,
CDI w Jawie 50 / ogar 200Niszczarka do gĹowy
Witam potrzebuje schematu CDI do jawy 50, widziałem filmiki na youtube od was ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu.
dzieki wielkie Moduł możesz zastosować nawet od chińczyka , zależy jeżeli masz seryjny silnik polecał bym Ci od 4 suwa , ustawiasz sobie wyprzedzenie na 1mm przed gmp a przy 4000 masz 2mm przed gmp czyli optymalną wartość dla Jawki. Silnik będzie łatwiej odpalał i powinien mieć mocniejszy dół modul-cdi-skuter-4t-racing-tuning-odblokowany-i1701766897 dopisz powyżej allegro i na koncu ht ml takie coś? Ale jawka przecież to 2sów tylko powiedz mi jak to podłączyć? Domyślam się że do tych 2osobnych kabli napięcie 12volt a te 4 pozostałe? Sorry za spam ale nie mogę znaleźć edytuj. tylko że jawka ma 6v i przez to bym musiał cewki przewinąć Ale będzie działać na module z 4 suwa. Trzeba albo przewinąć cewkę bądź zastosować transformator. Nie 12 a więcej ok 70v na wolnych obrotach . Tam się jeszcze podpina w twoim przypadku platynki i wyjście na cewkę WN i gaszenie masę. ale jak chce wyrzucić młoteczek No to sobie musisz wymyślić jak zamocować impulsator i czujnik. do tego wykorzystam: http://www.jawa50speed.wz.cz/j5s/41.jpg tą blaszkę ale niestety co to jest to drugie to nie wiem a po kodzie google kieruje mnie na chińskie strony. ale słyszałem o tym jakimś magnetycznym o co z tym chodzi? To ze zdjęcia to hallotron są jeszcze indukcyjne. Polecisz mi jaki jest najlepszy bo się nie znam w tym temacie dopiero jestem w 2klasie technik teleinformatyk i mam podobne rzeczy lecz nie to widzę że bez akumulatora to sie nie obejdzie to wszystko zasilić hallotron pewnie na 12volt jak wszystko, do tego zasilic jeszcze cdi A obejdzie się, obejdzie. Dawid ci napisał, że są jeszcze impulsatory indukcyjne. Żaden akumulator ci nie jest potrzebny do CDI, to cały jego urok. Natomiast potrzebna ci jest duża ilość czasu na czytanie. Książki, Internet a przede wszystkim to forum. Wg mnie najlepsze w temacie CDI po polsku. Możesz też na sępa. Czy skopiować czyjś projekt. Może ci się uda. W co wątpię. Nawet przy kopiowaniu trzeba mieć świadomość tego co się robi. Powodzenia. Proponuje zakupić impulsator z chińskiego quada na początek i mouł z chińczyka bądź zbudować jeden z nasze strony. Wow ale zajefajne tarczki wycięte na laserze - też chcę tez chcę A i tamtą stroną się nie sugeruj w przeróbkach bo on tam kosmiczne technologie wręcz stosuje , moduły po 400zł , stawidło obrotowe i takie inne.Te tarczki to chyba do kupienia z tym czujnikiem u Czechów . No ale jaki wkład pracy:) Obliczenia, dobór dysz mnóstwo godzin prób. Temat na jakiś wyścig ogarów Jest więcej takich stronek o hardcorowych przeróbkach jawek. Oni tam mają tradycje wyścigi zloty to robią . Do jawy 50 w internecie jest wiele schematów CDI, wystarczy poszukać, na jakimś forum widziałem nawet opis jak wykonać taki zapłon z ogólnie dostępnych części z chińczyków Polecam tą stronę http://btelectronic.sweb.cz/ jest tam parę ciekawych rzeczy. Klikając na "Tyristorové Light CDI" masz opis i i schemat prostego CDI do jawy. Zaletą takiego rozwiązania z tej stronki (Tyristor light CDi) jest to ze możemy ustawić zapłon nawet w DMP im dłuższe ramię tym dokładniej można regulować kąt zapłonu. Tylko takie rozwiązanie jak on tam ma ze płytka w obudowie silnika się nie sprawdzi bo , np u mnie cała kapa od sprzęgła jest tak gorąca że prawie parzy więc tyrystor mógł by ulec uszkodzeniu. Chce po prostu aby jawa paliła mi na kopa i utrzymywała wolne obroty wysokie ma nawet nawet. Na wolnych obrotach słychać tak jakby co jakiś czas nie dawał iskry. Moim zdaniem jest to spowodowane "młoteczkiem", dlatego chce go wyrzucić i dać coś dokładniejszego, a że CDI z chinoli są tanie to chce aby lepiej wszystko pracowało. Robię jawę na cacy drugi silnik potem maluje ją i będzie stać bo ja się przesiadam na Rometa K125. A szkoda aby ją rdza zjadła. Gdzie jest edytuj? Ona zimna i ciepła pali na kopa ale zależy jak młoteczek stanie jak stanie an rozwartym to zapali na kopa a jak na zwartym to już trzeba kopać parę razy a najlepiej pych od jednego kroka Odrazu ci mówię że na bezstyku Jawka nie zawsze pali od kopa To nie jest suzuki, choć w 80% zapali od 2-3 to co młoteczek jest najlepszy? do niego dodac tylko skuterowy cdi? A tam może nie palić na kopa aby trzymała niskie obroty i potem na wyzszych dobrze sie sprawowało Odpowiecie mi gdzie jeste dytuj post? bo często daje zakoncz a sobie przypominam o czymś Od jutra bede zaglądał tu zadziej bo jade jawą moją na wies do wujka 100km w jedna strone to bedzie juz jej 4 taka trasa 3 poprzednie przejechała bezproblemowo Nie , wręcz młoteczek jest ch*jowy ale mówię że bezstyk nie zawsze pali od kopa choć zalany silnik na popych odpali (własne doświadczenie). Na razie zrób tak kup sobie moduł od chińczyka bądź zrób własny i wepnij go pod młoteczek , ja tak jeździłem 1,5 roku i było git. Bez styk zrobiłem bo przerywacz nie wyrabiał. A możesz napisać Dawid jak podpiąć moduł z Chin pod młoteczek?? Ja miałem tak zrobione i chodziło ponad 1,5 roku. Faktycznie jakie to proste dzięki siemka mam 2 pytania 1. transformator ma byc 6/220 2. jak podłączyć tą diodę?od cewki gdzie ja przypiąć? dnia Sob 11:55, 06 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Może być i 12/230 bo CDI startnie przy 110V a nawet mniej. Co do diody to którą ? chodzi mi o ta 1N4001, nie rozumiem podłączenia pod platynki zamiast kondensatora czy jak? raczej 12/230 nie może być bo jawka ma 6V Dioda jest po to aby nie zaspawało platynek Przynajmniej u mnie taką funkcję spełniała. ale mi chodzi o to gdzie ona ma być zamieszczona przy tych platynkach raczej 12/230 nie może być bo jawka ma 6V I co w związku z tym że ma 6V ? 12 - 230 6 - 115 Oczywiście liczone dla trafa idealnego, ale śmiało możesz dać trafo 12V mam jeszcze 1 pytanko jak bym zamocował impulsator taki ze skutera to podpinam do niego masę i do cdi +, czy podpinam masę i do cdi tez masa wychodzi, i jak podłączyć te diodę do masy czy na tę śrubkę od platynek dnia Sob 20:06, 06 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Masę i zacisk impulsator w module. jak w końcu te diodę zamocować? Na moje oko trzeba platynki odmasować by działały jako zwykły włącznik chwilowy. Z +sa cewki dajesz na platynki i dalej kabel z platynek do IMP modułu. Dawid tylko że jeśli się nie mylę to platynki zwierają do masę z kabelkiem z kondensatora (seryjnie) więc wg Twoich opisów należy je odseparować od masy. A kurde pomyliłem się , sorry + z cewki dajesz do trafka i jescze do diody (katody) a anodę na platynki. czyli katodę do trafka a anodę tak jakby zamiast kondensatora podłaczam NIE, masz tam na rysunku jak byk narysowane . Od + cewki dajesz do trafka i jeszcze jeden kabel od +cewki do katody a andoę na platynki i tam kabel z platynek do modułu. anodę to na te śrubkę mam dać [url] http://w187.wrzuta.pl/obraz/50SHALoBTdw/platynki_jawa_50[/url] dnia Pon 10:05, 08 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz Tak. i właśnie o taka odpowiedz mi chodziło thx pozdro Zrobiłem ten myk u siebie na zwykłym module i transformatorze i działac działa. Zasada jest taka napięcie z transformatora jest zwierane do masy przez diodę która działa tutaj zaporowo i w momencie otwarcia platynek (masa się rozwiera) napięcie idzie na wejście impulsu. Czyli z platynek idą 2 kable jeden z diodą do trafo a drugi do modułu. Tylko u mnie jest problem bo przy mocniejszym kopnięciu iskra znika :/ a jaki bez-styk polecicie bo sie nieznam model podajcie albo cos Nie ma żadnych modeli trzeba sobie zrobić samemu. Jak to działa? http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-kabel-romet-zipp-i1735228687.html to działa tak że jak coś metalowego mignie koło tej tak jakby platynki nie dotykając tego to puszcza iskrę? Dobrze myślę? Czyli mogę zastosować to + tą blaszkę: http://www.jawa50speed.wz.cz/j5s/41.jpg? tylko że ma mieć jeden krótki punkt wystający np. 5mm , a nie połowę tarczy jak tam jest? dnia Pią 16:42, 12 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy Tak , albo do koła magnesowego przymocować jakiś pręt nagwintować otwór. Jak przelatuje nad tym to wysyła impuls do modułu. czyli do tego podlaczam kabel od cewki juz bez tej diody co na schemacie a drugi kabel do cdi Jak czujnik Halla albo indukcyjny to już bez diod. A cewka wysokiego napiecia ma zostac ta sama 6v? Tak, może zostać. ten inmulsator z allegro to on reaguje na zwykły metal bo widzę gdzie nie gdzie na youtube ze tak jakby magnes na końcu dają Reaguje nawet na łeb śrubki , wiem bo naprawiałem taką konstrukcję użytkownika forum. Zamówiłem: http://allegro.pl/modul-cdi-tuning-2t-longija-yarox-exactly-mezzo-i1773850994.html i http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-kabel-romet-zipp-i1787347549.html Czyli potrzebne mi jeszcze: 1. Transformator 6/230 2. I jakaś blaszka pod śrubkę krzywki I tyle zgadza się? Trafek może być , zależy jak czujnik będzie zamocowany. I tak by było wszystko. a ten czujnik co wybrałem to on działa w ogole na 4-6v? On daje koło 3v więc powinno chodzić z tym modułem. Schemat podłączeń CDI ile mm dać zapłonowi? Bo na razie na młoteczku próbowałem i prz 2mm ledwo go utrzymuje na zapalonym ale ani obrotów nie zwiększę ani nie zmniejszę. Jak działa ten układ CDI? on ma zmienny punk zapłonu czy jak? Co zrobic bo strzela w rure i gaznik tak az sie filtr otwiera POMOCY![/b dnia Pią 13:58, 16 Wrz 2011, w całości zmieniany 8 razy to ty masz platynki i impulsator Dawaj fotki coś tam na modził Jutro zrobię fotki, ale mam problem: Impulsator daje iskrę kiedy chce dlaczego? Czujnik impulsatora jest oddalony od "metalowego" wału o jakieś 1,5cm pod śrubą wału jest blaszka która biega sobie w kółko i miga przy czujniku jakieś 1mm od niego. Męczyłem się cały dzień z zapłonem wreszcie odkręciłem blaszkę wraz z krzywką pozostała od młoteczka a impulsator nadal dawał iskrę :/ Co jest? Impulsator jest podpięty pod 6V od świateł na razie On jest uszkodzony? Bez zdjęć nie pomogę bo nie wiem jak to masz zrobione, Zaraz tam jadę ją robić jak nie pomoże rada kolegi z innego fora to puszcze zdjęcia. A kolega z innego forum powiedział że impulsator ma być podpięty pod mase i CDI a nie pod cewke i CDI No to ja Ci tam odpowiedziałem , ale zdjęcia mógł byś wrzucić pochwalić się że działa. Dobra funkcjonuję ale nijak wieczorem foty i filmik Teraz tak jawa jak nie odpalała tak nie odpala z kopnika znaczy odpala jak silnik jest całkowicie zimny, na chłodnym za 2-4razem na ciepłym moge kopać do usr...ej śmierci. Wina Cewki Wysokiego napięcia czy tej prądowej w silniku? tej prądowej chyba co nie? Kiedy inpulsator puszcza iskre bo na razie tak na oko ustawiłem i niby dobrze chodzi ale chciałbym dokładniej ustawić ale chyba jest git bo wolne obroty utrzymuje i szybko sie wkręca na wysokie. Jak dotąd nie odczułem żadnej zmiany od fabrycznej instalacji ;( Podepnę CDI do Cewek od świateł i jak będzie odpalać od kopa na ciepłym to będzie wina cewki prądowej a jak nie będzie no to CWN Jak ty to zrobiłeś że tobie na takie obroty wchodzi? dnia Sob 15:27, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 5 razy Wtedy było 50/4 podkowa gaźnik 18mm , 12k kręcił ze spawakiem i membraną potem. Zapłon sobie ustaw to zobaczysz różnicę. Mam foty ale Windows nie chce mi aparatu czytać zaraz formata zrobię i wgram Kiedy impulstor puszcza iskrę? Jak jest równo z nim blaszka, trochę za nim czy przed nim? Jak na luzie dam pełny gaz to przerywa chyba się dławi jak już przekroczy te średnie obroty, na biegu jak jadę tego nie odczuwam, a jawka jedzie vmax 55-60km/h - mierzone GPS a on sprawdzony samochodem. dnia Nie 10:55, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy No to regulacja silnika się kłania. Ale kiedy daje iskrę impulsator? Sprawdź sobie stroboskopem ustawienie zapłonu bo na oko to wiesz. nie mam stroboskopu ustawiam suwmiarką ale nie wiem kiedy ta iska jest na nim Starczy mi takie coś do ustawienia zapłonu: http://sklep.avt.pl/p/pl/1856/latarka+stroboskop+do+ustawiania+zaplonu+-+zestaw+zmontowany+i+uruchomiony.html Czy masz jakąś tanią propozycje stroboskopu dnia Nie 11:07, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz Mówię Ci że bez tego się nie dowiesz, stroboskop to zlutować 5zł jest na ne 555. Przyśpieszyłem zapłon na luzie fajnie się wkręca na wysokie obroty ale za to podczas jazdy brakuje mocy :/ dnia Pon 14:30, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy Wkręcanie na luzie sobie możesz wiesz gdzie wsadzić Zrób ten stroboskop co powyżej jest i ustaw jawke na 2mm przed gmp. NE555 trzeba programować czy kupuje, lutuje i gotowe? 2mm przed GMP ? na początku pisałeś 1mm i ze to sie podnosi dnia Pon 14:31, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz Gotowe jest, diody kup od razu 3 i daj zamiast 1nej Jaki masz moduł 2T czy 4t? dnia Pon 14:32, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz 2T dnia Pon 14:34, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy Tam pisałem o module 4t , przy 2t ustaw 2-2,5 przed GMP. Ja mam diody na 12v , dobrze w czerwonym widać znaki jak sobie białe dasz. dnia Pon 14:34, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz To ja idę kupować diody jakie zwykłe białe LED i podłączyć 3 równolegle? w schemacie ma być dioda 3v? Jak tym stroboskopem się zapłon ustawia? on pokaże gdzie daje iskrę i potem wymierzyć 2mm do górnego punktu i ustawić blaszkę tak? dnia Pon 14:38, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy Tu masz pdf'a od tego http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CDUQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.edw.com.pl%2Fpdf%2Fk18%2F10_01b.pdf&ei=vzd3TrGRFe_04QSOkp27DQ&usg=AFQjCNHRESzKHMFn0ir2hMT_g1Wxd21BZA&sig2=QseNBp2p5DRi0JoDAzJNnQ . Tu jak ustawiać za pomocą stroboskopu http://www.youtube.com/watch?v=OikubB6xE3Q . dnia Pon 14:39, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz Dobra kupie tak jak jest na schemacie kolegi "maras52" tylko zamiast led kupie 1fluxa i będzie Ta antena to zwykły kabel nie? dnia Pon 14:43, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz Tak , zwykły kabel . Mam taki problem iż w sklepie dali mi teraz się przyjrzałem: To powinno być: /-\ to mam: C2 = 100nF ....../-\.... J 100 C3 = 10nF ......../-\.... 10nJ63 C4 = 22uF/16v.. /-\.... 22uF/25V C5 = 10nF......... /-\... 10nK63 - Nie jestem pewien co do C3 i C4 niby te same a są inne oznaczenia. - C2 chyba dobrze a - C4 to że więcej volt nic sie nie stanie nie? Macie jakiś prosty program do rysowania płytek? I jak lutować to z tymi co mam kondensatorami ? 17zł wydałem i nic z tego nie będzie a od AVT kosztuje wszystko 15zł i tylko polutować :/ dnia Pon 16:45, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 3 razy schemat dobry ale uwaga 555 w wersji c-mos! czyli parametry układu scalonego super ale delikatny ,... wrażliwy na przepięcia .... to nie powinien być normalny ne555-- normalny ma (może mieć w zależności od producenta) zbyt małą oporność na wejściu i tłumi impuls zbierany przez klip zaciśnięty na przewodzie wysokiego napięcia .. tak ,że wersja C-mos działa na pewno ... a zwykły powinien działać No dobre masz te kondensatory, polutuj pająka będzie szybciej. już poukładałem na płytce chyba dobrze zjem i polutuje na 555 pisze: CHN NE555N K3S041 Mogą być paluszki AA narazie? czy Ampery go zabiją? Tego przycisku Reset nie musi być nie? dnia Pon 17:36, 19 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy NIe musi być , mogą być paluszki. Po podłączeniu napięcia dioda świeci czyli chyba się wszystko udało? Nie działa mam czerwona wypasioną latarke za 20zł Ustawiłem na oko zapłon i jawka chodzi tak jak na oryginalnym zapłonie jedyny plus teraz to to że trzyma na biegu jałowym wolne obroty wcześniej gasła dnia Wto 12:44, 20 Wrz 2011, w całości zmieniany 4 razy [quote="Kejpi"]Schemat podłączeń CDI Dlaczego impulsator podłączony jest zielonym przewodem do cewki? Możecie mi to jakoś wytłumaczyć? Kolega Kejpi źle przerysował schemat. Wystarczy zielony przewód czujnika podłączyć do masy i o ile w kostce CDI nie ma pomyłki to będzie działać ... Problematyczne jest zasilanie transformatorka warto na wejściu założyć prosty ogranicznik napięcia i układ pracuje latami bez zagrożenia przeciążenia transformatorka na wysokich obrotach ..... jak ktoś przypomni jutro narysuje ogranicznik na kilku elementach dnia Śro 0:03, 28 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz Może ktoś wrzucić zdjecie jak ma zorganizowany impulsator w jawce? Ja mam cewke z przekaźnika i magnes z dysku twardego, tyle ze magnesu nie ma za bardzo jak przymocować i cała konstrukcja jest nieestetyczna to może bym coś podpatrzał O to fotki nie chciało mi się dekla ściągać. Impulsator jest przykręcony nad cewką kupiłem dłuższe śruby wkręciłem śruby cewkę dokręciłem 2 nakrętkami aby zakątrować potem jeszcze dwie nakrętki potem impulsator i dokręciłem go Blaszka metalowa znajduje się pod śrubka trzymającą krzywkę na końcu zgiąłem ją parę razy Tak zgadza się kabel zielonobiały od impulsatora ma iśc do masy nie do cewki Ale u mnie to CDI można powiedzieć nic nie dało tylko lepiej trzyma niskie obroty i tyle dnia Wto 22:14, 04 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy A co oczekiwałeś +5km? Jakie Ci idzie napięcie do modułu na obrotach zmierz. |
Podstrony
|