,
Uciekający płyn chłodniczyNiszczarka do gĹowy
Mój zecior się teraz mści przez to, że go wystawiłem na sprzedaż
![]() Jakiś czas temu zauważyłem, że rzygnął olejem. Tak mnie się przynajmniej wtedy wydawało. Wymieniłem więc uszczelkę od pokrywy alternatora i sądziłem, że problem zniknął. Tak więc dziś wziąłem się za przygotowanie motonga do snu zimowego. Rozebrałem go do gołej ramy ( silnik pozostał ) i zacząłem czyścić poszczególne elementy. I patrzę, że znów pokrywa od alternatora jest mokra na dole. Zacząłem dochodzić do źródła po zaciekach i okazało się, że narzygał spod węża gdzie wchodzi w silnik. Zdjęcie poniżej. Na szczęście uszczelka pod głowicą jest cała i silnik nie pobiera go. W czym może tkwić problem, węże nie wyglądają na sparciałe. Zacisk też się nie poluzował. Wczoraj gdy jechałem, a temperatura na zewnatrz była ok. 10 stopni to termometr trochę wariował. Skakał co 3-5 stopni i zatrzymał się na 65. No i dwukrotnie musiałem dolać oleju, bo był poniżej minimum. Tylko zastanawia mnie skąd ten biały nalot i dlaczego wywala płyn, czyżby robiło się jakieś podciśnienie ? ![]() ![]() Hej, sprawdź poziom płynu. Termostat wariuje ?? może nie otwiera ? Nalot to raczej po odparowanym płynie został. Na zdjęciu to tak raczej z pod węża idzie.. Zdejmij wąż i obadaj go,jak będzie niepopękany to załóż max do bloku i zaciśnij opaskę w innym miejscu. Problemu z przegrzewaniem nie ma, także termostat mogę spokojnie wykluczyć. Przy odpalaniu i nagrzewaniu moto rura idąca do chłodnicy początkowo jest zimna, więc jest obieg zamknięty. Dopiero po 60 stopniach rura zaczyna się robić ciepła, więc załączany jest obieg otwarty. Dobrze kombinuje ? Ale dla świętego spokoju mogę go zagotować w garnku i sprawdzić, bo chwilowo bez baku stoi więc dostęp łatwy. Tak przeglądam serwisówkę i jestem ślepy. Gdzie jest kurek do spuszczania płynu chłodniczego ? Spróbuję tak jak Mihoo mówisz dać zacisk w innym miejscu, ale możliwe, że wąż pęknięty albo mocno sparciały, bo nie poleciało kilka kropel tylko kilkadziesiąt mililitrów. Jest coś jeszcze, co powinienem wiedzieć ? Do spuszczenia płynu chłodniczego służą dwie śrubki obie M6, jedna w pompie wody klucz 8mm, druga na wysokości pierwszego cylindra, ze kolankiem wydechowym, klucz 10mm, dobrze jest też spuścić płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. dnia Śro 13:35, 06 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz OK, dzięki wielkie Mihoo. Układ chłodzenia przepłukałem środkiem chemicznym, silnie żrący, który rozpuszcza oleje i inne śmieci. Wyczyściłem również węże, połączenia. Zobaczymy dopiero na wiosnę efekty tego, chyba, ze szybciej nabędę nowy nabytek. Temat można zamknąć lub wrzucić do kosza ![]() Zamykam ![]() |
Podstrony
|