, CZ 125 /516 problem z zaplonem ďťż

CZ 125 /516 problem z zaplonem

Niszczarka do głowy
Witam serdecznie ostatnio kupilem motocykl typu cross z silnikiem CZ125/516 niestety nie na chodzie i zabralem sie za jego naprawe. Problem to brak iskry. Sprzedajacy zapewnial mnie przy sprzedazy ze uszkodzony jest modul poniewaz z motoplatu wychodzi napiecie (przy kopaniu wyczuwalny jest impuls elektryczny). Dostalem od niego uszkodzony modul sprawdzilem wszystkie jego elementy i wydawal mi sie sprawny niestety przy probie uruchomienia iskry nadal brak. Nastepnie myslac ze jednak pewnie jest cos uszkodzone stworzylem modul zgodny ze schematami istniejacymi w internecie i znowu brak iskry. Dodam tyko ze cewka 12 v jest sprawna Sprawdzona na wsk 175. Kupielem takze cewkomodul od jakiegos skuterka wloskiego na allegro niestety po podlaczeniu nadal brak iskry. Idac dalej moim tokiem myslenia to pewnie motoplat jest uszkodzony, zastanawia mnie jedna rzecz jak dotykam przewodow z motoplatu i zaczne krecic silnikiem to wyczuwalny jest impuls elektryczny. Napiecia wychodzace z motoplatu, na jednym przewodzie siegaja do 11,4V na drugim do 10,3V Pytanie jest takie czy istnieje jakas mozliwosc diagnostyki motoplatu? A czy moze ktos z was probowal dobierac sie do motoplatu? Ze schematu wynika ze nie jest to uklad skomplikowany problem tylko jak sie dostac do poszczegolnych elementow, mam mozliwosc przewiniecia cewek tylko nie wiem czy jest sens w ogole to ruszac. Pozdrawiam.

Zdjecie motocykla:




Modul otrzymany od sprzedającego:




Modul zrobiony:



Cewkomodul kupiony:

[/quote


Witam! Napięcie wychodzące ze statora Motoplat podczas energicznego kopania powinno wynosić minimum 40V...U Kolegi jest to znacznie mniej...Pomiar robimy multimetrem + przystawka na zakresie napięcia stałego 200V. Schemat tej przystawki znajdziesz na naszej stronce . Zaciski miernika podpinamy między masę moto a niebieski (grubszy) przewód idący na szerszy zacisk cewkomodułu. Gdybyś miał Kolego jeszcze jakieś pytania, pisz śmiało. Pozdrawiam .
Witam .. Twoje oryginalne CDI zasilane jest ujemnym napięciem jest to jedyna znana mi taka konstrukcja .. więc niczym tego nie zastąpisz ... Ingerencja wewnątrz odpada uszkodzisz przy rozbieraniu cewkę ... natomiast sama elektronika banalnie prosta przy okazji do Sławka pomysł .. zamawiam rdzenie do przetwornic firma w ofercie ma też rdzenie i karkasy do cewek WN .. wezmę kilka i być może nawinięcie cewki wiem chińskie kosztują kilkanaście złotych dostępne ale !! mają znikomą indukcyjność wielokroć niższą jak oryginalna cewka WN MOTOPLATA .. nawijarka kilka minut i mamy być może rozwiązanie problemu z CDI starego motoplata --- czy jest sens ? waśnie się zastanawiam
Masz nieoryginalny dyfuzor , cylinder i głowicę od CZ 511 i gaźnik pod dziwnym kątem tak przy okazji...


O ile ten gaźnik zadziała to zorganizuj filtr powietrza, tak na marginesie...
Witam Kolegów! A co z ewentualnym przewijaniem cewki/cewek wewnątrz statora Motoplat? Pytam w kontekście postu od motodynamo...Kiedy już wyjmiemy karkas, można próbować...No, nie jest to znowu też takie łatwe. Nowe uzwojenie musi znieść drgania i ewentualne przepięcia. Co o tym sądzicie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • metta16.htw.pl