, Zakup NOWEGO Z1000SX (i w ogóle Kawy z salonu) ďťż

Zakup NOWEGO Z1000SX (i w ogóle Kawy z salonu)

Niszczarka do głowy
Hej Wam,
jak już może wiecie z powitalni, zamierzam kupić Kawę Z1000SX Tourer.
Sprawa nie jest mega pilna, ale ostatnio uczepiła się mnie myśl, aby pierwszy raz w życiu kupić sobie nówkę moto z salonu. Kasa straszna, ale może raz się zaszaleje przed śmiercią...
Jakie są zalety nowego moto, wiem (z teorii), więc nie o to chodzi. Mam jednak spore obawy, związane głównie z wysiłkiem finansowym i stąd ten post.

Proszę więc o Wasze opinie i porady oparte na doświadczeniu:
1) czy warto kupić nówkę w Polsce, a jeśli tak, to u kogo
2) a może za granicą (jeśli tak, to czemu)
3) jakie są Wasze doświadczenia z obsługą sprzedażową Kawasaki
4) i szczególnie posprzedażową w razie jakiś kłopotów ze sprzętem
5) jak najlepiej sfinansować nowy motór, jeśli się aktualnie nie ma prawie 60.000 w gotówce (dziwne, nie?)
6) ... a może lepiej mimo wszystko używkę?

Zachęcam w szczególności tych, którzy ostatnio kupili w salonie nowiutką Kawusię
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!


Rok temu o ile dobrze pamietam to byly wyprzedaze rocznika 2014 i nowe mozna bylo kupic za 40tys. zł.( mowie o modelach do 2014r. - czyli te pierwsze modele ) - co prawda golaski, bez zadnych kufrow itp. i taka opcja wedlug mnie jest dobra. 60tys. kosztuje juz wersja tourer nowego modelu czyli ma kufry ktore poza serwisem kosztuja duzo mniej.
Wiec moglbys sie rozejrzec za nowka ale golaskiem i go dozbroic bo na pewno pare ladnych tysiecy w kieszeni by Ci zostalo.

Trudno doradzic cokolwiek, bo nikt nikomu w portfelu nie siedzi. Łatwiej z uzywka bo zazwyczaj jest jakas suma ktora nas ogranicza i mamy granice
Ja myslalem tez o nowym, ale zdecydowalem sie na uzywke, bo trafila sie 20km ode mnie wersja Tourer z 10tys.km przebiegu za 10tys. mniej jak w salonie. Jak sie domyslasz nie musialem dlugo myslec
I tak mase pieniedzy jeszcze w niego wlozylem - wiem nie musialem, ale jednak kazdy z nas lubi zrobic moto "pod siebie" bo daje nam to duza frajde.

Musisz wiedziec sam czy chcesz wydac 60tys. i miec nowy motocykl w wersji tourer czy lepiej poszukac starszy model SXa i miec jeszcze kase na ustrojenie go.
Nowy SX wygladem w sumie nie rozni sie niczym. Ma za to kilka rzeczy "fajniejszych" od starego co na pewno wiesz bo skoro chcesz go kupic to wiesz jakie sa roznice.
Zrob rachunek sumienia, liste za i przeciw i wyjdzie Ci ktorego masz kupic

Byc moze na forum ktos bedzie swojego sprzedawal - w dziale gielda jest jeden na sprzedaz od forumowicza dosc bogato uzbrojony.

3mam kciuki bys tego wymarzonego sx'a sobie kupil
Co tu kolego pisać - można powiedzieć nowe jest nowe
tu trza się liczyć z potwornymi kosztami po zakupie
kupujesz jak kolega stwierdził golasa
trzeba go poubierać według gustu
a z racji że nówka funkiel nie śmigany to ubezpieczenie jest na gwarancji
więc musi być na ful opcji ubezpieczony
do tego dochodzą co 6 tyś przeglądy
Kiedyś jak się spotkamy to poopowiadamy o kosztach
Pozdrawiam serdecznie
@ zoltaibiza
Dzięki za obszerne info!
Kufry Kawasaki (wersja od 2014 r.) mają to do siebie, że wyglądają świetnie, są bardzo dobrze wkomponowane w moto (nie poszerzają zanadto) i obsługuje się je tym samym kluczykiem, co stacyjkę.
Osobno kupione w salonie (nie w zestawie wersji Tourer) kosztują więcej niż te z zestawu.
Każde inne kufry już nie będą leżeć tak ładnie, tzn. widać, że to akcesorium.
Ale fakt - za cenę 2 kufrów Kawy z zestawu Tourer (no dobra, są w pakiecie jeszcze torby wewnętrzne i ochronna naklejka na bak; w sumie jednak pierdoły) mam 3 kufry GIVI dedykowane do SXa. Na pewno nie gorsze jakościowo, wprawdzie brzydsze, ale bardziej pojemne.
Na pewno, gdy wyczaję jakąś ładną używkę, będę się nią na poważnie interesował.

Tym bardziej, że...
i tutaj przechodzę do wypowiedzi Kolegi Dicio
@Dicio
... nie byłem świadom tych "potwornych" kosztów po zakupie.
Czy mógłbyś, proszę, napisać na ten temat nieco więcej?
Gdybym kupił Tourera, na razie przecież nic bym nie dokupował (kufry są).
Ubezpieczenie - chodzi o obowiązkowe NW?
Nie miałem nigdy nowego motocykla (samochodu zresztą też), więc te tematy są mi obce. Myślałem, że tak naprawdę koszty są mniejsze, bo nie trzeba od razu ładować kasy w poprawkę maszyny używanej (przeglądy, regulacje, płyny, filtry, wymiana zużytych części etc.).
Będę wdzięczny za dodatkowe wyjaśnienia.

Raz jeszcze dziękuję obu Kolegom i zachęcam innych do wypowiadania się!

Fazer-SX


Pamiętaj też, że kufry w nowym modelu są mniejsze i nie można złożyć zestawu 3 kufrów, więc albo 2 mniejsze boczne albo jeden centralny - zależy czy potrzebujesz dużo miejsca bagażowego.
Ja myślałem właśnie o modelu 2014, ale jednak na wycieczki z plecaczkiem w 2 kufry 28L nie dałoby się zmieścić ... Jest jeden wielki plus - wygląd i prostota montażu
za dużo informacji na raz dnia Czw 0:45, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
@ Kucyk
Właśnie poczytałem Twoje posty, zobaczyłem Twoją dozbrojoną w kufry maszynę wraz z wszelkimi dodatkami... i zaśliniłem z wrażenia całą klawiaturę.
Gratuluję wspaniałego sprzętu i super dobranych dodatków!!!
Teraz wiem, do kogo się będę zwracał z poradami o dozbrajanie Z1000SX... gdy go już kiedyś kupię.

Podsumowując pierwsze przemyślenia po poradach Kolegów:
Rezygnuję z wersji Tourer na rzecz zwykłego SX. Dokupię do niego po prostu 3 kufry GIVI i będzie super.

Ale mam nadzieję, że to dopiero początek dyskusji!

Fazer-SX dnia Czw 0:34, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Fazer-SX zwróć uwagę , że jak będziesz chciał zamontować zestaw trzech kufrów GIVI dedykowanych do Kawasaki Z 1000 Sx z rocznika 2014 i wyżej to musisz zakupić jeszcze element mocujący kierunkowskazy w innym miejscu mam to na myśli http://media.givi.it/XN-Prodotti/istruzioni/PLXR4100.pdf bo nie zamontujesz kufrów bocznych
Witaj.Kawasaki jest moim ponad 28 motocyklem w życiu a 3-cim nowym z salonu,spróbuje odpowiedzieć szybko po koleji:
1.W Polsce nigdy mnie nie było stać na kupno z salonu (nie wiem nie znam sie)
2.Kupilem model 2015 z zero przebiegiem z nowymi kuframi za 9500£ (cena normalna prawie 11000) bo oddawałem do ich salonu mój stary sprzęt i wybrałem ich salon a nie inny
3.Kazdy serwis ma wady i zalety ja miałem problemy w Suzuki
4.Tak jak wyżej -wszystko zależy od człowieka
5.W Polsce pamietam ze na raty było stać bogatych nie biednych,w Anglii jest na odwrót i nie podpisujesz z bankiem umowy kupna motocykla na raty tylko ze sklepem i 5% w skali roku a nie 22% z bankiem.Moim zdaniem jedynie na co bym poszedł to 50%na 50% połowa kasa połowa raty
6.Jesli masz polowe kasy to zaszalej i znajdź bank który da tobie pozostałą kwotę jesli nie -nie szalej
Jedyny wielki + tego ze kupisz nowy pojazd z salonu to to ze nic a nic nie inwestujesz w naprawy przez 24 miechy i wiesz ze to od ciebie zależy jak ułożysz sobie pojazd(docieranie wymiana serwisowa podzespołów ) i sie nie zdziwisz ze główka ramy była spawana
Za to wielki - to to ze po zakupie pojazd już nie kosztuje tyle ile dałeś ..
Twoj wybór a ja już nigdy nie kupie używki.Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
@ pitrak
Super wskazówka, dzięki.
Wczoraj siedziałem na stronie GIVI i nadal nie mogę dojść do ładu, jakie elementy musiałbym zakupić, żeby składały się na komplet 3 kufrów, z czego boczne byłyby łatwo demontowalne (wraz ze stelażami). Mówimy o Z100SX z rocznika 2014 lub późniejszego.

Mógłbyś mi, proszę, wypisać wg numerów GIVI cały komplet?
Pomocniczo, o ile kojarzę dobrze, taki zestaw ma Kolega Kucyk.

@ Kucyk
Mógłbyś, pliz, mi też pomóc - prośba jw. do Kolegi pitraka ?
Dodatkowo może powiesz, jak się sprawdza Twój zestaw 3 kufrów?

@ REM
Kurcze, ale dałeś mi do myślenia...
Takie wypowiedzi są super, bo każą się zastanowić. Też mi przykro, że jesteśmy na gorszej pozycji niż klienci z zagranicy. Ale cieszę się, że Tobie się udało i - pewnie jesteś zadowolony ze swojego SXa.
A jak u Ciebie wyglądają koszty serwisu i gwarancyjnego utrzymania nówki? Mam na myśli w szczególności wypowiedzi Kolegi Dicio - zmienił już swój post i wykasował konkretne kwoty, ale były to niebagatelne wydatki, wliczając full ubezpieczenie etc.

@Dicio
Czemu zmieniłeś post? Dla mnie czytelny, a masa danych mnie nie przerażała; był bardzo ciekawy!

Dzięx!
Fazer-SX dnia Czw 11:05, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz

@ pitrak
Super wskazówka, dzięki.
Wczoraj siedziałem na stronie GIVI i nadal nie mogę dojść do ładu, jakie elementy musiałbym zakupić, żeby składały się na komplet 3 kufrów, z czego boczne byłyby łatwo demontowalne (wraz ze stelażami). Mówimy o Z100SX z rocznika 2014 lub późniejszego.


Pózniejszego to masz na mysli 2015 czy 2013 ?

Jesli interesuje Cie model 2011 - 2013 to stelaz masz "stały" po odpieciu kufrow stelaz Ci zostaje przy moto. Jednak nawet w tych pierwszych modelach sa 2 rodzaje stelazy. Oryginal i taki mozesz sobie zobaczyc u mnie w temacie:

http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/z1000sx,7300.html

Lub taki jak ma kolega Arek - Kucyk firmy GIVI. Jest inaczej montowany jak moj i mozna go szybciej zdemontowac jak moj ( bo posiada takie specjalne sruby trójkątne ) a moj ma zwykle sruby na gwint.
Z tym ktory ja mam ( oryginalny ) masz dodatkowe swiatlo stop ( zobacz moje zdjecia w galerii ) do ogona masz taki specjalny stelaz do zamontowania itp.
U Kucyka jest to wszystko troche inaczej montowane. Co do samych kufrow to jest to samo co mam ja ( rozni sie tylko naklejka z napisem KAWASAKI lub GIVI )

Jesli chodzi o model 2014 wzwyz to boczne kufry montujesz w uchwyty pasazera - nie musisz nic kupowac osobno ( mam na mysli stelaz )
Tyle ze wtedy jesli bedziesz mial boczne kufry to masz problem z zamontowaniem centralnego. Jeszcze nie widzialem w nowym modelu mozliwosci zamontowania 3 kufrow tak jak mam to ja czy kolega Kucyk.

I fakt jest taki ze te nowe kufry faktycznie sa o 7L mniejsze niz te z rocznika 2011-2013.
Mam na myśli model z roku 2014, 2015 lub 2016.
Uściślę: chodzi mi o kufry akcesoryjne (nie z oferty Kawasaki).
Znalazłem takie na stronie GIVI.
Z analizy ich oferty wyszło mi, że do modelu 2014-15-16 GIVI ma zestaw 3 kufrów, które można mieć wszystkie razem, a 2 boczne są łatwo demontowalne wraz ze stelażami.
Czy się może mylę?
To w takim razie mowisz o takim stelazu bocznych kufrow jak ma Kucyk - Givi PLXR4100
A centralny taki: Givi 4100FZ

Tylko kupujac nowy model SXa gdzie kufry sa tak fajnie montowane ( bez stelazy ) to czy jest sens stelaz zakladac ?
No niby plusy widze 2..
- Montaz 3 kufrów.
- wieksze kufry

Jesli chodzi o mnie to raczej bym sie na to nie zdecydowal przy nowym modelu.

Mysle kwestia czasu jest to jak jakis producent zrobi mozliwosc montazu 3 kufra przy fabrycznych bocznych. dnia Czw 12:12, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
W Anglii i milach pierwszy serwis po 600milach dalej po 4000 i co 6000 koszt około 130-150£ dopiero po 20000milach serwis zaleca ustawienie zaworów i innych współczesnych wynalazków i koszt jest około 500£ trzeba pamietać ze pracogodzina w UK to 50-60£.
Jesli chodzi o ubezpieczenie to troszkę jest inaczej niż w Polsce bardzo dużo spraw związanych jest z opłatami motocykla jak i auta,czy to jest sport naked czy choper wiek kierowcy od ilu lat ma prawko i ubezpieczenie czy miał wypadki i jak często w jakich warunkach trzyma pojazd czy jest dodatkowo zabezpieczony czy chcesz mieć FULL ubezpieczenie czy nie ( przy FULL moge jeździć cudzymi pojazdami oraz wypożyczać ) moje koszta na dzień dzisiejszy to 30£ na miesiąc za Z-ta ale gdy go miałem kupić w 2011 koszt był 150£ miesięcznie.
Ps
Co do serwisów z racji ze jestem mechanikiem nie mam problemów z podstawowymi wymianami płynów świec itp. a serwis przymyka oko aby tylko nie ingerować w ustawienia silnika czy zapłonu (PC commandera zamontuje po gwarancji) miałem w poprzednim motocyklu jaja
No właśnie nawet podstawowe jakieś wymiany można zrobić samemu ale
i tu zależy od serwisu -
np. wymiana kierunków niby nic sama przyjemność zrobić to samemu
po roku zaparował mi jeden kierunek Barakudy - wysłałem pytanie o kupno jednej sztuki
Odpisali - czy serwis potwierdzi ich montaż ?
odpisałem że tak
wysłali mi kierunek bez opłaty za niego

a usunąłem posta bo ja znam ceny ale do Z- 1000 ( 2014 ) a ty myslisz o zakupie SX z 2016 różnica cenowa jest spora
@ zoltaibiza
Powiem tak- za kwotę porównywalną (ok.3000 zł) mam albo 2 oryginalne kufry Kawasaki, albo 3 kufry GIVI.
Pojemność odpowiednio 56 litrów (2x28) wobec 117 l. (2x35 + 47 l).
A te GIVI wcale nie wyglądają gorzej i da się je łatwo zdjąć wraz ze stelażami.
Poza tym, czytając Wasze posty, zaczynam poważnie myśleć o używce Z1000SX (już nie Tourer) w super stanie i doposażeniu jej w to, co trzeba, w tym kufry...

@ REM
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Fakt, w Polsce wypada to drożej, a już ubezpieczenie nówki to jakiś koszmar... Fajnie, że chociaż Ty masz łatwiej i możesz już cieszyć się jazdą. Wolałbym nówkę, oczywiście, ale jak tak policzę, to zaczynam się łamać.

@ Dicio
OK, już wiem, czemu tekst zniknął
Miałbym dobry serwis we Wrocławiu - zaufany mechanik mojego Fazera ma też autoryzację Kawasaki - ale chciałbym też co nieco robić samemu.
Kurcze, a Z1000SX nie ma nawet centralnej podstawki, która ułatwiłaby serwis we własnym zakresie
Moje zamówienie wyglądało dokładnie tak:

» Kufer Givi V47NNT (czarny, 47 litrów, szare odblaski, pokrywa karbonowa)
» Kufry Givi V35N (boczne, 2x 35 litrów)
» Oparcie E134S do kufrów Givi V47N i V47NT
» Światło stop E135 do kufrów Givi V47N i V47NT
» Płyta pod kufer Monokey do stelaża FZ - Givi M5 (zgodna z Kappa KM5 )
» Stelaż pod kufer centralny do Kawasaki Z1000SX [11-12] - Givi 4100FZ (zgodny z Kappa KZ4100)
» Stelaż pod kufry boczne Monokey Side do Kawasaki Z1000SX [11-12] - Givi PLXR4100 (zgodny z Kappa KLXR4100)

Przy konfiguracji na stronie motobagaz.pl wybrałem opcję 3 kufrów i sami dopasowali niezbędne stelaże. Wszystko było w komplecie - również mocowanie pod obniżenie kierunkowskazów.
Do zdjęcia bocznych stelaży masz specjalny klucz jak pisał zoltaibiza, więc zdejmowanie nie zajmuje dużo czasu.

Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to wal śmiało
Odnośnie dodatków to przemyśl temat, bo zrobienie motocykla "pod siebie" trochę kosztuje i trzeba to doliczyć do ceny motocykla - chyba, że chce się jeździć serią to ten temat znika.
@ Kucyk
Łał, ale dokładne wyliczenie - dzięki serdeczne!
Rozumiem, że Twoje zamówienie pasuje też w 100% do roczników 2014-15-16?
Jeśli tak, byłoby gotową ściągawką dla mnie, gdy już kupię swoje Z1000SX

Co masz na myśli poprzez "zrobienie motocykla pod siebie"?
Ja na pewno chciałbym po zakupie nieco zmodyfikować kanapę, bo niewygodnie mi się na niej siedziało w salonie (tak, dosiadłem Z1000SX z 2015 r. na całe 5 minut...). Czyli zabawa u tapicera motocyklowego.
Ale poza tym nie widzę innej palącej konieczności.
A co Ty zrobiłeś w swoim Zecie, jeśli można wiedzieć?
Czy były to konieczne albo potrzebne udoskonalenia, czy raczej tuning wizualny?
Nie zagwarantuję Ci, że do wersji po lifcie będzie pasowało - jak widziałem mocowania rączek pasażera to są trochę inne więc... Zadzwoń sobie do tych z motobagaż i pogadaj może Ci powiedzą.

Odnośnie zrobienia pod siebie to mam na myśli zakup akcesoriów - każdy kupuje jakie mu pasują i się podobają. Rzeczy które ja zrobiłem u siebie znajdziesz w sumie u mnie w temacie, ale mogę Ci napisać tutaj :
- zestaw kufrów o czym już była mowa + torby do kufrów
- Crash pady PUIG (wersja PRO)
- Osłona wlewu paliwa PUIG
- Szyba PUIG czarna
- Końcówki kierownicy PUIG długie czarne
- lusterka z modelu po lifcie (dużo ładniejsze i lepsza widoczność)
- Nakładki kolanowe (jeszcze nie zamontowane)
- Wskaźnik biegów GiPro DS K04 (czerwony)
- Tank Pad (jeszcze nie zamontowany)
- Postojówki LED W5W 4000K Osram
- Żarówki Osram H7 Night Breaker Unlimited
- Nakładka na siedzenie pasażera Triboseat
- Gniazdo USB
- Osłona półki Z1000SX
- Tłumiki (jeszcze nie dojechały)
- filtr powierza K&N

Jak sobie policzysz to trochę $ wychodzi na zrobienie motocykla "pod siebie" - czyli rzeczy, których niby nie trzeba, ale które miło mieć i cieszą
Ożesz w mordkę, Ty naprawdę jesteś koneserem...
Gratuluję i podziwiam.
Ja ograniczę się po kupnie do crashpadów, kufrów i tankpada. Czyli ściśle użytkowo, na wizualną stronę przyjdzie pora (mam nadzieję).
A co do kufrów, to oczywiście pomęczę Panów z motobagażu.pl
Najpierw jednak muszę upolować tego SXa chyba
Ma to być mój motocykl "docelowy" - na ładnych parę lat, więc chcę go zrobić tak by za każdym razem jak będę go widział i dosiadał to będę czuł ten dreszczyk i wiedział, że mam zajebisty motocykl ...
Jasne, rozumiem Cię - ja też "żenię się" z motocyklem - ale mimo to ogarnia mnie podziw.
Aha, jeszcze jedno - GIVI podaje na swojej stronie, że te ich kufry są do modeli " Z 1000 SX (11 > 15) ". Nie mogę Ci podać linka wprost do modelu (nie zapisuje się), musisz sam użyć ich szukajki.
Czyli powinno być dobrze, mam nadzieję.
Fazer teraz trzeba zakupić SX a potem doliczyć parę tyś na dodatki
Kucyk - koneserem jak prawie każdy na tym forum
wszyscy dokupują coś pod siebie
jedni nowe drudzy używki
jedni firmowe drogie, inni tanie podróbki ale każdy w jednym celu
- dla wygody - zmieniamy kanapy gipro wyswietlacze , olejarki itp.
- dla bezpieczeństwa - crash pady,tank pady itp.
- dla wyglądu - lusterka manety, kierownice ,kominy , kierunki
Można tak wymieniać i wymieniać
np. stać cię będzie wymieniasz kierunki na Kellermany około 300/400 zł.szt.
a jak nie to na rizomy a jak nie to na barracudy
a wszystko po to - kiedy będziesz miał totalnego doła, nic nie wyszło awantura z kobietą i nie wiem co jeszcze to wtedy otwierasz garaż i nagle na wszystko masz wyjebane i banan od ucha do ucha

to wtedy otwierasz garaż i nagle na wszystko masz wyjebane i banan od ucha do ucha

prawdę rzekłeś
Tytułem wyjaśnienia: rozumiem zasadę ubierania moto w różne fajne szpeje.
Ja też do mojego Fazera dokupiłem zestaw kufrów, grzane manetki i parę innych rzeczy. W zeszłym roku - tłumik IXIL (rewelacja, pyszczek aż się cieszy na samo wspomnienie dźwięku). Pewną liczbę akcesoriów nabył już pierwszy właściciel i dostałem je razem z motocyklem.
Mój podziw dotyczy po prostu zakupów tak dużej liczby dodatków na raz
A że efekt końcowy jest super, no to się rozumie samo przez się!
Ja przestałem pakować nie potrzebne gadżety,w ostatni motocykl wsadziłem 3000£ kosztował mnie 6500£ czyli 9500£ a wziąłem za niego w rozliczeniu za Zeta 2000£ czyli nawet mi sie dodatki nie zwróciły,zależy kto i jak bedzie korzystał z pojazdu miałem wiele dodatków z Rizomy i zawsze były jakieś jaja na trasie,jesli ktoś robi traski koło komina to może sobie pozwolić na srutututu i gadżety ja przestałem po akcjach w dziczy gdzie nie miałem możliwości jakiej kolwiek naprawy pojazdu bo gadżet miał inne sruby lub nakrętki - kto co woli
Zgadzam się z Tobą - przy odsprzedaży wówczas faktycznie jest się sporo do tyłu.
Sam się zastanawiam, czy gdyby mnie było stać na markowe, akcesoryjne dodatki upiększające, to bym się na nie zdecydował? Mam taką jednak filozofię, że jeśli już coś kupuję (motocykl, auto, nawet drobny sprzęt rtv) to szukam tak długo, aż znajdę coś nie tylko pasujące mi technicznie, ale też wyglądem. Dlatego w Fazerze nie zmieniałem wiele, w sumie tylko "użytkowo".
Kawa Z1000SX podoba mi się tak na 90% - wizualnie zmieniłbym tylko szybę na innego kształtu i może większą. Reszta jest jak najbardziej OK.
Kolor: nr 1 to zielony, ale w sumie wszystkie są do zaakceptowania.
A może już za stary jestem na "pimp my ride"?
Ostatni model Kawasaki jaki miałem to Z 400 2cyl z 1984 roku w papierach (Polska )ale oryginał był z 1978 roku,kupiłem go 89' i nigdy powiedziałem sobie ze kawy nie kupie ..ale ..jedno co mi sie nie podoba to praca kosza sprzeglowego..jest bardzo głośna i tak ma być a ja myslalem ze suzuki to same stuki.
Dicio dobrze gada - polać mu !

Fazer-SX - kufry owszem będą pasowały, kwestia stelaży - trzeba by posprawdzać mocowania.

Odnośnie sprzedaży to wiem, że to co się pakuje to raczej się tego nie odzyska. Ale jak już pisałem dla mnie jest to motocykl na ładnych kilka lat, więc ma cieszyć moje oczy, uszy itd dnia Sob 9:38, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz

Aha, jeszcze jedno - GIVI podaje na swojej stronie, że te ich kufry są do modeli " Z 1000 SX (11 > 15) "

Bo to co pasuje do modelu 2011 - 2013 to pasuje tez do 2014+ i tego jestem pewien na 100%
@ Wszyscy
Dzięki za odpowiedzi, Panowie. Kolejna porcja wiedzy przyswojona
@ REM
Ta głośna praca kosza sprzęgłowego - masz na myśli swojego aktualnego Z1000SX, czy ten starszy motocykl Z 400 2cyl ?
Proszę więc o Wasze opinie i porady oparte na doświadczeniu:
1) czy warto kupić nówkę w Polsce, a jeśli tak, to u kogo
2) a może za granicą (jeśli tak, to czemu)
3) jakie są Wasze doświadczenia z obsługą sprzedażową Kawasaki
4) i szczególnie posprzedażową w razie jakiś kłopotów ze sprzętem
5) jak najlepiej sfinansować nowy motór, jeśli się aktualnie nie ma prawie 60.000 w gotówce (dziwne, nie?)
6) ... a może lepiej mimo wszystko używkę?

Może jeszcze nie kupiłeś, to doradzę bo sam brałem nową miesiąc temu. nieczytając tematu (aby nie sugerować się wypowiedziami innych w mojej odpowiedzi.

1. Nic mnie tak ostatnio nie uszczęsliwiło jak zakup tego moto, nie żaluję zakupu nowego, mimo że koszta wysokie. Aczkolwiek ceny używanych z trakcją i regulacją zawieszenia bez rewelacji dlatego moim zdaniem warto. No i masz nowe to nowe, jakby nie patrzył. Kupiłem w kłodawie moto klinika, i wszystko załatwiłem przez tel- polecam konkretna osoba.
2. Szukałem w niemczech ja jestem ze wschodu polski wyjazd nie opłacalny w porównaniu do cen na mobile.de (dzowniłem też z negocjacją ceny).
3. Tego nie powiem, ponieważ dopiero 29km najechałem
4.to co wyzej.
5. Dobrze wytarguj, to kupisz go z czwórką na początku za gotówkę )) oczywiście ja kupiłem 2015 nie, 16. od razu z konwersją na wersje SX. Przy kredycie wyliczyli mi na bodajże 3 lata 2,5 tysiąca odsetek czyli bez tragedii rata ok 1,5tyś zł. tu też ważne info czy jako osoba prywatna czy firma...
6. Jak używkę to starszy model, moim zdaniem. Wtedy masz różnicę z rocznika bieżącego 25tyś, to juz jest duzo. Za to co jest dostępne w Polsce ok 40-45 trzeba dać (od 2014r. model), niby nowe ale jednak używane. Kilka tysięcy więcej i masz funkiel nówkę.

No i największa frajda: przywożą w "kartonie" jak masz zero na liczniku, sam go docierasz, no i wiesz co masz.
Największy minus że przy nowym podczas przewrotki, a takie mogą się zdarzyć serce może pęknąć, a oczy będą łzami płynąć. Drugi duży minus, ale to już wiadome, że za dwa lata znów wymyślą jakieś nowe dodatki do tego modelu, to ten szybko stanieje i będzie trochę szkoda włożonej kasy- ale liczy się frajda

Porównuję półroczne gdybanie i poszukiwanie, odpowiedniego z1000sx.

A po przeczytaniu reszty tematu. Dużo na temat dodatków.
Ja bylem w tym roku swoją (już byłą) TDM900 w chorwacji.
Moje dodatki do motocykla:
-podwyższona szyba (delikatnie nie typowo turystyk)
-kufer centralny givi 50litrów czy coś.
-Torba oxford na kanape tylna ok 40litrów.
I starczyło. Piszę o tym ponieważ dodatki są drogie wiadomo jakies crash pady warto kupić, jakieś folie ochronne, a poźniej w perspektywie czasu się rozłoży wydatki przez rok dwa

Jeżeli patrzysz na rocznik 2014+, to kufry nie myśl tylko bież od SX'a. nie kombinuj z givi, ta sama cena a jednak jedziesz bez glupich stelaży co po zdjęciu ubliża temu motocyklowi. Moja opinia, ale przy dwóch kufrach i jakimś dodatkowym tekstylnym naprawdę miejsca jest dużo. CHYBA że planujesz jazdę w dwie osoby to wtedy każdy centymetr kwadratowy się liczy, i wtedy nawet sam bym myślał nad givi bo masz centralny kufer i oparcie.
Fabryka bardzo ładnie się wywiązała z zadania kufrów, a mocowanie bardzo przyjazne dla użytkownika. Jak będziesz brał nowy to poźniej konwersje na SX sprzedadzą Ci w dobrej cenie. Kwestia dogadania. dnia Pon 22:21, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Fazer - tak,nowy mam przejechane 2500 mil i teraz dopiero co zaczyna tam cos dzwonić i w serwisie oświecili mnie ze tak ma byc
Po naciśnięciu klamki sprzęgła cichnie dzwiek - nagram i zapodam na yotube dnia Wto 4:03, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz

............ dzwonić i w serwisie oświecili mnie ze tak ma byc
Po naciśnięciu klamki sprzęgła cichnie dzwiek - nagram i zapodam na yotube

z tym , że nie dzwoni a szumi a na liczniku 22 tys. km
Pitrak dzwoni szumi jęczy ...jeden pies ..inaczej pracuje jak moje wcześniejsze pojazdy.
Tak mam też taki objaw ale zrzuciłem to na paromiesięczny postój w garażu może jak już zacznę normalnie nim jeździć to objaw ten minie
To ciekawe, co mówicie.
Czy to ten "hałasujący kosz sprzęgłowy", o którym czasem można przeczytać przy opisie niektórych moto (jakieś modele Suzuki bodajże)?

@Wojteq93
Dzięki wielkie za bardzo obszerną odpowiedź! Wysłałem Ci zresztą PW dnia Wto 13:09, 09 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Hej.
Widzę że zglebiajacych temat zakupu nowej kawy jest więcej niż myślałem. Dokładnie to sam także stoję przed takim samym dylematem. I serce mi podchodzi do gardła jak widzę jakaś nowa kawę na ulicy a z tylu głowy mam myśl ze to tyle kasy....ale cóż raz się żyje...wiec niech będzie co wspominać

Apropo modelu 2014 i wyżej. Jak rozmawiałem jeszcze rok temu z chłopakiem z motohangaru z wawy to potwierdził mi ze do oryginalnego zestawu tourer udało im się zaadaptować jakiś stelaż dla centralki...i to podobno jeździ. Jeżeli tak by było to wiem ze w polskiej dystrybucji są jeszcze 3 szt. Modelu 2015. Który w Olsztynie wycenili mi na równe 50 tys. W przyszłym tygodniu będę w wawie i zobaczę jak to wyglada na żywo.
Mam nowy plan. Zakupić moto z Niemiec na fakturę. Jednak ta opcja jest opłacalna tylko w przypadku zwrotu podatku VAT(19%) czy ktoś z was ma z tym doświadczenie? Oczywiście zakup na firmę.
Odliczasz i tak połowę podatku vat na firmę, więc bez różnicy czy w polsce, czy w niemczech.
A tak swoją drogą kto w Olsztynie sprzedaje kawasaki? Indywidualny salon, czy dealer? I czy jest w Oln serwis kawy

Odliczasz i tak połowę podatku vat na firmę, więc bez różnicy czy w polsce, czy w niemczech.
A tak swoją drogą kto w Olsztynie sprzedaje kawasaki? Indywidualny salon, czy dealer? I czy jest w Oln serwis kawy


Jest Salon Kawasaki w Olsztynie. Pod patronatem InterParts'u. Serwis maja rowniez ale pod innym adresem co salon.
Żeby kupić coś na firmę z poza Pl musisz mieć europejski regon. Więc jak planujesz coś takiego to już teraz złóż wniosek bo jeszcze 4-5 lat temu czekało się parę miesięcy na to.
No to ładnie, a ja pół polski przedzwoniłem przed zakupem
Ale dobrze wiedzieć, będę miał bliżej na pierwszy przegląd
Ja byłem w Olsztynie w salonie Kawasaki jechałem wtedy do Mrągowa i pamiętam , że za skrzyżowaniem (dużym ze światłami ) , a dokładnie za kościołem ( który był po prawej stronie ) skręciłem w prawo i tam po lewej stronie był salon Niestety ulic nie znam sorry ale tyle mogę pomóc
P.S Ulica była chyba Augustowska czy jakoś tak dnia Wto 13:52, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Dzieki juz sobie ogarne troche się zna to miasto



Apropo modelu 2014 i wyżej. Jak rozmawiałem jeszcze rok temu z chłopakiem z motohangaru z wawy to potwierdził mi ze do oryginalnego zestawu tourer udało im się zaadaptować jakiś stelaż dla centralki...i to podobno jeździ. Jeżeli tak by było to wiem ze w polskiej dystrybucji są jeszcze 3 szt. Modelu 2015. Który w Olsztynie wycenili mi na równe 50 tys. W przyszłym tygodniu będę w wawie i zobaczę jak to wyglada na żywo.


Poprawka - zostały 2, jedna już czeka na mnie Oczywiście mowa o kolorze zielonym, SX z 2015, nówka funkiel nieśmigana. Jak znajdę chwilę, wrzucę zdjęcia No i witam na forum, mój pierwszy post
Super
No to Gratulacje!! nie zapomnij wrzucić zdjęć
Z mila chęcią zobacze fotki i gratuluje zakupu