,
nurtujące pytanieNiszczarka do gĹowy
szukając ostatni chłodnicy do swojego zeta zastanowiła mnie jedna rzecz. Czemu chłodnice w plastikach (ścigach) są wygięte w taki banan? Co to daje? Takie bardzo luźne pytanie z mojej strony aczkolwiek ciągle mnie to zastanawia
![]() Poprawe chlodzenia zapewne ![]() pewnie niewielka ale jednak oszczędność miejsca na szerokość Te chłodnice są raczej tej samej szerokości co proste, wygięta to zawsze większa powierzchnia oddawania ciepła i dodatkowo strumień powietrza kierowany jest na boki, za owiewki a nie jak w zetkach na silnik Plastiki mają inny kąt główki ramy niż nakedy i chodzi o to zeby chłodnica nie obrywała kołem przy dobijaniu zawiasu RasAlGhul ma rację przy prosztej kolo by waliło w nią i tu o ten myk chodzi na chłodzenie nie ma to wielkiego wpływu Wystarczy odsunąć , więc jednak chodzi o oszczędność miejsca tyle że nie na szerokość a an długość ![]() Chodzi o tarcie przy maksymalej pracy przedniego zawieszenia. Właśnie dlatego w motocyklach do stuntu cofa się, bądź montuje wklęsłe chłodnice. Można zaobserwować to na obrazku poniżej ![]() Przez wklęsłą chłodnicę przechodzi większa masa powietrza. Powietrze w mniejszej ilości ucieka na boki. Jeśli chodzi o dodatkowe miejsce na koło to tez dobra opcja. ![]() przychodziło mi do głowy, że to przez kąt główki ramy i ograniczona ilość miejsca na przednie koło ale do końca przekonany nie byłem ![]() ![]() AMEN ! no to temat wyczerpany to zamykam |
Podstrony
|