,
Malowanie elementów - jakNiszczarka do gĹowy
W związku z długą zimą (we Wrocku dzisiaj +13 stopni D ) myślę co by tu porobić przy moto.
Pierwsze co mnie nerwi to te boczki : chcę to pomalować na czarny mat. Da sie to zrobic przy odrobinie zapału w domowym zaciszu ? Kwestia tego typu ,ze dwa elementy są plastikowe a dwa aluminiowe. Ktos moze udzielic podpowiedzi jak to najlepiej pomalowac? A moze ktos ma czarne i chce sie zamienic na srebrne dodatkowo na zime nowe lustra : http://www.myscooterparts.co.uk/general-and-universal-parts/mirrors-bar-mounted/scooter/motorcycle/far-viper-3-aluminium-mirror---black---left---fits-8mm-and-10mm-left-or-right-thread/mc17031/ może felgi na złoto (pierwej bedzie opfotoszopowane czy przypadkiem nie zamieni to motonga w cygański skuter ) klamki sportowe ( a w zasadzie tylko sprzegło bo aktualnie mam do pompy radialnej czarną a na sprzegle srebrna ori) nowe laczki - pewnie PR3 i moze jakas owiewka http://moto.allegro.pl/kawasaki-z750-z-750-07-11r-szyba-owiewka-r-i1914605379.html aluminiowe elementy oddałbym do proszkowego i potem dobrał lakier na plastiki pod kolor. alu to tylko proszkowo, chałupniczo to można nawet sprayem pomalować i też będzie jakoś wyglądać ale tylko jakoś. Co do malowania aluminium dasz radę ale plastiki to już trzeba dobrze zmatowić i przygotować. Heh potem stwierdzisz a może sety na czarno i tak się zacznie dłubanie, powodzenia. Co wy tak chłopaka straszycie??? Najprostszym lakierem do kładzenia jest mat. 1. Każdy element należy porządnie umyć 2. Powłoka srebrna u ciebie jest wporządku wiec nie potrzebujemy żadnych podkładów. 3. Papierem o granulacji 2000 matujemy wszystko bardzo dokładnie ale uważaj żebyś czegoś nie przetarł do gołego aluminium albo plastiku na rantach bo później bedzie to widoczne po pomalowaniu. (papier używaj wodny ale przed matowaniem musi conajmniej 1 godzine w wodzie polezeć żeby namiękł wtedy nie rysuje a matuje powierzchnie i pamietaj o każdym zakamarku) 4. Zmatowione elementu myjemy gąbką lub miekka szczotką używając do tego najzwyczajniejszego pod słońcem mydła najlepiej szarego 5. Płuczemy pod goracą wodą bardzo dokładnie elementy z mydła (od tej pory mamy sterylnie czyste ręcę najlepiej umyte NITRO badz w lateksowych rękawiczkach nie chcemy zatłuścić elementów) 6. Wycieramy elementy i suszymy na wisząco tak jak bedą wisiały podczas schniecia (po wytarciu możemy miec wrażenie że są suche ale to błąd muszą powisieć conajmniej 30min i odparować) 7. Kupiony lakier (czarny mat) rozrabiamy zgodnie z zaleceniami w miejscu gdzie nam go sprzedali (dla zawodowców mozna kupic czarmy lakier + matowy bezbarwny) twój lakier pewnie będzie odrazu w macie nie bedziesz musiał kłaść bezbarwnego ale bedziesz musiał dodac do niego utwardzacz i rozpuszczalnik 8. NIE MALUJEMY NIGDY NA RAZ (POCZĄTKUJACEMU RADZE KŁAŚĆ 4-5 A NIERAZ I 6 WARSTW ALE BARDZO CIENIUTKO) 9. Kładziemy pierwsza warstwe pistoletem z daleka robimy tak zwane pruszenie lakier w tym momecie nie ma przykryć elementów srebrny ma sie poprostu zrobic ciemniejszy (elementy beda nadal srebrne ale tak jak by zakurzone) 10. Kładziemy tak samo kolejne warstwy miedzy warstwami robimy 15 minut przerwy (kolejne warstwy moga być ciut grubsze ale naprawde nie znacznie) 11. Pamietajmy że jak zalejemy którąć warstwę na grubo lakier matowy ma prawo przejść w połysk bo cały efekt matu daje nam coś w rodzaju talku dodanego do lakieru jesli nalejemy grubą warstwe talk utonie a na wierzchy zostanie błyszczący lakier. 12. Nie można byc niecierpliwym jesli któras z czynnośći zostanie wykonana niedokładnie efekt bedzie mierny. 13. nie dotykamy naszych elementów przez conajmniej 10 minut wrazenie suchości moze byc juz po 15 minutach ale to tylko wrażenie zakładamy elementy po koło 48h. w przeciwnym wypadku mozemy elementy poprostu porysować. koledzy czy coś zapomniałem coś nie jasno napisalem jeśli tak to napiszcie co a ja tą instrukcje poprostu poprawie moze komus się jeszcze przyda ps. przy dobrej wprawie i wyczuciu mozna by było to wszystko pomalowac w przeciagu 3 godzin PS. malowanie proszkowe jest konieczne na aluminium jeśli nie mamy na nim żadnej innej powłoki pozatym zamiast malowania proszkowego mozna użyc specjalnego podkładu na gołe aluminium i malujemy dalej normalnie Pozdrawiam i życze powodzenia. Niezła instrukcja Juby tylko ja to chciałem ze szpreja psiknąć bo brak dostępu do pistoletu to zamiast lakieu nitro kup akrylowy w puszce, zresztą nitro czy poliuretanowy tez dostaniesz w puszce, ale jego przydatnosc do uzycia zamyka sie chyba w 3 godzinach od wymieszania, wiec moze nie starczyc czasu A tak przy okazji Juby, jakiej dyszy używasz przy malowaniu polyskiem? dnia Pon 10:24, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz zamiast wody z mydłem sugeruje zmywacz silikonowy - nie jest drogi a oczyści ci powłoki wg. mnie lepiej: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=zmywacz+silikonowy Z 2 strony - dogadaj się z juby-m to może ci trzaśnie za drobną opłatą Ma sprzęt i doświadczenie a to dużo więcej niż zapał i dobre chęci połączone z instrukcją z internetu a oczywiście ,że gdyby był chętny to wolę aby ktoś zarobił a i z czasem spoko bo już aku wyjęte i czeka na pierwsze promyki słońca Sprawdzę cene lakieru i sie odezwę ile bym za to wszystko chciał nie widze problemu ale powstaje pytanie jak ja mam Ci dobrać lakier bez Ciebie??? chyba że dostał bym coś co jest juz w tym kolorze. Ps. Tak zwany anty sylicon działa genialnie i żeczywiście o nim zapomnialem ale zdarzały mi sie sytuacje gdzie elementy przetarte antysylikonem nadal miały miejsca niby tłuste dlatego stosuje od jakiegoś czasu i mydlo i antysylicon. Ps. Jeśli masz warsztat badz garażyk to grzechem jest nie posiadac pistoletu koszt amatorskiej podróbki konstrukcyjnej najlepszych pistoletów to od 90zł do 200zł więc kasa żadna a zawsze sie do czegoś przyda kolor czarny macik ale jak bysmy sie dogadali to dam ten czarny boczek na wzór no mam całkiem spory garaż aleeeee brak czasu na takie zabawy zreszta jak lubię grzebac przy bajkach , autach itp to malowanie nigdy mi nie leżało Ps. Jeśli masz warsztat badz garażyk to grzechem jest nie posiadac pistoletu koszt amatorskiej podróbki konstrukcyjnej najlepszych pistoletów to od 90zł do 200zł więc kasa żadna a zawsze sie do czegoś przyda no tak ale dodaj do tego w miarę zacny kompresor i kwota puchnie . Wolał bym malowac pod kolor dekli od silnika bo ten boczek nie jest lakierowany (jego kolor jest naturalnym kolorem plastiku w dodatku ze strukturą) wiec nie da rady pod niego dobrac lakieru najlepiej by było chyba w tym kolorze co tylne sety i dekle silnika malowac reszte elementów. a przepraszam kompresor zdał mi sie poprostu standardem bo od kiedy pamietam to takowy posiadam a zeczywiście nie każdy taki ma 400zł wychodzi z lakierami wiec nie wiem czy nie uda ci się tego samemu zrobić? Mi poprostu zabraknie czasu i oddał bym to koledze który mi maluje aktualnie motocykle. Sama robocizna to jakieś 200zł reszta to lakiery , papiery ,rozpuszczalniki itd. w sumie 400zł oczywiście na konkretnych lakierach a nie byle czym. aktualnie mam mnustwo pracy w Dworku przy imprezach i Cateringach mam dużo plastików do spawania, i jeszcze motocykle do poskładania i brak mi czasu na cokolwiek. Ale jak chcesz to mój kumpel Ci to pomaluje naprawde z klasą bo jest lepszy w tym odemnie. Witam Ze swojej strony dodam że zrealizowałem dokładnie taki sam projekt. Wszystkie elementy koloru srebrnego poszły w czarny mat, pół/mat. Aluminiowe pomalowane proszkowo - 50zł, plastikowe - spray do plastiku 45zł. Rozbierania i składania na godzinkę (śruby imbusowe). Efekt tak jak na zdjęciach. misiak na fotach wyszło kozak (jak na żywca jest tak samo to dobra robota zajebczaście : ) a jak z trwałością? nie ma odprysków i itp.? Co do trwałości i odprysków nie jestem jeszcze w stanie nic powiedzieć, bowiem dopiero co rzuciłem lakierek. Aluminium, tak jak wspomniałem dałem do proszkowania więc jestem raczej spokojny o odpryski, plastiki natomiast zmatowiłem papierem 1600 i siknąłem 3 warstwy specjalnego lakieru do tworzyw sztucznych - jutro pyknę fotkę. jak możesz podaj typ,producenta tego lakieru. Juby 400zł za dobre pomalowanie to do przyjecia. Tyle tylko ,ze zerwałem wiazadla w kolanie dwa dni temu i nie mam jak dojechac do bajka a tym bardziej gimnastykowac sie przy rozkrecaniu. Jak tylko bedzie taka mozliwosc dam znac. misiak zdjecie slabej jakosci wiec za wiele nie powiem...jaka jest roznica pmiedzy elementami? w sensie ori dekiel , aluminium i te plastiki? Trzyma sie to w jakiejsc "kupie" Pytanie odkreciles ostatni trzeci element aluminiowy? Jest jak sie do niego dostać? cos mi sie chyba powalilo sa dwa aluminiowe dnia Czw 20:57, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz Powiem tak. Jeśli chodzi o plastiki, to różnica między plastikiem pod siedzeniem a lakierowaną częścią jest widoczna lecz nie dramatyczna. Pasuje natomiast do części silnika. Elementy aluminiowe (są 2 po każdej stronie) są bardzo łatwe do zdjęcia - wszystko na imbusach. Po prostu musisz poodkręcać wszystkie śruby. Co do jakości zdjęcia, robionego telefonem,to mimo zapalenia wszystkich lamp w pokoju zawsze mam w nim średnio jasno. Codziennie wracam z pracy koło godziny 16 i przez okna nie wpada za dużo światła. W weeken pojadę kupić jakiś aparat a lampą, bo poprzednik się wypstrykał... A nie wie ktoś przypadkiem czy malowanie proszkowe dałoby rade na setach ? Boje sie że mogłoby się szybko powycierać... dobre pytanie.... misiak Ty tez malowales sety chyba? Proszek jest trwalszy od zwykłego lakieru wiec bedzie lepszy Tak, sety też poszły w proszek. Co do trwałości, to okaże się po rozpoczęciu sezonu. Jedynie co musiałem dać do odkręcenia to stópka, bowiem jest scalona z kawałkiem gumy, który pod wpływem temperatury mógłby się odkształcić. Innego rozwiązania nie widzę, chyba że metodą anodowania, ale do tego tematu podejdę jak proszek okaże się niewystarczający. Pozdro Paski byś poprawił na felgach a nie zabierasz sie za malowanie nie ma co przesadzac z tą czernią, nie myslales o złotym, pasował by do zawiasu?? dnia Pon 17:35, 02 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz misiak78, plug masz z mg-bikes ? Paski byś poprawił na felgach a nie zabierasz sie za malowanie Coś nie tak z paskami na felgach? To mój pierwszy raz więc chętnie dowiem się co zjebałem. ) dnia Wto 10:14, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz Coś nie tak z paskami na felgach? To mój pierwszy raz więc chętnie dowiem się co zjebałem. ) jabloncowi pewnie chodzilo o moto łysego , robil paski w photoshopie Coś nie tak z paskami na felgach? To mój pierwszy raz więc chętnie dowiem się co zjebałem. ) jabloncowi pewnie chodzilo o moto łysego , robil paski w photoshopie tak chodziło o łysego, ja tez przyklejałem i w miejscach gdzie były ciężarki od wyważenia sa proste i efekt podobny jak te z photoshopa (choć nie zjażylem ze są namalowane) a plug jest chyba e-rmaxa wygląda identycznie jak mój dnia Wto 16:40, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz jabloniec z tym złotym to nie głupie zaraz zabieram sie za fotoszopowanie kolego a jakiego "fotoszopa" używasz , bo też mam zamiar pomalować felgi w swoim zecie tylko się zastanawiam na jaki kolor najlepiej a a programik ułatwił by mi wybór dnia Śro 19:31, 04 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz w sumie pomysł niezły można zrobić galerię shopów - propozycje kolorowych dodatków do danego koloru. Ja mam felgi pomalowane proszkiem na złoty,paski na felgi niebieskiie a i Zeta niebieska i nie wiem jeszcze jak to wszystko będzie do kupy wyglądać. Dopiero avator mi montuje nóweczki łożyska Koyo i jaki będzie efekt to dopiero za tydzień w sobotę będę wiedział. P.S. Co niektórym oniecałem zdjęcia zamontowanego pługu, ale wybaczcie mi od tamtego czasu jeszcze nie byłem w stajni zobaczyć konia prawie jak Subaru P.S. Co niektórym oniecałem zdjęcia zamontowanego pługu, ale wybaczcie mi od tamtego czasu jeszcze nie byłem w stajni zobaczyć konia no pamiętam pamiętam i nie tylko ty obiecałeś prawie jak Subaru beheheh Kawasaki Impreza Macie namiar na firmę która pomaluje proszkowo wzmocnienia silnika na kolor najbardziej zbliżony do fabryki (+ malowanie setów )? Moje jest poobdrapywane i chciałbym ogarnąć to w 100% przed sezonem. Odświeżę trochę temacik, bowiem skończyłem malowanie proszkowe całego srebrnego wyposażenia zeta. Na stół poszły, wzmocnienia silnika, sety przód, tył oraz wszystkie plastiki. Plastiki oczywiście nie proszkowo. wyszło super btw. co masz za crash pady? Crash pady Top block. Takie dostałem z moto oki. fajne no no no... jak bym widzial swojego, gratulacje "Misiek 78" zrobiłeś kawał solidnej roboty , Z wygląda zajebiście . Dzięki wielkie za opinie koledzy. Zobaczymy jak to będzie z jakością, przez ile km sety będą tak ładnie wyglądać. Poza tym moto już zalane płynami, olejami, wysmarowane i wypielęgnowane w oczekiwaniu na minimum 10 stopni ))) wyszło miodnie...jak sie ma farba z plastików do tych elementów proszkowo malowanych? jest duza róznica? BADASS Kawa. Wygląda nieziemsko. Jednak całość w czerni to jest to ) Różnicy w kolorze między malowanym proszkowo alu i malowanym sprayem plastiku większej nie ma. Obydwa materiały poszły w mat. Oczywiście faktura plastiku i alu jest inna więc na po przyglądnięciu widać co jest co. Jednak całość ładnie się komponuje. Panowie jak dobrze dobrać kolor dekielka? Upuściłem moto i muszę pomalować lewy dekiel silnika. On jest w macie, ale czy są jakieś oznaczenia tego lakieru czy trzeba dobierać w mieszalni? Hej ! Chyba będziesz musiał dobierać lakier - kodu nigdzie nie znalazłem. Sam mam podobny dylemat, tylko że w lakier idzie cały motocykl z pomarańczowego na biały zmienię. Ktoś tak słabo dobrał lakier że głowa boli ;( jedynie zbiornik został w oryginalnym kolorze. Pzdr_R daj dekiel lakiernikowi, sam powinien ogarnąć to żeby wyglądało jak najbardziej podobnie do oryginału, bardzo istotne będą proporcje, oczywiście musi być doświadczony fachowiec to sobie poradzi |
Podstrony
|