, Róznice w budowie CDI pomiędzy 2T i 4T ďťż

Róznice w budowie CDI pomiędzy 2T i 4T

Niszczarka do głowy
jakie są różnice pomiędzy modułem i cewką w przypadku silników 2T i 4T??


cewka może być taka sama ... zależne jest to od obrotów .. wiadomo 2 takty często wchodzą na wielkie obroty .. natomiast CDI różnica zasadnicza!!!!!

w czterosuwowym występuje efekt opóznienia zależny od wysilenia silnika i pojemności najczęściej od 10 do 30 stopni natomiast w dwusuwowym nie jest to już tak oczywiste zależy wiele od typu silnika czy jest zawór na wydechu czy jest dyfuzor(pogrubienie rury wydechowej) i charakterystyka jest już bardziej złożona natomiast samo opóżnienie czy przyspieszenie nie jest już tak bardzo istotnie dla pracy silnika dwusuwowego ono występuje ale w zakresie kilkunastu stopni dla silników wysilonych
Dodatkowo jeżeli chodzi o chińskie zapłony (montowane w skuterach) to:

Zapłon 2T:
- magneto ma większy otwór na czop wału
- magneto jest grubsze
- posiada dłuższą "blaszkę" informującą impulsator
- cewki są trochę wyższe

Zapłon 4T:
- magneto ma mniejszy otwór na czop wału
- magneto jest cieńsze
- posiada krótką "blaszkę" informujacą impuslator
- cewki są niższe


Z tą dłuższą blaszką nie zawsze tak jest, mam kilka zapłonów od chińskich 2T. I mam tylko jeden z dłuższą wypustką resztę z krótką to zależy od producenta części

No i budowa koła magnesowego to nie różnica w budowie CDI tylko osprzęcie do CDI . dnia Śro 0:49, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz


No dobrze dłuższa lub krótsza blaszka...Ale w 4T przeskok iskry a co za tym idzie przejście tej "blaszki" na kole magnesowym wymagany jest jeden raz na dwa obroty wału korbowego(360stopni). Powiedzcie czy w 4T koło magnesowe jest zamocowane na wale korbowym?? Czy innym, który obraca się dwa razy wolniej. Nie posiadam i nie znam budowy skutera.
Tak magneto zawsze montowane jest na wale ...a w czterosuwie nie przeszkadza zupełnie ,że iskrę Masz 2 razy w czasie 1 cyklu pracy po prostu jedna się marnuje natomiast w 2 cylindrowych 2T na przykład Yamaha RD250 na wale umieszczone są 2 znaczniki co 180 stopni i tutaj Masz 2 iskry co pół obrotu wału 1 iskra
To jest tzw. "iskra tracona" a ja bym powiedział że to wersja całkowicie traconej iskry.
Szkoda że występuje takie marnotrawstwo. Dzięki za odpowiedź.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl