, moduł hybryd w służbie małym silnikom ďťż

moduł hybryd w służbie małym silnikom

Niszczarka do głowy
Witam. Zastanawiam się nad zastosowaniem modułu spotykanego w polskich autach do skuterka klasy 50ccm. Moje pytanie jest takie czy wystarczy podpiąć impulsator pod wyjście z modułu na przerywacz konwencjonalny czy trzeba zastosować jakiś inny patent i czy drut oporowy mogę zastąpić np.opornikiem a jeśli nie to czym ?

w linku jest schemat podłączeń modułu http://mfk126p.nazwa.pl/viewtopic.php?t=4700


To zależy jaki moduł posiadasz. Impulsatory (czujniki magnetoindukcyjne) , które używane są w polskich autach a ściślej używane były w autach licencyjnych;) podczas pracy z dużą prędkością osiągają nawet 25-50V. Do sterowania modułu wykorzystuje się
dwa momenty napięcia takiego czujnika:
-gdy napięcie rośnie od zera i osiągnie około 0,3-0,4V, wtedy układ włącza prąd cewki.
-gdy napięcie gwałtownie spada przy zmianie biegunowości i napięcie spadnie do 0,1-0,25V tuż przed osiągnięciem zera. Tu pojawia się pojęcie Kąta Zwarcia. Znam jednego Typa, który użył impulsatora od skutera do sterowania modułu zapłonowego od Łady Samary - zadziałało! Co do impulsatorów od skuterów to chłopaki wypowiedzą się szerzej:) Drut oporowy stosuje się w zależności od tego jaki posiadasz moduł i jaką CWN chcesz do niego podłączyć. Chodzi o ograniczanie prądu cewki. Daj więcej danych to pogadamy:)
O le pamiętam GL-133 miał już w sobie ogranicznik prądu. Z reszta łatwo go "dorobić" w każdym module tranzystorowym dając jeden rezystor szeregowy (ułamki oma) i tranzystor "podbierający" prąd bazy głównego tranzystora mocy.
w skuterze posiadam zapłon bateryjny a w jego skład wchodzą:
-stator zbudowany z cewek (wyłącznie prądowych) i impulsatora
- (w planie ) cewka z poloneza i moduł hybryd jak na zdjęciu w linku
http://allegro.pl/sprzedam-modul-zaplonowy-i-cewka-polonez-caro-i1636583665.html


No to jeszcze raz bo już gdzieś pisałem. ->Mam u siebie w WSK 125 Gl 200 i cewkę 1,2 ohma uzwojenie pierwotne sterowane przerywaczem. Potrzebny jest akumulator i koński układ ładowania. Całość przy 12V zżera około 5A!!!. Jak Cię interesuje mogę przesłać schemat instalacji bo pinout modułu sam podałeś w linku. Po rozmowach ze Sławkiem doszedłem do innego wniosku i jak bym miał teraz robić zapłon to zrobiłbym CDI w takim pierdziku jak WSK. Moja konstrukcja TCI służy do celów szkoleniowych;) i nadal próbuję coś pozmieniać. Możliwości jest wiele. Jeśli piszesz że posiadasz zapłon bateryjny to rozumiem że CWN zasilasz z aku. Natomiast Twój drugi myślnik rozumiem tak że dopiero masz zamiar załozyć CWN... więc co masz a co masz w planach...??
ok to jeszcze raz
mam stator który ma naście małych cewek prądowych spiętych razem i wychodzi z niego jeden kabel prądowy a drugi kabel jest od impulsatora- ot cały stator
chciałbym tym pojeździć więc szukam pomocy gdzie się da
generalnie chcę do tego założyć cokolwiek co mi da iskrę korzystając wyłącznie z impulsatora (nie chcę się cofać wstecz i zakładać przerywaczy mechanicznych)
znajomy poradził mi założyć moduł z poloneza bo ponoć one też miały impulsator i 12volt w akumulatorze
kupiłem cewkę (butelkową) i moduł z poloneza widoczną w załączonym linku ale nie wiem czy jak podłącze impulsator w miejsce przerywacza i kondensatora ( jak na schemacie) to mi da iskrę
może nie wysterować zdaje się na wejściu jest rezystor kilkaset Ohm .. w grę wchodzi albo na 1 tranzystorze wzmacniacz zrobić albo przerobić hybryda
ktoś posiada schemat elektryczny ... popularne tanie więc powtarzalne ...można zaprojektować adapter -wzmacniacz.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl