, Rama - gdzie jest najsłabsza? ďťż

Rama - gdzie jest najsłabsza?

Niszczarka do głowy
Witam.
Ponieważ zbliża się powoli moment zakupu Zetki, chciałbym was zapytać czy i gdzie szukać na ramie najsłabszych punktów (chodzi mi o główkę ramy). Czy są tam jakieś powiedzmy strefy zgniotu ew miejsca które są najsłabsze i poddają się pierwsze w wypadku czołowego zderzenia.

Mam kolegę który swojego czasu prowadził serwis motocyklowy więc się w miarę orientuje w temacie ale nie chciałbym się zdawać tylko na niego.

Dzięki za wszelkie porady

PS. Odpowiadając na powstałe pytania : Tak, sprawdzę moto w serwisie ale zanim go zakwalifikuje to muszę zrobić wstępną selekcje. dnia Śro 19:15, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz


Jak moto mialo dzwonka przodem to koniecznie zajrzyj pod bak, rama jest grzebitowa wiec w tym miejscu gnie sie najczesciej. Orygninalnie jest w tym miejscu gieta ale mocniejszy dzwon bedzie widac. Ale ogolnie rama jest pancerna przez to pewnie taka ciezka;).
a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie??

a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie??

Nie wiem jak to jest z hornetem,ale ramy w Zetach nie mają wad fabrycznych (prócz wagi).


W przypadku jakiegoś skrzywienia ramy wyczujesz to podczas jazdy, moto może uciekać na którąś stronę lub robić dwa ślady
z tym uciekaniem na boki to bym polemizował, nie koniecznie z powodu krzywej ramy będzie uciekał....
Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował

Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował

ok załóżmy scenariusz że badasz ramę jet ok a moto dalej ucieka. Przyczyna może być prosta i banalna do naprawienia - typu źle ustawione tylne koło na naciągach. To jedna z przyczyn - dalej się nie zdecydujesz na takie moto?
wystarczy też że cisnienie bedzie nieodpowiednie w oponach..
Mam na myśli przypadek ze banalne sprawy typu żle ustawione koło czy niskie ciśnienie wykluczasz na wstępie bo widzisz ze jest dobrze wszystko a moto ucieka wiec za takie moto bym podziękował bo oprócz ramy mogą być krzywe półki czy wahacz a to skrzywić nie jest łatwo - kupił byś takie moto ?
Miałem kiedyś taki przypadek w hornecie ze po w jechaniu w dużą dziurę pękła mi sprężyna w ladze i moto zaczęło ściągać, dużo się namęczyłem żeby odkryć co jest przyczyną..
a ja mam takie zdanie:) można dużo szukać, rozkręcać, mierzyć etc. a i tak jak będzie krzywa rama to tego nie zauważy się... można szukać odprysków, pęknięć na spawach, spawań dodatkowych ale ciężko to wyczuć... mój kolega rozbił małego zeta, wywalił się na zakręcie i przydzwonił w samochód, on cały wszystko poszło w motor, rozebraliśmy go, po ramie 0 śladu, a na badaniu laserowym 2 cm różnicy jestem ciekaw czy by go ściągało w którąś strone:) bo tego nie było jak przebadać. Ale jakby moto mi ściągało to bym nie kupił chyba że koleś miałby badanie laserowe z miarę aktualną datą dnia Nie 20:01, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl