownym rozkręcaniem. . Przed i po. Z racji zwiększenia prześwitu, kosa jest teraz przykrótka i stawianie moto na nieutwardzonym podłożu może skończyć się wywrotką. Stopkę łatwo przedłużyć przyspawując pod spodem kawałek metalu grubości 2-4cm i szlifując na kształt podstawy dla zachowania estetyki. . Moto po podniesieniu. Trzeba się przyzwyczaić. Jeszcze bardziej zjeżdża się na bak. Na długie trasy koniecznie trzeba inaczej wyprofilować siedzenie lub dokleić gąbkę na styku siedzenie-bak. . Podsumowując przebieg działań, temat jest do ogarnięcia w pojedynkę - ja tak zrobiłem. Niemniej jednak z pomocnikiem będzie szybciej i bezpieczniej. dnia Sob 10:45, 10 Paź 2015, w całości zmieniany 7 razy te wysokie kosci jaka miały długość? Ja mam u siebie założone 100, tak maja wybite Czarne - obniżające, mają rozstaw otworów 18cm. Złote - podwyższające, mają rozstaw otworów 16cm. Oryginały mają wybite 0050, moje obniżające miały 41... co to wogóle oznacza, nie wiem. Gdzie można kupić w dobrej cenie takie dźwignie obniżające? I jakiej firmy? Na pierwszym zdjęciu jest nazwa sklepu, w którym kupiłem. CJ Accessories na brytyjskim ebayu. http://stores.ebay.co.uk/C-J-Accessories/_i.html?_fsub=5998951 dnia Wto 11:04, 03 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy http://olx.pl/oferta/kosci-zawieszenia-suzuki-honda-kawasaki-yamaha-i-inne-CID5-ID9T1G5.html Ja u niego robiłem cena jak w ogłoszeniu czas oczekiwania ok 2 tygodni. Solidnie wygląda jeszcze niestety nie zamontowałem z braku czasu. |
Podstrony
|