, Trzyma przedni hamulec... ďťż

Trzyma przedni hamulec...

Niszczarka do głowy
Cześć , mam problem z przednim hamulcem, trzyma przy ruszaniu, czuć spory opór.. próba odpowietrzenia przedniego układu pomogła na krótko, niewiele pomogła.. co robić ?


Przede wszystkim powitalnia bo Cie wszyscy zjada!!!
Wiem sorry , zestresowałem sie i tak wystrzelilem , wiec wracam na powitalnie ...
mnie to tam rybka ale porządek musi być

Co do hamulców, przeleciałeś zaciski? rozbierz i złóż je ponownie i wtedy zobacz, możliwe że się zapiekło, zabrudziły "prowadnice"


jutro sie za to zabiore , czytałem coś o rozdwojeniu przewodów hamulcowych , jutro rozbieram i działam , jak ktoś ma konkretny pomysł prosze o rade...

jutro sie za to zabiore , czytałem coś o rozdwojeniu przewodów hamulcowych , jutro rozbieram i działam , jak ktoś ma konkretny pomysł prosze o rade... A wymieniałeś klamki? Te a'la pazzo czasem są niedokładnie wykonane i delikatnie trzymają tłoczek pompy hamulcowej (płyn nie wraca do zbiorniczka i z czasem heble przestają odpuszczać).
klamki sa nie seryjne , jutro popatrze dokladniej na zascisk i przewody ze zbiorniczkiem jesli bedzie ok sprawdze te klamki
ale jezdziles moto ze tak mowisz czy stwierdzasz przy przepychaniu moto ?
jezdzilem , dzisiaj sprawdzalem trzyma skubany... czuje ciagły nacisk przedniego hamulca... myslalem ze moze po zimie sie zastal czy cos
Spróbuj odkręcić mocowanie klamki i daj pompie odpocząć kilka minut. Kilka osób miało takie przejścia z klamkami w sv i właśnie to pomagało (plus delikatne podpiłowanie "języczka").
Jak nie pomoże to co wyżej, kup zestawy naprawcze do pompy i zacisków (groszowa sprawa), powymieniaj oringi, nasmaruj tłoczki, powinno pomóc
Napisz przy jakim przebiegu wystąpiła ta dolegliwość i co za model/rocznik zajeżdżasz?
Zdaje sobie sprawę, że o oczywistych srawach nie powinno się wspominać, ale..... do rzeczy sprawdź, czy nie masz za wysokiego poziomu płynu w zbiorniczku
moto ma 6000 km 2007 rok odpowietrzalem wczoraj uklad przestalo blokowac , tzn juz nie tak bardzo... wydaje mi sie ze tarza moze byc krzywa.. dzisiaj oddalem do kawasaki zeby to sprawdzili..ehh
Przypominam, ze nie "naganiamy" nowych uzytkownikow do powitalni, kazdy decyduje sam czy ma ochote sie przywitac czy po prostu zaczac korzystac z forum.
ok sprawa wyjasniona, fakt faktem ze odpowietrzyłem hamulce ale zrobilem to w sposob niewystarczajacy.. oddałem moto i przy pomocy jakiegos urzadzenia gosciu mi je dobrze odpowietrzyl ,pozatym zdjął tarcze i obie do wymiany , jedna ma odchylenie 1,5 mm a druga prawie tyle samo. zamówione są dwie nowe... dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy
Dla potomnych, pochwalisz się w jakich okolicznościach je załatwiłeś?
nie zupełnie ja... sprawa wygląda tak ze moto został sciagniety z francji byl rozbity, mial szlifa na prawej stronie wszystko zostalo naprawione na oryginalnych częsciach kawasaki .. a tarcze nie wiem moze niedopatrzenie czy juz w czassie transportu wykrzywily sie... zrobie i bedzie jak nowy...
odebralem dziala idealnie dzieki chlopaki
temat do zamkniecia
Siema, odswiezam temat. Ostatnio jak moto stalo zaczal trzymac przedni hamulec (przestawialem moto) pare dni potem o dziwo puscil lecz po przejechaniu pareset metrow znowu zaczal sie zaciskac. Wymienilem plyn odpowietrzylem pojchalem sprawdzic kilka razy hamowanie do zera wszystko dzialalo jak tralala. Dzisiaj pakuje na siebie opony jade do mechanika a po paru kilometrach znow stwierdzilem ze moto jakos mocy nie oddaje. Zatrzymalem sie i znowu to samo trzyma przedni hamulec . Przyjechal kumpel upuscil troche plynu i moto znowu jedzie pieknie - pare prob hamowania bylo. Nie chcac igrac z losem odstawilem je do garazu od kumpla ktory byl jakies 2 - 3 km. Dojechalem wszystko okey. On przestawia motor juz recznie w garazu i znowu to samo. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ?? dnia Śro 14:35, 06 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Tłoczek pompy?
a dzwignie przedniego hamulca masz oryginalna ? moze zmieniales niedawno ? u mnie to byla jedna z kilku przyczyn...
dzwignie orginalne. W wolnej chwili przeczyszcze zaciski moze pomoze. jezeli jakies sie jeszcze pomysly nasuwaja to dawajcie
Możesz dodatkowo przeczyścić pompe hamulca. Wyjmij cały tłoczek, nasmaruj, sprawdź jak wyglądają uszczelki i sprężyna. Jakby było coś nie tak, kup zestaw naprawczy. Mógł się tam nagromadzić brud.
Zostało wszystko wyczyszczone i problem dalej jest. Po probnej jezdzie to samo zaczyna sie znowu zaciskac. Spuszczam plynu i znowu jedzie ok. Podejrzewam pare rzeczy mianowicie:
1. przewod hamulcowy juz jest do dupy i gdzies gromadzi powietrze ( niby producent zaleca co 5 lat wymiane)
2. kupno zestawu naprawczego do pompy
3. zepsuta pompa

Co radzicie ? dnia Pią 19:01, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Rozbieraj pompę i zobacz co tam się dzieje.
Przewody też zobacz może uszczelniacze siadły przy zaciskach.

Rozbieraj pompę i zobacz co tam się dzieje.
Przewody też zobacz może uszczelniacze siadły przy zaciskach.
Uszczelniacze raczej by po prostu ciekły. Tłoczki mogą być mega usyfione, ale poczuł byś wtedy że heble słabo biorą. Jak i Marcel, stawiam na pompę.
Dobra zaczne od wymiany przewodow na stalowe moze sie rozwarstwily. A i tak je chcialem wymienic. Teraz pytanie jaki mam uklad "O" czy "F" . Mam Zetke z 2007. Napiszcie mi szybko bo musze zamowic Jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly to walic

Aha moj kumpel ma przewody z GSXR1000 2000r z hela. Jak myslicie czy one by podeszly do Zeta. dnia Sob 12:06, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Ja miałem układ "F",więc polecam.
Co do przewodów z gixxa,to musisz zmierzyć i porównać,nie robiłem takich misz-maszów.

Dobra zaczne od wymiany przewodow na stalowe moze sie rozwarstwily. A i tak je chcialem wymienic. Teraz pytanie jaki mam uklad "O" czy "F" . Mam Zetke z 2007. Napiszcie mi szybko bo musze zamowic Jezeli ktos ma jeszcze jakies pomysly to walic

Aha moj kumpel ma przewody z GSXR1000 2000r z hela. Jak myslicie czy one by podeszly do Zeta.


Wymiana przewodów na stalowy oplot jest bardzo dobrą decyzją, lecz twojego problemu nie rozwiąże. Przerabiałem twój problem na kilku motocyklach. Jak koledzy wyżej piszą problemem jest pompa, rozbierz ją, prawdopodobnie zużyty jest korpus.
No i Panowie wymiana pezewodow rozwiazala problem. Teraz nie ma zadnego tarcia a hamulec to istna brzytwa.
Hej.
Ja miałem podobny problem.
Po wymianie klocków na nowe hamulce trzymały , rano kiedy ruszalem to nie mogłem pchnąć moto . Wydawało mi sie ze wyczyscilem dobrze ale znajomy mech. rozebral wszystko, nasmarowal jak trzeba i było OK
witam co powiedzie o tym przypadku, przedni hamulec (klamki nie seryjne) bardzo mocno trzeba dociskać aż przycinam sobie palce klamko gdy ostro hamuje przewody są ok klocki są ok płyn nowy odpowietrzony mam jeszcze w klamka regulacje ale już nic nie mogę tam ustawić i brakuje mi pomysłów co z tym zrobić dodam ze druga klamka od sprzęgła jest strasznie luźna i zastanawiam się nad wymiana linki sprzęgła ??
Ja w moim moto zmienilem klamki na akcesoryjne (popularne chinczyki), o ile klamka sprzegla spisuje sie bardzo dobrze to ta od hamulca juz niezbyt. Znaczy moto hamuje jak hamowalo ale klamka ma zdecydownie wieksze ugiecie i przez to hebel wydaje sie miekki, gorzej sie go dozuje. Bardzo mozliwe, ze wplyw na to ma inna regulacja klamki i wieksza ilosc polaczen niz w oryginalnej, moze jakosc uzytego materialu? U ciebie wyglada to na zapowietrzone hamulce chociaz piszesz, ze to zrobiles ale moze niezbyt dobrze.
a moze cos z popmko ? warto zajrzeć ?
W każdym przypadku zacznij od sprawdzenia klamki. drobiazg, ale potrafi wyregulować człowiekowi ciśnienie.
Witam, zaobserwowałem podobny problem w moim Z750, tzn. w czasie jazdy zablokowało mi przedni hamulec do tego stopnia, ze nie byłem w stanie zjechać na pobocze. Klamka twarda jak beton. Gdybym nie miał przy sobie klucza 10, którym odkrecilem odpowietrznik na zacisku to chyba bym tam został.
Nadmiernie, ze moto kupiłem 6 dni temu, sprowadzony z Włoch. Jest to praktycznie nowy sprzęt, 5.900km przebiegu, jednak jak wiadomo, gdyby nie miał jakiejś przygody to nie trafiłby do Polski. Wiem, ze leżał na prawej stronie, widać to po naprawianych elementach. Musiałem rownież wymienić główny przewód hamulcowy (ten od pompy do prawego zacisku). Zastanawiam sie jeszcze czy nie wymienić klamki hamulca, bo pewnie ktoś wsadził nieoryginalna, czy nieoryginalna Klamka może być przyczyna blokowania hamulca.
Tak, może. Pisałem o tym wcześniej, jak nie odpuszcza tłoczka pompy, płyn hamulcowy nie cofa się do zbiorniczka i trzyma coraz mocniej tłoczki w zaciskach. dnia Pon 11:28, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odpowiedz Kacperski. Własnie Twoją uwagą się sugerowałem. Zamówiłem już oryginalną klamkę w Kawasaki (211zł), czekam na dostawę. Jak założę to napisze, czy temat rozwiązany.
Witajcie, faktycznie przyczyną wspomnianych problemów była wadliwa, nieoryginalna klamka hamulca. Zmierzyłem głębokość na jaki w pozycji spoczynkowej wtłaczała ona tłoczek z pompy hamulcowej, zdemontowałem klamkę, założyłem nową, oryginalną i ponownie zmierzyłem pozycje tłoczka. Okazało się, że nieoryginalna klamka w pozycji spoczynkowej utrzymywała tłoczek wciśnięty o 5,5mm głębiej! Po założeniu oryginału tłoczek cofnął się o 5,5mm. Rożnicę w budowie klamek było widać nawet gołym okiem, po przyłożeniu jednej do drugiej. Nic dziwnego, ze hamulce nie odpuszczały, skoro tłoczek pompy hamulcowej nie przekraczał pozycji, w której płyn hamulcowy ma możliwość powrotu do zbiorniczka. Tyle w temacie, dziękuję wszystkim za pomocne sugestie.
Pozwolicie, że podłącze się do tematu przedniego hamulca choć nie do końca związanego z tym co piszecie. Jeździłem na moto z ABS i bez tego systemu i nie spotkałem się nigdy z czymś takim przy używaniu przedniej klamki jak w Kawie. Odgłos podczas hamowania jest hmm przypomina uruchamianie małej lekko zepsutej sprężarki(mam nadzieje że to dobrze opisałem). Czy to normalne? Hamulce działają ale dmucham na zimne. Podkreślam, że to nowy nabytek i nie miałem okazji jeszcze w nim pogrzebać.
Semi, mojego Zeta mam zaledwie 2 tygodnie, ale poza tym blokowaniem hamulca, które udało mi sie szczęśliwie rozpracować to nie zauważyłem żadnych dziwnych odgłosów podczas używania przedniego hamulca. Poprzednio miałem Horneta i odgłos jak i reakcja hamulca zasadniczo sie nie różni. Ile lat ma Twoja maszyna, w jakim stanie są klocki i tarcze?
hej. zarówno klocki jak i tarcze są wporządku. Brzmi to tak jakby włączało się jakieś hydrauliczne wspomaganie hamulca, ale w żadnym innym moto tego nie zaobserwowałem. Przejade się na mikołajach to może coś więcej zaobserwuje. Kawa jest z 2005 roku.
Nie zaznaczyłeś w końcu czy mówimy o wersji z ABS czy nie. Bez ABS jedynym odgłosem powinno być "chrobotanie" klocków o tarczę przy mocniejszym hamowaniu. Nie jechałem kawą z ABS, ale spodziewam się jedynie takiego standardowego terkotania jak układ popuszcza ciśnienie kiedy przegniesz.
Moto jest bez ABS. Dzwoniłem do znajomego naprawde w temacie ogarniętego i na jego oko a raczej ucho bo bez oglądania sprzętu to drgają blaszki przy klockach i wpadają w taki rezonans. Ponoć ich podgięcie wystarczy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl