,
Problem ze spalaniem...Niszczarka do gĹowy
Witam! Mam pewien problem. Mianowicie po wizycie u mechanika mój moto(Z750 09r.) zaczął strasznie palić;/ Pali więcej niż przed wizytą..dużo więcej;/
Od czasu wizyty u mechanika wymieniony został jeszcze filtr powietrza na K&N, wydech oryginalny pozbawiony katalizatorów i zrobiony przelot, oraz wyciągnięty katalizator z kolektora. Zgodnie z radami odpiąłem aku by zresetować ECU i by sonda lambda dostosowała nową mieszankę. Niestety nadal moto pali tyle samo oraz czuć paliwo wydmuchiwane z wydechu, o czym również świadczą częste i porządne marchewy;/ Co warto sprawdzić w takiej sytuacji? Dodam że po radzie jednego z kolegów mam do sprawdzenia jeszcze jak jest wyregulowany czujnki położenia przepustnicy. Jeżeli macie jakieś propozycje co warto jeszcze sprawdzić to proszę pisać ![]() Pozdrawiam aaa dodam że raczkuję w mechanice motocyklowej i może coś źle napisałem bo prawdopodobnie źle to odebrałem;) dnia Czw 6:54, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz prawdopodobnie zepsułeś sobie motor, i dałeś do nie odpowiedniego "fachowca", być może z któryś czujników nawalił, wróć z powrotem do oryginalnego stanu i porównaj. nie no fachowiec tylko rozbierał motor na części pierwsze i patrzył czy wszystko ok, oraz wymieniał łożysko główki ramy. dlatego myślę że mógł coś źle wyregulować bądź spiąć i proszę o Wasze sugestie co mógł źle złożyć bądź połączyć. Jedź do tego fachowca i powiedz mu że ci coś sknocił bo pali jak czołg. Jak grzecznie porozmawiasz z mechanikiem za darmo ci poprawi. A tak przy okazji zadam groteskowe pytanie:ile dokładnie ci pali? wcześniej ok 5 litrów, a teraz ok 10 przy takiej samej specyfice jazdy;/ pójdę pójdę.. da radę! ![]() diagnostykę robię to mi nic nie wyskakuje. On będzie palił 10 l jak dasz mu po "manetce"ale nie przy jeździe do 6000 obr/min ![]() ![]() ![]() ![]() Jakieś półtora roku temu byłem Zetem na torze w Poznaniu, tylko raz i nie spalił mi więcej jak 7l a wtedy było non stop na czerwono po obrotach, więc jak dla mnie na ulicznej jeździe nawet przy pałowaniu 10l to coś nie halo! ![]() stawiałbym na sondę lambda. Może to głupie - nie ma wycieku? Nie cieknie Ci paliwo gdzieś? Mi też jeden mechanik nie założył opaski zaciskowej na wężyk i po przejechaniu 150km musiałem pchać motocykl na stację... paliwo raczej nie cieknie bo moto 7 dni stał i nic nie śmierdzi, ani plamy nie widać. zaraz wybieram się do mechaniora i może coś wymyślimy. jednak gdyby się nie dało to znacie jakieś dobre serwisy co podepną małego zeta pod komputer by go sprawdzić i AFR ustawić? najlepiej w okolicy Poznania bądź Wrocławia albo Łodzi. taka ewentualność gdybyśmy nic nie znaleźli. nikt nie zna jakiegoś serwisu albo ASO? ok! podsumowując opinie zebrane od różnych ludzi warto sprawdzić w mojej sytuacji: -czujnik położenia przepustnicy -sonda lambda -potencjometr przepustnicy -analize spalin -AFR Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co to może być bądź co może mnie przybliżyć do rozwiązania tego problemu to proszę pisać ![]() Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki. Jutro jadę przeanalizować spaliny pod kątem mieszanki. i zaczniemy od tego ok. właśnie wróciłem! diagnosta powiedział że mieszanka nie jest zbyt bogata, a w miarę dodawania gazu jeszcze ubożeje. czyli tak jak być powinno. dodam że pierwszy diagnosta powiedział że nie ma sensu robić bo i tak wynik nie będzie miarodajny. sam kiedyś chciał sobie gaźniki ustawić według tego i mówił że nie szło. a jak usłyszał że wtrysk to jedynie powiedział że pobawić się przepustnicą albo pod komputer. co dalej????? dnia Sob 6:56, 26 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz avator co dalej? dobra! jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie zaworów, przepustnic, sprawdzenie czujnika przepustnicy i sondy lambda. kolo jest mechanikiem mistrza polski w moto, ale nie wiem w jakiej klasie i widać że się zna na rzeczy. mówił mi jedynie że nie da się w kawie wgrać innej mapy paliwa czy ustawić afr przez kompa, ewentualnie power commander lub coś w tym stylu. avator co dalej? dobra! jestem umówiony z mechanikiem na ustawienie zaworów, przepustnic, sprawdzenie czujnika przepustnicy i sondy lambda. kolo jest mechanikiem mistrza polski w moto, ale nie wiem w jakiej klasie i widać że się zna na rzeczy. mówił mi jedynie że nie da się w kawie wgrać innej mapy paliwa czy ustawić afr przez kompa, ewentualnie power commander lub coś w tym stylu. sprawdź jeszcze świece, oraz Oxygen Sensor ( serw. FUEL SYSTEM (DFI) 3-19 str. 107 tu są podane wartości ) jaka ma oporność na zimno, wyglada na to że masz lambdę 1 V czyli jezeli wartość bliżej 1 V mieszanka bogata optymalna ok 0,50 V a ogólnie przejrzyj cały dział z 3-78 FUEL SYSTEM (DFI) str 166 nie wiem jak w zetach po lifcie ale sprawdź kody błedów, może i nic nie wyświetla ale sprawdź daj znać. ok. błędy sprawdzone i nie ma. świece i oxygen sensor dodany do check listy. mechanik dopiero w lipcu więc trochę poczekamy na badanie;/ jeszcze jakieś pomysły co warto sprawdzić? co do serwisówki to dzięki wielkie bo właśnie szukałem tych wartości;) ok. właśnie wróciłem! diagnosta powiedział że mieszanka nie jest zbyt bogata, a w miarę dodawania gazu jeszcze ubożeje. czyli tak jak być powinno. co dalej????? no to skoro tak jest jak mówi diagnosta , to skąd ten smród paliwa? pozbyleś sie kata i smród napewno jest inny niż z katem, czy do odciny kopci na czarno? to w końcu jak dużo pali? ile ? świeca prawdę ci powie , wykręc i sprawdź. swiece i reszte rzeczy posprawdza mi mechanik. smierdziec moze inaczej bo 3 katalizatory zostaly wywalone i przelot sie mogl wypalac rowniez. a tak w ogole Avator myslalem o dodaniu jeszcze czegos do check listy;) o dodaniu jeszcze czegos do check listy;) czujnik temp Jezu kochany że mariusz jeszcze tego tematu nie zauważył. panowie spalanie 10l. jest moim zdaniem jak najbardziej normalne przy takich modyfikacjach jakich kolega dokonał. Po pierwsze: motocykl pali malo dopuki nie ingerujemy w kwestie mieszankowe poprzez zmiany techniczne. brak katalizatora +1l. filtr K&N +1l. brak zestrojenia na komuterze poprzez power comander map ze zmianami +2l. i stąd mamy tą różnice w spalaniu mi tez pali około 10-11l. od kiedy dokonalem zmian w tlumikach wymieniłem filtr dałem nowe świece i wyregulowełem zawory jedyne co cię poratuje to power camander bądz inny computer który posiada bezpośrenią zmianę map paliwowych poprzek jedno kliknięcie, bardzo dobry mechanik który zestroi ci moto z modyfikacjami ustawi trzy mapy eco, normal, hard. na eco powinieneś mieć znowu wymażone spalanie 5-6l. na normal około 8-9l. na hard spali tyle ile wlejesz. takie jest moje zdanie. ps poczekaj aż mariusz się wypowie on będzie w tym wszystkim najmądrzejszy. |
Podstrony
|