, wyciagniecie lag ďťż

wyciagniecie lag

Niszczarka do głowy
Witam. Chcialbym zrobic sobie serwis uszczelniaczy lag pylowych oraz oleju jak i wymiane starego oleju. Kwestia tego ze musze wyciagnac cale lagi z polki, kto mi powie jakie sruby odkrecic i gdzie aby to zrobic? Druga kwestia jak bede je wyciagal to co z moto ?czy moge podlozyc cos pod kolektory od spodu zeby kon stal normalnie?bo niemam gdzie go podwieaic... pomozcie i najwazniejsze nie nakazujcie mi czytac serwisowko...mam sciagnieta ale nie ogarniam jej.
P.s. zet.1000 rok 2004. dnia Nie 22:28, 08 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz


Robiłem to niedawno, tylko w zecie z 2007 roku, ale pewnie wszystko wygląda podobnie.
Ja kupiłem podnośnik pod główkę ramy, i Tobie też to polecam. Przynajmniej masz pewność, że zet Ci nie pierdzielnie o glebę jak nie będzie koła, a i na przyszłość się przyda.
Wpierw polecam zdjąć błotnik, żeby się nie porysował.
Wykręcasz zaciski hamulcowe i wieszasz na jakimś sznurku, żeby nie dyndały na przewodzie.
Ściągasz koło, żeby to zrobić musisz wykręcić oś koła, i tu zaczynają się schody bo potrzeba coś w kształcie imbusa i rozmiarze 22mm. Możesz kupić sobie to
http://www.boxer-parts.eu/adapter_do_odkrecania_osi_przedniego_kola_r1200__f800__k1200-1300,275,1826.html

Albo lepsza i tańsza opcja to castorama i kupić taki bajer za pare zł.
http://www.wiking.krakow.pl/nakretki/zlaczne-i-dystansowe/szesciokatne-din-6334-3d.html

I potem wystarczy Ci dobry klucz.
Zanim zabierzesz się za oś to musisz pozbyć się jeszcze jednej śruby zabezpieczającej oś przed wykręceniem się, jest z prawej strony zaraz pod nią.
Zostaje wyciągnięcie lagi z półek, w dolnej są trzy imbusy które luzujesz.
Żeby dostać się do wszystkich śrub w górnej, musiałem zdjąć szybkę i wypełnienie czaszy.
Pamiętaj, żeby trzymać lagę bo pierdzielnie Ci o glebę. Polecam jeszcze poluzować górne śruby w lagach jak będę jeszcze zaciśnięte, bo jak już masz je na stole to nie ma jak chwycić za lagę przy odkręcaniu i obraca Ci się w łapie.

Przy rozebraniu lagi też jest trochę zabawy.
Wypadało by mieć jeszcze klucz dynamometryczny i klej do gwintów.

W moim młodszym zecie, żeby zdemontować sprężynę to też trzeba się napocić.
A jeśli jej nie wyjmiesz to dokładnie nie zmierzysz czy wlałeś odpowiednią ilość oleju.
Szczerze, jeśli w starszych zetach wygląda to dokładnie tak samo jak w moim z 2007r. to bez odpowiednich narzędzi tylko się będziesz wkur... przez cały dzień albo i dużej łażąc i szukając patentów by wszystko zrobić tak jak należy.
Polecam dać to do sprawdzonego mechaniora który zrobi to w parę chwil bo będzie miał czym.

Ten opis to tylko tak na szybkiego i ogólnikowo, dokładnie co i jak należy zrobić to lepiej by Ci ktoś mądrzejszy ode mnie napisał, no i też nie wiem jak wygląda to w starszych zetach.

Powodzenia. dnia Pon 3:09, 09 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Okej dzieki dzieki i tak mnie juz troche nakierowales jutro eee znaczy jeszcze dzisiaj zagladne do swojego i zobacze czy wyglada to tak jak w opisie.