, luz w napędzie ďťż

luz w napędzie

Niszczarka do głowy
witam, czy to właściwy luz w napędzie, czy mam coś wyrobione , wałek zdawczy albo coś, moto mi trochę szarpało jak jechałem bez gazu, myślałem, że mi się napęd zużył, ale to chyba wina tego luzu, proszę o jakieś rady

http://www.youtube.com/watch?v=TM7ug1rEiB8&feature=youtu.be

pzdr (btw ten dźwięk w filmiku to tata spawał kawałek dalej)


to jest normalny luz,daj moto na podnośnik , kręć kołem i jednocześnie patrz na kiete co się z nią dzieje, ale jesli ci szarpie to nie równo wyciągnieta kieta
mi tez szarpie bez gazy bo silnik troche dusi.
Luz w napędzi poznasz po zużyciu tylniej gwiazdki, naciągu łańcucha i luzie łańcucha na tylniej gwiazdce.
Jak już jesteśmy w temacie ma ktoś symbole OEM zębatek pod ręką? Dzisiaj zgubiłem 22 zęby z tylnej...


... dnia Czw 13:59, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz

witam, czy to właściwy luz w napędzie, czy mam coś wyrobione , wałek zdawczy albo coś, moto mi trochę szarpało jak jechałem bez gazu, myślałem, że mi się napęd zużył, ale to chyba wina tego luzu, proszę o jakieś rady
Jak już jesteśmy w temacie ma ktoś symbole OEM zębatek pod ręką? Dzisiaj zgubiłem 22 zęby z tylnej...

...że jak,po imprezie?
http://www.youtube.com/watch?v=U7-IqA5kf4c&feature=youtu.be

jakość słaba bo telefonem, zginęła mi ładowarka od aparatu, tam mam też filmik jak jadę i pokazane jak szarpie, wrzucę jak znajdę, tak sobie myślałem czy to szarpanie może być też spowodowane słabym wyregulowaniem zaworów, i mniej równo pracuje?

nie wiem czy coś widać ale jeszcze taki filmik wrzuciłem

http://www.youtube.com/watch?v=TISc8iXtfk0&feature=youtu.be dnia Pon 19:55, 23 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
nikt nie doradzi co odpowiada ze te objawy?

i tak go będę musiał wstawić do serwisu ale dopiero po weekendzie majowym
oki więc ja widze dwie możliwości:
Tania: łańcuch jest nierówno wyciągniety (do wymiany cały napęd.)
Jak sprawdzić :
1.stawiasz moto na podnośniku
2. sprawdzasz luz łańcucha
3. zakręcasz koło o kawałeczek (1/8 obrotu)
4. sprawdzasz luz
5. przekręcasz koło o kawałeczek (1/8 obrotu)
6. sprawdzasz luz
7. Robisz tak przez całą długość łańcucha jeśli w którymś momęcie łańcuch będzie luźniejszy bądz bardziej napięty to przyczyne już znasz wymieniasz wtedy łańcuch i Obie zębatki (koniecznie obie zębatki) i juz masz problem z głowy.
Koszt od 450 do1000zł

Droższa:
zdarza się iż problem mieści się w skrzyni biegów może to być związane z np zmielonym jednym zębenm na trybach przez co zębatki sie źle zgrywają.

ps jest jescze trzecia opcja możesz mieć krzywo ustawione tylne koło przez co łańcuch też ma prawo robic takie myki. aby to sprawdzić zdejmujemy osłone łańcucha patrzymy od góry na łańcuch aby widzieć tylną i przednia zębatkę łańcuch muszi iść idealnie prosto jeśli zębatka tylna nie bedzie osiowo zgodnie z zębatką przednią dzieje sie dokładnie to co pokazałeś na filmikach. ustawiamy koło do zgodności z przednia zębatką i problem znika. dnia Pią 12:36, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Witam kupiłem niedawno z750 z 2005 roku i od razu wymieniłem napęd bo przednia zębatka nie miała 2 zębów objaw przeskakiwania ustał ale przy wolnej jeździe praktycznie na zamkniętej przepustnicy (jednostajna prędkość) zaczyna się telepanie motoru wygląda to tak jak by silnik się dławił i od tego gdzieś w napędzie jest luz i zaczyna się szarpanie bardzo nieprzyjemne jak dojeżdża się do świateł za innym pojazdem itd..Czy miał ktoś podobne zjawisko??Nie wiem od czego zacząć czy szukać tego luzu czy zająć się regulacją wtrysków..z mojego doświadczenia wygląda to jak by luz był wynikiem zużytych gum wybieraka w tylnym kole a dławienie to może jest po prostu normalne zjawisko tego modelu i gdyby nie ten luz to by było nieodczuwalne...pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź...

Witam .......Nie wiem od czego zacząć ...pozdrawiam i proszę o jakąś odpowiedź...

Zacznij od działu "Powitalnia"!
Co może być jak jadąc na jedynce odpuszczam gaz i dodaję, to słychać stuk i czuć mocne szarpnięcie? Tak jakby jakiś luz był. Czasem jak ruszam spod świateł, to nagle tak jakby coś się zerwało. Jest szarpnięcie i dalej jedzie już ok. Nie zawsze to występuje. Zauważyłem też, że jak wytracam prędkość biegami i wysprzęgle oraz dodam gazu kiedy sprzęgło jest wciśnięcie to czuć szarpnięcie silnikiem (nie na kole, ale pojawia się taka mocna wibracja, że czuję jak silnikiem rusza). Tylko przy wytracaniu prędkości biegami. Hamuję biegami/sprzęgło/dodanie gazu na wciśniętym sprzęgle/szarpnięcie silnika. Tak jakby sprzęgło do końca się nie odłączyło. Na luzie jak dodaje gazu z niskich obrotów i nie trzymam wciśniętego sprzęgła, to też czuję szarpnięcia silnika. Po wciśnięciu sprzęgła efekt znika. Natomiast po hamowaniu silnikiem jest to wyczuwalne nawet na wciśniętym sprzęgle, ale tylko po pierwszym dodaniu gazu po hamowaniu (drugie i każde kolejne przegazowanie jest już normalne). Ale to jeszcze mogę przeboleć. Najbardziej dziwi mnie to szarpnięcie podczas ruszania z miejsca (taki pojedynczy przeskok). Możliwe, że hamulec tylni przytrzyma koło i nagle puszcza? Bo taki to mniej więcej daje efekt. Albo tak jakby jakaś zębatka miała luz i podczas ruszania dobijała do granicznego punktu i potem już normalnie się obraca. Może to być też coś ze sprzęgłem? Nie puszcza do końca po wciśnięciu klamki albo co. Nie wiem, mechanikiem nie jestem, dlatego pytam bardziej doświadczonych. dnia Sob 22:12, 07 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Luźny łańcuch.
No to muszę go jeszcze raz sprawdzić, bo mechanik patrzył i mówił, że na tym napędzie zrobię jeszcze sezon spokojnie. Tak w ogóle po ilu km należy wymienić napęd?
Zależy. Masz jeszcze fabryczny? Fabryczny daje radę długo, ale DIDowskie to już częściej.
Fabryczny jest chyba. Ale 14tyś na blacie już mi pyknęło. Łańcuch nie wydaje się luźny. Naciągany był ostatnio i jeszcze nawet nie jest w połowie podziałki na wahaczu. dnia Pon 19:55, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
może masz nie równo rozciągnięty albo może kręcony licznik i większy przebieg, u mnie przy podobnym przebiegu jest wszystko ok, w przed lifcie miałem luz w napędzie ale przy przebiegu 45tys na dobrym napędzie, on poprostu przy takim przebiegu już tak miał
Może to sprzęgło. Ciężko powiedzieć. Przebieg sprawdzałem i wygląda na oryginalny. I tak będę musiał oddać moto po zimie na wymianę świec, filtrów i oleju, więc sprawdzi się też inne rzeczy. W tym sezonie już rzadko będę wyprowadzał maszynę z garażu. Nie lubię jeździć w zimną pogodę. W każdym razie dzięki za pomoc i sugestie. Sprawdzę napęd raz jeszcze mimo iż mechanik stwierdził, że jest jeszcze w dobrym stanie. Na dniach kupuję podnośnik na tył (stopkę pod wahacz) i sam sprawdzę naciąg łańcucha. Zauważyłem, że te dziwne objawy pojawiają się kiedy moto jest rozgrzany po dłuższej jeździe. dnia Pon 21:22, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Nie no, z opisu to 100% łańcuch. Przeskakuje przy obciążeniu. Postaw go na stojaku i kręć kołem. Zobacz, czy opór jest non stop taki sam. Sprawdź też, jaki jest luz na łańcuchu (w milimetrach) i czy jak odciągasz go z tyłu od zębatki to czy lekko odchodzi. Do tego dobrze przesmaruj.
Zastanawia mnie tylko czemu ten przeskok wyczuwalny jest tylko kiedy ruszam. Jak już się moto rozbuja to śmiga płynnie bez żadnych dziwnych niespodzianek. Jak sprawdzę łańcuch to dam znać, bo na razie nie mam czasu. Raz jeszcze dzięki za pomoc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl