,
BOMBARDIER DS 650 BRAK ISKRYNiszczarka do gĹowy
Witam koledzy w moim quadzie pojawił się problem mianowicie podczas jazdy zgasł silnik próbowałem odpalić ale bez skutecznie po wykręceniu świeć okazuje się że jest brak iskry, gdzie szukać przyczyny? miał ktoś może taki problem ?? silnik jest taki sam jak w motorze BMW F650GS.
Wymienione wszystkie bezpieczniki na nowe, Akumulator zastosowany z samochodu, Prądy sprawdzone na rozruszniku ( wychodzą) Prądy na cewkach są Prądy w fajkach są Zdjęć nie mogę jeszcze umieścić dnia Wto 13:31, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy Witam zbyt ogólnie napisałeś coś więcej napisz co już sprawdziłeś ??? Zrób foty łatwiej się odpowiada jeśli widać o czym piszemy Witaj . Prosimy o uzupełnienie profilu , wstawienie fotek i będziemy radzić w jaki sposób prądy pomierzone ? rozumiem na fajkach do świecy Prądy na cewkach są Prądy w fajkach są ... jeśli jest tam napięcie odpowiednie to automatycznie iskra się pojawić powinna Właśnie nie wiem czy dobrze zmierzyłem bo robiłem to pierwszy raz bez jakiego kolwiek czytania jak to zrobić. A zrobiłem to następująco prąd w fajce mały około 1.2V i skacze mierzone miernikiem plus w środku fajki minus do ramy z włączonym rozrusznikiem dodam że tego dnia co zanikła iskra na początku strzelał z rury rano dnia Wto 15:22, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz napięcie w fajce powinno wykazać... około 10 000 V najczęściej uszkadza multimetr Tam bez sondy nie mierzymy ... w miarę bezpiecznie zmierzyć można napięcie jakie pojawia się na wejściu do cewki WN lub lepiej oscyloskopem zbadać .... od początku rozpiąć wtyczkę przewodów jakie wychodzą z silnika najczęściej są 2 złączki -- z 3 żółtymi nas nie interesuje to jest ładowanie do akumulatora -- po rozpięciu pomierzyć rezystancje na 2 wtyczce ... jeśli jest około 200 ohm to dalej sprawdzać ... połączenia Qad ma kilka odcięć zapłonu należy to wyeliminować na początku ... (na kierownicy ... ) dnia Wto 15:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz Nie jestem pewien czy dobrze mierzyłem ale na wtyczce która wychodzi z silnika były 2 piny przyłożyłem do jednego czerwony a do drugiego czarny kabel i rezystancja wynosi 1 ohm (na ustawieniu 200) jak poruszam po pinach to skacze raz 160 raz 60 ohm niema stałej wartości po przyłożeniu czujnik położenia wału powinien wykazać stałą wartość ..... to ustaw na 2k na mierniku czy jak tam masz i wtedy sprawdz teraz to przełączeniu jest stałe i wskazuje 0.24k ohm Włączasz stacyjkę ... na styki gdzie powinien być wpięty czujnik przez rezystor 1K podajesz z bateryjki napięcie ... powinna pojawić się iskra ( o ile nie ma on innych uzależnień )-- w Tym Qadzie napięcie do zasilania CDI wytwarzane jest przez wewnętrzną przetwornicę .. tak ,że wystarczy przekręcić stacyjkę i bez kręcenia wałem mamy iskrę po podaniu impulsu na czujnik hmmm nie rozumie jak mam to zrobić ;/ czyli jesteśmy przy tej kostce co jest wpięty czujnik położenia wału i do tego mam podłączyć do jednego pinu plus z rezystorem 1k a do drugiego minus ?? ma to być akumulator czy źle myślę i gdzie ma się pojawić ta iskra ?? dnia Wto 18:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz Tak jak piszesz , podaj mi jeszcze linka do serwisówki i niema iskry nic się nie pojawia ;/ W takim wypadku padł moduł Aku dobrze naładowane być może za małe napięcie aby przetwornica wystartowała? Istnieje jakiś fizyczny sposób na sprawdzenie modułu ??? tylko kolego który masz na myśli bo jest ten taki jak radiator z tyłu i ten z przodu PE-C..... Kisiel pisałem Ci na pw o tą większą serwisówkę . Chcesz pomocy , zadajesz pytania , Czy da się sprawdzić ?? A podasz łaskawie tego linka ?? Raczej ta za napisem PEC bo to obłocone to regulator napięcia. czyli mamy tak : aku kluczyk wyłącznik przy kierownicy Jeśli to jest ok Tutaj masz ładnie narysowane jak sprawdzic moduł Przewod czerwono fioletowy jeśli masz taki ten co idzie na cdi na nim ma byc +12v NA czerwono fioletowym jest +12v teraz jade do elektryka żeby mi sprawdził oporność na module jak wrócę to napiszę co wyszło Witam wczoraj był u mnie mechanik i mam niski stan oleju i powiedział że to będzie przyczyna braku iskry ponieważ czujnik jest podpięty do modułu cdi i jest to zabezpieczenie przeciwko zatarciu silnika ile w tym prawdy hmmmm nie wiem oby miał rację sprawdzone wszystkie połączenia prądy i jest wszystko git moduł CDI sprawny sprawdzony jutro będę miał nowe świece i olej z filtrem to zobaczę czy prawdziwa teza Kolego bez obrazy, ale z punktu widzenia mechanika użytkujesz ten sprzęt w naganny sposób. Zawsze przed jakimkolwiek wyjazdem powinno się sprawdzić stan oleju, zaraz przypomina mi się (często powracające do mnie) CC700 które tak klepało z powodu bardzo niskiego stanu oleju że nazwaliśmy je Diesel. Oczywiście jego właściciel należy do osób których obchodzi tylko wlew paliwa i dziury do wsadzenia kluczyka, aż pewnego dnia się przejedzie z swoim Cienkim na złom. Tak więc polecam na przyszłość sprawdzać stan oleju (na poziomym terenie) i regularnie wymieniać płyny serwisowe oraz filtry. dnia Czw 13:34, 23 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz Fakt kolego przyznaje się do błędu mam ten sprzęt zaledwie 2 tygodnie i byłem podjarany nim sprawdziłem tylko na początku wszystko, ale już zamówione wszystko co trzeba filtry oleje płyny Jak już to czujnik ciśnienia, ale cosik mnie sie to nie widzi mi też się nie widzi PO wymianie oleju i wymianie nowych świeć iskry dalej niema ;/ Który piękny mnie poprawia ?? Mechanikowi zapodaj skrzynkę wody sodowej Czyli myślimy dalej ale nie tutaj Który piękny mnie poprawia ?? Masz na forum wsparcie Jest logiczne ,że jeśli czujnik to pokaże ciśnienie a ono pojawia się w czasie pracy czyli gdyby odpalał i gasł po chwili można było by .... brać pod uwagę olej .. Tak jak pisałem tutaj mamy z przetwornicą CDI czyli sprawdzić należy dokładnie instalacje wszelkiego rodzaju odcinacze zapłonu .. możliwe ,że jest jakiś wyłącznik ... awaryjny w czasie przewrotki.... ? Ktoś coś przeciw kradzieżowego kiedyś zamontował .... jeśli ustalimy ,że wszystko ok z instalacją pozostaje CDI ! to na końcu tez sposobem można sprawdzić .. ale to następny już krok dnia Wto 23:47, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz Uzyskałem dostęp do schematu elektrycznego zapłonu Uploaded with ImageShack.us Jak się koledzy okazuje będzie to moduł CDI, wysłałem go do jednego kolegi z forum na jego module ładnie odpalił na tzw. szczała a na moim kręcił i nic następnie znowu założył swój i na jego śmigał ładnie. Tak że pozostaje mi zamówić nowy moduł |
Podstrony
|