, Yamaha FZR pali regulator napiecia ďťż

Yamaha FZR pali regulator napiecia

Niszczarka do głowy
Witam. Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale mam problem z Yamahą FZR600 HE 1991r. Mianowice padł mi akumulator, naładowałem, podłączyłem, włączyłem zapłon i wszystko było ok, odpaliłem silnik i po chwili spalił się
regulator napięcia, kupiłem i założyłem nowy i znowu to samo, regulator
natychmiast po odpaleniu spalił się. Nie wiem w czym tkwi problem,
szukałem miernikiem przebicia, ale nic nie znalazłem. Jeśli to możliwe
to prosiłbym o pomoc. Dodam ze mam 3fazową prądnice i miedzy 3przewodami wychodzącymi z niej jest przejście, nie wiem czy tak ma być, czy w tym tkwi mój problem. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam Wojtek


Witam jakie są objawy spalenia regulatora ??? na wyjściu nie ma napięcia czy jest zbyt duże ???
Poszedł dym. po odpaleniu silnika pali główny 30A bezpiecznik. Z odpiętym regulatorem wszystko jest ok
czyli zwarcie jest poza regulatorem .. w sensie, że zwarcie Masz po między wyjściem (najczęściej czerwony przewód ) i masą ..


a co jesli nie to? co i jak moge sprawdzac zeby cos znaleźć ?
wyłącz przełączniki świateł na OFF odłącz regulator .. i na wyjście czyli na czerwony przewód podaj napięcie z akumulatora przez żarówkę 21W .. lub większą jeśli będzie świeciła .. (mimo wyłączonych świateł ) znaczy jest zwarcie w instalacji
MIerzyliśmy, sprawdzalismy, i doszlismy do tego ze akumulator ma czasami chwilowe zwarcie miedzy biegunami( chociaż sie nie rozładowuje), dlatego miernik pokazywał zwarcie w instalacji. Po wypieciu aku i podłączeniu drugiego wygląda na to ze nie ma zwarcia w instalacji. Czy to wszystko jest możliwe? Chciałbym wiedziec zanim podłącze i być moze spale kolejny regulator.
załóż bezpiecznik 15 A szeregowo za regulatorem .. pamiętaj jednak aby akumulator był naładowany to zabezpieczy regulator przed uszkodzeniem ... sprawdz przewody prądowe możliwe ,ze jakiś jest przetarty i zwiera do masy
A moge wiedziec dlaczego 15 A ten bezpiecznik? do tylu regler wytrzymuje czy jak?
nie wiem jaki Masz regulatora ale dla 3 fazowego 15 A jest bezpieczne ,,,,, można też w czasie uruchamiania wpiąć żarówke od długich swiateł szeregowo za miast bezpiecznika ... ruszając instalacją sprawdzić czy nie ma zwarcia na przetarciach .. ( jęsli będzie to żarówka zapali się jasno )--- to praktyczne proste metody stosowane w serwisowaniu elektryki
Witam ponownie. Przejżałem całą instalacje, sprawdziłem z żarówką i wygląda ze zwarcia nie ma( jest jakieś małę przebicie które wychwytuje jedynie miernik) natomiast zmierzyłem opornosc na wyjsciu ze statora(3 kable) i zamiast podanych w manualu 0,27 pojawiło mi sie 0,60. Czy jest to możliwe zeby to była przyczyna palenia regulatora napięcia?
Witam --Prosta kalibracja omomierza... podaje metodę :
zwierasz przewody odczytujesz rezystancję przewodów pomiarowych nie będzie to zero ! Dopiero po pomiarach rezystancji uzwojenia od wartości jaką odczytasz odejmij rezystancję przewodów pomiarowych -- i To jest dokładna nazwijmy ja warsztatowa metoda
Czyli znowu nic;/ bo przewody mają 0.2 a miernik pokazywał 0.5-0.6 to by sie praktycznie zgadzało;/ Ma tktos pomysły dlaczego moze mi palić regulatory skoro wygląda na to ze wszystko jest ok?
elektronika jest wrażliwa na stany nieustalone ... czyli na przykład iskrzenie . nie koniecznie element elektroniczny uszkadza się od nadmiaru mocy ..zwarcia .. bardziej zaszkodzi mu przepięcie czyli w momencie przeskoku iskry występują piki napięcia po pika tysięcy volt ... i tutaj półprzewodnik ulega uszkodzeniu .. może przewód statora przerwany na uzwojeniu ??
nic takiego nie widac własnie;/ sprawdzalismy mienikiem to pokazywał przebicie plusa do masy(miernik najprawdopodobniej jest zbyt czuły i pokazuje przejsica przez żarówki) sprawdzalismy później żarówką, to nigdzie zwarcia nie było;/ a mam spalone juz 2 regulatory, nie chce spalic kolejnego
przez bezpiecznik zawsze uruchamiaj inna sprawa , że sam jestem ciekaw przyczyny .. wstaw foty regulatora tak aby gniazdo było widoczne
Chciałem wznowic temat. Dzisiaj kupiłem kolejny relugator, wszystkie styki są ok, poczyszczone i poizolowane, nigdzie nie ma zwarcia do masy, wszystkie pomiary które wyczytałem na różnych forach wychodzą tak jak powinny, a jednak po podłączeniu reglera pali sie główny 30A bezpiecznik. Natomiast mierząć napiecie na wyjsciu z reglera przed spalonym bezpiecznikiem wynosi ono niecały 1V. Prosze o pomoc:( przydadzą sie wszystkie podpowiedzi...
przenieś temat tutaj http://www.motocdi.com/uklady-zasilania.html ... własne opisy skopiuj tak aby temat logicznie kontynuować.