, Rejestrowanie małego zeta na pod prawo jazdy A2 ďťż

Rejestrowanie małego zeta na pod prawo jazdy A2

Niszczarka do głowy
Cześć! Czy rejestrował ktoś z was zeta na A2 ? Słyszałem, że jest taka możliwość tylko trzeba go zablokować.

Piszcie


Wprawdzie nie rejestrowałem, ale coś tam wiem, więc w moim WK nie zarejestrowano ani jednego zdławionego motocykla, wszystko zgodnie z przepisami.
Jeżeli nie możesz jeszcze zacząć jazdy Z, zacznij od czegoś mniejszego, co mieści się w kategorii a2, np NINJA 300, GS500 itp, oszczędzi Ci to zbędnych problemów
Wczoraj właśnie rozkminialiśmy jak to jest. Tak się teraz zagłębiłem w temat i jest coś takiego:
Posiadacze A2 mogą jeździć:
,,...motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW (47,59KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla [to oznacza, że np. 96-konnego sprzęta nie można tak po prostu "zdławić" - przyp. red.]'',
źródło: scigacz.pl

Z drugiej zaś strony, ludzie mają 636 na kategorię A2. Mnie ciekawi kwestia, dławienia motocykla u nas w Polsce a sprowadzenie już skastrowanego przynajmniej w papierach a rejestracja w WK. dnia Nie 8:36, 15 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Dławią motocykl i robią przeglądy. Chodzi o zmianę ilości koni mechanicznych. Jednak przy wypadku gdy dojdą że moto miało inną ilość koni to masz przerąbane. Wiąże się to też z kosztami przy ubezpieczeniu i przeglądach, bo hamownię tez trzeba zrobić.

Moim zdaniem lepiej poczekać trochę i zrobić normalne prawko, a tymczasem jeździć na czymś zgodnym z przepisami.

Faktycznie przerabiają te kategorie motocykli ale to jak dla mnie nie ma sensu i wymaga za dużo roboty i pieniędzy.



Wprawdzie nie rejestrowałem, ale coś tam wiem, więc w moim WK nie zarejestrowano ani jednego zdławionego motocykla, wszystko zgodnie z przepisami.
Jeżeli nie możesz jeszcze zacząć jazdy Z, zacznij od czegoś mniejszego, co mieści się w kategorii a2, np NINJA 300, GS500 itp, oszczędzi Ci to zbędnych problemów
już pędze sprzedać mojego malego zeta zeby kupic ninje 300
Nie zapomnij o chętnych z forum
Po prostu ludzie ciągną takie 636 i inne sprzęty zza granicy, gdzie mają wbite mniejszą ilość koni, potem to blokują i rejestrują na A2. Potem sobie normalnie odblokujesz i cieszysz się jazdą.
Tak wyszło że mój był z Francji ściągany w dowodzie miał 25kw :)Pierwszy przegląd w Pl i tam miałem normalnie 81kw, diagnosta brał dane z kompa.Po tłumaczeniach i rejestracji w Pl też mi wbili 25kw... blokad brak
kiedys gadalem w serwisie i podobno te blokowane jest problem odblokowac bo trzeba zmieniac kolektory ecu , i pare innych rzeczyy
A no na kompie też coś jest
Jeśli masz sprowadzoną i wbitę w dowód np 25 Kw to tłumaczenia robisz i masz tłumaczenia na 25kw i tak też Ci wpisują w Polskim dowodzie. W urzędach często nie patrzą zbytnio na stare dokumenty, tylko na tłumaczenia.
zależy czy chcesz to zrobić na legalu i go zdławić i tak jeździć czy chcesz blokować tylko na przegląd i jeździć na pełnej mocy. Da się to zrobić praktycznie w każdym serwisie motocyklowym.
Mi nigdy na przeglądzie nie sprawdzali czy ma blokadę, czy tez nie ma. A po za tym chyba każdy wolałby cieszyć się pełną mocą, niż tymi 25 kw.
jak odpukać, zrobisz sobie coś lub komuś to będą sprawdzać i z OC nici bulisz sam
Tylko, że jak mają sprawdzić np rozbity motocykl, czy ma te 25kw, czy też nie?
Panowie bo głupoty piszecie,
Nie ma czegoś takiego jak blokowanie motocykla na A2.

Kategoria A2 zezwala na poruszanie się motocyklami o określonych parametrach, któe określone są w ustawie.
I stoi w niej następujące zdanie (przetłumaczę z języka ustawowego na nasze):
-Można kierować motocyklem o mocy maksymalnej nie przekraczającej 35KW, i stosunku mocy do masy 0.2 KW/KG.
Jest też uwaga że parametry te można osiągnąć poprzez dokonanie zmian w pojeździe (zablokowanie go), TYLKO WTEDY gdy fabryczna moc tego pojazdu nie przekracza dwukrotności dopuszczalnego limitu. Czyli blokować można TYLKO motocykle o fabrycznej mocy 35*2=70KW
Wszystko co ma fabrycznie powyżej 70KW mimo iż jest zablokowane nawet do 25KW w Polsce NIE może być prowadzone przez osobę która posiada A2.
I tak wszystkie CBR"ki, R6, Zety 750 i inne choćby w dowodzie miały 25KW to nie spełniają wymogów ustawy. Dziękuje dobranoc.
I nawet jeśli jest to motocykl sprowadzony z De gdzie u nich by to było dozwolone (bo oni nie mają tego zapisu o dwukrotności mocy) to w Polsce takim jeździć nie można.

Jeden mój kolega upierał sie ze skoro ma w dowodzie od R6 25KW to mu wolno, boleśnie się zdziwił jak zaparkował w dupsku innego samochodu i dostał rachunek na 7 tysięcy za naprawę pojazdu + mandacik za jazdę bez uprawnień.

Jeśli chodzi o procedurę blokowania, to chętnie odpowiem na Wasze pytania gdyż samemu załatwiałem wszystkie formalności z tym związane jak ograniczałem Fazera pod A2.

Zgniluś, przypominam Ci żeby sprawdzić moc silnika nie potrzebujemy sprawnego motocykla. Wystarczy ten silnik wydobyć i można przeprowadzić pomiar. Mało kiedy jest tak tragiczny wypadek że aż silnik rozleci się w drobny mak, dnia Śro 16:02, 02 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
fincher fachura
Myślę, że to dość zgrabnie domyka temat. Dobra robota fincher.
Nie byłem do końca świadomy., że aż tak wnikliwie jest to weryfikowane, ale przeciętny policjant podczas kontroli drogowej chyba niestety nie ma jak tego udowodnić.
Fakt podczas kontroli policjant nie zawsze zna się na motocyklach, jak będzie mu sie chciało to zapyta dyżurnego i będzie wiedział. Ale to tylko kwestia mandatu -300zł. Ale to nie jego bym się obawiał w takiej sytuacji.
Niestety ubezpieczyciel nie będzie tak łaskawy, a wyobraź sobie że "zaparkujesz" w jakieś droższe autko, to wtedy ubezpieczyciel zrobi wszystko żeby tych pieniędzy nie wypłacać.
Także nie ma co kombinować.
Ze względu na pewne doświadczenia w kwestiach wypadkowych również nie polecam Ci takiego rozwiązania. Przeważnie takie rzeczy lubią się posypać w najmniej odpowiednim momencie, a kolega jeszcze nie wspomina o sytuacji w której ktoś zostaje poszkodowany.
Można naprawdę poważnie sobie popsuć życie... na całe życie.
to nie chodzi oto żeby Ci policjant moto sprawdzał na drodze, ale o rejestrację go! Dajesz prawko pieczara widzi kat. A2. W dowodzie rejestracyjnym są adnotacje, i se pieczara patrzy w dowód iż moc zmniejszona do 35KW ale w polu P2 jest 81KW. Policjant zawsze może zatrzymać Ci dowód rejestracyjny art 132 pkt 1 ust 7, jeżeli będzie uzasadnione podejrzenie niezgodności to co jest w DR a stanem faktycznym, kwitu za to nie dostaniesz ale będziesz się bujać po stacjach diagnostycznych i bulił
W dowodzie nie ma żadnej adnotacji odnośnie tego ze motocykl był blokowany.
Jest tylko wpisana obecna moc.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl