, Instalacja Elektryczna Yamaha 80 MX ďťż

Instalacja Elektryczna Yamaha 80 MX

Niszczarka do głowy
Witam Serdecznie
Jestem w posiadaniu w/w yamahy, którą nabyłem rozłożoną na części poskładałem wszystko i teraz pora na inst. elektryczną i z tym mam problem bo niby znalazłem schematy elektryki ale nie są one przetłumaczone i nawet nie mają legendy

znalazłem także taki fajny schemat obrazkowy ale nie jestem do końca pewien czy to mój schemat i on też nie ma legendy

(dał bym zdjęcie ale nie mam pojęcia jak mam dodać)
mam nadzieje, że się uda dodać

http://imageshack.us/photo/my-images/535/mx80.jpg/

http://imageshack.us/f/856/rd80mx.jpg/









Witaj

Wyślij do Dawida .. fotki tak aby mógł wkleić
Masz napisane literki przy kablach , co która znaczy masz na 2gim schemacie
no tak to wiem ale czy oby na pewno ten drugi schemat jest od tej mojej yamahy
o to mi także głównie chodzi jeżeli jest na 100 % od tego modelu to odrazu zabieram się za składanie


zrób foty skuterka .. będzie szybciej .... po za tym inni zobaczą ,,, tak aby była widoczna instalacja i sam skuter
Toć to enduro waćpanie

No sam widzisz .. ! nawet nie wiem ,że to enduro - tym bardziej zrób foty !
Waćpany pragnę wtrącić swe słowo do tejże jakże owocnej dyskusyji

RD to nie enduro !!! DT to model enduro.

Tak samo jak w Suzuki RG i RM/TS i Honda MB/MBX i MT/MTX.

Morał z tego postu taki idę spać bo mnie grypsko bierze...
Chodzi Ci przyjacielu o off ??
szosowy...
Witam ściągnij magneto (ściągaczem !! ) widać Masz rozklepany gwint czyli próby były .. zobacz co jest pod magnetem
i w jakim stanie przy wiekowych motocyklach to jest ważne - i dalej będzie z górki
magneto i zaplon ktory jest pod magnetem jest od calkiem innego motoru bo tam kolega zalozyl zaplon z przerywaczem i on nie calkiem prawidlowo trybil dlatego chce zrobic dokladnie cala instalacje elektryczna
foty .. jeszcze raz foty ... zobaczmy co jest pod magnetem .....
Zaraz dodam fotki tego co jest pod magnetem :>
a powiedzcie co cza by było zrobić aby zapłon był taki z przerywaczem jak w komarkach i czy ja jestem w stanie zrobić takie coś i jak to zrobić i najważniejsze od czego zapłon w tedy













jak myślisz w jaki sposób młoteczek ma być popychany ???? widzisz okrągłą końcówkę wału korbowego ?
Kolego poszukaj sobie zapłonu bezstykowego, platynki w takim motorku który kręci znaczne obroty to jest nieporozumienie... Nie widać dokładnie ale koło jest chyba od bezstykowego zapłonu..... dnia Śro 23:49, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
pomyślimy jak ten przerobić ... sprawdż czy magneto idealnie wchodzi na stożek wału czy nie lata ?? i czy magneto jest od tego zapłonu ?? dnia Śro 23:53, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Z tego co widzę to stator wygląda na oryginalny, ale napisz z czego rzekomo jest ten zapłon? Kolo magnesowe w miejscu gdzie powinien poruszać się przerywacz jest całe zardzewiałe?! Zobacz czy tam jest krzywka. Magneto jest od tego zapłonu czy dobierane?

Moim zdaniem najlepsze wyjście to przekładka bezstykowego zapłonu, w niemal bliźniaczej silnikowo Yamasze RD 80 MX taki właśnie występował i będzie na 100% pasował. Zamieszam zdjęcia kpl. układu http://iv.pl/images/26945377554103499538.jpg
Prawdopodobnie taki sam występował w nowszych RD 80 chłodzonych cieczą także nie powinno być problemów z zakupem.
Wydaje się ,że właściciel za grosze kupił sprzęta i nie uśmiech się teraz inwestowanie .... sprawdżmy czy jest to magneto od statora ... idzie o to czy mechanicznie podstawka jest w osi .. i czy szczelina między magnesami a rdzeniem cewki jest odpowiednia
chcę w niego inwestować ....
już odpowiadam motor kopiłem o kolegi który twierdził, że motor był na chodzie ale coś pewnego razu niby przestał chodzić i kolega chciał nie wiadomo czemu pogrzebać przy zapłonie ale nie miał ściągacza i jakoś ściągał, że uszkodził magneto niby magnes wypadł i teraz powiem tak dostałem od tego kolegi 2 zapłony do których podpina się moduł zapłonowy ale nie wiem czy są sprawne kolega nie potrafił stwierdzić czy jest sprawne ale nie mam do nich magneta
i pisząc dalej ten zapłon młoteczkowy był założony jak dostałem motor i było tam założone magneto z drugiego i ostatniego zdjęcia (oznaczenia F1 t166 1ź21 71)
a te pordzewiałe to było w kartonie który dostałem razem z różnymi pierdołami (jego oznaczenia F3t152 sph34 1321 72
a kolega także pociął instalacje bo coś też kombinował sam nie wiedział co
dla tego teraz szukam pomocy u was...

a od przem578 kupie instalacje całą więc jakiś sukces będzie a dalej jakoś może damy radę....
Starsze wersje pierdzikółek Yamahy miały platynki

I kolego to nie RD tylko DT Napisz mi tylko jeszcze jaki rocznik.
Kolego to jak ta instalacja będzie do mnie pasowała ??
nie wiem który to rocznik ale wiem że silnik nie jest w oryginalnej ramie bo niby oryginalna miała bęben hamulcowy z przodu a ten ma tarczę

na silniku mam taki numer 13MN - 010327
a tabliczki znamionowej na ramie nie ma jest tylko jakaś naklejka i tam jest napisane E13 10r -019 395
takie coś
Skoro masz jakieś zapłony elektroniczne jeszcze do tego to porób ich zdjęcia, dokonywałem u siebie pomiarów na takim zapłonie to będzie możliwość sprawdzenia czy te twoje są sprawne Tutaj zdjęcia mojego zapłonu http://imageshack.us/g/215/obraz001cx.jpg/ Wcześniej wkleiłem zły link.







ok jutro porobię fotki zapłonów i dodam
:>
Fajnie chłopaki, że chcecie pomóc



na przyszłość rób foty bliżej to nie krajobraz ... zobacz na foty kolegi w poprzednim poście

jeden zapłon jest młoteczkowy drugi typu magnet czyli bez impulsatora .... dnia Pią 14:48, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
kurcze chłopaki to już kompletnie nie rozumiem z tymi zapłonami to który zapłon ma być do mojego silnika mam moduł więc nie wiem który pracuje z modułem
a dodatkowo posiadam silnik od hondy mtx 80 i tam też jest zapłon z magnetem ale czekam na ściągacz jak tylko rozbiorę to porobię już dobre fotki to może z tego zapłonu hondy coś wymyślicie bo kurcze chciał bym bardzo uruchomić i złożyć motorek ;>
Foty !! dobre ładne foty zamieszczaj --galeria czeka


Wg informacji które mi kolega maly przekazał na gg :
mierzone na zakresie 2k
e (Impuls) - 002
d (CDI) - 384
f (Świetlna) - 001
c (Impuls) - na przewodzi 010
b (CDI) - na przewodzie 310
a (Świetlna) - na przewodzie 002

Informacje w nawiasach to tylko moje domniemania wg zdjęć.
chłopaki to może powiedzcie jaki zapłon i magneto mam szukać to może będzie szybciej kupić i dalej będziemy myśleć z uruchomieniem :>

http://imageshack.us/g/4/dsc00386to.jpg/

cyknąłem ładniejsze zdjęcia zapłonów które mam najpierw stwierdźmy który powinien być do mojego i w razie czego jak szukać nowego






krokodyl a powiedz czym to można wyczyść żeby był taki ładny i czyściutki ??
benzyną ... i szczoteczką ....
http://allegro.pl/kolo-magnesowe-cewki-yamaha-dt-50-i2067406045.html

a czy ja cos takiego lub podobnego mogę w tym silniku zamontowac??
istnieje możliwość ,że magneto nie będzie pasowało /// jeśli możesz do testowania dostać za kaucją .... to ok ... to jest od nowszej wersji
http://allegro.pl/suzuki-gt-80-cewki-wirnik-magneto-stator-i2054178390.html

aha tu jest kurcze niby podobny tylko ciekawe czy na uchwyty by pasował i na wał magneto by weszło

a nie ma ktoś może magneta albo chociaż jakiś wymiarów jakiego szukać
bo już nie wiem czego się chwycić
zrób odcisk (modelina ) lub inną metodą skopiuj część wału gdzie nasadzasz magneto (stożek ) mam wszystkie stożki do magnet służą do maszyny testującej statory i metodą porównawczą mogę sprawdzić jakie magneto (od jakiego innego popularnego silnika ) wchodzi na wał -- pomiar tak ale czym ?? musiałbyś rysować dokładny rysunek z kontami
ok postaram się coś wymyślić i jakoś policzyć i pomierzyć aby jak najdokładniej to wszystko odzwierciedlało

kurcze na all...... jest parę nowych aukcji z magnetami i tak lipa bez wymiarów
http://allegro.pl/yamaha-dt-80-magneto-kolo-magnesowe-i2103400428.html
http://allegro.pl/yamaha-dt-80-kolo-magnesowe-magneto-czesci-i2085437922.html
http://allegro.pl/yamaha-tzr-dt-tdr-magneto-kolo-zamachowe-zaplon-i2091708689.html
http://allegro.pl/yamaha-dt80-magneto-dt-80-i2094853169.html

a znajdę gdzieś może jakąś specyfikacje dotyczącą zapłonów montowanych w tych silnikach ??
W manualu z rocznika produkcji motorka (w tym wypadku silnika) szukasz na pewno jest napisane (magneto typ i jakiś długi nr).
manual znalazłem ,,jakiś"

http://www.cmsnl.com/yamaha-mx80-h-19811982_model8842/partslist/A-08.html

ale tam jest zapłon z przerywaczem a na silniku mam takie numery 13mn - 010327
Witam
kolega od którego kupiłem Yamaszke dal mi zapłon z przerywaczem tylko on nie wiedział jak na krótko podłączyć może pomożecie to było by duże prawdopodobieństwo że było by wszystko ok







przesyłam foto pomóżcie co gdzie podłączyć
jest jeszcze krótki kabel którego nie widać ale on jest do podłączenia masy
Kolego weź jeszcze raz napisz bo już nie ogarniam tego , ile masz statorów jakie (platynki bezstyk) i koła magnesowe jakie masz
kolego mam dokladnei to tylko co na fotkach
do tych 2 zapłonów bezstykowych nie mam magneta i nigdzie jakoś nie mogę znaleźć niby one są sprawne ale do końca nie wiadomo

a ostatnio dostałem od kolegi zapłon z przerywaczem od yamahy i on jest dobry mam do niego magneto ale za kolega mówi, że nie ma pojęcia jak to podłączyć
gdzieś kiedyś miał niby jakiś schemat ale już lipa

i dla tego pytam czy ktoś wie jak to podłączyć
Co do zapłony na przerywacz sprawa podpięcia jest banalnie prosta. Jest to układ z zewnętrzną cewka WN taki jak w Simsonie, Jawce.



Obwody świateł oraz ładowania pomijasz bo to schemat do Simsona. Kabel zapłon idzie do zacisku na cewce WN (nie wiem jaką i czy posiadasz) Zwierając go do masy wyłączasz zapłon. Na Twoim statorze cewka z jednym kablem to właśnie cewka zapłonowa NN, druga zapewne ma 2 wyjścia światła + ładowanie.

Od razu mówię że pchanie się w platynki jest bezsensu dnia Sob 10:56, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
kolego wiem ze bez sensu ale nigdzie nie mogę znaleźć magneta do tych zapłonów
prędzej bym chyba cały silnik znalazł dlatego łapie się wszystkiego czego mogę :>
Kol maras52 narysował Ci jak masz podłączyć zapłon z przerywaczem do którego piszesz że masz magneto. Jezeli masz cewkę zapłonową z zapłonu cdi to najlepiej zmień ją na taka jak np w simsonie (jezeli dasz stator z przerywaczem)
ok mam w domu taka jak wsk miala i ona byla na 6v wiec racej podejdzie dzieki jeszcze za info :> jak cos bedzie dzialalo to dam znac :>
ale to rozmawiamy o takiej cewce butelkowej ??
Tak , o takiej
a powiedzcie mi takie coś na portalach zagranicznych znalazłem magneto do tego niby bezstykowego zapłonu ale powiedzcie czy to ma tak wyglądać bo ja swojego nie widziałem

a to link

http://www.ebay.co.uk/itm/80-YAMAHA-MX80-MX-80-STATOR-FLYWHEEL-MAGNETO-ROTOR-/380355464492?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item588ef3cd2c

a co do tego zapłonu z przerywaczem to czekam na klin
magneto do zaplonu Magnet .. nietypowe daje tylko 1 iskrę na obrót wału ... metal to przeciwwaga dla 2 magnesów
Wysłałem zapytanie na fora motorowerowe czy zapłon z LC1 / LC2 pasuje do MX. Na razie zero odzewu.

Choć osobiście obstawiam że na 80% podejdzie bez przeróbek. dnia Śro 15:26, 29 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
dzięki wielkie będę wdzięczny za każdą informacje :>
Przy okazji zapraszamy na nowe forum http://www.motocdi.com
Więc tak jak przypuszczałem, ale przed chwilą mnie kolega upewnił i wały w lc1/2 i mx są te same, więc magneto musi pasować Plug&Play. Tak więc szukaj z DT80 LC
Dzięki kolego wielkie jesteś wielki :> będę szukał to teraz tylko muszę dodatkowo porobić zdjęcia instalacji elektrycznej i mam nadzieje pomorzecei mi ja skompletować i bedzie chodziło wszystko jak talala

mam nadzieje pomorzecei mi ja skompletować i bedzie chodziło wszystko jak talala

Ale nie tutaj
www.motocdi.com
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl