, Prądnica WSK 125 przerobiona z 6V na 12V ďťż

Prądnica WSK 125 przerobiona z 6V na 12V

Niszczarka do głowy
Witajcie:) Na wstępie napiszę że opisuję układ WSK 125 na prośbę innych forumowiczów. Jestem świadomy że moje rozwiązanie posiada wady! Powstało dla celów szkoleniowych ale ze względu na przyzwoite działanie pozostawiam je na razie u siebie. Niestety nie prowadziłem fotorelacji podczas wykonywania.
Oryginalna prądnica WSK 125 posiada stojan z dwoma cewkami świetlnymi połączonymi równolegle, CWN nawiniętą na rdzeń tak jak świetlne i cewkę ładowania aku. Koło magnesowe zewnętrzne. Układ zapłonowy niezależny od aku. bo CWN ładowana przez koło magnesowe. Całość popełnia około 30W z zachowaniem 6-7V.
Moje rozwiązanie jest powszechnie znane: zastosowałem 4 cewki "świetlne" połączone tak aby dawały ponad 12V. Dodatkowo ze względu na "nierównokątowe"rozmieszczenie cewek zastosowałem 4 mostki Gretza. Użyłem regulatora napięcia ze skutera. Ładnie trzyma w okolicach 13,5V. A teraz trochę o odbiornikach. Żarówki łącznie z 35 W układ zapłonowy TCI aku. 12V 5,5Ah. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to jest to największa zaleta i w zasadzie powód, dla którego powstała cała ta przeróbka. Moduł z poldolota i cewka średnia 1,2 Ohma z Tico. Pozostał przerywacz. Jest wiele pomysłów na zmianę takiego układu łącznie z CDI ze skutera albo z fajnym modułem ze zmiennym przyspieszeniem punktu zapłonu np. ze starego Golfa. Sporo opisano już na tym forum tylko gdybym miał więcej wolnego czasu.....


Witam! A myślałeś Kolego o zapłonie TCI, ale bez aku? Wówczas potrzebujesz jednak oryginalną cewkę WN, tranzystor PNP, opornik, no i ze dwie diody 3A. Przerywacz naturalnie zostaje, ale już bez kondensatora . Co o tym sądzisz
Hehe łechtasz mnie Sławek;) Świetny pomysł ale pewnie nie da takiej iskry jak ten u mnie;) Ale działa bez aku. to jest ogromna zaleta.
Witam! Iskra powinna być spora. Ale zależy ona głównie od użytej cewki WN. Najlepszą zatem będzie ta o niskiej oporności uzwojenia pierwotnego, typowa dla np. samochodowych zapłonów "elektronik". Niestety wzrośnie wtedy pobór prądu z akumulatora oraz temperatura pracy tranzystora .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl